יהדות  מגזין  עיון
צער גידול תרנגולות
יעל שמש
פורסם: 01.12.09, 08:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 134 תגובות ב-78 דיונים
1. היהדות מקדשת בני אדם, לא חיות. התרנגולת היא כלי בידינו
הרש'לה   (01.12.09)
2. גם עגלי חלב ודגים
לרה ,   מרכז   (01.12.09)

גם אלה שרוכשים ביצים מאותם לולים-חוטאים כמו המגדלים....

אני אומרת זאת כי גם אני כזו.מקפידה לא לאכול בשר פרה מפרסמת בציבור את המתרחש עם עגלים המגודלים כעלי בשר חלב. בעייה דומה מתרחשת עם דגים המגודלים בבריכות צפופות!!!

3. באירופה כבר החליטו- לולי סוללה = עינוי
אלעד ,   מודיעין   (01.12.09)
חשוב שנתקדם גם אנחנו למקום בו נגרם פחות סבל לבעלי חיים
כתבה יפה מנוסחת היטב ,
כל הכבוד על פרסומה.
אלעד
4. כל מילה בסלע. מפיך לאלוהים וממנו ליהירים הקובעים .
,תמר   (01.12.09)
5. צודקת צודקת וצודקת!
שמרית   (01.12.09)
אישית, אני משתדלת לקנות אך ורק ביצי חופש, אבל בהחלט אשמח לקרוא פסק הלכה ולראות שלגידול בעלי חיים בתנאים אלו לתועלת האדם אין את הכשר היהדות והרבנות.
רבני ישראל הגדולים - אנא מכם, הרימו את הכפפה! צרו קשר עם מגדלי "ביצי חופש" כך שביודעם כי מכירותיהם יגדלו משמעותית על ידי הציבור החרדי והדתי
הם יוכלו להוזיל מחיריהם ולהפכם נגישים יותר לאוכלוסיות אלו.
ואגב, הדבר די דומה לגבי גידול בעלי חיים למאכל (ובייחוד כבד אווז ועגל חלב).

תבורכי על כתבתך זו יעל!! ישכוייח ;)
6. אני קונה אך ורק ביצי חופש
המחיר היותר גבוה ,   שווה את החסכון בסבל!   (01.12.09)
7. עכשיו אני בטוח שאנחנו לא העם הנבחר, הנאור והרוחני ביותר.
ברק האורגניסט   (01.12.09)

 

איך זה ייתכן שבכל מה שקשור למוסר תמיד אנחנו מפגרים אחרי אירופה או אמריקה ?

 

איך תמיד אנחנו מקדמים חוקיים מוסריים/חברתיים רק אחרי שזה נעשה בעולם המערבי ?

 

אין לי ספק יותר, האירופאים הם העם הנבחר. ראשונים בכלכלה, בנאורות, בהשכלה, במוסר, בשיוויון, ברמת חיים ובזכויות הפרט.

 

אנחנו היינו העם הנבחר עד לאמצע המאה ה - 18, שם החלו האירופאים לעקוף אותנו בכל תחום חשוב.

 

8. ביצים רגילות- זה לא כשר
נכון מאוד   (01.12.09)

מכיון שביצור ביצים רגילות יש צער בע"ח -אין שום היתר באכילתן,

בפרט שכעת יש ביצי חופש.

היחס לתרנגולות לדגים ולפרות בימינו אינו נגד "רוח היהדות" אלא איסור

דאורייתא ממש.אין שום היתר להתיחס כך לבע"ח.

9. המגדלים הם חיות רעות...
אלי   (01.12.09)
כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + כסף + ....
10. יעל - יישר כוחך
שמואל ח. חן ,   קיבוץ יפעת   (01.12.09)

יעל,

 

כמו תמיד, מאמר חכם ורגיש. שילוב מופלא.

 

יישר כוחך על הבאת רוח היהדות האמיתית והשורשית לידיעת הציבור.

 

איחוליי לעוד הרבה שנות כתיבה כזו מתוך בריאות ואושר.

 

בהערכה רבה מאד,

 

שמואל חן

11. ואיך שוללים לחקלאי את הזכויות למדתים
חקלאי ,   גליל   (01.12.09)
דואגים לעוף וזה יפה וטוב .אבל את החקלאי שאן לו מזומן ללול חדש שאלתים. למבוגרים שמגדלים דאגתים .לא לא לא .לחשבון הבנק האישי דאגתים  לחברים אתיים דואגים.כול מובילי הרפורמה דואגים רק לאצמם .ניתן לראות את זה בבעלי תפקידים כולם מגדלים מיספר מיכסות והרפורמה זה צעד ראישון בהישטלטות על הענף.........תידאגו לענף ולמגדלים שלו ייו נטיל על מחלקית רווחה
12. יש ספרון קטן מאוד של הרב קוק
ג'ק קרואק ,   בדרכים   (01.12.09)

שנקרא : "חזון הצמחונות והשלום". אני לא אדם יהודי דתי, אבל קראתי אותו, והוא מדהים. ורווח לי מאוד לשמוע מהיהדות קול כזה שפוי, חכם ורגיש שקשור לבעלי חיים ולצמחונות. ממליץ לכל מי שמגדיר את עצמו כדתי לקרוא אותו, גם אם אתם לא צמחונים או חושבים להיות כאלו. הוא גם מפרט שם בקשר לכל המצוות האחרות שקשורות בבעלי חיים. למה הן קיימות, מה מקורן וכו'. מומלץ בחום

קישור לויקיפדיה על החוברת :

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%96%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D

13. חזון הצמחונות והשלום - הטקסט המלא
ג'ק קרואק ,   בדרכים   (01.12.09)

הנה לינק לטקסט המלא של החוברת ממשנתו של הרבה קוק. אינטיליגנטי, חכם, מלא חמלה ומרתק. תיהנו...

http://he.wikisource.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8:%D7%97%D7%96%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D

14. לא תגרום סבל !
קונה רק ביצי חופש ,   וביצים אורגניות   (01.12.09)
לכל בעל חיים מגיעה הזכות הבסיסית של לא לסבול.
גם אם הוא מבלה את רוב חייו בשבי
או אפילו אם הוא מיועד לשחיטה

הכי חשוב זה שבכל שלב של התהליך יסבול כמה שפחות
והדרך לכך עוד ארוכה בייחוד אצל התרנגולות
שהן היצור שהכי סובל על פני האדמה
והכל בגלל האדם.
15. צער בעלי חיים אסור ע"פ התורה !!! כנסו .....
מרים ,   תל - אביב   (01.12.09)
צער   בעלי   חיים   אסור   ע"פ    התורה !!!  לכן   לולים   מהסוג   הזה   הם   מנוגדים    לתורה  !!!  וגם   אינם   מוסריים   ע"פ   השכל    הישר .
16. אלוהים רואה אותנו ויעניש
(01.12.09)

כל מי שנותן ידו להתעללות בבעלי חיים

גם אדישות לסיבלם זו התעללות. לתמוך בכליאת תרנגולות בכלובים דחוסים זו התעללות, לראות חתול רעב ברחוב ולא לתת לו אוכל, זו התעללות.

"ורחמיו על כל מעשיו".

17. מתי היית פעם אחרונה בלול
אפריים ,   השרון   (01.12.09)

אני חייב לציין שנראה לי שהכותבת הנכבדה ראתה לול בדמיונה בלבד. לול הטלה בימינו הינו מערכת מסודרת מוארת, מאווררת, נקיה, ומרווחת. התרנגולות מקבלות מזון ומים בצורה אוטומטית והגיינית. יש להן די מקום לנוע, לאכול ואפילו לקרקר תרנגולת עם חברתה. אני אומר זאת מתוך ראיה ממש שכן אני קונה את הביצים ממש בלול, במושב בו יש לא מעט לולים. הלולן מחוייב לכל אלה שכן אם תנאי חיי התרנגולת היו כמו בתאור התנגולות היו מתות ולא מטילות.

ביצים אורגניות שמטילות תרנגולות חופש אינן טעימות יותר אלא רומנטיות יותר, יקרות יותר ופלצניות יותר.

לפני שאנו דואגים לנוחות חיי התרנגולות ושאר חתולים, כלבים וחיות אחרות מוטב שנקדיש את מרצנו לנוחות חייהם של בני אדם בסביבתנו. 

18. לא תמצאי קליינטים לצב"ח בדת המנהיגה כפרות ושחיטה כשרה
אתאיסטיק   (01.12.09)
19. יישר כח!
איסי ,   מגן   (01.12.09)
אינני צמחוני ואינני אדם דתי ואף על פי כן מסכים בהחלט עם כל הנכתב במאמר!
20. ביהדות, כל מה שהוא לא יהודי, קרי גוי או בע"ח-
דר.קורן ,   תל אביב -יפו   (01.12.09)
הינו בעלי חשיבות מועטה ביותר. הורגים בע"ח ללא שום צורך ממשי (כפרות, שטריימלים ועוד), מזלזלים בבני אדם אם הם לא יהודים ומקבלים אותם מראש כנחותים יותר, מה שבוודאות אינו נכון בלשון המעטה.
בקיצור, מוסר אין ביהדות. שחיטה אכזרית הגורמת לחיות לגסוס זמו רב עד מותן (וזה עוד בלי להזכיר שטעם הבשר נהרס לחלוטין- אבל גן מודעות לאיכות אוכל אין ביהדות)
בזמן שכבר שנים במדינות מתקדמות (של גויים- כן!) בעולם שוחטים עם מכת חשמל שמהממת את הקורבן בשניה, ורק אחרי כן, משספים את גרונו, המצב כאן נשאר כבימי הביניים.
מזל שיש בישראל כיום המון בשר לא כשר, טעים, איכותי, שלא היו מעיזים לדבר על כך פעם.
21. בעד הכתבה. ממש כואב הלב על
מגיע גם לתרנגולות   (01.12.09)

הייצורים המסכנים. לשחרר אותם ומיד!

בעד הכלובים הרחבים והטובים!

22. ומה עם השחיטה היהודית- גם היא גורמת כאב נוראי לתרנגולות!
דב ,   הר אדר   (01.12.09)
אם צער בעלי-חיים בראש מעיינך, הרי שיש לאסור גם את השחיטה היהודית הכשרה, שגורמת לבעלי החיים כאבים עזים למשך דקות ארוכות.
ליהודים דתיים רבים יש את האשליה שהשחיטה הכשרה אינה גורמת כאב, אבל המדע הוכיח ההיפך.
יש לאמץ את השחיטה ההומאנית הנהוגה בשאר העולם המערבי.
23. לול במושב מעונה - צפוף מאוד וזוועתי
אלי   (01.12.09)
24. לא ייתכנו כלובי-סוללה במדינה יהודית!!!
מיכאל   (01.12.09)
צער בעלי-חיים היא מצווה מדאורייתא.
לא ייתכן שהח"כים הדתיים יתנו יד להקמת כלובי סוללה נוספים.
25. גם הרב מצגר מתנגד לכלובי סוללה
שמעיה   (01.12.09)
היתה על זה כתבה בערוץ 2:
http://www.youtube.com/user/ChickenLiberation#p/u/8/VOXYsbHzpB4
26. אם זה כך..אני רוצה גם לראות..
שחר ,   ברקן   (01.12.09)
..אז בבקשה אפריים תן לנו פרטים של לול מסוים או לפחות את שם אותו ישוב בשרון, אני רוצה ללכת ולראות בעצמי בתוך הלולים את מה שאתה מזכיר פה.

27. מסכימה עם כל מילה !!!!
מוניקה ,   ישראל   (01.12.09)
28. אני רוצה לגור בלול
ישראל וייסמן   (01.12.09)

אם הלול הוא מקום כזה נפלא אני רוצה לגור שם. אפריים רק שכח לכתוב שהתרנגולות כלואות בכלובונים קטנים כל חייהן. באמת יש להן מקום לנוע, אבל מדובר בתנועה של כ-5 ס"מ לכל צד. אפריים היקר, מה קורה אם תרנגולת בלול חולה? לוקחים אותה לווטרינר? כמובן שלא. האם יש בכלל פיקוח אישי על תרנגולות? לא.

לכן אילו הייתי תרנגולת שצריכה לבחור מקום מגורים הייתי מעדיפה כל מקום פרט ללול מטילות. בתור תרנגולת הייתי מצפה שבני אדם, אם הם נאורים, יתנו לי חופש ולא מאסר עולם עם המתה מוקדמת (המטילות מומתות בגיל שנתיים וחצי), לפני שבני אדם ידאגו לאספקת ביצים לקיבתם (מזון לא דרוש בעליל לבני אדם) הייתי מצפה מהם, אם הם נאורים, שיקדישו משהו ממרצם לשכניהם המדוכאים על כדור הארץ - בעלי החיים.

29. תודה, פשוט תודה.
מיכל ,   ירושלים   (01.12.09)
כתבת דברים מאוד חשובים, תבורכי.
30. ומה עם השחיטה היהודית- גם היא גורמת כאב נוראי לתרנגולות!
דב ,   הר אדר   (01.12.09)
אם צער בעלי-חיים בראש מעיינך, הרי שיש לאסור גם את השחיטה היהודית הכשרה, שגורמת לבעלי החיים כאבים עזים למשך דקות ארוכות.
ליהודים דתיים רבים יש את האשליה שהשחיטה הכשרה אינה גורמת כאב, אבל המדע הוכיח ההיפך.
יש לאמץ את השחיטה ההומאנית הנהוגה בשאר העולם המערבי.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה