רכב  משפט וצרכנות
מה משתלם יותר: גז, בנזין, דיזל או היברידי?
בני ברק
פורסם: 01.07.10, 11:36
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 151 תגובות ב-104 דיונים
1. מחיר סולר
אורן הראל ,   צפון   (01.07.10)

התחשיב לקוי מיסודו.

הרי אין אחד במדינה שמשלם על סולר היום יותר מ6.2 ש"ח ואם מחפשים יש גם יותר זול.

אכשיו תעשו תחשיב על רכב סולר שעושה בין 16 ל-20 ק"מ לליטר.

2. תיקון טעות
חוני   (01.07.10)

ציטוט:

ברכב היברידי... הנהג אינו יכול לבחור באופציה של הגדלת השימוש במנוע החשמלי, שכן הפיקוד על השילוב בין המנועים אינו בשליטתו

 

לא נכון - ניתן לבחור לעבוד על מנוע חשמל בלבד, לפחות בפריוס

כל עוד לא מתרוקן המצבר ולא מבקשים תוספת כח גדולה או מהירות גבוהה, ניתן לבחור לנסוע על חשמל.

לדוגמה אם מבקשים לצאת לנסיעה קצרה של מספר דקות בעיר, ניתן למנוע הפעלת מנוע הבנזין לצורך חימומו

3. שכחת לשקלל את עלות תיקון המנוע שעובד על גז
שכחת לשקלל את עלות ת ,   שכחת לשקלל את עלות ת   (01.07.10)
שכחת לשקלל את עלות תיקון המנוע שעובד על גז- אחרי 100000 ק"מ המנוע מתחיל להיסדק בגלל שאין שימון !!
4. ,בני היקר צריך לקחת בחשבון את עלות התקלות בשימוש מערכת גז
שושו   (01.07.10)

בני היקר צריך לקחת בחשבון את עלות התקלות מנוע בשימוש מערכת גזתקלות בראשי מנוע ,שסתומים,חישנים,ןממיר קטלתי,אלפי ולפעמים ערות אלפי שקלים

במיוחד בשברולט

5. 7.26 לסולר??
יגאל ,   חיפה   (01.07.10)

שטויות במיץ, ניתן להשיג סולר במחיר נמוך בלפחות שקל לליטר ואף יותר , הנ"ל משנה לחלוטין את הכדאיות לשימוש בסולר.

 

החישוב הנ"ל חובבני לחלוטין ולא ראלי.

6. סולר לא באמת כזה יקר נקודה למחשבה
סולי ,   מודיעין   (01.07.10)

הסולר בארץ אומנם מחירו הרשמי יכול להגיע גם ל 10 שקל

אבל ברוב התחנות ניתן למצוא סולר באיכות טובה (לא מהול או מלוכלך) במחירים נוחים הרבה יותר ולפעמים אפילו זולים יותר מבנזין

בנוסף רכב דיזל "שותה" הרבה פחות דלק מרכב בנזין

(אני לא מדבר על מנועי הבנזין החדשים של  VW עם הטורבו- הם עדין לא כאלה נפוצים בשוק)

כך שבגדול החשבונות על גמילנ מסולר צריכות להיות שונות מימה שכתוב בכתבה

בבעלותי גולף 98 1.9 טורבו דיזל ידני שנסעה כבר 370K ויונדאי i20 מנוע 1.4 אוטומט חדשה לגמרי

הגולף עושה 1:18

היונדאי בימים טובים 1:13

 

 

7. לא רלוונטי
דודו ,   לוד   (01.07.10)

אבל המחיר בכמעט כל התחנות של סולר הוא יותר זול מבנזין.

יש תחנות שהפער הוא 2 שקלים לליטר.

ולכן המחקר המבריק הזה לא ממש רלוונטי

8. 7.20 לליטר סולר זה ממש לא נכון ! המחירים מתחילים מ5.52
ליאור   (01.07.10)
איפה בדקתם בתחנה יקרה מאוד במרכז ? אם ככה אז התחשבי הוא לא מ42000 ק''מ לסולר אלא מ33000 ק''מ .
9. נתונים חסרים?
מתעניין   (01.07.10)
אין כאן התייחסות לאופי הנסיעה, כלומר האם זה משנה אם עיקר הנסיעה היא בשטח עירוני או פתוח
למיטב זכרוני, המנוע החשמלי של ההיברידיות פועל בנסיעה עירונית, כך שאולי זה משנה את התוצאות עבור מי שנמצא בפריפריה (ואז נוסע הרבה ק"מ, אבל ברובם בנסיעה בינעירונית)
ולגבי הגז - למה חצי חצי? האם יש מגבלות על השימוש בהנעת גז ?
10. לא מדוייק בכלל באופן מעשי הדיזל הכי חסכוני
חיים ,   פתח תקוה   (01.07.10)
עם הגז שמעתי מהרבה אנשים שיש עם זה הרבה בעיות (מערכת עדינה שנוטה להתקלקל וגם לדפוק את המנוע).
הבנזין באופן מעשי יקר יותר מסולר, לא קשה למצוא תחנה שמוכרת ב-5 וחצי שקל(לדוגמא סונול ראש העין , דגש...) לעומת 6.5 ש"ח בנזין. כמו כן מנוע דיזל ממוצע צורך פחות דלק - ממוצע של 1 ל-16. לעומת ממוצע של 1 ל-10 בבנזין כך שצרוף שני הנתונים נותן חסכון בדלק פי שניים לטובת הדיזל. כמו כן מנועי דיזל הרבה יותר אמינים ומחזיקים יותר ממנועי בנזין לכן לדעתי תחזוקה שלהם זולה יותר. קניית רכב דיזל לא יותר יקרה מבנזין ועלות רישיון שנתי היום כמעט שווה לרכב בנזין.
רכב היברידי יקר לקנייה ויש לו ירידת ערך גבוהה כמו כן הם צורכים בנזין שיקר יותר מסולר. מה שגם צריכת הדלק לא מדהימה וקרובה לצריכת הדלק של מנוע דיזל. כמו כן הביצועים בהיברדי חלשים.





11. כתבה מגמתית
משה ,   דרום   (01.07.10)

1)אף אחד לא משלם 7.26 ש"ח לליטר סולר.

2)מנועי דיזל חדישים צורכים 4 ליטר ל-100 ק"מ.

 

רק בארץ מתעקשים שהם מזהמים יותר ממנועי בנזין .

12. מחיר דיזל - סביב 6 ש"ח, ופחות
חישוב לא נכון   (01.07.10)
ליטר סולר עולה כמו בנזין 95 ופחות. אפשר למצוא גם ב- 5.55 - 5.60, ולא אצל חאפרים.
13. תחשיב שגוי
שלום ,   חיפה   (01.07.10)

מי בדיוק משלם 7.2 על ליטר סולר ????

התחשיב אינו נכון ואינו מדוייק, והוא מתבסס על הנחות יסוד שגויות.

לא מעט תחנות מוכרות ליטר סולר בסכום נמוך משמעותית מליטר בנזין. צריך לבדוק ולהשוות, כמו כל מוצר אחר שאינו בפיקוח.

 

14. מעבר להיברידי האומנם?
ECHAD SHELO MEVIN   (01.07.10)

צוין שאם נוסעים יותר מ- 15,206‬ ק"מ שווה לעבור להיברידי.

 

אני נוסע בסביבות 35-40,000 ק"מ בשנה כ- 95% בכביש בינעירוני לא פקוק. כלומר, הרכב לא ממש עומד.

 

האם החישוב הזה תקף גם לי?

 

דהיינו, מה זה 15,206‬ ק"מ בדיוק? 100% נסיעה עירונית צפופה? 50% עירונית ו- 50% בינעירונית? אם בינעירונית, כמה צפופה וכמה רציפה.

 

האם רק ב- 15,206‬ ק"מ מתחיל להיות כדאי? מה אם פערי המחירים בין הרכבים.

 

אשמח לקבל תשובות במהירות כי דווקא עכשיו אני בצומת דרכים לקראת רכישת רכב.

 

תודה!

15. חישוב לא כל כך נכון
מיכאל ,   צפון   (01.07.10)
כי ברוב הגדול של תחנות הדלק סולר יותר זול מבנזין.
16. מה עם חישוב לעומת מנוע ה-TSI?
אייס   (01.07.10)
הרי ידוע שמנוע ה-TSI של פולקסווגן חסכוני אפילו יותר מההיברידי, חשוב מאוד להשוואה כזאת...
17. אין נתונים בסיסיים, כמו צריכת דלק, שלפיה נעשו החישובים
לא רציני   (01.07.10)

אין אפשרות להשתמש בנתונים האלו לצורך שיקולי רכישה אם אתם לא מפרסמים מהם נתוני הבסיס לחישוב.

 

18. אכי תוב זה בנזין ונייטרו על הונדה סיביק טורבו!!
שון ,   מעתוק   (01.07.10)
תאמינו לי, אני יודע תוב מאוד!!
גם כסחוני וגם מהיר מאוד, לוקח כל אימפרזה 1.6 ברמזור.
19. כמי שהיה לו רכב על גז,אומר לכם איפה הבעיה
אבי מהגליל   (01.07.10)
הייתה לי מכונית שהסבתי אותה לגז,הבעיה היא שיש כמה יבואנים של המערכות ,וכל אחד מחזיק את החלקים של עצמו,עכשיו אם נניח הרכבת את המערכת בחיפה,ואתה רוצה למכור את המכונית אחר כך למישהו מבאר שבע,הקונה מבאר שבע צריך להגיע לחיפה לטפל ברכב (פילטרים וכדומה) שלא לדבר על כך שאם הרכב מקרטע וצריך כיוון ע"י המחשב,שוב צריך להגיע לחיפה.בעיה נוספת היא מיכל הגז וכמות הגז שבו,את מיכל הגז מניחים בבגז' שתופס לך את רוב המקום,אך הבעיה הגדולה יותר היא כמות הגז שנכנסת למיכל,לי היה מיכל מה שקראו לו 80 ליטר,אך נכנסים בו רק 50 ליטרים,אם לקחת בחשבון שנוסעים פחות קילומטרים לליטר בגז מאשר בנזין,אזי המיכל היה מספיק לי רק ל-350 ק"מ,מה שגרם לי להיכנס פעמים בשבוע למלא גז,בזמני היו מעט תחנות דלק,גם היום אין יותר מידי,מי שנותן לך לחשוב כל הזמן היכן אני אמלא גז היום(צריך לתכנן את הנסיעה אם נוסעים למרחקים גדולים,לחפש באינטרנט איפה יש תחנות,והמחירים משתנים מתחנה לתחנה) בקיצור העסק מנוהל בצורה מטופשת,את אף אחד במשרד התחבורה שום דבר לא מעניין,והכל דיבורים.כאשר רציתי למכור את המכונית שלי,אף אחד לא היה מוכן לקנות אותה,בסוף השארתי אותה במגרש מכוניות,ועד היום בעל המגרש רואה אותי ומקלל אותי,הוא אומר ,הנה זה שדחף לי את המכונית על גז
20. סולר יותר משתלם לצרכנים שקונים אותו, תשובה בפנים
אסי ,   ת"א   (01.07.10)

מחיר הסולר אמור להיות נמוך מבנזין רק שכעת אין עליו פיקוח וכרגיל כולם חוגגים.

מרבית רכבי הסולר היקרים בניהם בעיקר ג'יפים, רוכשים בעלי חברות קטנות ומתדלקים את הרכב באמצעות מיכלי סולר בחברה. הסולר עולה להם הרבה יותר זול, משהו כמו 4 שקל לליטר. בנוסף מנועי הדיזל אמינים יותר (לחץ נמוך על המנוע), חסכוניים יותר ובעלי מומנט גבוה.

אם צרכן ירכוש לנד קרוזר דיזל, הרכב יצרוך 1/9 סולר, ואם הוא ירכוש את גרסאת הבנזין הרכב יצרוך 1/6.5 . זה אומר 25 אחוז חסכון בתצרוכת דלק, נוסיף את עלויות הדלק המסחריות ונקבל תוצאה מרשימה. אז האגרה השנתית עולה כמה מאיות יותר מהבנזין,חוץ מזה שום יתרון.

 

 

21. מי שקונה סולר ב-7.2 כנראה לא נוהג ברכב דיזל
יהורם ,   המרכז   (01.07.10)

כל משתמש ברכב עם מנוע דיזל יודע שהפער בין המחיר הרשמי למחירים בתחנות הוא אדיר.

בפועל במהלך השנה האחרונה ליטר סולר עלה בממוצע כ-80 אגורות פחות מליטר בנזין 95 (ורכבי דיזל גם נוסעים יותר קילומטרים לכל ליטר).

22. למה לא מציעים היברידי בליסינג?!
(01.07.10)

אם אני נוסע מעל 30 אלף בשנה, זה פי 2 מהסף שכדאי לעבור להיברידי.

אם ככה, אז למה לא מציעים לי לקחת רכב היברידי מהעבודה?

23. האם נלקח תחשיב החלפת מצברים???
עומר ,   מרכז   (01.07.10)
אני לא בטוח שנלקח בחשבון מחיר המצברים במכונית הברידית. את המצברים יש צורך להחליף מדי פעם כפי שכל אחד יודע.  
24. חישוב שגוי לחלוטין
תהיו רציניים   (01.07.10)
נכון לחודש יוני (ואני מניח שבחודש זה נעשו התחשיבים), אני קונה סולר (בתחנה בדוקה) ב 5.55 ש"ח לליטר.
ומה עם היעילות הגבוהה יותר של מנוע דיזל, כלומר לאותו גודל מכונית יותר ק"מ לליטר?
25. טורבו אתה יודע לכתוב, אבל חסכוני וטוב לא?
עוד ערס ,   צעצוע   (01.07.10)
26. 7.26 ש"ח לליטר סולר????????
נד"לניסט חופשי ,   פרדס חנה   (01.07.10)

השתגעתם?????,באיזור שבו אני גר,ואני נוסע בג'יפ לא חדש מהניילון,ובערך 15000 ק"מ בשנה,הכי זול זה רכב דיזל,ואני משלם בין 6.00~6.20 ש"ח לליטר סולר.

כולכם מוזמנים לצאת מהמרכז המטורף ולהפסיק לשלם לבעלי תחנת הדלק את השכירות ההזויה ולבוא לאיזור פרדס חנה כרכור

27. לא נחשב - אין שירות למנוע זה בארץ
מוטי ,   מרכז   (01.07.10)
אבל השירות של צ'מפיון הופך החזקה של רכב שכזה ללא כדאית.
28. ליטר סולר בבאר שבע זול יותר מליטר בנזין 5.6 לליטר
דוד ,   דרום   (01.07.10)
29. סולר: עכשיו בפ"ת (ז'בוטינסקי/סיבים) - 5.99
ש   (01.07.10)
30. האגרה שווה בין הבנזין לסולר
אחד שנוסע על סולר   (01.07.10)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה