רכב  חדשות  בארץ
"נתיבי ישראל": ההכרעה בקרוב
שחר הזלקורן
פורסם: 08.02.10, 18:04
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות ב-66 דיונים
1. האם צריך רכבת מקריית שמונה לתל אביב????
צפוני אמיתי ,   (לא בכזה כאילו !)   (08.02.10)
אלוהים ישמור משאלות שכאלו.
תושבי מדינת תל אביב החזירים הולכים ומגעילים אותי יותר ויותר משנה לשנה.
2. לא ייאומן על כל המנותקים מהמרכז. מדינת ישראל זה לא רק אתם !
מישהו   (08.02.10)
חושבים שאם יוסיפו להם עוד כביש אז זה טוב לכל המדינה (כי זה טוב להם).

אתם שוכחים שאנחנו בצפון נוסעים בכבישים צרים ומעורערים מרחקים ארוכים, כן, אלה הכבישים שאתם נהנים לנסוע בהם בשבת ולא שוכחים לשכוח מהם כבר בראשון בבוקר...למה לשפוך מיליארד דולר על כביש שרואים פעם בחודש... אז יש לי מבזק בשבילכם: הכבישים האלה זה כמו נתיבי האיילון שלנו !
מה שנתיבי איילון עשה לת"א יכול לעשות כביש 65 משופר לישובי הצפון, למשל, ויש כל כך הרבה דוגמאות שאני לא יודע מאיפה להתחיל.

תעשו טובה ובמקום לקדם עוד כביש במרכז הדחוס תתמכו פעם אחת בצפון, מתוך הכרה שמדינת ישראל לא מתחילה ולא נגמרת בגבולות גוש דן.
3. לשעלה על רכבת קריית ש. תל אביב בטח שצריך
mnm   (08.02.10)
4. יאללה! קדימה ! תתחילו לעבוד. הגיע הזמן לעשות משהו.
רמי   (08.02.10)

חייבים פתרון שיאפש נגישות וניצול יעיל של משאבי הקרקע. הפקקים והדחס באיזור המרכז גם מטופשים וגם ללא חזון של המדינה.

5. לכל "מומחי התחבורה" כנסו
נתנאל   (08.02.10)

קצת קשה לכם לעמוד בפקקים, בסדר, זה לא נעים, אבל תל אביב והמרכז העשירים יותר דחופים מהפריפריה???? מה השטות הזאת. תצאו קצת מהבואה שלכם ותבינו שמי שנילחם בשבילכם ומי שמגן עלכם בגבול זה לרוב תושבי הפריפריה, אז תצדיעו להם ותחברו אותם למרכז.

ביבי צודק.

6. בענין הזה
דוד ,   לונדון   (08.02.10)
ראש הממשלה לא צריך משעל עם אם משהוא לא מבין את המטרה יש לו בעיה אני רק יודע דבר אחד שאני יבא לארץ לחופש (או אם יעלה לארץ) אני יוכל לטייל בארץ בנחיות
נמאס כבר מהצרי עיין האלה
7. משרד התחבורה דואגת לתחת שלה
דוד ,   לונדון   (08.02.10)
בטח באים עם מכונית פאר אז לא אכפת להם ממשסומך על תחבורה ציבורית
''אינם כדאיים כלכלית'' לשר התחבורה ולמנכל משרד התחבורה אז ראש הממשלה צריך ללחוץ עליו אז משרד התחבירה תעשה את זה אל אפה ועל חמתה
8. מדינת תל אביב
אלי שור ,   כרמיאל   (08.02.10)
כל פקידיח האוצר גרים במדינת תל אביב ולא מעניין אותם שום דבר מעבר לגדרה חדרה .גם במרכז יש גבול ליכולת הפיתוח ועוד מעט לא יהיה שם מקום לבתים מאחר וכל השטח ינוצל לכבישים ומגרשי חניה.שיבואו אלינו לצפון החנקן יצא להם מהמוח ואז אולי יבינו שללא תוכניתו של נתניהו כולם יעמדו ולא יוכלו לנסוע בשום מקום
9. חייבים תחבורה ציבורית מפותחת!!!
אורחת   (08.02.10)
אם אנו רוצים לגדול ולהתפתח, חייבים תחבורה ציבורית מפותחת, הרבה כבישים מהירים, וכמובן רכבות לכל מקום!!!
תסתכלו מה קורה באירופה, אתה יכול להגיע לכל מקום ברכבת בלי בעיה.
כמה אנשים עובדים בלוקסמבורג, וגרים בארצות הסמוכות: צרפת, בלגיה, גרמניה.
כל יום נוסעים ברכבות לעבודה ומעבודה.


10. סופסוף ר"מ חכם
אדם ,   חדרה   (08.02.10)
כל נציגי האוצר האלה שגרים בת"א משרישים את הפערים החברתיים בישראל.

אי אפשר להמשיך ולהרחיב את הכבישים בגוש דן, הם לא עומדים בקצב, כל פרוייקט שנבנה, עד שהוא מסתיים כבר יש פקקים חדשים.

לא יתכן שבמדינה של 460 ק"מ תהיה פריפריה, יש רכבות באירופה שעושות את זה בשעה.
תבוטל הפריפריה לאלתר! הדרך היחידה לעשות זאת היא תשתיות.

עד שממשלה בישראל מציגה תוכנית טובה האוצר מנסה לרמוס אותה,
עד מתי האוצר ישלוט במדינה ובכל משרדי הממשלה? רק בארץ הפקידים אומרים לרה"מ מה לעשות.
11. למה משרד האוצר רב על הדברים הלא נכונים?!
אבי ,   תל אביב   (08.02.10)

בשנה האחרונה, חברת החשמל קיצצה את עלויות יצור החשמל ב-50% וחסכה מיליארדי שקלים- בגלל מעבר לגז טבעי וירידת מחירי הגז והנפט.

נשמע הגיוני?

אז שימו לב לנתון המדהים הבא:

במהלך התקופה הזאת- מחירי החשמל לציבור לא השתנו, ובנוסף הרווחים של המדינה מחברת החשמל לא השתנו.

אז לאן נעלמו המיליארדים?!

 

ועוד נתון מדהים:

במשך כמה שנים, נוסף לקרנות הפנסיה של עובדי חברת החשמל כסף כתוצאה מחישוב שגוי של כמה כסף מגיע להם. בסופו של דבר המדינה עלתה על הבעיה וביקשה מעובדי חברת החשמל להחזיר את הכסף. הועד שלהם פנה למדינה, עשה קצת בלאגן- והמדינה ויתרה כמעט על כל הכסף.

נשמע הגיוני?

אז שימו לב לנתון המדהים הבא:

לא מדובר בכמה אלפי שקלים, גם לא בעשרות אלפים, גם לא במאות אלפים, גם לא במיליונים, גם לא בעשרות מיליונים וגם לא במאות מיליונים- מדובר בלא פחות משישה מיליארד שקלים! אתם קולטים את זה?! שישה מיליארד! 6,000,000,000! זה בערך כמו שכל אדם במדינת ישראל ישלם כמעט 1,000 שקלים. וכל זה הלך ישירות לכיסים של עובדי חברת החשמל.

 

אלפי עובדים מיותרים, קרנות פנסיה מנופחות, רווחים שנעלמים ללא זכר, בונוסים שמנים ללא שום סיבה, שעוני זהב במתנה, העלאה בדרגה (ובמשכורת) רק על בסיס ותק (בלי שום קשר לביצועים)- שנים לפני שזה קורה בכל מקום אחר והרשימה עוד ארוכה.

מדובר בבזבוז של מיליארדי שקלים בשנה בחברת החשמל, מקורות, רכבת ישראל ובנמלים השונים. מיליארדים שנזרקים כל שנה לכיסם של עובדים בלחץ של ועדי עובדים שהכוח שלהם עולה על כוחם של הממשלה, הכנסת, בית המשפט העליון וכל עם ישראל.

 

ואיתם משום מה- משרד האוצר לא נלחם. הנתונים האמיתיים נזרקים למגירה ואף אחד לא שומע מהם.

 

אבל כשמדובר בפרוייקטים שאמורים לעזור לאזרח הקטן- פתאום משרד האוצר נלחם על כל שקל! פרוייקטים נתקעים כי אין כסף, תרופות לא נכנסות לסל התרופות, עשרות אלפי אנשים צריכים מקבל מזון מעמותות סיוע כי למדינה אין כסף לקנות להם מזון, אנשים גרים במקלטים כי אין דיור ציבורי זמין, משרד הביטחון חוסך בכל מקום אפשרי כי אין תקציב (גם על חשבון ביטחון החיילים), במשרד החינוך מקצצים מיליוני שעות לימוד ועוד...

 

אבל אין מה לדאוג- עובדי חברת החשמל ומקורות, עם משכורת ממוצעת שנושקת ל-20,000 ש"ח (כמעט פי 3 מהממוצע הארצי) שמקבלים תנאים כאילו הם מנהלים של בנק ומצנחי נחושת, כסף, זהב ופלטינה- ממשיכים לקבל את כל התנאים וגם עוד קצת כסף פה ושם מהמדינה בגלל טעויות חישוב.

12. קודם כל תעשו משהו עם התחבורה הציבורית בגוש דן !
ליאור-פ ,   חולון   (08.02.10)

רכבת קלה, רכבת תחתית, BRT, משהו !! רק תעשו כבר ! נמאס מהדיבורים - איזור גוש דן סובל מפקקים איומים, זיהום אוויר, עצבים... אנחנו נראים כמו מדינת עולם שלישי - פרוייקטים חדשים ומגדלים חדשים נבנים חדשות לבקרים ומאכלסים עוד ועוד אנשים לתוך המטרופולין הצפוף ולא נותנים שום פיתרון לתחבורה ציבורית אמיתית !!

 

תתביישו כולכם - מושחתים נמאסתם !!

 

13. הערה על סוף הכתבה:
אורי   (08.02.10)
הפסקה האחרונה בכתבה אינה נכונה כלל וכלל.
מאז 2003 נעשו שינויים מרחיקי לכת בתשתיות הרכבתיות, כמו למשל:
קו רכבת לכפר סבא, קו רכבת לראשונים, קו רכבת לרמלה ולבית שמש, קו למודיעין, פתיחת תחנת אשקלון ועוד.
14. רכבת לאילת!!!!!! אתם רוצים תיירות באילת?! רכבת!
אסף ,   רחובות   (08.02.10)

 

15. יחי ביבי
עדי   (08.02.10)

כל הכבוד!

רוצים רכבת!

16. אלו אותם פקידוני האוצר שהתנגדו להקמת מתקני התפלה?
זוכר לאוצר ,   זכרון   (08.02.10)
17. הבעייה הכי גדולה שאין ניהול תקין בבסיס ההנהלה ברקבת
יפוטר המנכ"ל לאלתר   (08.02.10)
חתיכת דגנרל
18. יללאה עזבו את הצפון
צפוני ,   קרית שמונה   (08.02.10)
בואו נפתח את מדינת תל אביב ואת הגליל נמכור לנסראללה..

גם ככה לא חיים שם הרבה אנשים אז בשביל מה להשקיע, אה?
19. לא עדיף לחלק 50 מיליארד לתושבים שווה בשווה?
אילן   (08.02.10)
זה יוצא מלא כסף וכולם יכולים לפרוש ולראות האח הגדול עד שיצא להם עשן
20. הרעיון הגאוני של "מומחי התחבורה"
אריק   (08.02.10)
לפי אותם "מומחי תחבורה" אולי נסגור את כל המדינה ונעבור לגור כולנו במדינת תל אביב ? ולמה הם מתראיינים בעילום שם ? אולי זה עוד מומחים בשקל שלא מכירים שום מקום בארץ חוץ ממדינת תל אביב ?
21. זה משמר האוצר...רוצים רק לשמור על הכסף
טם טם   (08.02.10)
להזכירכם האוצר טען לפני בניית נתיבי איילון שהם אינם יקצרו את משך הנסיעה שלנו
22. שני שקרנים מבטיחים שום כלום
aviהרצליה   (08.02.10)

ביביהו פולישמוקי  ושר התחבורע משקרים ועובדים עלינו כרגיל בעניים עם זה יבוצע יצמחו לי שיניים מחדש ושער בלונדיני, הרי רוב תקציב הממשלה הולך לדתיים ש"ס ללא מס חניוקס ושרים ללא תיק ומעש, ממשלת מחדל לאומית ורקובה.

בושה לשילטון החוק והסדר,

23. רק בישראל
המיואש   (08.02.10)
אין לי ספק שיש לנו בעיה רצינית של ניהול, אם ראש הממשלה היה רואה בזה פרוייקט לאומי, כל האישורים היו ניסגרים תוך חצי שנה והוא היה מתקצב את הפרוייקט לפי זמן הביצוע המהיר ביותר - אם עובדים במקביל מגיעים יותר מהר ליעד.

בכל מקום בעולם בונים גורדי שחקים, גשרים תלויים ומנהרות בזמן שלוקח פה לבנות 2 ק"מ כביש (תמרה-יבור שנתיים וחצי). וזאת כי עובדים באופן איטנסיבי חודש ואח"כ עובדים עם שני אנשים למשך חצי שנה (שלא נדבר כמה תאונות נגרמו בגלל זה).

כנראה שהכסף לא מנוהל נכון ומישהוא פה אוכל חינם על חשבוננו.

שורה תחתונה - אל תצפו לשום דבר כי זה לא יקרה.
24. כבר היינו בזה פעם לא?
גל   (09.02.10)
בנו ועשו מסביב ואז גילו שבעיר מרכזית כל העורקים אליה וממנה סתומים בשעות העומס, עמוס בתוכה ובטח שאין בה חניה. הכוונה למטרופולין תל-אביב. אז נגיע מהר מנהריה עד מחלף גלילות ואז? נעמוד שעות כדי להכנס לתוך תל-אביב, נחפש ולא נמצא חניה וכרגיל נאחר רק שהפעם זה גם יעלה למשלם המסים מעוד כיוון? ותחבורה? שכל הזמן נוספים כלי רכב על הכביש, שאין מקום ברכבת, שראינו מה קרה שרצו להעלות הצעות חוק לפיתוח תחבורה ציבורית או פיצוי על רכבת שמאחרת מספרים לנו על "נתיבי ישראל"? מה אם יבנו עוד קומות לכבישים המרכזיים? זה יפחית פקקים. ומה אם יעודדו פיתוח מקומות תעסוקה ובילוי לא רק במרכז, כך גם תמנע יוממות של אנשים ויחסך כסף למשק. גם הסביבה תרוויח פחות זיהום אוויר. גם האדם ירוויח יותר זמן לעבודה או למשפחה במקום נסיעות. רעיונות לא חסרים.
25. להשקיע ומיד
שי ,   חיפה   (09.02.10)

כן, הגיע הזמן שבמדינת ישראל תהיה תשתית תחבורה ציבורית של מדינה מתקדמת בלי להסתכל כל שניה על כדאיות כלכלית.

הכדאיות לא מתבטאת מיידית והיא בעלת השפעות ארוכות טווח.

במדינות אירופה הרכבת מגיעה לכל אבל לכל מקום גם אם היא נוסעת לפעמים כמעט ריקה אבל שם מבינים שזה שירות חיוני כמו שלא יעלה על הדעת שאמבולנסים לא יגיעו לאיזורים מסוימים.

החיים לא נגמרים בת"א וזה לא שולל את הצורך לפתח רכבת תחתית בגוש דן, שם הבעיה שהממשלה מסרה את המכרז לקבוצת בעלי הון מושחתים ושם הכל נתקע.

 

26. עד מתי תל אביב
אורן ,   תל אביב   (08.02.10)

תל אביב  תל אביב תל אביב מה יש לומר זה פשוט אסון 400,000 אלף רכבים ביום מס גודש הוא הפתרון הראשון דמי נסיעה באיילון 1 ש"ח לגל קילומטר

תוספת 1 ש"ח ל מחיר לכל ליטר דלק לרכב פרטי והנה יש לכם מימון לתחבורה צחבורית חינם ולהפחת כמות הרכבים בכישי גוש דן

 

להשתמע  

27. פקידי האוצר הם אלו שהתנגדו בעבר לאלטרנטיבות שהם מציעים כיום
רועי ,   נס ציונה   (09.02.10)
באוצר טוענים ששדרוג של הכבישים הנוכחיים ומתן הטבות במיסים ובמענקים עדיפים על פיתוח תשתית הרכבות.
אולם הם אלו שהתנגדו בעבר לכל ההצעות שהם מציעים כיום וניסו לקצץ כמה שיותר שוב ושוב את ההטבות בפריפריה וחסמו סלילת כבישים.
28. השתגעתם להשקע כסף בערביי הגליל ובדואי הנגב?
דורון אפרתי   (09.02.10)
מדינת ישראל מחוייבת רק למחוז חדרה-גדרה והשאר שילכו להז--ן. יהודי שרוצה לגור בפריפריה הוא ממילא לא שפוי ולא ראוי שהמדינה תשקיע בו. כסף משקיעים רק בהתנחלויות ולעזאזל הגליל והנגב.
29. כתבה שתופיע בשנת 2020
נמאס מהבטחות   (09.02.10)

ראש הממשלה ושר התחבורה הציגו את תוכניתם "מחברים את ישראל".

התוכנית כוללת הרחבה משמעותית של רשת המסילות של רכבת ישראל: חיבור של קריית שמונה ואילת לאזור המרכז באמצעות קווי רכבת, רכבת העמק בין חדרה ובית שאן, "המסילה המזרחית" בין לוד וחדרה וקו בין כרמיאל ועכו.

30. קריית שמונה ורכבת העמק , הגשמת חלום.
עם ישראל חי   (09.02.10)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה