בריאות  חדשות
הפלה יקרה: המחיר עלה מ-1,400 ל-2,200 שקל
מיטל יסעור בית-אור
פורסם: 08.08.10, 13:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 360 תגובות ב-156 דיונים
1. לגדל ילדים עולה יותר
אבא   (08.08.10)

אין סיבה שאנחנו נממן בכספי המיסים שלנו הפלות לילדות טיפשות שלא נזהרות.

מי שעושה שטויות - שתשלם כמה שזה עולה.

מי שטוען שככה יוולדו יותר ילדים - דמגוג.

עלות של הפלה זה בערך עלות חודשית של ילד ככה שזה ממש לא שיקול.

2. להעלות את מחיר ההפלות
עובדת סוציאלית   (08.08.10)

אכן, צריך להשתמש באמצעי מניעה אחרים, אבל בדרך כלל לשכבות המצוקה בכל זאת יותר קשה לדעת ולהשתמש באמצעי מניעה אחרים. העלאת המחיר תייצר דור חדש של עוני ומצוקה

3. ניראה לכם הגיוני? הרי מי שמפילה בדרך כלל זה כי אין לה כסף...
מעיין ,   רמהש   (08.08.10)
4. גברת אייל צודקת לגמרי, זה בזיון למדינה
מושי   (08.08.10)
מדינה שרוכבת על גב הנשים ומוצאת כל דרך אפשרית לעודד 'מלחמה דמוגרפית' על חשבון נערות צעירות ורווקות, כמה נמשיך לסבול נשים עניות - די!!!
5. צודקים, המיסים שלי לא צריכים לממן טמבליות שלא קנו קונדום
אמא   (08.08.10)
סליחה, אבל ההחלטה הזאת הגיונית מאוד.
כשמערכת הבריאות קורסת, חולים שוכבים במסדרונות וחולי סרטן מתים מחוסר תרופות.... אז צריך סדר עדיפויות, ואין סיבה לתת עדיפות לטמבליות שלא בא להם קונדום, גלולה, או שאר הפתרונות.

טוב שהחוק כרגע מתחשב בבעיות רפואיות, מומים, ובילדות מתחת לגיל 19 ששיקול הדעת שלהן עוד לא התגבש.
והייתי מציעה שיוסיפו גם התחשבות בזוגות שלא יכלו להשתמש באמצעי מניעה, מסיבות רפואיות (רגישות לגלולה, לגומי, וכדומה).

אבל מעבר לזה, סתם אחת ש"בא לה בספונטניות" ו"לא בא לה על אמצעי מניעה"... לא ברור לי למה אני, מהמיסים שלי, צריכה לממן לה את הערב ה"ספונטני" והבלתי נשכח ב-2000 שקל?
6. מחפתלי, שאבא שלה ישלם.
לא מתכוון להוציא שקל   (08.08.10)
לא מספיק שקניתי לה משקה ונתתי לה קצת כסף למונית...
7. טוב מאוד שהשרלילות לפחות ישלמו על הזיווגים שלהן
רינה ,   חולון   (08.08.10)
8. מחיר רצח ילד עולה? די לרצח ילדים בידי האמאות שלהם!
לא מבין   (08.08.10)
9. מפיל בזול. אצלי בקצבייה רק היום רק היום ב-200 להפלה!!!
רחמים ,   מחנה יהודה   (08.08.10)
10. משתלם להתלונן על אונס. מסכנים גברים שיואשמו
(08.08.10)
11. כן, וגם אלו שמזדיינות מחוץ לנישואין
יורם לא כל כך גאון ,   ירושלים   (08.08.10)
הן מכייפות ואני צריך לשלם!!!!
12. שניה- למה? מישהו מוכן להסיבר?
(08.08.10)
למה בחורה שאיזה ילד הלחיץ אותה לשכב איתו בגיל 16 צריכה עכשיו ללדת בגלל שאין לה כסף אבל אם היא היתה נשואה זה בסדר? זה לא הגיוני. צריך להיות מחיר שווה לנשואות ולא נשואות ושיפסיקו להסתכל לכל אחת ברחם לגבי הסיבה להפלה.
13. גברת פורת...
אשה   (08.08.10)

ואם זו הבת שלך שתכנס להריון , מאונס נגיד, ... תרצי להעניש  אותה גם כלכלית בנוסף לטראומה עצמה  ????

 

ברור לכולנו מה יקרה עכשיו ..אתם מחזירים אותנו עשרות שנים אחורנית .. לימים בהן נשים היו עושות הפלות לא חוקיות ומתות מזה בגלל זהומים ..

 

 די לנהל לכולנו את החיים, כל אחת יכולה לקיים יחסי מין  כרצונה ואם בא לה לשמור את ההריון היא תשמור עליו ואם לא אז לא .

 

מה עדיף? ילדים לא רצויים שיוולדו לחיים שעדיף לא לחיות אותם ? לא קברנו מספיק ילדים מסכנים שכאלו בשנים האחרונות , ילדים שהאמא או האבא שלהם רהגו אותם כי לא רצו בהם ...

 

 

 

14. אם יש כסף שיממנו גלולות לחיילות!!
נירה ,   צפון   (08.08.10)
15. למנוע התנהגות לא אחראית...
בחורה שפויה ,   אי שם בחלם   (08.08.10)
זה אחראי לגרום לכך שיוולדו ילדים במצוקה? והאם זה אחראי לאפשר מצב שבו יש לאנשים יותר מעשרה ילדים? העיקר שנהיה "מוסריים"...
ה-1000 שקלים האלה שהמדינה מנסה להכניס לכיסה על חשבונן של נשים במצוקה יבואו לה בהפוכה כשיצטרכו לממן קצבאות ועובדים סוציאליים.
16. טוב מאוד!
שמוליק ,   כפר סבא   (08.08.10)
לא רוצה לממן שרלילות!!!!!
17. תקנו קונדומים
גיא ,   מדינת תל אביב   (08.08.10)
יותר זול ויותר בטוח. מי שאין לה כסף להפלה שתקנה קונדום זה יותר זול.
אם היא לא חשבה על זה שתישא בתוצאות. המדינה לא צריכה לממן אותה.
כבר אמרו: "פיקח לא יכנס לבור שחכם יודע לצאת ממנו".
אז בנות - לסגור את הרגליים!
18. אולי בהפרש תממנו קונדומים חינם במרכזי חלוקה ?
Shakty ,   כפר סבא   (08.08.10)
אם כבר מרביצים עם מקל לפחות שיהיה גזר שווה ערך.

אני מסכים שהמדינה לא צריכה לממן טמטום, אבל חלוקת קונדומים חינם יעזור להריונות גיל העשרה בשכבות מצוקה.

להעלות מחיר בלי להשתמש בכסף בתבונה - זה פספוס המטרה.
19. איידס היא מחלה שמקבלים בצורה "לא אחראית"
אור ניר ,   בית שמש   (08.08.10)
ועל כן אני ממליץ לסגן שר הבריאות גם להוציא את טיפוליו השונים מסל הבריאות!!!
חבל שאנחנו נשלטים על ידי קומץ חרדים
20. למה בכלל להגיע למצב הזה?
אני   (08.08.10)

יש היום בכל בית מרקחת גלולות שקונים עם/בלי מרשם רופא בימים שאחרי שיש חשש לכניסה להריון לא רצוי וסוגרים את העניינים בשקט.
21. עדיך שהמיסים שלך ישלמו אוכל, גן,בהס"פ וכ"ו?!!!
משלמת מיסים   (08.08.10)
22. אבל את התשלום לוועדה גובים בכל מקרה
גילי   (08.08.10)
300 שקל לוועדה שלמי גם את את נפגעת אונס או שגילו לתינוק שלך מום חור או כל תקלה אחרת.
כן, זה הרבה פחות ממה שיעלה לגדל ילד כזה, אבל למה בדיוק המדינה צריכה לגבות על התהליך המטופש והמשפיל הזה מלכתחילה?
23. שהגברגבורון שלה במשך חודשיים ימנע מלגעת בנייד ובסיגריות
אין כמוני יש לי סוני   (08.08.10)
24. לא יוריד מספר ההפלות אלא יעבירן לרפואה השחורה
רופא נשים ,   שרון   (08.08.10)
25. וכך לאט לאט כל השירותים שהמדינה מספקת הולכים ומתייקרים
אחד   (08.08.10)
26. אני הפלתי פעמיים, אמרתי שאין לי כסף ולא הייתי צריכה לשלם
מ. ,   דרום   (08.08.10)
פראיירית מי שמשלמת
27. "סעיף יחסים אסורים"? איזה ימי ביניים זה.
יוגורט   (08.08.10)
28. יופי ! עכשיו אנחנו מדינת עולם שלישי רשמית
צועד על קיבתו ,   תל אביב   (08.08.10)
29. עצם קיומה של הוועדה הוא שערוריה
אחת שיודעת   (08.08.10)

מיהם שלושת הלייצים שיושבים ב"וועדה" המהוללה שיחליטו עבור אישה באשר היא, מה יקרה איתה ועם הגוף שלה ועם החיים שלה??

האם הם אלה שיגדלו את הילד הזה?

האם הם אלה שידאגו שיהיה לו אוכל וקורת גג?

האם הם אלה שישלמו אלפי שקלים לגנים פרטיים?

האם הם אלה שידאגו לו ולכל מחסורו עד יומם האחרון?

האם הם אלה שמסכנים את בריאותם, שלמות גופם וחייהם בהריון ובלידה?

 

ולכל המתנפלים על הנשים הבלתי זהירות, צאו ולמדו: אין אף אמצעי מניעה בטיחותי במאה אחוז, ואפשר להיכנס להריון גם כשמשתמשים בגלולות או בקונדום או בהתקן. לא מאחלת לאף אחד להיקלע לדילמות כאלה.

30. לא שמעת על האפשרות של "תאונה"?
עדי ,   תל אביב   (08.08.10)
אף פעם לא קיימת יחסים והקונדום החליק/נקרא?
אף פעם לא נכנסת להריון לא רצוי למרות שלקחת גלולות?

מה עם האוכלוסיה הזו?
על זה לא חשבת?
אז מבחינתך כל מי שמקיימת יחסי מין מחוץ לנישואין היא זנזונת לא אחראית?
לא שמעתי על חוק האוסר על רווקות לקיים יחסי מין, ואני לא חושבת שזה במקום "לייצר" במדינה הזו עוד ילדים לא רצויים, שאולי חלילה גם יסבלו מיחס מחפיר מההורים כי בלאו הכי אף אחד לא תכנן אותם, או שאולי יחיו מתחת לקו העוני.
יחסי מין הם צורך בסיסי של האדם (כן, גם של הגבר וגם של האשה) ונכון שצריך לנהוג באחריות, ונכון שהפלות לא צריכות להיות בחינם, אבל לא צריך להקשות ולחייב ללדת ילד לא רצוי - וכאן לא העלתי בכלל את העניין שילד הוא מעמסה כלכלית לא קטנה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה