הורים  ספרי ילדים  רינת פרימו
איך לומדים היסטוריה? בטח שלא מהמורים
רינת פרימו
פורסם: 27.01.10, 08:39
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות ב-52 דיונים
31. המורים הם לא רלוונטיים
למי ,   צפון   (27.01.10)
ולכן הם לא חלק מהבעייה ולא חלק מהפתרון.

ברגע שרוב התלמידים לא מתעניינים בנושא ואין להם כוונה לפתוח אף ספר היסטוריה בחייהם - אי אפשר שהשיעור יהיה מעניין, ולא משנה כמה טוב המורה.
כש-90% מהכיתה לא מתעניינים בנושא בכלל ולא מסוגלים לשבת בשקט - אי אפשר שיהיה שיעור מעניין.
32. I learn history from HETALIA lol
(27.01.10)
33. המכוערת היא את
לסבתא ריטה   (27.01.10)

רק חבל שנגררת איתי לשיח כזה. צפי תגובה הולמת. ולאבי קושניר שלום.

you little stupid umbrella try not to call me ugly here because i'm more beautiful than your old little shoes

34. אבל למה ביבי לא תוקף באירן?
(27.01.10)
35. רינת פרימו היא פוסטמודרניסטית וכל מילה נוספת, מיותרת.
טל   (27.01.10)
36. ואיך ללמוד אנגלית?גם כן בטוח לא מהמורים
חיים   (27.01.10)
בכיתה לא למדתי כלום עד שמצאתי מתנדבת,הייתי מתהלך עם מילון ביד והחברה ביד שניה ואת השינוני שפה עשינו במיטה. אמנם זה היה לפני זמן רב אבל זה הוכיח את יעילותו. חומר למחשבה? אולי.
37. לא מיצינו את טרנד הירידה על מורים?
מורה להיסטוריה   (27.01.10)
גילוי נאות -  אני מורה להיסטוריה.ולא, אני לא בת 50 וגם אין לי משקפיים / חצאית עקומה או כל סממן חיצוני אחר שמקושר עם מורות משעממות.. אני אוטוטו בת 30 והגעתי למקצוע מבחירה מלאה (לכל אלה שתיכף יגיבו ויכתבו שבטח לא הצלחתי לעשות שום דבר טוב עם עצמי אז הלכתי להיות מורה).נכון - שיעורי ההיסטוריה לבגרות כיום הם לא הדבר הכי מעניין שקיים בעולם, ואני אומרת את זה בלשון עדינה.  כמות גדולה מאוד של חומר ומספר שיעורים מצומצם מאלץ אותנו לא פעם להעביר את החומר בצורה 'טכנית' ומוכתבת. מצד שני - יש לא מעט מורים שמנסים, למרות שהם עומדים מול 35 (במקרה הטוב) או 40 (במקרה הפחות טוב) תלמידים לעשות את המיטב ולהפוך את אותם נושאים הרחוקים מחיי הילדים לקצת יותר מעניינים ורלוונטים.להגיד שכולם מצליחים? וודאי שלא. להגיד שאני מצליחה בכל שיעור לעניין ולרתק את התלמידים שלי - אני מודה שזה לא תמיד עובד.ועדיין - אי אפשר גם לצפות מהילדים לכבד את המורים וגם 'לרדת' עליהם בכותרות של כתבות, שלא באמת משקפות את המציאות.אם נפסיק 'לקטר' כל היום על המורים וננסה להזיז דברים ביחד, באופן חיובי ולא רק שלילי,  זה כבר יהיה צעד אחד בכיוון הנכון לשיפור מערכת החינוך - ושיעורי ההיסטוריה גם.
38. שככתם דבר אחד חשוב
תלמידה   (27.01.10)
מורה זה גם מקצוע וכמו כל איש מקצוע מורה רוצה להצליח. ההצלחה שלו נמדדת בציוני התלמידים ולא בידע שלהם. הוא מלמד אותם להצליח ספציפית במבחן שבנה משרד החינוך . לרוב המקצועות אף משרד חינוך בעולם לא יצליח ליצור בחינה שתגרום לתלמידים שלומדים לו באמת להבין ולאהוב את המקצוע. אלה דברים שאי אפשר ליצור. זהו מעגל כזה-אי אפשר להכריח אנשים ללמוד בלי לבחון אותם על החומר ואי אפשר להכריח מישהו לאהוב מקצוע כלשהו. הציפיות שיש לאנשים ממשרד החינוך הם מופרכות! הרי לא כולם שוחרי היסטוריה או מתמטיקה ובסופו של דבר כל אחד ילך לתחום מסויים שמתאים לו ומעניין אותו. אין אדם שיכול להעיד שכל מקצוע שלמד בבית הספר ענין אותו. אנשים צריכים להיות מעשיים ולהבין שיש דברים שהם לא אפשריים, בכל מקום יש אפור-אפילו במתמטיקה.
39. בבתי הספר לא מלמדים היסטוריה- אלא ציונות
שירה ,   ירושלים   (27.01.10)
40. לצערי, ההיסטוריה אכן עקובה מדם והיא לא נכתבה ע"י נשים וגם
לא נעשתה ע"י נשים ,   וחבל שכך..   (28.01.10)
אם ההיסטוריה היתה נעשית ע"י נשים ולא ע"י גברים - לא היו מלחמות, לא היו מריבות, העולם היה רגוע.

העובדה היא שזה לא כך.
41. סיפור
אילנה ,   גליל   (28.01.10)

בני למד בתיכון מצוין בצפון הארץ

המורה להיסטוריה היתה כל כך משעממת כך שכל השעורים הוא צייר וחלם וכמובן קיבל ציון מגן לבגרות- נמוך מאד

לפני הבגרות הוא למד לבד מתוכנת אינטרנט שמכינה לבגרות- וקיבל 85 יחד עם המגן

אז תארו לעצמכם כמה קיבל בבגרות

לא אומר שהתיכון מיותר- אומר רק שצריך לשים לב מי מלמד מה

הבעייה היא שאירגון המורים שומר על המורים ואין ארגון שישמור על האינטרסים של התלמידים

42. לפעמים המורה זה כל מה שיש . . .
ירין ,   באר שבע   (28.01.10)

האם כל המורים מעניינים? בטח שלא. האם כל שיעור מעניין? אין סיכוי.

אבל לרוב, במדינת ה"אין השכלה" שלנו המורה הוא האדם היחיד שיסביר לתלמידים על השואה, על פרקי התנ"כ, על עמיחי וביאליק . . .

ועכשין גב' פרימו - האם כל כותבי הטורים ב YNET הם מוצלחים ומעמיקים? נראה שלא . . .

43. יש להעלות את מעמד המורה
(28.01.10)

הכתבה מעניינת, אך עם כותרת כזאת לא פלא שמזלזלים במורים.

אפשר לכתוב שהספר מוסיף על הידע שמקנה המורה בבית הספר, אבל לשלול לגמרי את תפקיד המורה כמעביר ידע הוא מוגזם ולא נכון.

אפילו אני שלא אהבתי היסטוריה כן מרגישה שלמדתי משהו בבית הספר.

 

דרך אגב, אני מורה לשעבר, ואני מתקוממת נגד הזלזול במורים. הוראה זה מקצוע קשה מאוד. רק מי שעבד בהוראה יודע על מה אני מדברת.

הגיע הזמן להעלות את היוקרה של המקצוע הזה. לדעתי, צריך לכבד מורה כמו שמכבדים שופט בבית המשפט (כיום אני עובדת עם שופטת בבית המשפט) כי התפקיד שלו חשוב ביותר ורם מעלה.

כדאי שיהיה שינוי, וטובה שעה אחת קודם.

 

44. כנראה שלא בורכת במורה טובה
אוריתפ ,   דרום   (28.01.10)
להיסטוריה. אני זוכרת את שיעורי ההיסטוריה כחוויה חיובית בהחלט. היינו מרותקים לסיפורים, הסברים, הדגמות, המחזות ומה לא - שעשתה לנו המורה והחומר "נכנס" לראש כבדרך אגב.
45. מורה משעממת-בתיכון
אלונה   (28.01.10)

לצערי בתיכון צריך להספיק המון חומר לבגרות ואז המורה באה ו"מקיאה" את החומר וכך הוא הופך משעממם ולא מעניין, היסטוריה היא אחת המקצועות הכי

מעניינים וחשובים ולצערי כשיש לחץ של זמן מפספסים את הרעיון המרכזי.

46. עצתי לכם
אחד שמכיר   (28.01.10)
הורים יקרים תעברו לחנך את הילדים בבית, הם מגלים שם הרבה יותר ענין מאשר בבית הספר
47. ואם את אמורה ללמוד משהוא מההיסטוריה זה לא לחשוב בהכללות.
מורה להיסטוריה   (28.01.10)

אז אולי כן היית צריכה מורה

מישהוא שיגרום לך להבין שהחוויה האישית שלך היא לא בהכרח החוויה הכללית.

שאולי דברים השתנו

ובעיקר שלא צריך לפרס דבר טוב וחיובי כמו הספר המקסים הזה

על ידי הזניה של דבר אחר.

 

 

48. לא מאמינה לך
(28.01.10)

בלעת אנציקלופדיות?

סיפור מקושקש מוכר של תלמידים גרועים ש"כן, נדמה לכם שני טיפש, אבל כשאני רוצה אני מה זה חכם". אם היית מסוגלת אנציקלופדיה - לא היתה לך בעיה לקרוא את ספר הלימוד

מחפשת תירוץ

והכי כיף להשמיץ את המורה

 

בגיל 14 זה מגניב להגיד ש"המורה אומרת חמורבי וזה מרדים אותי". כבן אדם בוגר את אמורה להתמודד עם עצמך ולהודות שיהה לך קשה. או סתם התמרדת כדי להיות מגניבה

49. מסכימה!
חסה   (28.01.10)
בתור בת לזוג אוהבי היסטוריה הייתי חיה על ספרים וסרטים היסטוריים. תמיד הייתי מקשיבה לסיפורים וההסברים שלהם ונהנית מכל רגע.
אבל בבית הספר המורים דברו כמו רובוטים, פשוט קראו מתוך הספר. אני אישית בכל זאת הייתי מקבלת ציונים גבוהים, אבל רוב הכיתה היתה משתעממת ונכשלת.
חוץ מהמורים היבשים יש בעיה גם בתוכנית הלימודים, כמו שמישהו פה כבר כתב "לומדים ציונות ולא היסטוריה" אז אולי הגיע הזמן שיכניסו לתוכנית הלימודים גם היסטוריה עולמית (בתור שיעורי בחירה) תאמינו לי שהמון תלמידים ירצו להשתתף בהם.

אגב, אם כבר אני מדברת על שינוי תוכנית הלימודים... לנוער הישראלי היום אין ידע בספרות קלאסית והתלמידים הישראלים מפגרים הרבה אחרי שאר תלמידי העולם שיודעים ששייקספיר כתב לא רק את רומיאו ויוליה ושהרוזן ממונטה כריסטו זה לא רק שם של סרט אלא גם ספר!
כן, ללמד את הנוער שירים של ביאליק ושאר סופרים בעברית זה נהדר, אבל מה עם השאר?!
50. מאייתים: "משהו" ולא משהוא - המורה להסטוריה
תלמידה שזוכרת..   (03.02.10)
אני זוכרת את זה מההכתבה בכיתה ב'. לא הבנתי למה טעיתי והמורה הסבירה. בתקופת האבן היו מורות רציניות גם בכיתה ב'. היום מורה להסטוריה כותבת בשגיאות כתיב..
51. לכל הקוראים
המורה השמח בחלקו   (03.02.10)

לכל הקוראים,בתור מורה להיסטוריה חדש ( שנתיים ) אני יכול להעיד כי שיטת הלימוד לא השתנתה מהימים בהם סבי למד היסטוריה. היכולת לרתק תלמיד מושתת על סיפורים מרתקים , תמונות והרבה כריזמה.אני בטוח שאם הכותבת היתה מגיעה לשיעור ברבים מבתי הספר בארץ היא היתה נהנית ורואה כי במבט לאחור המורה עושה עבודה טובה.

 

מורים יקרים, חברי למקצוע - חיזקו ואימצו !!!

 

המורה השמח בחלקו

52. זה לא המורים זה משרד החינוך
תלמידה ,   דרום   (04.01.16)
אני רק בת 15 אבל אני מאוד אוהבת היסטוריה יש לי מורה מדהימה אבל בשיעור אני לא עושה כלום ורק מחכה שהשיעור יגמר אני מאוד אוהבת את המורה שלי להיסטוריה והיו לי הרבה מאוד שיחות איתה על נושאים היסטוריים ובאמת שהיה לי מעניין אבל בכיתה היא לא יכולה ליצור שום עניין כי אין לה זמן להגיע לנושאים היותר עמוקים אז היא רק מלמדת את הנושאים הטכניים שממש לא מעניינים אף אחד זה ממש עצוב שמערכת החינוך היא זאת שמרחיקה אנשים מרכישת ידע אמיתי
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה