חדשות  פרשנות וטורים  במבחן הביטחון / רון בן ישי
האימונים עברו מטורקיה לרומניה
רון בן ישי
פורסם: 27.07.10, 01:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות ב-39 דיונים
1. Everything made with Turkey,its wrong for us
uzi.l ,   ugda   (27.07.10)
בדיוק הנקודה החשובה בנתק שנותר ביחסינו אתם,טעויות אסטרטגיות שנעשו ע`י מקשרים חסרי מעוף,אשר תפקודם הכושל,ממשיך להכות גלים בעם ישראל,אשר זקוק מייד להתנערות מגיבורי צבא,משנות מלח ששת הימים,,,הזמן הוכיח את חוסר יעילותם,,והטעות של לסמוך על מי שלעולם לא יתעמת בכנות עם טעויותיו מפאת ההכחשה האכזרית,וחוסר הרצון העקשני לפנות כסאם לטובים ולאמינים מהם`כך נשחקת מעכת אחרי מערכת ממסדית אשר אינה כפופה לאמת בשטח,להעיף את בן אליעזר ודומיו,הנזק אותו הם גורמים,לא יוכל להיות מתוקן,אך ורק פעולות אשיות כנות ואמתיות.
2. יסעור 2000 ועוד השבחות
מיכאל ,   קנדה   (27.07.10)

היה לי הכבוד לשים יח' משלי על הפרויקט הזה.

למיטב הבנתי ונסיוני, אחד המוצרים היותר משובחים שהיו בנמצא באותה תקופה.

ברם, השאלה לא קשורה לאוויוניקה (קופסאות אלק') כי אם לבעיות מבנה, מנוע

ואחרים.

בסופו של דבר, עד שלא ידעו מה גרם לתאונה (טכני או טעות אנוש) אין טעם ללכת אחרי גיל המסוק, איכות הציוד שהיה עליו או התאמתו למסימה.

כרטיס הזכרון מהיח' שהזכרתי, יכולים (אולי?) לספק את הפרטים על שהתרחש ברגע האחרון...

כמי ששרת בתל נוף ובח"א, הייתי מציע לכולם להמתין בסבלנות לפענוח התעלומה. לח"א יש כלים מעולים לבצע מסימה זו.

 

 

3. רומניה בת ברית בלי שום קשר לטורקיה =\
חסוי   (27.07.10)
אני לא רוצה לשבור צנזורה או משהו כזה.. או לגלות דבר שאסור.. אז אם כן תמחקו..אבל אין שום קשר לטורקיה ולשום דבר אחר שניכתב כאן.מתבצעת פריסה כמעט כל קיץ לרומניה בעקבות שיתוף פעולה עם חיל האוויר הרומני..וכל אחד מודע לזה ומתכוננים לזה חודשים מראשזה היה גם לפני המלחמה...ולפני כל דבר שהוא ציין כאן. רק פעמיים לא טסו היסעורים לרומניה.וזה בגלל שפעם אחת הייתה מלחמה ופעם שניה החליטו לא לצאת כי היו מספר מסוקים שהיו במצב לא הכי טוב אחרי המלחמה..ועל המטוס היו טייסים בכירים מאוד...מתוכם אפילו היה מפקד אחת הטייסות... וגם מכונאים מנוסים ביותר..ככה שכל העסק מאוד עצוב ומאוד מוזר :\
4. היסעור אינו מסוק סער אלה מסוק תובלה...
בולבול הקבולבול ,   חיל האויר   (27.07.10)

הוא קרוי CH, כלומר Cargo Helicopter ולא UH כגון הינשוף או האנפה, שפרושו Utility Helicopter. בהתאם לכך משימותיו הן הובלת ציוד וחיילים (במספר גדול) או פינוי נפגעים המוני. חילוץ טייסים נוטשים, הובלת כוחות מיוחדים קטנים או פינוי של פצוע בודד יעשה על-ידי מסוקי הסער ולא על-ידי היסעור.

5. לא פלא שדווקא מסוקי היסעור מתרסקים כל הזמן...
מהנדס מתוסכל ,   חיל האויר לשעבר   (27.07.10)
עם כל ההתעללויות שהם עוברים בחיל האויר, החל מהיתר פיקודי לטוס עד למגבלה של 50,000 פאונד (במקום 42,000 פאונד שמתיר היצרן) ועד לכל הפטצ'ים שמדביקים עליהם (מה שבכתבה מתואר כ"השבחה" ובמציאות אולי התקנה של מערכות אויוניקה משופרות, אבל פגיעה מבחינת מבנה המסוק).
6. בולשיט, מסוק לא טוב מלא תקלות, מישהו כנראה מרויח מזה ......
יואל ,   שוהם   (27.07.10)

משתתף בצער המשפחות וכמו שזה נראה אין תקוה.

בולשיט, מסוק לא טוב מלא תקלות, מישהו כנראה מרויח מזה "מההשבחות אלק" קונים טארנטה ממועדון ה 5 לאספנים בזול וגוזרים קופון על גב החיילים שלנו.

 

 

7. יש תחליף מושלם: CH47 צ'יינוק, עדיין ביצור
בניגוד ליסעור המתרסק ,   הסדרתי בארץ ובעולם   (27.07.10)
מאז שנת 1962 ועד היום חיל הנתחית האמריקאי, המארינס, כמו גם עשרות משתמשים מרוצים ברחבי העולם מצטיידים ומשתמשים בצ'יינוק,
לו כושר נשיאה של 35 חיילים, כולל בגובה רב בוייאטנאם.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_CH-47_Chinook

מנועים כמעט בדיוק אותו הספק כמו ביסעור,
שתי מערכות נפרדות לחלוטין של מנוע ורוטור,
כך שאם אחת הולכת השניה מספיקה כדי לבצע התרסקות מבוקרת באמת.

ביסעור הוצאות האחזקה גבוהות מאוד, מן הסתם כי זה מסוק בלתי אמין,
שדורש ים בטיפולים ובסוף מתרסק, כי משהו לא סוחב איפשהו.

אין טעם לחכות לV22 הדפוק והיקר רצח. יש להזמין במקום 2 טייסות צ'יינוק מהמפעל בארה"ב ולמכור את היסעור לעולם השלישי.
8. הטורקים חיבלו במסוק.....ארדואן הפשיסט יעשה הכל להזיק לנו....
עדינה   (27.07.10)
9. העיקר שנפרדנו סוף סוף מהקשר המוזר עם טורקיה
שסיכן את בטחון ישראל   (27.07.10)

 

10. שבתור מפקד ח"א וכרמטכ"ל לשעבר
אני חיב לציין   (27.07.10)
המכה הקלה בקצה הכנף מצלע ההר עשתה את זה הפעם...
11. ממש לא ברור מדוע בחרו ברומניה ???
ממש לא ברור מדוע ,   מדוע בחרו ברומניה ??   (27.07.10)

ההרים שם מקסימום גובה 2500 - 2600 מטר, האקלים שונה מהאקלים באירן, רומניה זה אירופה ואירן זה אסיה, אין שום קשר בין התנאים האקלימיים והגיאופיזיים בין אירן לבין רומניה , ממש לא ברור מדוע בוחרים דברים כאלה , קודם טורקיה , עכשיו רומניה ????

אני נולדתי ברומניה וממש לא מסמפט את רומניה , לא יכול לשכוח ולא יכול לסלוח על כל הפשעים שרומניה ביצעה נגדי ונגד משפחתי.

בחירה ממש לא מובנת ולדעתי לא מוצלחת בעליל.

12. למה משקיעים בגרוטאה? כי היא מאמריקה
יוסי ,   דרום   (27.07.10)

יש תחליף ליסעור:

http://www.aerospaceweb.org/question/helicopters/q0284.shtml

 

למה לא לשפר מסוקים טובים יותר מגרוטאה הזאת? 

13. השטח ההררי במדינה דומה מאוד טופוגרפית ותכסיתית לאזורים שחיל
שמעון ש ,   ירושלים   (27.07.10)
מה זה "תכסיתית"?
14. כל עוד ארדואן בשלטון, לא למכור להם אפילו עוזי.
מפוכח   (27.07.10)
15. מאמר מושכל וניתוח אינטליגנטי מבריק, כרגיל.
Kobayishi   (27.07.10)
16. אמפריית המלחמה של ישראל ממשיכה לגבות קורבנות
מיואשת ,   חיפה   (27.07.10)
17. אמן שלא יהיו יותר תאונות. בא לי למות. כל יום לישמוע
מירית ת"א   (27.07.10)

חיילים וטייסים   כאלה ניפלאים  אנחנו מאבדים.

 

אלוקינו שבשמיים ובארץ  רחם על כל חיילי  ישראל באשר הם.

 

אין לי יותר כוח לקרוא חדשות עצובות ברשת.

 

 

לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא   עודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד.

 

לעולם   לא עוד.

18. חרא של הליקופטר !
אורן ,   פתח תקווה   (27.07.10)
19. חייבים לקנות מסוקים יותר חדשים מארה"ב!!!
סולו ,   שרון   (27.07.10)
20. עכשיו מה צריך את התורכים עוד ?
יואב ,   ת"א   (27.07.10)
21. אין לנו מה לחפש ברומניה . לא צריכים להידחף לכל חור
ציוני   (27.07.10)
חסרות לנו סכנות כאן שצריכים לטוס לארץ שונה לחלוטין מתנאי הטיסה של המזרח התיכון וממה שיידרש אי פעם מטייסינו ? למה ההידחפות האובססיבית שלנו לכל חור ולכל סכנה ? אני שומע את ה"מומחים" מספרים שזה מסוק אמין ובטוח ,אבל רבאק היסעור הזה כבר גבה מישראל מאות הרוגים !! עוד ב 1971 אני זוכר התרסקות שלו בסיני (נהרג הבן של ח"כ שמואל תמיר ז"ל) , אח"כ במלחמת יום כיפור נפלו כמדומני כמה ואח"כ ב 1976 באסון הבקעה נהרגו קרוב ל 60 צנחנים ואח"כ עוד כמה אסונות במשך שנות ה 80 וה 90 וכמובן אסון המסוקים ב 1997 ואח"כ במלחמת לבנון הופל בטיל של החיזבאללה ו 6 אנשי צוות בהן חיילת נהרגו - אז זה בטוח ? למה לא עוברים ל וי 22 החדש שמהיר פי 3 ומסוגל לשמש כמטוס תובלה לטווח ארוך וממריא אנכית . אוי ואבוי מה שצפוי לנו במלחמה עתידית עם הרשלנות הזו של צה"ל
22. למה אתם מאשימים את המסוק בלי שום ידע בתעופה?
עלובים ,   גד   (27.07.10)
המסוק במצב מעולה ואחד מהטובים בעולם, גם הרומנים משתמשים בכזה.
גם האמריקאים, שלנו דגם קצת יותר ישן, שעבר שיפורים.. אני לא רואה איפה הבעיה עם זה.
תאונות קורות, במיוחד עם מסוקים.
23. כבר אין לנו התרעה
ירון   (27.07.10)

נשלח מאייפון שלי
24. לא רק...
צמיד לרגל ,   חופים הם לפעמים....   (27.07.10)

לא רק רע...

 

גם גאווה ואומץ יש כאן ולא רק  בין השורות

אולי נמצא בשורות טובות?

25. ((+))(((-)) לא...
רוננה ,   הרצליה   (27.07.10)

בעולם יכולים לפרסם מה שהם רוצים בסופו של דבר מול החדשות בישראל  של 20:00 ישבו היום כנראה 6 משפחות שעדיין לא ידעו שהיקר להם מכל כבר איננו. אז נכון, זה אולי מעצבן אותכם שאנחנו "האחרונים" לדעת אבל מאחורי יצר "הלדעת ראשונים" יש כאן משפחות שהגיע להן לקבל הודעה בצורה רשמית ומכובדת מצבא ההגנה לישראל!

משתתפת בצער המשפחות, לבי כואב ובוכה איתכן...

26. Enough!
U2 ,   TEL AVIV   (27.07.10)
Enough!This is the time of Israel to rise not fall!
27. OLD CH53 MODEL D-have the NEW models!!!
Rafi Ross ,   CT-USA   (27.07.10)

המסוק של צהל הוא טרנטה בן 40 שנה סיקורסקי מודל די,עם שני מנועים

 

כמהנדס בסקורסקי קונטיקט אספר לכם שחיל האויר האמריקאי מצטיד כעת ב300 מסוקים דגם קי עם 3 מנועים

והכי חשוב ישראל   יכולה לקנות את המסוקים האמריקאים בני10 שנים בגרושים והם עים 3 מנועים מספיק לסכן את הטיסים ולבכות

28. zaken tvustan telling our enelmies all our secrets
suri   (27.07.10)
he should be PRISONED
29. חוץ מאשר את המילה איראן אמרת הכל.
דוד   (27.07.10)
מעט אחריות ומעט ריסון עצמי אף פעם אינם מזיקים.
30. רון בן ישי,אתה תותח! תענוג לקרוא אותך.
(27.07.10)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה