יהדות  מגזין  עיון
תנועה של עם רציתם. למדו אותנו
עליזה לביא
פורסם: 24.01.10, 15:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות ב-39 דיונים
1. העניין זניח לעומת משיחיות השקר הכתומה אותה מנחילה בנ"ע כיום
ממש עבודה זרה !   (24.01.10)
2. רוח התנועה היא רוח התורה, ההלכה
נעם ,   ארץ הצבי   (24.01.10)

ועל גבי זה באה העבודה, אבל רק מכח התורה.

ובטח שלא סיסמאות ריקות מתוכן של "ואהבת לרעך כמוך!" "תנועה של עם" - מי שבאמת אוהב את עמו ומחובר אליו לא יכול לראות אותו במצב שהוא היום, ופועל להרמתו, אבל לא מראה דרך חינוכית של וויתורים והתרפסויות שמשדרת חולשה, וחוסר אמון בערכים, ומובילה לוויתורים נוספים ברוח התורה היקרה שלנו (=דתל"שים מבולבלים).

3. שטיות!כהרגלה ב"קודש"...
רוית   (24.01.10)
4. צודקת במאת האחוזים
שולי   (24.01.10)
5. כתבה מלומדת רצינית ומאוזנת
ג ,   גוש עציון   (24.01.10)
6. ביקורת עניינית הנכתבת מאהבה - הלוואי על כל הכתבות
מדריך לשעבר   (24.01.10)

נוטפות הארס שמסביב!

תודה לך ומקווה שדברייך ימצאו אוזן קשבת בהנהלת בני עקיבא הנוכחית.

7. עליזה, את הפנים היפות של עם ישראל!
פנינוש   (24.01.10)
אגב, באיזה קרם את משתמשת?
8. כל מי שרואה באדם מסוג נקבה -אובייקט מיני ותו לא, שיבדוק את ע
שלמה הלוי ,   בארות-יצחק   (24.01.10)

צמו במהירות וביסודיות ע"י בעלי-מקצוע (ממין זכר).

הגיע הזמן להפסיק מיידית את ההפרדה,

ההבדל בין "פוסקי ההלכה" של בני-עקיבא היום, לבין הרב נריה זצ"ל ורבנים אחרים בדמותו שלהם היה שכל, והם ידעו להבדיל בין טפל לעיקר ו"לא רוקנו את האמבטיה עם התינוקת שבתוכה".

ההקצנה וההתחרדות המעושה והמאוסה לא תוביל לשום מקום טוב.

וכדאי לעצור לפני שיהיה מאוחר.

 

9. אולי די
מאיר   (24.01.10)

אולי תקשיבו פעם אחת לכל הצדדים לפני שאתם קופצים ומביעים עמדה...

 

1. אחת הבעיות הקשות שלנו - כציבור דתי לאומי - היא הפלגנות הפנימית. בתוך הפלגנות הזו בני עקיבא היא מופת של אחדות - שמצליחה לאחד בתוכה בני נוער מכמעט כל סוגי הציונות הדתית.

על כן - צודק מזכ"ל התנועה כשהוא אומר שבארועים כלליים הוא מנסה להגיע למצב שכל חניכי התנועה ירגישו בנוח.

 

2. בני עקיבא היא הגורם המשמעותי ביותר בארוע - מאז החלו במסורת זו בשנים האחרונות, בני עקיבא הייתה גורם מרכזי בהוצאת צעדת הל"ה אל הפועל. לכן, מן הדין היה להתייעץ ולנסות לבנות ביחד את התכנית ולא להכתיב. אני מניח שכך היה קורה גם כאן אלא שהבעיה היא...

 

3. שיש גורמים בתוך הציבור של בני עקיבא, והפעם דווקא לא מקרב "הציבור הקנאי והשחור - החרד"לי" שרצו לגרום פיצוץ תקשורתי - והתקשרות אכן עטה על זה כמוצאת שלל רב.

חבל שדו-קיום והתפשרות אפשרית רק עם הציבור החילוני - אבל לא עם האחים לכיפה הסרוגה...

 

 

10. נכון מאוד
מאיר   (24.01.10)

ככה נשמעת ביקורת שבאה מאהבה.

 

חבל מאוד שאלה שיצאו עם העניין לתקשורת, ובאו מקרב בני עקיבא, לא חשבו על הנזק הרב שהם גורמים....

11. להיכן הלכה התנועה...
עפר ,   בנימין   (24.01.10)

לאן הלכה התנועה ?יש זועקים

ואף בלשונם מצקצקים

התנועה לא הלכה ולא ברחה

היא רק התקדמה בשמירת ההלכה

ואין שום דמיון וקשר

בין הרצון ללהיות גשר

לבין לעבור על איסורים

כמו שירת נשים לפני גברים

וב"ה מתקדמים ומתחזקים

בשמירת השו"ע על ארבעת החלקים

ולגבי הלכות צניעות יש להבין הגישה

שהבורא ציווה וזה גם מתוך כבוד לאשה

וצריכים לצאת באמירה

חדה וברורה

זכה וטהורה

בני עקיבא מחוייבים קודם כל לתורה

 

 

12. בני עקיבא- תנועה של עם?
עמי   (24.01.10)
בני עקיבא - יקרה וחשובה אולם היא תנועה אלטיסטית - שאין מקום אמיתי למי ששונה באמת- כגון הנוער שמגדיר עצמו מסורתי - נראה קצת אחרת וכו' בדבורים אנחנו אתך - לא באמת לכן גם בעומק הדברים " שונים " ששרים באופן אחר לא מקבלים - וחד וחלק חותכים..........
13. בני עקיבא אבדה לעד לידי הקיצונים. נ ג מ ר
אתאיסטיק   (24.01.10)
14. עליזה,לפי תגובתך הרפורמית אינך מאמינה בעולם הבא ובגיהנום.
משה   (24.01.10)
15. עליזה ,מה לך ולבת ישראל צנועה וכשרה?נשים דעתן קלה.
משה   (24.01.10)
16. עליזה נפלת בפח
מאיר ,   ירושלים   (24.01.10)

ראשית אני מסכים איתך בנושא חבר-חברה, אבל במקרה הספציפי את טועה.

האדונים ברק ושכנזי שאין להם שום הצלחה בכמעט שום תחום החךיטו על מלחמה נגדז...אנ"ש סיפור של הר ברכה והקשחת ההקפאת בנייה הם רק סימטומים

למה דווקה עכשיו האנשים הללו רוצים לשנות כללי המשחק של ליל הל"ה כמו שאמרת כי זה התחיל "לטפוס" בציבורים חותר רחבים.

השיטה היא הפרד ומשול ותגובה כזטגמת תגובתך היא הכי משמחת אותם

למרות שכמובן זאת לא היתה כוונתך.זאת הסיבה שלמרות המכשולים המזכ"ל  צדק.

בברכת ה" עמכם

מאיר מגשימים פריס

17. תורה ועבודה.כולל תורה...
אחת מבנ"ע   (24.01.10)
בני עקיבא היא תנועה המורכבת מתורה ועבודה.התנועה לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על אחד מערכי התורה החשובים ביותר ,צניעות,ולהביא את החניכים לאירוע בו שרות בנות וכך בדיוק-לבלבל את החניכים במה כן ומה לא .
18. הי, הי, לא צריך להגזים...
יוסי ,   רחובות   (24.01.10)
גם אני מתנגד נחרצות לצעדה הנפרדת, אבל המרחק בין מה שאמרת לבין הצעד הזה הוא רב. זוהי בסה"כ הקפדת יתר על מצווה מסוימת בשו"ע שנוגעת ספציפית ל"שירת נשים" אין שום קשר בין זה לבין הטענות המגוחכות על "הפיכת הבנות לכלי ביצוע בלבד" הרבה מהאנשים שקראו על הידיעה הזאת פרשו אותה כך, וחבל שאת מצטרפת לקולם במקום להעמיד אותם על טעותם. 
19. במאה ה-21 להיות דתי משמע להיות בלתי שפוי. נקודה
אין כל ספק   (25.01.10)
בימינו, עם כל המידע שיש לבני האדם על העולם, על עצמנו, על הסובב אותנו, על ההתפתחות האבולוציונית, על החלל, ולמרות כל החוסרים העצומים שיש במידע שלנו, אז להאמין היום שלפני כמה אלפי שנים נברא "העולם" ויישות שמיימית שבראה את העולם גם בחרה קבוצת אנשים במזרח התיכון ו"ציוותה" עליהם ציוויים שמיימיים... וכן, לא הכל נמסר למשה ביד... חלק גם לחשה לו היישות השמיימית באוזן... אז יום אחד אסף מישהו את הלחישות האלה וכתב שלחן ערוך על פיו כל אחד מאיתנו צריך לנהל את חייו בוקר וערב חורף וקיץ... אה, כן, יש גם מקום ל"פרשנות" על ידי "חז"ל" ועל יד "רבנים"... הרי הסיפור הזה הוא עד כדי כך מגוחך שאין כל הבדל בין זה לבין שאני אגיד היום שאני מאמין בטוסטרים מעופפים שציוו עלי לעמוד על הראש כל חיי אחרת תבוא המכשפה להרביץ לי עם מטאטא עשוי מאבק כוכבים. אז אם בגיל 50 הייתי אומר את זה ברצינות היה בא הפסיכיאטר המחוזי ומאשפז אותי, אך כשאומרים "תורה ציווה ה' למשה בהר סיני" ומתחילים מדיני זבח ועולה ועד "קול באשה ערווה" אף אחד לא מאשפז את הדובר, ובמקום זה כולם עומדים דום כדי "לכבד את רגשותיו".

כן, יגיבו המגיבים, "תלמד, אתה בור" "אין לך מושג" "שבוע באהלה של תורה" או בשק שינה של גמרא וגם אתה תתחיל להתנדנד עם לולבים, או שיגידו שאם אני חילויני אז מן הסתם אני מסומם, או שמאלני, או גנב, או נואף, או סתם מטומטם...

צר לי עליכם אחיי הדתיים. כמה אינטליגנציה וכמה כשרון מבוזבזים פה על אנשים ששטיפת מוח אי-רברסיבלית בילדות גרמה להם לאבד את שפיותם לכל החיים.

גילוי נאות:
נשוי עם ילדים, מעולם לא התגרשתי, מעולם לא לקחתי סמים, לא נאפתי, לא הייתי בהודו, לא חיפשתי את עצמי בשום דרך (תמיד ידעתי שאפשר להסתכל בראי) אני ההיפך משמאלני, יש לי חיים מאושרים, מלאים, עשירים ומספקים.
תודה לאל שאני אתאיסט.
20. בואו לצופים הדתיים
בואו לצופים הדתיים   (25.01.10)
21. מי את עליזה לביא?
אריק   (24.01.10)
מי את עליזה לביא? לאיזה חלק מהתנועה את משתייכת? איך זה לשבת מבחוץ ולדבר על דברים בתוך התנועה? מאיפה העזות להתיימר לדעת מה חושבים בתנועה על מאות הקומונריות שעושות מלאכת קודש השכם וערב?! מאיפה השטות בהן בדיעבד??? אני מציע להתחיל לעסוק בתיקון עולם דרך עם-ישראל במקום לחרחר ריבים ודינים על עם-ישראל! רדי ממגדל השן בו את יושבת ותראי איך חיים ב"תנועה של עם".
22. שמוש ציני באל לדיכוי הנשים!!!!!!!!!!!!
אליה ,   ים   (25.01.10)
23. בהלכה אין שום איסור לשמוע שירת נשים. הרי המקורות:
מרים   (24.01.10)
יש איסור כללי להתבונן באשה למטרות מיניות כדי לגרות עצמו - המקור הראשי הוא:בבלי ברכות דף כד/א - אמר רבי יצחק טפח באשה ערוה. למאי אילימא לאסתכולי בה (הסתכלות היא התבוננות חזקה למטרה מסוימת)? והא אמר רב ששת למה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים לומר לך כל המסתכל באצבע קטנה של אשה (למטרה מסוימת כאמור) כאילו מסתכל במקום התורף. אלא באשתו (שמותר להסתכל בה למטרות מיניות) ולקריאת שמע שגם אז אין להרהר. האיסור ה"קול" הוא חלק מאותו איסור כללי שלא להסתכל על אשה, או לשמוע קולה וכו' למטרות מיניות. אין לזה שום קשר לשירת נשים וכו'. כמובן שגבר שכל דבר עושה לו "הרהורים" שישב בבית או ילך לטיפול!בבית המקדש התפללו מעורב ושרו יחד גברים ונשים וזה היה ע"פ הנבואה!
24. רין מה לתקן,כי אין כוונה לתקן,אלא להמשיך לקלקל
ישורון ,   holon   (25.01.10)
25. הרב קוק זצ"ל לא התפשר על ההלכה
Someone   (25.01.10)

והיה מקרב לבבות גדול, והוא היה חרדי למקרא שמישהו שכח. למה הדתיים תמיד צריכים להתפשר כדי לקרב לבבות ולא החילונים?

26. הניחוש שלי: בני עקיבא פנו לקצח"ר וקיבלו תשובה בנוסח ברק
עמוס   (25.01.10)

תקנו אותי אם אני טועה.

אם לא - תקנו את ברק !

27. שאלה: מדוע מותר לבחורה דתית פנויה לגלות שערה
אבל אסור לה לשיר ?   (25.01.10)

הרי שניהם כלולים בהגדרה ?

(השאלה ברצינות - לא בציניות)

28. הקומונריות הן אלו שזעקו כאשר הופיעו בנות בטקס בנ"ע
יאיר   (25.01.10)
בטקס הפתיחה לועידה האחרונה שהתקיים בלטרון בערב פסח תשס"ח לא היו בנות ששרות על הבמה בשל זעקת הקומונריות שאמרו שלא לכך הן מחנכות. צר לי, אך לא מהקומונריות תקבלי תגובה לשאלתך, וטוב שכך!
29. מי שלא מבין בהלכה שלא יכתוב הלכות
יאיר   (25.01.10)

מי שמך לעוות הלכות? את מצטתת גמרא, מוסיפה שם מילים משלך שהן לא בהכרח הפירוש של הגמ' ("למטרה מסוימת כאמור"), ולאור זאת פוסקת הלכה... הלכה פסוקה היא בשו"ע שקול באשה ערווה. אין מי מגדולי ישראל לכל אורך הדורות שהתיר לשמוע אשה שרה לבדה. גם ההיתר של בעל השרידי אש הוא בדיעבד ובמציאות מאד מסויימת, ובשירה של גברים ונשים יחד. אך אשה לבד- לא מצינו. אם את לא בקיאה בש"ס ובפוסקים, עדיף שלא תזרקי סיסמאות פופוליסטיות לחלל האוויר, ולהטעות את הציבור.

30. מדוע אסור לי לשבת באולם שמחות בשולחן אחד עם אשתי ובנותי ?!
למי יש תשובה?   (27.01.10)

כי ברחוב אנחנו הולכים יחד.לסופרמרקט נכנסים יחד.ובבני ברק ה"חרדית" אין כבישים וקופות חולים נפרדות.

האם לא כדי להתחיל מ"זוטות"שכאלה לפני שמתוכחים על "קול באשה ערווה"?

ומה יותר מורכב:קול באשה או פאה בלונדינית בסגנון המלאכיות של צ'רלי?

שהיתי מספר ימים בתחנת הראדיו ה"חרדית" בבני ברק "קול חי" ואיני מעז לומר בפומבי כמו מי נראו לי מספר עובדות צעירות בפאותיהן ובלבושן ...

ולגבי אותן"מקפידות"החובשות פאה אך מתהלכות בחצאית קצרצרה תמיהה:וערווה באישה היא לא ערווה"?!עד שאתם אומרים לנו טלו קול אשה אומר אני לכם טלו שוק וירך מבין עינינו...וד"ל.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה