כלכלה  כלכלה בארץ
תע"א: פיתוח מטוס מנהלים במשבר - עיתוי נבון
גיל קול
פורסם: 07.10.09, 00:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות ב-73 דיונים
31. יצחק ניסן, שאלה לי אלייך, מתוך סקרנות
יוני   (07.10.09)
למה כמעט כל מטוסי המנהלים נראים אותו דבר?
למה לא עושים מטוס מנהלים שנראה כמו מטוס קרב?
או לפחות שנראה כמו הקונקורד (כשהאף שלו במצב טיסה, לא נחיתה), אבל ממוזער?

הרי מטוס מנהלים, זה בהרבה מובנים כמו רכב ספורט, משהו אישי, שקונים יותר בגלל רגש מאשר שכל.
*אני יודע שזה נשמע מגוחך לדבר על זה בזמן מיתון, אבל כמו שציינת נכון, צריך לחשוב לטווח הארוך, כשנצא מהמיתון וחוץ מזה, לבנות מטוס בישראל זו גאווה וכבוד לעם ולמדינה.

ולעניינו, קח דוגמא ממטוסי המנהלים הבאים:

Avanti 180 של פיאג'יו

Starship 1 של ביצ'קראפט

32. להזכירכם : ישראל כבר ייצרה מטוס מנהלים מוצלח מאוד בשם אסטרה
איתן ,   אשקלון   (07.10.09)
כל הכבוד!
אני מאוהב במדינה הזאת :)
33. עוד חברה פושטת רגל תע"א
נו באמת   (07.10.09)
חברה כושלת עם מנכ"ל כושל שמעסיקה אלפי עובדים מיותרים. אין להם כושר תחרותי והמדינה מחזיקה את המפעל המפסיד הזה עשרות שנים . אין להם אף מוצר רווחי והם לא תחרותיים מול חברות בעולם. אפילו בהשבחת מטוסים הם כניראה לא ממש טובים. בקיצור, צריך לשנות הנהלה ולשנות כיוון בכלל בחברה הזו כדי שתשרוד
34. הבעיה העיקרית
צבי ,   רחובות   (07.10.09)
הבעיה היא שעד שהמטוס יצא לשוק יבוא כבר המשבר הבא.
איך אפשר לדבר על מוכנות ליציאת השוק מהמשבר
כשבאותו שלב עוד רחוקים מלייצר
אמנם יכולים ליצור כבר עכשיו צבר הזמנות
אבל כשיבוא המשבר הבא ההזמנות תבוטלנה.
ובכלל כמה לקוח משלם עכשיו על הזמנה ל-2011?
קל מאוד לשכנע אנשים להזמין, אם בקלות ניתן לבטל.
אז כל עוד שלא מפרסמים כמה כסף כבר נכנס או ייכנס בשנה הקרובה
מצבר ההזמנות הקיים
אז ההזמנות אולי שוות את הנייר שעליו הן כתובות
35. סוף סוף יהיה כסף לשלם על נזקי העובדים במלונת
נועה   (07.10.09)
36. ואם השוק לא יתאושש אז הלך הכסף
תהיו ראלים לשם שינוי   (07.10.09)

ואז יהיו אלף מפוטרי היטק נוספים שלא יהיה איפה לקלוט אותם

בארצות הברית ואירופה האבטלה בשיא

טיקונים כמו לבייב למשל מחפשים איך לא לפשוט רגל

אריסון מוכרת את היאכטה

המנהלים הבכירים בחברות האמריקאיות מתחילים להתרגל שהחגיגה נגמרה וגם כשהכלכלה תתאושש הם כבר לא יקנו מטוסים פרטיים מכספי החברה

כל העולם הבין שזה לא הזמן להשקיע מאות מיליוני דולרים במוצרים שמתאימים לאלף האנשים העשירים בעולם

ההשקעה נעשתה כי למנהלים לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה הנכונה ולסגור את הפרויקט

כמו שמשכו את הלביא עד שהכריחו אותם לסגור

בהצלחה

37. אחלה פיתוח אבל כמה כבר מכרתם?
מנהל   (07.10.09)
38. עודף של 4000 איש בתעש"א.
ארתור   (07.10.09)

על איזה 1000 איש מדבר שמיר ? אחרי הבחירות לוועד שיתקיימו באוקטובר

2009 ( החודש ) עומדים לקבל מאות עובדים וותיקים בני למעלה מ- 60 + וותק של 30 שנות עבודה מכתבים מכח אדם. הוועד לא יתן גיבוי לעובדים אלה. פשוט אין עבודה בחטיבות בדק והחטיבה האזרחית.

 

 

39. מטוס שמפתחים צריך גם למכור
אריאל ויסמן   (07.10.09)

 אחרת כל אותם 1000 איש ילכו מהר מאד הביתה והמעסיק שלהם יפשוט רגל כי יאלץ לממן את עלויות הפיתוח מבלי לכסות אותן במכירות.

כמובן שהתעשייה האווירית היא יוצאת מן הכלל כי משלם המיסים הישראלי יממן את הפיתוח בין שהמטוס ימכר ובין שלא.

40. לקום עם שיר חדש בלב
אליה   (07.10.09)

כיף לדעת שיש לנו היכולת הזו לתכנן לפתח וליצר מוצר כה מורכב.

שאפו לעובדי התעשיה !

אזרח גאה

41. "מדינה" של 5 מליון נפש מייצרת מטוס מנהלים סילוני
זה יכולת ,   וכבוד   (07.10.09)
42. המנכ"ל של תעש"א דומה למר ספוק מהאינטרפרייז ו...
אחד מהעם ,   ת"א   (07.10.09)

כך עושה הרושם שהחברה מתנהלת כאילו היא בכוכב אחר.

על חשבון משלם המיסים(בדוק) חיים מאות עובדים כרגע חסרי מעש וחסרי תפוקה.

כבר כמעט חצי שנה שחטיבת כלי טייס אזרחיים לא מייצרים מטוס אחד ולגבי העתיד הפסימיות עובדת שעות נוספות.

לא מספרים לכם שמנהל חטיבת כלי טייס אזרחיים עזב את תפקידו לפני כחודש מפני שנמאס לו כבר לעמוד מול עובדי קבלן ועובדי חוזה ולספר להם על סיום עבודתם(צודק מי שאומר שיהיו עוד פיטורים אחרי סוכות).

אז לכל הקופצים על המשרות העתידיות בתעש"א נא להמתין מעט.

בברכת חג סוכות שמח ושנה טובה.

43. הם מפטרים עובדי קבלן ועובדים מקבלים קביעות או מקימים חברה
www.wsoft.co.il ,   מתן   (07.10.09)

ישנם בעלי קביעות , שבעבור אותה העבודה מוציאים חשבוניות כאלו היו עסק פרטי או חברה,

 

וכך יורדים ממצבת העובדים בחברה ועוברים לתנופה של הקמת חברות,

 

אבל אינם עושים דבר מעבר לכך.

44. צודק. לכן הוא שם ואתה לא. כשתהיה לך משפחה גדולה אולי ....
www.wsoft.co.il ,   מתן   (07.10.09)
45. יום חג לישראל, ושימותו השכנים הקנאים
יוד דלת ,   מרכז   (07.10.09)
46. מטוס מנהלים
שלמה בן יוסף ,   תל אביב   (07.10.09)

את ההרפתקאות של התעשיה האוירית אני מכיר באופן אישי.

לגבי המטוס החדש\ישן נדבר בעוד כמה שנים.

47. כל הכבוד לתעשיה אווירית.
שימי ,   מרכז   (07.10.09)
כל הכבוד. לכל אלה שמבלבלים את המוח הם לא מבינים כלום. חברה בישראל מצליחה לפתח מטוס - זה דבר אדיר. צריך לחשוב על ההמשך ולראות איך מיעלים ומשפרים את היכולת הזו.
48. פיתוח חללית למאדים יביא 300,000 משרות?!!
אבי   (07.10.09)
השאלה מאיפה הכסף יוצא? האם הכספים האלו הם לא מהרווחים שהיו צריכים ללכת למדינה??. כלומר הם של כולנו, לכן מעניין מי מחליט להוציא מאות מיליוני דולרים  שאינם בהכרח שלו
49. סיפורי פוגי - אל תאמינו
danni   (07.10.09)

התעשייה האווירית שודדת אותנו. בכסף השקיעו יכלו לממן 20000 עובדים אחרים.

אם התעשייה האווירית הייתה ממנת את עצמה בכוחות עצמה מילא אבל היא לוקחת מאיתנו אז שלא יבלבלו את המח.

50. מה הפיתוח? נראה זהה לקודמיו, המלך עירום
ישראל   (07.10.09)
51. הפרופיל של רוכש במו הוא ערס מנתניה.
(07.10.09)
52. הרבה לפני שיפסיקו להיות תגובות של קופים ב-YNET.
אז הנה תשובה   (07.10.09)
53. ממש עמותת "תעסוקה להמונים"
יודע   (07.10.09)

ניהול מושחת ורקוב שמנצל עובדים מסורים בשכר זעום ובעיקר עוסק במתן ג'ובים למקורבים.

54. בניגוד לתעשיות הי טק הדואגות רק לדודבן שבקצפת
מאיפה כל האפסים האלה   (07.10.09)

התעשיה האווירית מספקת תעסוקה מכובת (ובד"כ מכובדת מאד) ל כ 30 אלף עובדים - מספקת עבודה לקבלני משנה - ומנוהלת בהגינות

מה לעשות שלא כל מי שעובד שם מודע בכלל לעובדה זאת - לרובם אין צל של מושג מה קורה בחוץ הם חיים בעולם אחר דימיוני במקום לברך את מנהלי הת"עא על הצלחתם להחזיק כזה מפעל מבורך הם יושבים ומקטרים

 

התע"א  של כמו ענף ההי-טק מפרנסת את התעשיות המסורתיות בהי-טק עבור רווח של חצי סנט יזרקו לרחוב מפעלי יצור שלמים ( וסופם שגם הם נסגרים)

 

 

55. שוב פעם מעשיה אוירית
טייס חלל   (07.10.09)
56. וואו, כל מעודד, כל כך נותן תקווה... אני נפעם!
צייטגייסט   (07.10.09)

 

למי שעדיין לא הבין הכלכלה לא הולכת להתאושש מהמשבר הנוכחי שהיא נמצאת בו. ולמה? כי החוב הלאומי של ארה"ב בלבד עומד על 15 טריליון דולר, אז כל כסף חדש שיוזרם למערכת במסווה של "מטוסי מנהלים" לבעלי הון (שדרך אגב חיים כמו מלכים בזמן ש30000 ילדים מתים ברעב כל יום - סתם אנקדוטה קטנה ... ) בסופו של דבר יביא ליותר אינפלציה, עד שלא יהיה שום כח קנייה והכלכלה תתפרק. התקשורת כמובן לא תספר לנו על זה כי מי שבאמת מודע למצב הנוכחי שולט בה. הכסף עומד בבסיס להכל, עד שלא ניפטר ממנו שום דבר לא ישתנה. מי שרוצה לדעת עוד מוזמן להקיש צייטגייסט בגוגל.

יום טוב ובהצלחה לכולם.

57. המפעל האזרחי בתע"א מפסיד בגדול, וללא הזמנות
שמואל   (07.10.09)

אז שלא יספרו לכם סיפורים, אין כל קונים למטוסי תע"א או למוצרים אזרחיים אחרים.

מיד לאחר סוכות עומדים לפטר שם מאות עובדים.

לא ברורה ה"הצגה" . על מי הולכים לעשות רושם?

58. בדרך הולך להיות תור מטורף של ישראלים.
אריק   (07.10.09)
59. אבל מתי סופסוף ינקו את השחיתות האדירה שבתע"א
עובד קבלן לשעבר תע"א   (07.10.09)
קומבינות של קרובים ומקרובים, וועדים, הנהלה מושחתת ומינויים של לא-יוצלחים להנהלה ולמפעלים....
בזבוז אדיר של כספי מדינה, הכספים שלנו!!!
מבקר המדינה צריך חהכנס ולעשות שם קצת סדר.
60. פירגון לתעש"א ולעשירון העליון
מיכאל אנדה ,   ירושלים   (07.10.09)

הגיע זמן שאנשים יפרגנו ולא יטילו רפש בעשירון העליון והלוואי ירבו כמותם ויקנו מטוסי מנהלים לרוב . מאחר ובזכות בעלי היכולת שוק הכלכלה מסתובב כשם שכדור הארץ מסתובב סביב השמש ובלעדיה אין חיים כך גם אין חיים בלי אותם בעלי ממון. אני מאחל לתעש"א הצלחה ולהמשיך לחשוב בגדול.

מי שחושב בקטן נשאר גם קטן.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה