חדשות  דעות  מאמרים  אורית קמיר
ירון לונדון, עוד מילה על אונס
אורית קמיר
פורסם: 28.02.10, 09:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 134 תגובות ב-99 דיונים
1. אורית קמיר- תודה על מאמר חשוב
דורית אברמוביץ ,   ת"א-יפו   (28.02.10)
2. כל הכבוד דוקטור קמיר
מכל הלב   (28.02.10)
3. לונדון אינו מומחה לעניין -עליו להתנצל
אפי ,   ירושלים   (28.02.10)
4. צודקת: התגובות של לונדון ואחרים (ואחרות) היו
קורא   (28.02.10)

מתמיהות ומעוררות מחשבות נוגות מאד על מידת האמונה שלהם בערכים אשר להם הם מטיפים בראשי חוצות.

 

5. לאורית קמיר....שנאתך למין הגברי העבירה אותך על דעתך!!!!
שובניסט מצוי ,   הפזורה הבדווית   (28.02.10)
6. לייצר דיאלוג
תמר זהבי ,   תל אביב   (28.02.10)
רק הערה קטנה וטכנית לכאורה: "לייצר דיאלוג" אין פירושו להטיף. לדיאלוג יש שני צדדים, והוא כולל גם הקשבה. אינני מסכימה עם כל דבריו של מר לונדון, אבל בהחלט ראוי להקשיב לחלק מהם. (וזאת בלי להתייחס למקרה הספיציפי של מר לאור)
7. צודקת ב-100%
!!   (28.02.10)

נמאס כבר מהשטיות האלה בטלוויזיה כולל הפירסומות שדואגות להאשים את האישה..

וכן צריך להגיב לו על זה...עוד גבר שחושב שיודע משהו זה יכול לקרות לכל בחורה ואין להטיל את האשמה על סוג הבחורה ההשכלה וכו'!

8. פמיניסטיות הן הצרה הכי גדולה של החברה המערבית.
אני ,   אישה   (28.02.10)
9. ירון לונדון שייך לדור שהיה מותר מה שהיום אסור
עופר   (28.02.10)
איך אפשר לצפות שהוא יחשוב אחרת..........
10. לונדון צודק! הגיע הזמן שמישהו יגיד את הדברים הללו!
אני   (28.02.10)
11. גזענות שחצנית בוטה
רני   (28.02.10)
הבעייה מתחילה במילה ניגריה. מה האיש יודע על מעמד האישה בניגריה ולמה ומדוע הוא חושב שמעמד האישה בישראל שונה לטוב או לרע ממעמד האישה בניגריה. מה בכלל הצורך בהשוואה הנלוזה הזו שבה אזרח לבן ישראלי מניח מראש שהוא וחברתו טובים בדבר מה מהחברה הניגרית. זה האיש המטיף בשער ומורה  מה נכון יותר ופחות.  איכס.
12. יישר כוחך, אורית!!!
(28.02.10)
13. גם לי נראה הסיפור מוגזם
רמי   (28.02.10)

אני לא מומחה כמו שירון לונדון לא ממומחה אבל אני די מסכים עם ירון לונדון.

אנשים עוברים בחיים השפלות ופגיעות קשות מאונס ומתבגברים.אז למה על אונס שהוא ללא ספק פגיעה קשה לא ניתן להתגבר?

14. כלל האצבע
נועם   (28.02.10)
יש כלל אצבע כדי לדעת אם תלונות על הטרדה מינית הן נכונות: אם לאחר הפרסום יש עוד מתלוננות שמצטרפות לתלונה- משמע התלונה נכונה!!
15. חייה של האשה הלבנטית תמיד היו קשים !
אנדריי ,   חיפה   (28.02.10)

אונם בכל העולם בכלל ובחברה הישראלית בפרט נשים נתפסות ככלי קיבול מיני,אבל ההבדל שבמזרח תיכונית האישה מופלת מעצם היותה אישה ומיום היוולדה היא נחשבת פחותה מהגבר. רוב הילדות הישראליות גודלות באווירה ספוגת אזהרות מפני דברים שאמורים להיות מזיקים, אסורים, מוקצים או מבישים על פי הדת. בחברה הישראלית מתנגשים שתי התרבויות,מערביות ועצמאות האישה מול הערכים המקודשים ביהדות המתייחסים לאישה כ"קרום הבתולין". לכן למרות שישראל מתקדמת וחופשית בהשוואה לשאר המזרח התיכון,היחס אל האישה כנחותה וככלי המיועד להשרצת ילדים מושרש עמוק בתרבות והמנטליות הישראלית- החל מרצח נשים על רקע "כבוד המשפחה" עבור באלימות כלפי נשים וכלה בהטרדות מיניות על כל צעד ושעל.

16. זו השאלה הנכונה
יוסי   (28.02.10)
אני שמח שאת נותנת את דעתך לשאלה כיצד יתכן שגברים כה רבים לא מבינים ולא מקבלים את טענות הנשים לגבי הטרדות מיניות ואפילו אונס.

לדעתי, זו השאלה המרכזית שפמיניסטיות מתעלמות ממנה. במקום להילחם בגברים ולכעוס על טיפשותם ואטימותם, הדבר היעיל הוא לנסות להבין מה גורם לעמדות שלהם וכיצד ניתן לשכנע אותם, או את חלקם, בצידקת הטענות הפמיניסטיות לגבי מה היא המציאות (אני חושב שאנשים כמו לונדון לא חולקים על כך שלנשים מגיע שוויון).

למשל, כשאת אומרת שאונס "פוגע בתחושת הסובייקט" של הקורבן, למרות שיש לי 10 שנות לימוד באוניברסיטה, דוקטורט במדעי המדינה, ולא מעט ידע על תיאוריות עכשוויות במדעי הרוח, לקח לי קצת זמן להבין, או לנחש שאני מבין למה את מתכוונת (אני מניח שאת מתכוונת שהקורבן מפסיקה להרגיש שהיא השולטת בגופה ובהתנהגותה, וגם שהיא מרגישה כמו חפץ).

לא קל להסביר לגברים מדוע מעשה מיני אלים הוא שונה ממעשה אלים אחר. גם לא קל להסביר להם למה התבוננות בשדיים של אישה היא דבר שפוגע באישה. בין השאר בגלל הקשיים להזדהות עם הנשים (הלוואי שנשים היו מסתכלות עלי באופן מיני כל הזמן, יגידו מרבית הגברים), ובין השאר בגלל שהרצון העז להסתכל בשדיים של נשים מביא איתו צורך גדול מאוד להצדיק זאת ולהפריך את הטענה שיש משהו לא מוסרי בכך.

אגב, בנוגע לתקוותיך לגבי הדור הצעיר. הדור הצעיר יהיה לא פחות שוביניסט, כי הולכים ומתמעטים הנערים שלא גדלים על סרטי פורנו באינטרנט. בסרטי פורנו היחס לנשים הוא לא כל כך מכבד וקשה מאוד לחשוב עליהן כסובייקט אחרי שנים של צפייה בסרטים האלו.


גברים נלחמים בתיאור המציאות שהפעילות נגד הטרדה מינית מעודדות משתי סיבות עיקריות: 1. ההזדהות והאמפתיה למה שהנשים מרגישות בנושא דורשת הרבה רצון ומאמץ. 2. מרבית הגברים חווים את החיים כתסכול מיני מתמשך שבו הם היו רוצים לקיים יחסים עם אישה חדשה לפחות פעם ביום, והמאבק נגד הטרדה מינית נתפס אצלם כעוד מכה ניצחת נגד הסיכויים שלהם לשבוע מינית אי-פעם.

דרכים אפשריות לפתרון:
1. אפשר לחשוב על דרכים להגביר את ההזדהות של גברים עם החוויה הנשית.
2. אפשר לחשוב על דרכים להסביר לגברים שהמאבק נגד הטרדה מינית לא באמת יפגע בסיכוייהם לשבוע מינית כי הוא נאבק בעיקר בדברים שהם לא עושים ובדברים שהם אולי עושים אך לא ממש שובעים מינית בעזרתם.
3. אפשר גם להסביר לגברים שאחת הסיבות לתסכול המיני שלהם הוא שנשים נאלצות לגדול עם פחד ורתיעה ממין בגלל שנפוצים מדי הרגעים בחייהן שבהם הן מרגישות בסכנה של הטרדה מינית.

שתי הדרכים האחרונות בטח קצת מרתיחות פמיניסטיות. למה אנחנו צריכות לדאוג לתחושות התסכול המיני של הגבר? איזו מן תפיסה שוביניסטית היא זו? לדעתי, יש להכיר במניעים הפסיכולוגים של הגברים כדי לרתום אותם למאבק הפמיניסטי במקום להילחם בהם כל העת.
17. לירון ושכמותו,בושו והיכלמו
בובה על חוט   (28.02.10)
מילים בוטות רבות לי לכתור בהן אותך ושכמותך,אך מיפאת האתר הציבורי לא אפרט אותן,וכאיש תרבות בטוח יודע אתה אותן. בצעירותי ולמזלי כי רב, לא נאנסתי,רק מעשים מגונים,בכמה היזדמנויות  גברים שונים ממקורבי לקחו לעצמם חירות למשש ולחקור את  גופי, וכל מישוש שכזה זכור לי עד היום -  היכן ,מי ומה .מאד הייתי  שמחה [ באם החוק היה מאפשר לי],לאנוס אותך ושכמותך ,ורק לאחר מכן לתת לך במה להגיגים של מוחך הקודח.כגבר המושג הלם קרב מוכר לך נכון?וזה אמיתי לגביך שיש תוצאה שכזו מזועות שחייל חווה,נכון?אז הלם אונס יש למי ש"חווה"אונס! והיות ואינך בעל ניסיון בנאנסות-סתום את פיך הרשע!
18. אני בגילו של לונדון ואני נגעל ממנו !!
ח. המעגל   (28.02.10)
עד קריאת דעתו בנושא, דווקא מאד החזקתי ממנו כבר אוריין ודעתן.
גם אני גבר, יליד הארץ ובגילו של לונדון.
בהיותי נער ובור היתה שגורה בפי בדיחה חסרת טעם כדלקמן:
"איך מצילים אישה מאונס? - משכנעים אותה להסכים".
מאז בגרתי גם זקנתי ואינני מעז (עד כה) להזכיר בדיחה סרת טעם זו.
כי אני מודע לשוביניזם המגעיל שבא לידי ביטוי לא רק בדבריו של לונדון אלא גם במעשיהם של לא מעט "גברים" ביניהם בכירים, שרים, ראשי ערים ואפילו נשיאים. (כן גם הקריאה "מיידלה'" מפגינה את העניין). שמות הבכירים פורסמו וחלקם אף הורשעו. ומה השתנה? הנה ירון לונדון מכחיש שואה (סליחה, מכחיש אונס).
אכן, השיטה הטובה ביותר לטאטא נושא כאוב (ולא רק אונס) היא: להטיל את האשמה על הקרבן : "אנחנו אשמים שהם נאנסו/נרצחו/נדרסו להם ?"
צרה נוספת היא שהשופטים חושבים גם הם כך.
רבותי השופטים: אונס זה לא עבירת מין !! אונס זו תקיפה - חד משמעית !!

19. לונדון ידוע כשובינסט שחור
אורה ,   יבנה   (28.02.10)

אין להתייחס לדבריו היות והוא ידוע ומתבטא כשובניסט.

אני עדיין זוכרת את התכנית המזעזעת שלו בטלויזיה שבה דיבר על משפחתו

ומשיכתו המינית לבנותיו.

אז יש לוותר מראש עליו ועל שכמותו ולהתרכז בדור הצעיר והנאור יותר

20. רדיקאלית, שונאת גברים!
taly ,   ירושלים   (28.02.10)
מר לונדון מייצג תרבות, את מייצגת "אנטי-", הוא מייצג ערכים אנושיים, אוניברסליים, את  - ערכים סקטוריאליים, שוביניסטיים, הוא מיייצג ליבראליות ופתיחות אינטלקטואלית , את - מוגבלות רגשית ומסוגרות איטלקטואלית.
21. על מה את מתפלאת?
בועתי   (28.02.10)

הרי אדון לאור הוא מהברנז'ה,דעותיו הן כדעותיו של לונדון,אז הוא עוזר לו בצורת

מאמר תומך ואווילי.הצביעות של לונדון זועקת לשמיים.

22. פמיניסטיות -הרווחתם ביושר את הבוז שחש כלפיכן הציבור
אמיר   (28.02.10)
המניפולציות , השקרים, השימוש הציני וחסר הלב בכח שהחוק נתן לכן על מנת להרוס את חייהם של גברים חפים מפשע לא משאירים מקום לאמפטיה כלפיכן. חוץ מאותו ערב רב של סחטניות, נקמניות ואופורטוניסטיות למיניהן יש גם נאנסות אמיתיות - ואלה סובלות. הפחד מפני שוויון החוק לאונס ע"י נשים והיציאה הקולנית שלכן נגדו מסגירים את פרצופכן האמיתי
23. אורית על סמך מה את מאמינה?
פלוני   (28.02.10)
העובדה שנשים באופן אוטומטי מאמינות למתלוננות מבלי כל ידיעה ועל סמך "נסיון חייהם האישי" היא מעוותת וחד צדדית. האם לא היה מקרים של תלונות שווא? האם כל הנשים באשר הן דוברות אמת בשל העובדה שהן נשים? העובדה שכדי להרשיע די בעדות אמינה של מתלוננת מחייבת בדיקה מעמיקה של אמינותה ובעניין הזה כל אותן מתלוננות שווא עושות עוול לנפגעות אמיתיות, אבל הטבע האנושי מלמד שבכל מצב שבו מוקנה כוח כלשהו למישהו (ללא קשר למיגדר), יהיו מי שינצלו את הכוח לרעה.
24. זכויות נשים
קאטו   (28.02.10)

ד"ר קמיר, דרך מצוינת לשוויון זכויות בין המינים הוא אם נשים היו מוותרות על חלק מהזכויות שלהן.

 

כאב לבנות אני מאוד רגיש לנושא ההטרדה על רקע מיני. בחברה שבבעלותי מועסקות נשים אבל...........

 

אין זה נכון שבבתי המשפט לעניני משפחה נשים מופלות. ההיפך הוא הנכון. נשים רבות משתמשות בילדיהן כנשק לפגוע בבעליהן לשעבר הן מבחינה רגשית ובין כלכלית. למעט מקרים קיצוניים תמיד לאשה יש זכויות מועדפות דרך האמרה "טובת הילד". האשה במרים רבים היא המנוולת הרשות בית המשפט.

 

מכיוון שאין סנקציה נגד נשים שמתלוננות תלונות סרק על תקיפה מינית או הטרדה ובדרך כלל המשטרה מקבלת את גירסת המתלוננת כמעט ללא ערעור עוברים הגברים שבעת מדורי גהנום הכוללת פגיעה כלכלית ופגיעה במשפחתם גם אם הם חפים מפשע ומבלי שהמתלוננת נזוקה.

 

כדי לאזן רצוי ליצור סנקציה על האישה המתלוננת שאם יתברר כי תלונותיה הם תלונות סרק הרי שהיא תחטוף עונש ותפצה את האדם שהאשימה אותו על כל נזק שנגרם לו.

25. קל לדבר כך על נשים "זרות"
יעל   (28.02.10)

נראה את מי שאומר שאונס לא פוגע בחיים פגיעה אנושה מדב ר(חו"ח) אל ביתו או אחותו לאחר אונס.

 

תנחומי הכנים לירון לונדון.

26. נדמה לי שאשתו של לונדון נפטרה אתמול
שכן   (28.02.10)
אולי אפשר לחכות קצת עם הדיון הזה?
27. ירון לונדון - תחזור בך לפחות מחלק מהדברים!
גבר ,   מעלה זכרים   (28.02.10)
אני גבר ישראלי שבהחלט לא נמנה על קבוצת יפי הנפש - המתחסדים - מגלגלי העיניים, אבל אם מה שנכתב בטור של הגב' קמיר לפיו ירון לונדון אמר את המיוחס לו לפיו: " אונס הוא רק אונס; הוא אינו הורס חיים. גם מכה על הראש כואבת, אבל מתגברים עליה, שוכחים וממשיכים לחיות. כך גם לגבי אונס. הטענה שאונס יכול למוטט אשה – מופרכת" אזי עליו לחזור בו מיידית. לגבי יתר הדברים המיוחסים לו - גם אם איני בהכרך מסכים עם כולם במידה זו או אחרת, הרי שמדובר בדעות לגיטימיות שאפשר להתווכח עליהן. אבל הטענה לפיה אונס יכול למוטט אישה מופרכת היא טענה מופרכת בעצמה ויש בה כדי לגרוע מחומרת העבירה הזו שבעיני היא אחת העבירות החמורות ביותר הקיימות ולגרום נזק עצום לגברים ונשים כאחד. ירון לונדון - תחשוב עוד פעם - ותחזור בך.
28. גם גברים מוטרדים מינית...
הוטרד מינית   (28.02.10)
על בסיס יומי ואני לא חושב שזה הרס את חייהם או פגע בהם בצורה כלשהי ולמה ?אולי בגלל שלגברים יש ביטחון עצמי וכנראה שזה משהו שמאוד חסר לנשים ושאתן צריכות לעבוד עליו. כיום שבכל מקום יש חיכוך בין נשים וגברים ישנה סבירות גבוהה שדברים כאלו יקראו, זה לא אומר שהם פושעים ועל כל דבר יש להעמיד לדין צריך היה פשוט להעמיד אותו במקום כמו שהיה אמור לקרות וזהו.  
29. מפריעה לי הדרישה לתמוך במתלוננת רק כי היא אשה
איתי   (28.02.10)
30. צריך לפטר את ירון לונדון
(28.02.10)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה