יהדות  מגזין  עיון
לצאת מהארון הדתי
דניאל יונס
פורסם: 18.01.10, 09:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 103 תגובות ב-43 דיונים
1. "ואת זכר לא תשכב שכבי אישה- תועבה היא"
אורי   (18.01.10)
2. עכשיו כולם יצעקו גוולאלד
(18.01.10)
3. הרב שרלו הוא אנושי מידי ודתי מידי
אליעז   (18.01.10)

הוא אנושי מידי ולכן הוא לא מתעלם מאתנו.

הוא דתי מידי ולכן לא ממנו תבוא הגאולה.

היא תבוא מרבנים יותר פתוחים שמבינים שצריך פשוט לשנות את ההלכה ואת היחס אלינו.

אני מעריצה את הרב שרלו על הצעדים שהוא עושה אבל הוא לא יעשה את המייל האחרון בדיוק כמו שכל אלה שמכירים אותו יודעים. לשבחו ייאמר כי הוא לא יעשה את המייל האחרון בכגלל שמשוםמה הוא באמת חושב שאסור לעשות את המייל האחרון ולא בגלל שהוא פוחד.

תביאו לנו רבנים לא פחדנים כמו שכל הרבנים השפנים אלא אמיץ כמו הרב שרלו אבל גם חושבים שצריך לעשות עוד מייל ולא כמו שהוא חושב

4. אי אפשר להיות גם דתי וגם הומו - זה מנוגד לתורה, זהו חטא
חרדון   (18.01.10)
5. אצל הדתיים יש יותר גייז בגלל ההפרדה בין בנים לבנות
זה ידוע   (18.01.10)
6. שכח מזה הרבנים לא יקבלו אותך לעולם. תגיד תודה שהמשפחה שלך כן
יקי   (18.01.10)
7. מעצבנים אתם
די כבר   (18.01.10)

למה שלא נקים קהילת "דתיים דוברי לשה"ר"? אני בטוח שרבים יוכלו להצטרף...

לעצם הענין, אם אתם עושים קהילה מסודרת, זה בדיוק כמו לומר, "אני עושה עבירה מהתורה, לא הולך להתמודד עם זה, תתמודדו אתם כי זה לגיטימי". אז זהו שלא. אני לא אפלה הומוסקסואל בקבלה לעבודה למשל, אבל בשום אופן לא מקובל עלי שיוצאים עם זה בפומבי ומנסים להפוך את זה לטבעי ונורמלי, כפי שעושים אצל החילוניים. נכון, זה משהו לא פשוט שצריך להתמודד איתו, אבל כמו כל דבר שבנאדם צריך להתמודד איתו, יש להתמודד בפרטיות (משפחה, חברים ואנשי מקצוע, נקרא פרטיות לענין זה). הכוונה לא להפוך את זה למשהו ציבורי.

 

ואם תגיד שאתה לא מדבר על עצם העבירה, אלא על הנטיה, הרי שאין "קהילות" (בצורה שאתם רוצים) של "חמדניים", "קנאים", "חולי נפש" וכו'. דברים כאלה לא אמורים להיות קהילה.

8. רק דבר אחד
(18.01.10)

מפריע לי במאמר.

"האמירה שאין כזה דבר הומואים ולסביות דתיים שקולה לאמירה שאין כזה דבר דתי דובר לשון הרע"

נכון מאוד, יש דתיים שמדברים לשון הרע ובכל זאת  אני לא אפסיק לראות אותם כדתיים, אבל אין איזשהו בזז ציבורי להתחיל ולהעלות את כל הדתיים דוברי הלשון הרע לדיון ציבורי ולתת להם כתף תומכת ולהגיד להם שזה בסדר ואנושי לדבר לשון הרע, כי זה לא בסדר גם אם זה אנושי לחלוטין ביצר שלנו להמשך ללשון הרע וזה בעיקר לא בסדר כי זה נוגד את "הכללים הכתובים" שלנו כציבור דתי ולהתחיל ולפזר תמיכה שכזו זה בעייתי.

 

אין לי בעיה עם אף הומוסקסואל באשר הוא ובטח שלא אם הוא דתי, מה גם שמהכרות עם כותב המאמר (שרק עכשיו אני מגלה בוודאות על הנטיות) אני מוכן להעיד (אם בכלל יש צורך כזה) שאין הבדל ביני לבין דתי הומוסקסואל.

אבל אני לא חושב שיש צורך להעלות את זה על סדר היום החברתי שלנו כי בסופו של דבר זה לא ממש מסתדר עם "הכללים הכתובים" שלנו.

 

ברכות על היציאה, דניאל. 

 

9. כל הכבוד
יהודה ,   ירושלים   (18.01.10)

דניאל, יכול להשתמע מדבריך שאתה מזרז תהליכים אצל בחורים שעדיין לא מוכנים ומחסונים נפשית לצאת מהארון.. זה תהליך לא פשוט ובטח שמורכב. למרות הכל כל הכבוד על המאמר והרצון להיחשף...

10. יש גם ארגון חדש של דתיים אורתודכסים שאוכלים חזיר
ארגון חו"ד ,   חובבי חזיר דתיים   (18.01.10)

שלום. אני מייצג קבוצה של דתיים ודתיות וכן גם כמה זוגות נשואים דתיים, אשר יש להם חולשה מיוחדת לאכילת חזיר.

 

אנחנו פשוט נמשכים לזה.

כשאני מריח בשר לבן אני לא יכול להתכחש לזה. זה הרגשות שלי.

אני נעצר מול מעדניית חזירים ופשוט קונה נקניקים של "מזרע" ו"מרחביה" וגם בעיקר כאלו תוצרת חוץ שבאים מרוסיה באהבה... אח.. איזה טעם גן עדן.

 

ככה נולדתי. מה אתם רוצים ממני ?

על טעם וריח אין להתווכח - אני אוהב לאכול חזיר. אתם לא תשכנעו אותי שהבעיה היא אצלי ואני צריך להשתנות !!!!!!

 

אז נכון שיש קונפליקט עם הדת שאוסרת לאכול חזיר במפורש. זה לא אומר שאני אוריד את הכיפה ואחיה כחילוני רק בגלל שנולדתי עם רצון ורגש עז לאכול בשר חזיר.

 

אני דתי אוכל חזיר. אנחנו דתיים שאוכלים חזיר. נא לא להוקיע אותנו מהקהילה הדתית בבקשה !!!!

11. הסיבה להשתקה היא פשוטה
אורן ,   ירושלים   (18.01.10)
דניאל היקר, אי אפשר להפחית באמפתיה כלפיך וכלפי חבריך.
מגיע לכם לקבל יחס מוערך ורגיש בחברה, והכרה מלאה במצבכם.

לו זה היה דיון אינטלקטואלי טהור, היה מקום להרחיב אותו ככל היותר. אבל, כולם יודעים ומבינים שלא זה הדיון, אלא דיון בלגיטימציה של גיבוש זהות מינית באופן לקוי. יש המגבשים את זהותם המינית בצורה תקינה, ויש כאלה שלא מצליחים במשימה זו, ונקלעים לזהות מינית לקויה. אין ספק שגם לכם מגיעה הכרה מלאה בזכויותיכם וצרכיכם המיוחדים, אולם אין בין זה לבין שיח אינטלקטואלי שום דבר.

אם יעלו המחנכים את הנושא אל הדיון הציבורי זה יוליד תיסבוכים מיניים להמונים בקרב בני הנוער, שעוד גמרו לגבש את זהותם האישית והמינית.
אתה מבקש שנבין אותך ונזדהה איתך - בהחלט, אנחנו מבינים אותך ומזדהים איתך.

גם אתה, אנא הבן אותנו.
12. הרב שרלו הומני אבל דתי מידי
אליעז   (18.01.10)

הוא אישיות מדהימה הומנית ואנושית ומבין ועמוק וישר ואמיץ.

הוא דתי מידי ולא ממנו תבוא הגאולה.

כבר כתבו עליו שהוא לא יעשה את המייל האחרון להתיר אותנו לבוא בקהל. לזכותו ייאמר שהוא לא יעשה את זה לא בגלל שהוא פחדן (הוא לא !) כמו המון רבנים אחרים אלא בגלל שהוא באמת לא חושב שמותר לעשות את המייל האחרון.

אנחנו צריכים רב אמיץ כמוהו ואנושי כמוהו אבל חושב אחרת ממנו שיתן לנו את הרשות לבוא בקהל

14. אין קהילת דוברי לשוה"ר!
אלמוני   (18.01.10)
הבקשה אחר חמלה מובנת, אומנם בשיח ההלכתי אין מקום, לענ"ד, למתן לגיטימציה לקהילה או ליחידים שחרטו על דגלם איסור הלכתי. אפשר להזדהות עם המצוקה של הבידוד אבל מכאן ועד להכרה בקבוצה שמה שמאחד אותם הוא דבר עבירה, המרחק גדול.
15. להיות אדם
אלמוני   (18.01.10)
אני משתתף בצערם של נגועי המחלה אשר נמצאת כאן משחר הימים. יצר המין נוצר כדי שנקיים את מצוות פרו ורבו ולא סתם נאמר לא טוב האדם היותו לבדו, והאישה נבראה בשביל הגבר.כנראה שאותם אנשים הנגועים בזאת הדבר לא יודעים לשלוט באהבתם לזולת ויצרם המיני מתעורר והם מפגינים בצורה קיצונית כזאת את אהבתם.זה כבר דבר נכון לעשותו בזה שהם יוצאים מהארון כדי שנכיר בבעיתם ונעזור אנחנו עד כמה שנוכל, ובעזרת השם יתברך כמובן ! ליבי איתם וכול עם ישראל תתעוררו ועל תעשו כמותם כמו הגויים כי רוב הנגע מגיע משם. בעזרת השם יתברך נחזור כולנו לקדמותנו הטובה לעיני השם.
16. כשתגדל ביצים תבין את האמת
מישהו שפוי ,   ת"א הבירה   (18.01.10)
שעליך לנטוש את עבודת האלילים הזאת הקרוייה "יהדות" (וחלילה לך מלאמץ אחרת על פניה), ולצאת את האור, שבו לאדם מותר להיות הומו אם כך בחר, ולממש את נטייתו בלי מגבלות שאינן מן העניין. אני מאחל לך שזה יקרה מהר.
17. נראה מחלל שבת דתי מנכיח את מאה שערים אל מול מכוניתו בשבת...
י   (18.01.10)
18. דניאל היקר, תקרא מה שכתבה יעל משעלי במאמר שמצורף למאמר שלך
עמית הומו דתי ,   שום ארגון   (18.01.10)

מהטוקבקים כאן רק תתחדד עגמת הנפש שלך.

אני לא בארון ואני לא שייך לשום ארגון של הומואים דתיים, בין השאר מפני שגם ההומואים הדתיים קנאים לדתיות שלהם כמו סתם דתיים. למשל, לא תיתן קישור למאמרים של משעלי במשך השנים לטובת ההומואים, מפני שהיא כאילו מקלקלת לכם בזה שהיא "לא נחשבת מספיק דתית". במו אזניי שמעתי את הטיעון הזה. בזה שאתם פוסלים אותה אתם פסולים בעיניי.

רוצה שיכבדו אותך? תכבד אחרים (במיוחד כשהם נשכבים בשבילך על הגדר).

19. אין לך כל סיכוי נגד הממסד הרבני החשוך. (חלק 1)
דודי ,   פ"ת   (18.01.10)

 

הומו אחד בעל תשובה נאיבי פנה לרה"ג משה פיינשטיין בעצה מה עליו

לעשות.

והרב הגאון בחוסר טאקט משווע הסביר לו את גודל עוון כרת ואיסור סקילה

ועד דברים קשים הצפויים לו בגיהינום. וגם פלפל פלפולים ארוכים ומשמימים לשמחת ליבו של השואל.

 

ויש לו גם עצות גאוניות בתורף דבריו.

 

שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן קטו

 

 

תשובה לנכשל במשכב זכור ר"ל א' דר"ח אדר ראשון תשל"ו. מע"כ הבחור

הנכבד שליט"א שלום וברכה לזכות לתשובה גמורה.

 

 

הנה אף לטרדותי המרובות מכיון שחז"ל אמרו כמה דברים מפני תקנת השבים

כ"ש שמוכרחין להזדקק להשיב לבעל תשובה בין שהוא להשיב להלכה בין

שהוא לחזוק שאל יפול רוחו ולהתרשל בדבר שצריך חזוק גדול להנצל מעצות

היצר הרע, שלכן פניתי מעט להשיב לו על מכתבו, והנה איני רואה שאלה

להלכה במכתבו כי אף שבמכתבו שהוא איסור כרת מסתמא יודע שמשכב זכור

הוא גם איסור סקילה כי בתורה בפרשת קדושים נאמר יומתו דמיהם בם

וילפינן ג"ש מאוב וידעוני שהוא בסקילה כדאיתא בסנהדרין דף נ"ד ע"א

עיי"ש וכרת כתיב בסוף פרשת אחרי ונכרתו הנפשות שקאי על כל הא דלעיל

עיין ברש"י ריש כריתות, ונמצא שאתה רוצה שאכתוב לך דברי חזוק להנצל

מיצר הרע ואיזה עצה.

 

והנה ראשית הידיעה דחומר האיסור דסקילה וכרת וגם שנקרא תועבה והוא

מחטאים המגונים ביותר ואף בני נח נצטוו ע"ז הוא כח גדול לעמוד כנגד

היצר הרע, ושנית שהוא דבר שלא מובן שיהיה ע"ז ענין תאוה דבבריאת

האדם בעצם ליכא תאוה מצד טבעו להתאוות למשכב זכור, שלכן אמר בר

קפרא לרבי על תועבה זו שנאמר באיסור דמשכב זכור דפירושו תועה אתה בה

בנדרים דף נ"א ע"א ופי' הר"ן שמניח משכבי אשה והולך אצל זכר, וכוונתו

דהוא על לשון תועבה שנאמר במשכב זכור יתר על לשון התועבות הנאמר ד'

פעמים בסוף פרשת אחרי שקאי על כל העריות דעל קרא דתועבות לא הוקשה

לו משום שאין צורך לבאור שפירוש שהם דברים מתועבין ומאוסין מצד

איסורי התורה, אבל הוקשה לו על לשון תועבה הנאמר בזכור שני פעמים בפ'

אחרי כשנאמרה אזהרה בלאו ובפ' קדושים שנאמר העונש מה שלא נאמר כן

בשאר איסורי עריות דאם מצד האיסור מ"ט לא נאמר זה בשאר עריות, וע"ז

תירץ בר קפרא שהוא תביעת הקב"ה בהקרא להרשעים, שלעבירה זו דמשכב

זכור הרי ליכא כלל תאוה מצד הטבע שבראתי שיהיה להם תאוה למשכב

הנשים דבלא תאוה לא היה אפשר לקיום ישוב העולם כדאיתא בגמ' בשני

מקומות ביומא דף ס"ט ע"ב ובסנהדרין דף ס"ד ע"א, ולא אפשר שיהיה

פלגא שיהיה לו תאוה לאשה המותרת ולא יהיה לו תאוה לעריות כמו שאיתא

שם שפלגא מרקיעא לא יהבי ע"י תפלה שהוא מהטעם שלא נברא בתחלת

הבריאה פלגא, אבל למשכב זכור ליכא שום תאוה מצד הבריאה וכל התאוה

לזה הוא רק תועה מהטבע לדרך אחר אשר גם רשעים בעלי תאוה שלא

נמנעין מצד חטא ועון אין הולכין לשם שיצר הרע זה אינו אלא מחמת שהוא

דבר אסור שהוא כמו להכעיס ח"ו, והחלוק הוא דהרשע הרי איתא ביומא דף

ל"ה ע"ב שמתרץ עצמו נאה הייתי וטרוד ביצרי הייתי ומחייבין אותו רק מצד

שיוסף מחייב את הרשעים, אבל על עבירה דמשכב זכור אין להרשע העובר

על זה שום טענה לתרץ את עצמו כי לא היה שייך להתאוות לעבירה זו. והוא

פירוש המדויק והנכון.

 

 

(המשך יבוא בע"ה)

 

20. האסיר הצדיק הרב שלמה בניזרי...
דודי ,   פ"ת   (18.01.10)

ציטט בשעתו את מאמר הירושלמי ברכות הבא:

 

 

אמר רבי אחא בעון משכב זכור אמר הקב"ה אתה זיעזעתה איברך על דבר שאינו שלך חייך שני מזעזע עולמי על אותו האיש.

 

 

לא די לכם שבזיעזועים שלכם המטתם את הזוועה הנוראה על האי האיטי, עוד יש לך החוצפה לצאת מן הארון ולהתגאות בכך.

21. לא קל להיות הומו דתי, אבל יש לנו הרבה לתרום. חזק ואמץ!
ירושלמי   (18.01.10)
22. הלגיטימציה מעצימה בהרבה את התופעה הפסולה
עזרא   (18.01.10)
23. =======אנחנו, ארגון "בו"א" (בנים ואמהות)
גם אנחנו!   (18.01.10)

מוחים על הדרתנו מהשיח הציבורי ומהקהילה הדתית.

הנטייה המינית שלנו להנשא לאמהות שלנו היא חלק מאישיותנו, תנו לנו הזדמנות, אל תפנו לנו עורף.

24. אצל הדתיים יש יותר גייז מחילוניים.
חילוני ,   צוחק על דתיים :)   (18.01.10)

מה אפשר לצפות מאנשים שאסור להם לשכב עם בחורות.

וגם אחרי החתונה יש כ"כ הרבה איסורים שמוציאים את הספונטניות והחשק.

 

הם פשוט הופכים לגייז וחוגגים במקוואות.

25. הפתרון ברור וחבל שאתה לא רואה אותו.
יול   (18.01.10)
אם מסרבים לקבל אותך בחברה הדתית-אורתודוקסית,
כנראה שאתה לא שייך לשם. למה אתה נאבק לשנות משהו שמעיד על עצמו שהוא אינו בר-שינוי, שהוא קבוע וצודק לנצח וללא עוררין.

יפה תעשה אם תשכיל לזנוח את האמונות שלך ותקבל על עצמך את הערכים הנעלים לאין שיעור של החברה החילונית. למשל, שיוויון ללא קשר לדת, מין, גזע או העדפה מינית.

תמיד יש מה לתקן גם אצלנו (החילונים\אתאיסטים), אבל הרקבון אצלכם זועק לשמיים.
26. בעיה
moshe ,   tel aviv /ny   (18.01.10)

זה ממש בעיה מצד אחד אתם אנשים מאמינם אבל יש לכם יצרים מיניים שונים מן הנורמה המקובלת בדת לכן אתם חיים כחוטאים.

קשה לשפוט אנשים אבל זה או ללכת לטיפול או לפרוש  מהדת

בהצלחה 

27. ההפרדה ותוצאותיה
מונדרוביץ ,   חפשו אותי בגוגל   (18.01.10)
במגזר החרדי יש בעיה קשה של נורמה של קשרים בין גברים בגלל החינוך המופרד. הממסד הגברי/רבני חייב להפריד בין המינים הפרדה מלאה כדי לשלוט בצעירים. בנים רכים נשלחים מגיל 3 למוסדות חינוך חד מיניים. עד ליל החופה הפתאומי הנער מנותק מהמין הנשי מלבד בנות המשפחה הקרובה בסופי שבוע. את גיל ההתבגרות עם הבלבול ההורמונאלי הוא מבלה בחברה גברית טהורה. מורים, חברים לכיתה, משגיחים , מלמדים, גברים משמאל ומימין ונשים אין.  ברור כי נער המאמין כי הומוסקסואל, כאשר הוא נחשף למין הנשי עם השידוך חוזר בו בדרך נס מנטייתו. לעומתם, האחוז הקשיח של ההומוסקסואלים מלידה (כ5%) לא ישתנה לעולם. מה שעצוב הוא כי הם נישאים לנשים וגורמים להם אומללות. מה שעצוב גם שיש גם נורמה משותקת של פגיעות בקטינים. אולי התחזקות הנשים במגזר תביא לכך כי האמהות תשגחנה יותר טוב על בניהן הרכים.
28. כל הכבוד
חיים ,   תל אביב   (18.01.10)

ריגשת

וניסחת דברי אמת

כל הכבוד!!

:-)

29. אין איסור הלכתי להיות הומו!
רב   (18.01.10)
ההלכה עוסקת במצוות עשה ולא תעשה - כלומר התנהגות שחייבים לעשות או שאסור לעשות. להיות הומו לא כרוך בעשייה כלשהי ומכאן שאין, ולא יכול להיות, כל איסור בתורה להיות הומו.

ואידך זיל גמור
30. אין איסור להיות הומו!אין איסור להיות הומו! האיסור הוא באקט!
תלמדו לקרוא!   (18.01.10)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה