רכב  תחבורה ציבורית
מיוחד: איזו חברת אוטובוס מעניקה שירות ראוי
שחר הזלקורן
פורסם: 28.05.10, 10:54
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 291 תגובות ב-173 דיונים
1. יומנו של נהג אוטובוס, כנסו....
רז ,   ראשל"צ   (28.05.10)

קם   ב=05.00   בבוקר!!!

עובד  ביום  ממצוצע  כ=10  עד 11 שעות!!!!

מחוייב  לעבוד  לפחות   פעם  בחודש   במוצ"ש!!!(תוך  ביצוע  חילול  שבת)...

כשאני  מעוניין  למשל  ביום  שיש  לי סידורים  לעבןד  חצי  יום   אין   דבר  כזה.......

מאלצים  אותנו   לעבוד  הרבה   הרבה  שעות   מידי  יום  מעל     המותר  בחוק!!

עד  מתי  מחכים??????

שתקרה  חלילה   תאונה  קשה עם    הרבה   נפגעים???

אז  יקימו  ""וועדת   חקירה  ממלכתית""???????

כל  זאת   תמורת  שכר   ""רעב""   של  22  שקת  לשעה!!!!

זה  ביזיון!!!

נהג  ציבורי  שלוקח  אחריות   להסיע   אלפי  נוסעים  ביום  משתכר  בשכר  מינימום!!!!!

נהגים  נוספים   בתחום:    התעוררו.......

לא  ניתן   להמשיך  לרמוס  אותנו  ואת   כבודנו....

2. שכחתם לכתוב שלאחרונה נכנסו לדן נהגים ערבים שנוסעים בפראות
חשוב לדעת   (28.05.10)
חשוב שהצבור ידע.
גם מקללים את היהודים וגם נוסעים בחוסר זהירות.
אני עד לכך כמעט יום יום.
מקווה שיפתרו את הבעיה.
3. באשדוד החליפו את אגד בקונקס, והשיפור משמעותי.
א   (28.05.10)

המחיר ירד בכ 50%.

האוטובוסים תמיד בזמן(כלומר, מתייצבים בתחנה 5-10 דקות לפני הזמן שבו האוטובוס צריך לצאת).

כשיש עומס, מוציאים יותר מאוטובוס אחד.

כל הכבוד.

4. שמשרד התחבורה יפסיק למצוץ כסף מהמסכנים
הנוסע המתמיד ,   אזור החיוג תפוס   (28.05.10)

לא מספיר אנשים לומדים להוציא רשיון ב' , ג' וכו גם להוציא על מלגזה על חשבוננו

מה אנחנו טייקונים , חלאס לא מספיק שכר המינימום חונק אותנו אז אתם מוסיפים שמן למדורה .

5. ירידה בתעריפים? בדיחה טובה.
וי   (28.05.10)
מחיר האוטובוס בתל אביב, חיפה ולמעשה בכל מקום אחר, עלה בעשרות אחוזים. מחיר נסיעה ברכבת עלה (שלא לדבר על המחיר הנפשי שזה גובה מהאדם). מחכה ליום שבו אקנה מכונית ולא אצטרך להתנייד בתחבורע הציבורית.
6. חבר דן מקבל 20.7 ש"ח לשעה .
force ,   - G   (28.05.10)
והכי מצחיק זה שהריבית ממניית החברים שמופקדת בבנק לאומי , (כ - 2.200 ש"ח לחודש) , מחושבת כחלק מהמשכורת למרות שאת כספי המניה הביא כל חבר מהבית .
7. המבקרים הסמויים של משרד התחבורה -
מי מה ,   מו   (28.05.10)

הופכים את חיי הנהגים לגהינום בעוד שאין שום פיקוח על מוניות השירות .

הם עושים מה שהם רוצים , מעשנים , אוכלים ומדברים בפלאפון תוך כדי נהיגה , עוצרים איפה שרוצים ובכלל לא מעניין אותם אם הם מפריעים לתנועה ומתעללים בנהגי האוטובוסים בקווים המקבילים .

על זה שהם מוציאים קבלה פעם בחמישים נוסעים , לא נוסיף מילה .

 

מאוד מעניין אותי לדעת למה אדון כץ לא מכניס פיקוח של משרד התחבורה על מוניות השירות .

 

האם יכול להיות שהוא פוחד ?

 

יש שמועות שמשפחות פשע שולטות במוניות השירות .

8. כתבה מסולפת
ברוך ,   מרכז   (28.05.10)
מספר הנוסעים ובצפיפות גדולים הרבה יותר ממה שמצוין כי לא נספרים הנוסעים על ידי כרטיסיה או חופשי חודשי.
9. נראה כמו פיקציה כל הדו"ח הזה...
רונן   (28.05.10)

רמת התחבורה הציבורית בישראל היא מתחת לכל ביקורת ואינה מגרדת את רמת התחבורה במרבית הארצות המערביות.

כמשתמש קבוע בתחבורה ציבורית אני יכול להגיד שההפרטה לא רק שלא שיפרה את המצב - אלא במקרים מסוימים אף הרעה אותו (למשל - קווים ישירים-ארוכים של אגד פורקו כי חלק מהם כוסה ע"י חברה אחרת; מספר הנסיעות ירד ועוד).

 

נראה כאילו שהדו"ח של משרד התחבורה הורכב כך שהציונים יהיו גבוהים ויצדיקו את הרפורמה שיזם המשרד. חווית הנסיעה באוטובוס בישראל היא לא חוויה נעימה וכל מי שזהו אמצעי התחבורה שלו מכיר בזאת.

10. האוטובוס מלא פיליפינים ומהגרים מאריתראה ממש מסוכן
noa   (28.05.10)
11. תחזירו לנו את אגד!
נדב ,   רביבים   (28.05.10)
תושבי הדרום מתחננים: תעיפו מפה את מטרופולין, תחזירו לנו את אגד.
אמנם מחיר הנסיעה ירד, אבל האוטובוסים מטונפים ולא נעימים, והכי גרוע -אי אפשר לדעת מתי האוטובוס מחליט לצאת. פעם בזמן, פעם באיחור של חצי שעה.
איך אפשר להסתמך ככה על אוטובוסים?
12. המדינה הזו מתיחסת לאזרחיה כמו לבהמות..!!
כמו בקר...   (28.05.10)

מי שרוצה לראות  ולחוש את זה שיעלה על קוו 56בשעות 7-8 בבוקר לכיוון תא

זוועה כזו אפשר לראות אולי בהודו שבחוץ תלויים נוסעים ,בנוסף הנהג המטורף מונע הדלקת מיזוג בטענה שמאן דהו פתח חלון.....יש שם חלונות זעירים בחלק העליון בלבד....ואנשים פשוט נחנקים שם ,לא רחוק היום ומישהו ימות שם בחנק !!!

הוגשו תלונות רבות לחב "קווים "אבל מי עושה חשבון כאן לבני אדם שאין להם בין כך כל אלטרנטיבה לתחבורה ורק לעשוק ולעשוק כמה שיותר למלא את הכיסים של חב' האוטובוסים במינימום עלויות  זו גם הסיבה שכל ניסיון לרכבת תחתית\עירונית

מטורפד באיבו,בכל העולם עשו את את זה לפני כ-150 שנה !!!! בישראל כאשר קיימת טכנולוגיה הכי מתקדמת לחפירות תת קרקעיות באופן מוזר בלתי אפשרי לסלול מסילות....ויש התנגדות עצומה למסור את זה לחברה חיצונית רק

מהפחד שהם יצליחו...והמונופול של המושחתים תאבי הבצע יאבד...

גועל נפש של מנהיגות מושחתת ,רפובליקת בננות עלובה ....יבוא יום וכולכם תשלמו על זה בדפי ההיסטורה !!!

 

 

13. ריבוי חברות - ריבוי בלאגן
ליאור רוגובסקי ,   פתח תקווה   (28.05.10)

צריך כרטיסיה אחת, מחיר מסובסד על ידי המדינה. כך שהתחבורה תהיה חינם לחלוטין. משלם המיסים יממן את החברה. על המדינה לקחת לעצמה את זכות השליטה בחברות אלו ועליהן להיות ללא מניע של רווח כספי אלא רווח שירותי לאזרח. כך יבוצע ההבדל הנדרש.

כמו כן, כל אזרח יוכל לגבות תשלום בסך 1 שח לק"מ נסיעה עבור אדם שאוסף בדרך. ולהוציא לו חשבונית כחוק. בשנים הקרובות כל אזרחי המדינה יהיו מחוייבים בהגשת דוח מס הכנסה כך שהדבר לא יהווה משהו שיגרום להעמסת יתר על האזרח האוסף לחלקו את הכסף. התשלום יהיה עבור הוצאות הנסיעה ולא לשם רווח כספי. בכך למעשה כל רכב יוכל להפוך ל"רכב ציבורי" אך שלא יפגעו זכויותיו על ידי חברות הביטוח בהגדרת "רכב ציבורי/רכב מסחרי".

אם אתם תומכים בכך הדגישו את התגובה.

תודה.

14. גם אני נוסעת בתחבורה ציבורית
.   (28.05.10)
חשבתי כבר לקנות אופניים.
נסיעה (קו 49 - מפתח תקווה לרמת אביב) שבשבילי המרחק הוא 10 ק"מ עולה לי 9.5 שקל (יותר מהדלק!), ולוקחת 45 דקות.

ההפרטה גרמה לריבוי חברות ומקשה על אנשים שצריכים להשתמש ביותר מקו אחד לקנות כרטיס תקופתי משתלם, וגם הרב קו לא מאפשר לך לטעון את הכרטיסיה עם כסף לכל החברות (למה??).
15. לצערי אנחנו עדין עולם שלישי בתחבורה ציבורית
גלעד מנחם ,   הרצליה   (28.05.10)

כאזרח מהשורה אני גר בהרצליה ,וחלק מעבודתי נעשית בת"א

יש לי שלושה אפשרויות לנסוע לת"א

1. קו 48 או 47 , אלה קווים שתמיד עוברים דרך רמת השרון כביש הכפר הירוק

לכיוון כביש גני התערוכה , ושמאלה לאבן גבירול, אלה שבשעות עומס יכול לקחת

זמן של שעה ו45 דקות ותוספת בחילה חינם.

2. אפשר לנסוע ברכבת ,רק מה קן 29 מהמרכז לרכבת נסיעה ברכבת

ואפשר לרדת בארלוזרוב ,או השלום או ההגנה, אין תחנה באבן גבירול או דיזנגוף

ומה גם לשלושה גורמים צריך לשלם.

3. קו 29 לכביש החוף ומשם חכה למונית טרנזית ,מונית שרות ת"א נתניה

בקיצור כשתלויים בתחבורה ציבורית סביב השעה וחצי לכול כיוון

באוטו פרטי חצי שעה , ובקטנוע 20 דקות, אז שלא יעבדו עליכם

16. לגמרי מנותקים מהמציאות.
ראשונית   (28.05.10)
בתור בחורה שנוסעת הרבה בתחבורה ציבורית, באגד דן וקווים,
הנתונים שאני קוראת עליהם פה, שאמורים להיות עובדות, נראים כמו המצאה של משרד התחבורה, רק כדי שיוכלו לתפוח לעצמם על השכם ולהתעלם מתלונות.
והציונים שחברת הביקורת נתנה? טוב שלא נתנה 100 לכולם וזהו.
מה עומד מאחורי הכתבה ההזויה הזו?
ולהגיד שבאוטובוס יש ממוצע 40 נוסעים - זה מגוחך. אם בשעות הבוקר והערב יש לחץ מטורף אבל ב12 בלילה יש 5 אנשים על אוטובוס, אז הכול טוב?
והכי אבסורד הוא להגיד שהמחירים ב5 שנים האחרונות ירדו בחלק מהקווים ב30%! בחלומות, אני כבר יותר מ6 שנים משלמת עבר נסיעות באזור המרכז, ובאופן קבוע, יש ר ק עליות.
אז מספיק להאכיל אותנו בסיפורים ואשליות.
17. חברת מטרופולין בשרון
(28.05.10)
קווי תחבורה בין כפר סבא רעננה לתל אביב הועברו לחברת מטרופולין.. דבר לא השתנה לטובת הנוסעים.. אותם שעות בדיוק.. אין תוספת באוטובוסים.. עדיין מחכים לאוטובוס כרגיל.. שלא לדבר שהיה צפוי שאם נכנסת חברה חדשה, גם תהיה תחבורה בסופי השבוע..
18. צפיפות לא כולל חיילים=בדיחה
(28.05.10)
חברות האוטובוסים מבסוטיות מהסידור הזה. חיילים נוסעים חינם, לא סופרים אותם ומדווחים כאילו יש צפיפות סבירה באוטובוסים. כאילו שאנחנו לא יודעים שיש קווים שבלתי אפשרי לעלות עליהם בראשון בבוקר וחמישי אחה"צ.
19. לפי מה נקבעו הפרמטרים והציונים של דו"ח משרד התחבורה ?
קורא   (28.05.10)

ומתי משרד התחבורה יוציא למכרז את הקווים שמפעילות כיום החברות הערביות בגליל ? הרי נוצר מונופול של חברת עפיפי וחברות הבנות שלה (ש.א.מ., נתיב אקספרס, נזארין תורס ושותפות בקווים). במקום מונופול של אגד נוצר מונופול של עפיפי.

ומה לגבי קווים שמשרד התחבורה העביר ללא מכרזים ? היכן השקיפות ? היכן התחרות ? היכן המכרזים ?

20. איזה חברה מענקה שרות טוב
יו נתן ,   ים   (28.05.10)

הטעות הגדולה שעשה משרד התחבורה.

אני מחקה למלחמה הבאה את מי ישלחו לחזית עם אוטבוסים.

עד המלחמה האחרונה שלחו את אגד ודן לחזית.

הם היו הלחמים הראשונים שהגעו לחזית במלחמת 6הימים וגם ביום הכיפורים.

במשך 60 שנה הקופרטבים  שרתו את המדינה בהעברת לוחמים לחזיתות.

את הדברים הטובים מהר מאוד שוחכים. חבר אגד בעבר. הפסד של המדינה.

עבודה של פולטקאים.

21. 40 נוסעים לא כולל חיילים
נו באמת   (29.05.10)

שימו לב לכוכבית הקטנה בסעיף "צפיפות" - לא כולל חיילים. באוטובוס יש כ-50 מקומות ישיבה. צפיפות ממוצעת של 40 איש נשמעת מתקבלת על הדעת (אפילו בהתחשב בכך שמדובר בממוצע - כלומר על כל פעם שהאוטובוס נוסע עם 10נוסעים יש פעמיים שהוא נוסע  עם 55 נוסעים וכו').

אבל... ע"פ הכוכבית, חיילים כלל לא נספרו! אף אחד לא בודק כמה באמת צפופים האוטובוסים, כי החיילים נוסעים בחינם ושום מכשיר לא סופר אותם בשום צורה (ואם חייל יושב ונוסע ששילם עומד - החייל בד"כ לא יקום...)

 

במילים אחרות - המצב חמור ממה שהוצג בכתבה.

22. אין כמו דן ואגד החברות המובילות,המובחרות,המיקצועיות והבטוחו
עופר ,   מרכז   (28.05.10)
23. תחזירו לנו את דן ואגד וטבטלו את החפרים החדשים! דוגמת פ"ת....
עופר ,   מרכז   (28.05.10)
24. לצערי לנסוע ברכב זה חסכוני
(28.05.10)

המרחק מהבית לעבודה 3.5 קילומטר

ברכב  בשעות הבוקר 15 דקות, הרכב שלי צורך 1:10, לכן נסיעה עולה לי 2.35

באוטובוס המרחק 6 קילומטר, 2 אוטובוסים, 45 דקות, מחיר 12.40

 

25. שיפרסמו את הטבלה המלאה, ואיך נאספו הנתונים
נמרוד   (29.05.10)
לפעמים הממוצע לא אומר הרבה, צריך לקרוא גם את הנתונים עצמם
אמנם, יש קווים שבהם מספר סביר של נוסעים, הנסיעה מתנהלת בנחת, הנהג רגוע, הנוסעים ישובים והכל נהדר.
לעומת זאת בקווים מסוימים, בשעות מסוימות, תמיד תמיד יש עומס, אנשים לא רק עומדים, אלא דחוסים כמו סרדינים וחולקים את זיעתם זה עם זה. הנהג עצבני, לא יודע כבר אם לבקש מהנוסעים שבפנים לעמוד קצת יותר פנימה, או להסביר לאלה שעומדים בתחנה שמסוכן להעלות עוד נוסעים, וששוב ימתינו לאוטובוס הבא. אני כבר לא מדבר על תופעות בזויות (ולעתים מדהימות בגסותן) שבהן מעורבים הנהג ו/או הנוסעים. כל מי שנסע פעם באוטובוס בוודאי יכול להיזכר בחוויותיו מאותן נסיעות, ולהתחבר לתיאור.
כמובן שאין סטטיסטיקה לגבי חיילים (שימו לב לכוכבית מתחת לטבלה בכתבה) - כל עוד לא סופרים כמה חיילים נסעו, הסטטיסטיקה תישאר בגדר בדיחה, וימשיכו לנסוע בדוחק. בחברות האוטובוס לא סופרים את החיילים (תרתי משמע); דוגמא מייצגת - כולה 4 פעמים בשנה יש טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, מקום שבשגרה הוא די נידח ופרט לצוערים ולסגל לא רבים מתקרבים אליו. 4 ימים בשנה, שמועדם נקבע זמן רב מראש, ןבכל זאת אגד לא טורחת לתגבר את מערך האוטובוסים לבה"ד 1 באותו יום - וכי למה? שהמשפחות תידחסנה. או שייסעו ברכב פרטי.
הגיע הזמן לרפורמה אמיתית - ע"פ סדר העדיפויות הבא:
1. איסוף נתונים שיטתי ומהימן לכל קו, בחתך של שעות ביממה, כולל כל הנתונים וכל הנוסעים - חיילים, נוסעים חינם, עגלות ילדים - כל דבר שתופס מקום באוטובוס, כן משלם או לא משלם. פרסום הנתונים הללו באתר אינטרנט שיהיה שקוף לציבור הישראלי - זכותנו לדעת, ולבחור באיזה קו לנסוע, ומתי.
2. שיפור תשתיות התחבורה הציבורית בארץ - ובראש ובראשונה דווקא ברכבת ישראל - הפיכת השירות למהימן ומדויק (כיום המצב רחוק מאוד מכך), והוספת קרונות רבים לרכבות לפתרון הצפיפות הגובלת בפשע של הרכבת (רכבות בהודו דחוסות פחות מרכבות יום ראשון). הפתרון צריך לבוא מהרכבת עצמה, הפניה לאחרונה של הרכבת לצבא לומר לחיילים להגיע מאוחד יותר לבסיס היא בגדר לעג לרש ויריקה בפרצוף של עם ישראל (כבר התרגלו, אנחנו עושים קולות של "יורד גשם"). הארכת רציפים בתחנות הרכבת במידת הצורך, ע"מ להתאים לרכבות ארוכות. שימוש רק בקרונות דו קומתיים בקווים העמוסים, ורכישה אך ורק של קרונות חדשים מסוג זה.
באוטובוסים - המשך חינוך הנהגים (תהליך שכבר מתרחש, וניכר בשטח שהוא עובד! אגב, רלוונטי גם לצוות הרכבת, אולי אפילו ביתר שאת) וגם הנוסעים (תרבות נסיעה - מה מותר ומה אסור לעשות באוטובוס וברכבת: צעקות, מוזיקה ברמקולים, לתפוס 4 מקומות עם תיקים ורגליים על הכסא - כל אלה חוויות יומיומיות של הנוסעים בתחבורה הציבורית. בכל חברה נורמלית במדינות מערביות, אסור אפילו לאכול ולשתות בתחבורה הציבורית (בנסיעות של פחות משעה - רוב הנסיעות בארץ), ובחלק מהן אפילו לא מדברים עם הנהג. מה שמביא אותנו לנקודה הבאה:
3. אמצעי תשלום אחד אחיד פשוט ומיידי לכל חברות התחבורה הציבורית, כולל רכבת - כמו בכל מקום כיום בעולם, כרטיס נטען יחיד, שישמש לנסיעה בכל סוגי האוטובוסים והרכבת - מצמידים את הכרטיס לקורא הכרטיסים, שומעים "ביפ", השער מסתובב ונכנסים. כל התהליך לוקח בין שניה לשתי שניות, גם לאנשים מבוגרים ולנכים. מי שמתעקש לשלם במזומן, מכניס את הכסף במדויק למכונה (אין עודף - לעודד שימוש בכרטיס). יש הנחה קטנה למשלמים בכרטיס האוטומטי. אין כמעט תורים, אין "אין לך כסף קטן??", אין "רגע נפל לי מטבע", והכי חשוב - הנהג לא מתעסק תוך כדי נהיגה עם ספירת כסף והחזרת עודף (ישראל המקום היחיד בעולם שהנהג הוא גם ה"כרטיסן" ומתעסק עם הכסף והעודף - ועוד תוך כדי נסיעה - אפילו במדינות עולם שלישי הנהג עסוק אך ורק בנהיגה).
4. לבסוף, מיסוי ותכנון עירוני ובין-עירוני שמעודד שימוש בתחבורה ציבורית על פני רכב פרטי - הרחבת מערך התחבורה הציבורית גם לישובים קטנים וגם בשעות מוקדמות ומאוחרות (ובתדירות הגיונית - פעם בשלוש שעות זו לא תדירות הגיונית). ניתוח סטטיסטי מקצועי ושקוף של "כמה אנשים נוסעים מאיפה ולאן במשך היממה, לאורך השבוע" והתאמת מערך הקווים בהתאם; סינכרון מערך הרכבות עם מערך האוטובוסים, ובין קווי האוטובוס עצמם (בין החברות ובתוך עצמן); מיסוי על כניסה עם רכב פרטי למטרופולין גוש דן, ובפרט לתל אביב עצמה - ואולי בעתיד גם לערים נוספות, בהתאם לצפיפות ולפריסת התחבורה הציבורית; מיסוי שמעודד אנשים להעדיף תחבורה ציבורית על פני רכישת רכב ועל פני שימוש ברכב; הקמת מגרשי חניה ציבוריים ענקיים בחינם בפאתי הערים הגדולות, עם הסעות זולות משם לרוב אזורי העיר; וכמובן הרחבת השירות גם לסופי השבוע, אחרת כל האמור לעיל לא שווה כלום.
שבת שלום.
26. במסוף רידינג ראיתי נהנגים משתינים מאחורי אוטובוס
יוסי   (29.05.10)

ואל תחשבו שלא רואים אותכם

והתיירים שהסתובבו שם  גם ראו

ואגב לא רק נהגי האוטובוס משתינים נהגי המוניות של קו 4 ו5 ברידינג יותר גרועים אף יותר למה אין להם איפה להשתין

שמישהו יטפל בזה

 

27. התעריפים ירדו כי כל הנהגים הם ערבים
אאא   (28.05.10)

או גמלאים שיש להם הכנסה נוספת.

איכות התחבורה הציבורית ירדה בצורה רדיקלית למרות הגידול במספר המשתמשים.

בדיוק אותו סיפור כמו מערכת הבריאות.

28. ומה עם החיילים, בעלי הכרטיסיות וחופשי חודשי?
יואב   (29.05.10)
הצפיפות גדולה הרבה יותר מהנתונים.

29. זו שיטת נתניהו
אורן   (29.05.10)

ההפרטה היא המטרה ולא השיטה לשיםור בתחבורה הציבורית.

חלק מחברות התחבורה הציבורית הגישו בקשות לשיפורים למפקח על התעבורה וכמען כולן נענו בשלילה. אלכס לנגר במקום שיבכה על מדיניות המיסוי, כיול לאשר שיפורים המבוקשים על ידי הציבור והמפעילים על מנת להעלות את האטרקטיביות של האוטובוסים. יהודה אלבז הדתי טוען כל השנים שכלל הציבור אינו רוצה תחבורה ציבורית בשבת. בפועל יותר מחצי הציבור מאוד רוצה תחבורה ציבורית מסודרת כולל בשבתות וחגים.

לא מסתדרים לי הציונים של חברת קווים בדווח. אין בחברת קווים כמעט שום דבר טוב.

מה מענינים אותנו ציוני חברת ביתר שכבר לא קיימת, ומדווחים בטבלה ? איך זה שחברת ביתר קיבלה ציונים גבוהים, ובמקביל משרד התחבורה ביטל לה את הזיכיון ?

אחד מהכוכבים הבולטים, סופר בוס (סליחה, חאפר בוס) כלל אינו מוזכר בטבלה.

 

בקיצור, נתונים בלתי סבירים בעליל.

30. לדן מאשקלון
אורן ,   באר שבע   (29.05.10)

אתה בן-אדם מגעיל ומכוער. לך ללמוד קצת דרך ארץ.

בושה לנו כחברה שיש בינינו אנשים כמוך.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה