ציפיתי שלכותב המאמר יהיו היושר והאומץ לומר את מה שמתבקש מהדברים שכתב. שתי התעניות לתיקון הגלות , צום גדליה ותענית אסתר, בטלים בימינו, כיוון שהגלות בטלה ואין עוד מה לתקן. גם שתיים משלוש התעניות לתיקון החורבן, עשרה בטבת ושבעה עשר בתמוז, בטלים בימינו, כיוון שירושלים בידינו ואין אויב על חומותיה.
למעשה יש לדון בצומות הללו, ובהם שבעה עשר בתמוז, מתוך בחינת מקורות חז"ל. לפי רב פפא בתלמוד הבבלי, בזמן שיש שמד (כגון גזירות אדריינוס לאחר מרד בר-כוכבא) - יש חובה לצום בשבעה עשר בתמוז, ובזמן שאין שלום ואין שמד - אין חובה לצום בו, אך בזמן שיש שלום - אין צום. אם ימינו נחשבים כזמן שיש שלום (הדבר תלוי בפירושי הראשונים למושג שלום), הרי שאין לצום בשבעה עשר בתמוז.
לדעת רבי יהודה הנשיא אין לצום בזמן הזה בשבעה עשר בתמוז כמסופר בשני התלמודים. בנוסף לכך, בתלמוד הירושלמי נאמר בפירוש ששבעה עשר בתמוז לא קבעו אותו חכמים תענית.
העולה מדבריי, שכל הצומות, מלבד תשעה באב, בטלו בימינו. וכשנבנה את בית המקדש, אף תשעה באב יהיה לששון ולשמחה.