יהדות  טורים אישיים  רבקה לוביץ
כן, גם נשים קיבלו תורה בסיני
רבקה לוביץ'
פורסם: 17.05.10, 10:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 121 תגובות ב-68 דיונים
61. כן, התורה שלהן נעוצה להן בין הרגליים.
גיא   (18.05.10)
62. שמואל ממבשרת
הרב קוקו   (17.05.10)
איך תעז להביע דיעה בענינים ברומו של עולם לפני ששמעת את דעתה המנומקת של אילנה לוי, האורים והתומים בדברי אלוהים חיים
63. סיפור אמתי
אברמלא מלמד   (17.05.10)
סיפור אמיתי שהתרחש בקהילה בארה"ב, וכך סיפר הרב פסח קראהן בשם הרב בלעך: בספר המגיד מדבר קהילה קטנה התארגנה לרכישת ספר תורה עבור בית הכנסת שבעיירה. אספו את התרומות הנצרכות, שכרו סופר לכתיבת הספר, וציפו ליום הגדול להכנסת ספר התורה להיכל ה', על מנת לשתף את הנשים במצווה, הוטל עליהן לתפור ולהכין מעילים עבור ספר התורה החדש, נאמר להן שכל המעילים יהיו בשימוש, אך היפה ביותר ייבחר ליום הכנסת ספר התורה לבית הכנסת וייעתר אותו, הנשים עבדו במרץ רב,כל אחת מנשות הקהילה התאמצה לתפור ולרקום את המעיל הנפלא ביותר.  והינה הגיע יום הכנסת ספר התורה,והרב עם הקהל נתבקשו לבחור את המעיל היפה ביותר.הבחירה הייתה קשה,אולם לבסוף הוחלט על מעיל מסוים שנתפר ע"י אשה מבוגרת. התרגשותה הייתה גדולה,הנה יש שכר למאמציה והיא היא תזכה בכבוד הגדול. ואכן לפני יציאת התהלוכה הוזמנה האשה לבית הרב להיות נוכחת בהלבשת ספר התורה החדש במעיל שהיא טוותה בידיה,אך כאן נכונה לה אכזבה קשה ומרה,המעיל הולבש על ספר התורה אך התברר שהוא קצר מדי.הגבאים ניסו למשוך את המעיל ולמתוח אותו,אך ללא הועיל,מבוכת האשה הייתה גדולה,צער גדול בושה יגון ואנחה,תפסו את מקום השמחה.וכאשר הרב והקהל עמדו לבחור מעיל אחר,קראה האשה בקול "יש לי רעיון" אפשר בהחלט להשתמש במעיל שלי. הכול תמהו:כיצד?! אמרה האשה "פשוט מאוד קחו סכין וקצרו את יריעות הספר,ואז המעיל בוודאי יתאים" סיים הרב ואמר:כולנו מסכימים שהרעיון של האשה הזו מגוחך ומזעזע.היעלה על הדעת לחתוך את יריעות ספר התורה,רק משום שרצונה האישי של האשה הוא כבוד?הבה נתבונן וניראה מה רבים הם אלה בנינו ,אשר בחיי היום יום שלהם עושים בדיוק כפי שחשבה האשה הזו לעשות...שמירת ציווי התורה כהלכתם מחייבת אותנו לעתים לבטל את רצוננו,ולהתגבר על הנוחיות שלנו,ולהתאים את דרכנו לדרך התורה.ובמקום זה רבים "מקצרים את היריעות" כן:גוזרים את מה שלא נח מספר התורה וזורקים. ומנסים להתאים  את ספר התורה לרצונותיהם.ועל זה נאמר בפרקי אבות "אהוב את הבריות ומקרבן לתורה" לקרב את הבריות לתורה, ולא לקרב את התורה לבריות {לא לקצר מהתורה את מה שלא נח לך} מכוון שהתורה לא תשתנה לעולם. התורה היא ספר הוראות של היצרן של הבורא,ולא ספר פרטי שלך
64. מְשַׁנֶּה עִתִּים וּמַחֲלִיף אֶת הַזְּמַנִּים
תמר   (22.05.10)
האמת האלקית ברובה סתומה בפנינו ומה שגלוי הוא תמיד יהיה יחסי לאותה אמת שאנחנו כבני אדם יכולים להכיל, ועתה באים זמנים חדשים ועמם הכרה ברורה שאין עולם ללא שוויון, השוויון הוא גילויו של החסד האלקי, כל בני האדם חייבים להיות רגישים לראות ולשמוע את גילוייה של האמת החדשה וכיצד כאשר מלמעלה הקב"ה משנה עתים ומחליף את הזמנים, מלמטה מתעורר הרצון בתוכינו לשינוי ואנו אלו שמכילים את השינוי, אנחנו בעצם השינוי עצמו. כשבנות צלפחד דרשו נחלה, היה זה רצון דומם שנתעורר מלמעלה להראות לבני האדם ולהמחיש בפניהם עד כמה חשוב להיות בקשב, ללמדם להכין עצמם למגמות משתנות בעולם החברתי האנושי, מגמות שסותרות את המבנה הראשוני ועד כמה גילויו של החסד האנושי הפשוט והתמים בתוכנו פנימה חשוב לקיומם של חיים מלאי טוב וחכמה, אותו חסד אנושי חשוב הרבה יותר מכל חוק ישן שנקבע לזמנים קדומים.
מדוע הנשים היו נוכחות דוממת במעמד הר סיני ומדוע כמו הלווים לא נפקדו?
נפשות באות לעולם הזה דרך האישה, היא הפתח שדרכו גוף מלא חיים ונשמה מגיע לעולם, האשה היא השער, היא התווך שבין גוף פנימי לגוף חיצוני, ישנה פגיעות גדולה במעמד הזה, בדומה לקדושה. האישה היא הקטליזטור המשנה
היא הכלי המכיל את רצון השמים לשינוי הזמנים ולאבולוציה של התודעה.
כל בני האדם המתכחשים לקריאה לשינוי הסדרים, מתכחשים לרצון השמים
ונאטמים לה, האטימות הזו מרחיקה אותם מן הזרימה ה מתחדשת של האמת וגורמת להם לא להתפקד, לכן יש עיוותים חמורים בפסקי דין רבניים, אשר אינם מתחשבים ברצון ובקריאה האלוקית לשינוי. כאשר אין קשב נעשה ונשמע יש עיוות. נוכחות נשית בעולם הרבני נדרשת היום יותר מכל. זו קריאה של "כל צמא"

65. יצחק דעתך קלה
י. שר-אל   (22.05.10)
לכן תעמיק קצת יותר בחכמת ישראל ובחכמת העולם ותראה למשל את עדה יונת זוכת פרס הנובל מדענית שלא שמעה לקולות שאמרו לה לא לנסות למדוד רבוזומים כי גדולים ממנה נכשלו, את שנות חייה היא הקדישה למחקר שבזכותו חיים של רבים נצלים. כאשר אתה מצטנן ידידי יצחק ומקבל אנטיביוטיקה  שפותחה בזכות מחקריה של עדה יונת ורבים וטובים וטובות מדענים שבדקו כיצד המולקולות של האנטיביוטיקה יושבות בתוך התעלות של הריבוזומים בתאים של החידקים ומפריעות להם ביצור החלבון שכה נחוץ לחיידק.

על פסילת האישה לעדות אפשר ללמוד במסכת שבועות (ל, א) מו הפסוק "ועמדו שני האנשים" שם תראה את המקור התלמודי להלכה הזו, למרות שבמקרא אין איסור על אישה לעדות, יש הנחיה לגבי אמינותה של עדות לפי מספר עדים בספר דברים יט טו "על פי שני עדים או על פי שלשה עדים יקום דבר"


 
66. ENOUGH WITH WALT DISNEY STORIES OF RABANUT AND LUBITCH
yaeli   (23.05.10)

ENOUGH WITH WAR BETWEEN MEN AND WOMEN.

 

THE MAIN PROBLEM TO HAVE A GUET  IN ISRAEL IS THE EXISTENCE OF RABANUT AND KOLEH.

67. תשמעי הגדלת לעשות, עכשיו אני
אבי   (26.05.10)
בטוח שאת גם בורה לחלוטין
68. רבקה לוביץ, מה שמניע אותך הוא הרצון שלך להיות דיינית
זה לא יהיה לעולם   (10.06.10)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה