יהדות  טורים אישיים  אבי רט
גוש דן וגוש קטיף
אבי רט
פורסם: 15.11.09, 16:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 261 תגובות ב-149 דיונים
1. מפגינים: חסימת כבישים אינה מחאה אמיתית. תלכו לכנסת להפגין שם
יקי   (15.11.09)
2. איזה בכיין אתה.מי בכלל בעד מחאת הטוסטוסים?
מנדל   (15.11.09)
3. מי שתוקע אותי בפקק - אני נגדו. נתיבי איילון אינם כיכר רבין
שירה   (15.11.09)
4. לא קרב על הבית. צ"ל, קרב על האחוזה והגזל.
אמת   (15.11.09)
5. מסכים עם הכותב יש כאן איפה ואיפה במידה מסוימת לדעתי
אנונימי   (15.11.09)
לדעתי טענת הכותב היא לא התבכיינות בכלל, כשהמתנגדים לפינוי חסמו כבישים תפלו עליהם האשמות מפה ועד הודעה חדשה והתקשורת ביקרה אותם לדוגמא: האשימו אותם שהם גורמים לעיכוב אמבולנסים ולכן הם מסכנים חיי אדם. כולם הוקיעו אותם וטענו שזו דרך ברברית להפגין ולמחות.
ומה קורה עם האופנוענים? אף אחד לא פוצה פה נגדם ויש כאלה שאפילו מביעים הזדהות ותמיכה. ואני חושב שאם כל הכבוד לאופנוענים הנושא של גוש קטיף הוא לפחות באותה רמת חשיבות אם לא הרבה יותר-גם עבור מי שהיה בעד הפינוי.
6. פשוט האופנוענים עשו זאת פעם אחת אם ימשיכו היחס ישתנה
ערן ארז ,   מרכז   (15.11.09)
גם הכתומים קיבלו צפירות תמיכה שעם הזמן השתנו לצפירות עצבים ובסוף זה כבר כמעט הפך למכות המוניות עם שרשראות, כוכבי נינג'ה ושאר העזרים.
האזרח הפשוט לו אוהב כשנלחמים על גבו לאורך זמן (גם שביתות פועלות באופן דומה).
7. הפגנה של דו גלגלי אינו קשור לנושא פוליטי והוא קשור אל כולם
bigsky   (15.11.09)
לכן רכבת על אופנוע קיצוני ימני ליד קיצוני שמאלני ולא היתה עם זה בעיה
8. צודק,זה הכל תלוי באיך שהתקשורת מציירת אתזה..
זיו ,   ת"א   (15.11.09)
בגוש קטיף הציגו אותם רע,צילמו אש ובלאגן..למרות שמאבקם היה הרבה יותר ערכי,הבית,בטחון המדינה וכו',לעומת זאת המחאה עכשיו היא על עוד כמה גרושים..(תכלס) נקודה טובה למחשבה,איך שתקשורת לא נותנת לאדם מרחב חשיבה,וישר מחליטה מה צודק ומה לא..וחבל..
9. מה לא ברור
היי ,   הג'יפ   (15.11.09)
מי שתומך בהתנתקות, היה נגד הפגנות הכתומים.
מי שבעד הורדת מחירי הביטוח לדו גלגלי בעד ההפגנות הנוכחיות.
מה הבעיה?
10. כל מילה בסלע! צודק בכל מילה!!
רון   (15.11.09)
11. כי הרוכבים הם בקונצנזוס, מתנחלי גוש קטיף לא!!!
אורי ,   תל אביב   (15.11.09)
אלו סה"כ רוכבים לעבודתם, מנסים לא להגיע למינוסים ולצמצם בהוצאות דלק וכו'.

אלו מצד שני, שודדי אדמות, גזלנים, עובדי אלילים המאמינים שכל הארץ לאדנותם כיהודים.

הרוכבים הם חלק מהקונצנזוס, לא גוף פוליטי, מייצגים את האדם הפשוט.

מתנחלי גוש קטיף, לא קונצנזוס ולא נעליים.
12. בוא אומר לך מדוע לא הצלחתם להתנחל בלבבות.
דני ב.   (15.11.09)
כאשר האופנוענים מוחים על העלאת תעריפי הביטוח זו זכותם וחובתם של מי שחושבים שנדפקו. מדינה צריכה לעודד תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע כולל שבתות וחגים ושתהייה נגישה וזמינה. בהיעדר תחבורה כזו  המדינה אמורה היתה לעודד את הדו גלגליים מכיון שמדובר בחיסכון אמיתי בדלק וחיסכון בזמן. אך המדינה כמובן מתנהגת באנומליה, היא רודה בהם ומעודדת מעבר לרכבים זוללי דלק כי הלוביסטים של יבואני המכוניות יושבים בכנסת. לעומת זאת מגוש קטיף לא צמחה לנו שום תועלת. קבוצת אנשים קיבלה את משמני חבל הארץ ההיא, היושבים שם קיבלו הטבות למכביר, הקלות במיסים וחינוך מעולה לילדים, חוגים ורמת חיים גבוהה בהרבה מאוכלוסיות אחרות שבאמת היו נזקקות. לא רק זאת, ישיבה של כמה אלפי אנשים חייבה אחזקת צבא עם עשרות אלפי חיילים לשמור עליהם בתואנה שבישיבתם שם הם שומרים על המולדת. איזה קשקוש. המיליארדים שנשפכו שם לריק, יכלו לשמש כמטרה טובה בהשקעה בעיירות הפיתוח ולא בניוונם, גם הפינוי והפיצויים עלו עוד מיליארדים. הנה לך תשובה מדוע לא הצטרפנו למחאותיכם.
13. תסיק את המסקנות - העם בעד ניתוק ובעד האופנוענים
(15.11.09)

מה יש כאן להבין בכלל? האופנוענים אינם טפילים ואילו המתנחלים כן!

14. הסיבה פשוטה
ראול   (15.11.09)

העם מבין את הצורך הבטחוני בהתנתקות.

כל מי ששירת בפלוגה לוחמת לא מבין למה חלק משמעותי בשירות שלו בוזבז על שמירה על קראוונים מבודדים בעלי פחות משפחות מלוחמים הסובבים אותם.

כי כל מי שהסתכל על תקציב המדינה ראה שמיליארדים הולכים לאותן התנחלויות מבודדות.

 

זה למה.

 

מלחמה על ארץ ישראל?

קשה לי להבין איך המושג הזה תופס כשמדובר בילדים לובשי כתום שזורקים חומץ וביצים על חיילים במדים. תהיה דעתם אשר תהיה.

15. פגעתם בשוטרים וחיילים. תתבייש לך
רן ,   תל אביב   (15.11.09)
נהגתם באלימות, כנגד הדמוקרטיה, יצאתם באמירות שנאה נגד ראשי המדינה.
מה אתה משווה בכלל?
ציבור הרוכבים פעל בצורה חוקית לחלוטין.
16. מי אוהד?איזה קללות הם ספגו הבוקר.....
רמי   (15.11.09)
17. בארץ היהודים יש מעמד פחות לחובשי הכיפה. וזו האמת לאמיתה.
גרמניה הקטנה ,   ישראל   (15.11.09)

 

עגלה ריקה?

 

היא מלאה בשנאה.

 

18. זה לא הבית שלי
אורי   (15.11.09)
אני מקפיד לקרוא "בשבע" ולכן אני לא לגמרי מופתע מן הראיה הסלקטיבית וההתחסדות המתממת. אבל בכל זאת, זה נראה קצת מוזר. המחאה נגד ההתנתקות והמחאה נגד התעריפים היא אותה מחאה? ואתה יודע מה, נגיד שכן. האם לא הגיע הזמן שתפנו את הזרקור כלפי עצמכם קצת, אבי רט? האם באמת, בעולם שמאוכלס על ידי בני אדם, רק צד אחד (לא אתם) יכול לטעות כל הזמן ורק הצד השני להיות צודק? אם יש לכם כל כך מעט לגיטימציה, האם זה לא אומר שעשיתם משהו לא נכון? למה רק אנשים אחרים נונתים את הדין על הפעולות שלכם?
19. כנראה שהעם לא עם עזה
(15.11.09)
ועשינו טוב שיצאנו משם.
עובדה שאתם לא מקבלים אהדה
העם אמר את דברו
20. "ולמען הביטחון שלהם ושל תושבי הדרום"
מה הטווח של רקטה ?   (15.11.09)
21. צודק 100%, גירוש יהודי קטיף זה פשע מלחמה !
יהודי ציוני   (15.11.09)
22. רוב האופנועיסטים עברייני תנועה ומסכנים חיי אדם
גלעד ,   צפון   (15.11.09)

חברות הביטוח צודקים בהחלט בהעלאת פרמיות הביטוח.

כולנו יודעים עד כמה אופנועיסטים אלה מסכנים חיי אדם תמימים בכבישים, וכן את חייהם. בעצמם.

כולנו רואים כיצד הם עוקפים אותנו מימין ומשמאל וכן באמצע בין שתי מכוניות צמודות זו לזו, עולים על המדרכות  ומה לא עושים , פשוט משתוללים ובכל זאת הם מצפצפים על החוק , מצפצפים על נהגי המכוניות ועושים ככל שעולה על רוחם בכביש.

לכן, עליית הפרמיה צריכה להיות כפולה ואף מכופלת כדי להוריד לעברינים האלה את האף פעם אחת ולתמיד.

אסור לחברות הביטוח ולממשלה להיכנע להם.

23. כל אחד מוחה כנגד מה שחשוב לו..
אני   (15.11.09)
24. אתה צריך פרשנות?
דישון   (15.11.09)
זה ההבדל בין מחאה צודקת ליבבת הקוזאק הנגזל.
25. מי שקובע "סדר יום" קובע גם מה לגטימי וניסבל ומה לא...
אחד מהעם ,   ישראל   (15.11.09)
26. מי אוהד? איך אפשר לאהוד את מי שתוקע אותי בפקק??
(15.11.09)
27. כי יש מטרות מוצדקות ויש מטרות משיחיות מטורפות
דמגוג משיחי- אתה לא ,   שונה מהחמאס   (15.11.09)
28. אם אנשי גוש קטיף רק היו חובשים קסדות...
אמסטל   (15.11.09)

זה ידוע שהתקשורת מעדיפה קסדות על פני כיפות

(אפילו שחלק לא מבוטל מאנשי גוש קטיף היו חילוניים).

29. מתנחלים-הרוחתם בכבוד את תיעוב הציבור
אייל,ר"ג   (15.11.09)

בגינכם ובגין חזון ארץ ישראל השלמה שלכם.חזון המקדש אדמה על פני חיי אדם,באשר הוא אדם הפכו אותנו מוקצים בעיני כל העולם ואותכם מוקצים בעיני רוב מנינו של הציבור הישראלי השפוי.

30. יש לי תשובה בשבילך
תל אביבית   (15.11.09)

רוכבי האופנועים הם חלק מאיתנו, בעלים, בנים, אחים וחברים, לכן אנחנו מזדהים איתם. תושבי גוש קטיף הם נטע זר מבחינתנו, הם אינם חולקים איתנו חיים, הם אינם חולקים איתנו ערכים, אידיאולוגיה או עמדות אחרות.

בתור מי שחיה במרכז, והיא שמאלנית (כן, לא מפחדת להגיד את זה)

מאבקם של אנשי גוש קטיף זר לי, אני בעד הפינוי שלהם, ושל עוד אלפים מחבריהם ביהודה ושומרון.

אני תומכת באנשים שאני מסכימה עם דיעותיהם, לא עם אנשים שאיני מסכימה איתם. ואין שום קשר לעובדה שגם אלו וגם אלו חסמו כבישים.

התמיכה היא לא לפי דרך המחאה, היא לפי מה שעומד מאחוריה.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה