כלכלה  קריירה  טורים  הצד של המעסיק
שמור על עובדיך מרוצים - זה זול יותר
רינת קרן-הרמן
פורסם: 03.02.10, 14:35
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות ב-24 דיונים
1. שימור עובדים
yarden ,   tel aviv   (03.02.10)

אני מאוד מתחברת לטור ולהצעות הכתובות בו. שאלתי היא - האם בכל מחיר עלינו לשמור על עובדים בארגון? מה קורה שיש תחושה של חוסר שביעות רצון מובנית כשהארגון אינו גדול מאוד וחלק מן העובדים מסרב לכל שינוי שמוצע החל מהפסקת שימוש בכלים חד פעמיים וכלה בבקשה לכתיבת תכנית עבודה שנתית - מה שלא היה נהוג קודם לכן 

 

אשמח לתגובה אמיתית

2. פיטרו אותי ועוד אחד שהיה איתי רק
ניסים   (03.02.10)

בגלל המזכירה שלו שהייתה יד ימינו אף אחד לא סובל אותה

אבל אף אחד לא יגיד לה את זה בפנים,המנהל שפוט שלה

וככה הולכים ובאים אנשים לאותו תפקיד

 

3. ל-1 תמיד יהיו עובדים שלא יהיו מרוצים משינויים - אבל יש דרכים
יועץ אירגוני ,   בדימוס   (03.02.10)

הרעיון הוא להטמיע שינויים בעזרת מעורבות מלאה של העובדים ולא דרך "החלטה ניהולית" והנחתה מלמעלה.

יש לארגן קבוצת עבודה הכוללת

- מנהלים בכירים (שיקבלו החלטות ויספקו תקציב)

- מנהלי דרג בניים (אחראים על העברת ההחלטות לקבוצות וקבלת משוב)

- עובדים מהשורה (לרוב ההחלטות משפיעות עליהם, יש לשלבם בכל התהליך)

- אנשי מקצוע חיצוניים (רק במקרים שהידע באירגון לא מספיק לקבלת החלטה מושכלת)

 

- קבוצת העבודה, לפני "הסקת המסקנות" חייבת לתאר במדוייק את תיאור הבעיה העומדת על הפרק (לדוגמא: חיסכון בציוד משרדי, חיסכון בהחזרי הוצאות, ייעול תהליך דיווח השעות, קיצוץ בשעות נוספות....)

- אח"כ קבוצת העבודה צריכה לעשות רשימה הניתנת למדידה של "מדדים להצלחה" ולוחות זמנים (כגון: חיסכון של 20% בשנה הראשונה, החלפת מערכת המיחשוב בהדרגה תוך 5 שנים, הוצאת מכרז לספקי ציוד בתוך חודשיים.....)

- קבוצת העבודה תפרסם לכלל העובדים את תיאור הבעיה ואת העובדה שהוקמה קבוצת עבודה לטיפול בבעיה. כולל עידכונים בהתאם להתקדמות

- לדאוג שתמיד יהיו מספר אפשרויות הטמעה והבחירה תיעשה בין האפשרויות השונות.

 

אני מבטיח לך שאם העובדים יהיו מעורים בבעיה העומדת על הפרק (צורך בייעול לדוגמה) ומודעים לדיונים ולאפשרויות המוצעות אזי ההחלטה ה"קשה" (כמו הפחתת הוצאות האש"ל, או ביטול הכיבוד בישיבות, הפחתת תקציב ציוד משרדי....) תתקבל ברוב גורף של העובדים, במיוחד אם לצד ה"מכה" נותנים "סוכריה" (אפילו שוקולד קטן עם פתק תודה לכל אחד מהעובדים) 

 

4. הדבר החשוב ביותר לעובד - זה השכר !
תגובה ,   אמיתית   (03.02.10)

זה לא הדבר היחידי, אבל הדבר הראשון בסדר העדיפות.

 

5. כל מילה בסלע!!!מעסיקים...תפנימו!!!!!
ימית   (03.02.10)
6. יש פתגם "תשלם בוטנים, יעבדו אצלכם קופים"!! פשוט ונכון
יואל   (03.02.10)
7. תגבה ל-1: חוסר שביעות רצון מובנית
(03.02.10)

מה קורה שיש תחושה של חוסר שביעות רצון מובנית

 

מהו השורש של הבעיה?

שיגרה? שכר? יחסי אנוש? אופי העבודה?אופן קבלת הנחיות?

חוסר שביעות רצון לא נולד מעצמו. חפשו סיבה לכך.

8. גיל טייכמן תקרא את הכתבה!!!!
(03.02.10)
9. חבל שהחברות הגדולות לא יודעות לעשות כך
קובי ,   פתח תקווה   (03.02.10)
החברות הגדולות מבזבזות סכומי עתק על פיטורים וגיוסים שונים במהלך כל השנה עד שעובד מגיע להיות פרודקטיבי הוא כבר עוזב או מפוטר על פי פרויקטים.
החברות הקטנות והבנוניות צריכות לקחת דוגמה גם ולהשקיע בעובד במקום בציוד יקר.
המשאב האנושי במרבית חברות הייטק הוא העובד ולא הקופסא, אך המנהלים לא יודעים לכוון לשם, הרבה יותר נוח להם לטפל בקופסא (מחשב).
10. כתבה חשובה ומעניינת
אני ,   אלעד   (03.02.10)
...הייתי רוצה שיישמו את הנאמר בחברה שלי...
11. מצחיק, כי אני בדיוק עוזב משרה מכניסה
(03.02.10)
יש לי משרה שמכניסה לי משכורת שבערך משלשת את הממוצע במשק לטובת ה"אבטלה" וניסיון ארוך טווח לפתוח עסק LOW TECH.

וההחלטה בדיוק נפלה לאחר ששמונה שנים (מתוך יותר) בחברה - לא קודמתי כלל אף לא מקצועית.

מדהים לקרוא את הכתבה ולראות את הטעויות שעשה המעסיק שלי (שאינני נוטר לו טינה, אגב, אלא מודה לו על שנים רבות של הכנסה נאה), ולא קידם אותי מקצועית אפילו מעט. דווקא את המשכורת העלו לי - אך (כדברי בגין) - איני יכול עוד.

כתבה יפה, אך מעסיקים כמו מעסיקים, ישארו בשיטת העבודה שלהם לעד. צריך להיות יותר אגרסיבי כעובד במהלך השנים כדי "לזכות" בדברים שמובאים פה בכתבה, כי המעביד לא יפזר אותם
12. זה יעלה למעסיקים הרבה מאוד כסף-בגלל זה המעסיק לא מפרגן לעובד
רועי ,   תל אביב   (03.02.10)

ברגע העובד מרגיש שהוא חשוב, מקודם ואיכפת למעסיק ממנו, אז באה הדרישה לתוספת שכר, ולזה המעסיק לא מוכן.

 

למעסיקים יש שיטה-תן לעובדים להרגיש שהם ברי החלפה ולא כאלה מוכשרים, אז תמנע מדרישות להעלאת שכר וכו'.

 

ותאמינו לי אין מעסיק שמפרגן, הכתב חי באשליה

 

 

13. מי שממונה על ההון האנושי הוא כח אדם - להם יש אינטרס בתחלופת
עובדים - זה מספק להם ,   עבודה.....   (03.02.10)
14. עם כל הרצון הטוב לתגמל ולצ'פר - עזבו בשקט עובד שלא רוצה
רומן ,   מרכז   (03.02.10)
לא כל דבר שנראה בעיניי עובדת כוח אדם צ'ופר וכיף חייב למצוא חן בעיניין כולם. יש אנשים שרק רוצים לבוא, לעשות עבודה טובה, וללכת הביתה - אז תעזבו אותם לנפשם, אם מנסים "לצ'פר" אותם, זה סתם מעצבן וגורם לבנאדם לרצות לעזוב. תעשו, אבל אל תכריחו.
15. בחברות גדולות לא רואים את העובד ממטר
עבדים למערכת   (03.02.10)

גם לא בחברות הי-טק.  וכשמגיעים לגיל 50 ואינך מנהל בכיר, ודאי שלא רואים אותך. ואז אתה הולך הביתה כשאין סיכוי למצוא עבודה.

או ששכרך יורד פלאים.

16. אצלנו כלל מספר אחד זה : שמור את עובדיך צעירים
אזרח   (03.02.10)
ולא שמור אותם מרוצים ופרושו של דבר שגם אם עובד נותן 150% במשך 20 שנה
כאשר יגיע לגיל 40 ישלחו אותו הביתה
מנטליות החברות בישראל היום הוא הפוך מהיפנים אם אפשר לשלם פחות ולקבל יותר זה עדיף ומה איכפת לי שלעובד יש משפחה ועכשיו הוא כבר לא צעיר ולא יכול לתת כמו פעם.
וכל האמצעים כשרים אפילו עובדים שזכו לקבל תעודות הוקרה על הצטינותם
חינם סר בגיל 40 ואין שום דבר לזכותם
17. המחקרים מראים בבירור
יובל בן בסט ,   מרצה   (03.02.10)

כי לא המשכורת היא המניע החשוב ביותר אלא היחס שמקבלים העובדים.

בכלל כאשר האווירה היא טובה, יצרנית, התפוקות עולות והשביעות רצון גדלה.

אחת מהדרכים לשמור על אותה רוח צוות ותחושה טובה של העובדים היא על ידי גיבוש העובדים, ערב צוות. במאמר שפרסמתי טוען מנכ"ל פיצה האט העולמית דיוויד נובק דברים דומים לאלה שכותבת רינת.

 

18. כמעסיק לא אכפת לי שעובדי יהיו מרוצים
יהושע   (03.02.10)
חשוב לי לקבל מהם מקסימום תפוקה במחיר נמוך ככל הניתן. יעזבו,נביא עובדים אחרים.
19. ומה עם התביעות שעובדים מגישים נגד המעביד
השומר ,   נתניה   (03.02.10)
חברת השמירה מנתניה ששמה משהו עם ביטחון מקבלת כל הזמן תביעות מעובדיה על שגוזלים ומרמים אותם ומתנהגים אליהם כלעבדים
20. תגמול כספי אינו המניע הראשון לעזיבה של ארגון?
מ   (03.02.10)
מה ברצינות?

לדעתי פשוט לא נעים לאנשים לדבר על כסף, ולכן לא יגידו שהם עוזבים בגלל המשכורת - גם כשזאת אכן הסיבה. במיוחד כשהעובד "נגנב" ע"י מתחרה. רוב האנשים מתפטרים כי מצאו מקום עבודה טוב יותר, לא כן?

אלה שעוזבים מסיבות אחרות: לימודים, הורות, מעבר לעיר אחרת, פתיחת עסק עצמאי וכו', הם האנשים שלא היו נשארים בארגון בכל מקרה.
21. חבל שרק מעט מעסיקים יודעים את זה
עובד לא מתוסכל   (04.02.10)

יש מעט מאוד מעסיקים שמבינים את זה. ואלה שמבינים את זה גם נהנים מעובדים נאמנים, מחויבים, ומקצועיים - וגם כנראה חוסכים בהוצאות.

אבל הם מיעוט, זה בטוח.

וחבל.

 

22. הכוונה במאמר לא הייתה לחברה קיקיונית
אירית   (07.02.10)
אלא לארגון רציני (הווה אומר לא מכולת, מוסך, חברת נקיון וכיו"ב)
23. כל הכבוד רינת. כתבה מצויינת.
רועי   (09.02.10)

 

24. שימור עובדים? בפורמאלין...??
רונן ,   השרון   (17.04.10)
הכתבה מעולה, אך המושג הזה, שימור עובדים (ושימור לקוחות) - מזכירים לי תמיד פורמאלין. למה שיפור? למה לא פיתוח, טיפוח?
תגובות נוספות
חזרה לכתבה