חדשות  דעות  מאמרים  זירת צו פיוס
בין נאמנות לציונות
שאול רוזנפלד, יורם קניוק
פורסם: 10.10.10, 15:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות ב-55 דיונים
1. קניוק, אני לא מוכן להכנס למחנה ריכוז של גסטפו ערבי
שחר   (10.10.10)
רק בגלל שאתה נורא מתחשב ברגשות הלאומים של מיעוטים ומלהג כאן. אתה ניצול שואה ואני לא מוכן להיות אחד כזה בעתיד. הספיקה לנו שואה אחת.
2. השלב הבא לחייב חברי כנסת להשבע למדינת הלאום היהודי
יוסי   (10.10.10)
לא יהודי יכול להיות אזרח במדינה יהודית שווה זכויות וכל עוכרי ישראל הצבועים הזועקים לשויון זכויות בעצם זועקים לחיסולה של מדינת ישראל והחל חוק השבות לפליטים הפלשתינים לכן נדרש תוספת לחוק  חבר כנסת לא יכול להיבחר לכנסת אלה אם כן נשבע אמונים למדינת ישראל מדינת העם היהודי
3. שאול רוזנפלד : כמו לרוב מאמריו..
אל ניניו ,   ק. אונו   (10.10.10)

פשוט תענוג לקרוא אותו .

כל כך הגיוני, שכל ישר , והגיון צרוף.

4. וכי מה זה "ישראל"?
י   (10.10.10)
קניוק כותב כאילו אינו מודע שהשם "ישראל" הוא לא פחות דתי ויהודי מ"יהודה". ישראל בא ישר מהתנ"ך עם המשמעות הברורה יסר-אל, והוא שם אחת הממלכות הקדומות של היהודים. אם "יהודה" אינו ראוי בעיניו, אז כל שכן ישראל.

די כבר להטעיות הברורות האלו. אם קניוק רוצה להגדיר עצמו כאנטי-ציוני (ביחד עם הטענה כי היהדות אינה לאום שמופיעה במאמר במשתמע) שיעשה זאת בגלוי ולא בהסתר. ואם ברצונו רק לעוות את ההגדרה של כולנו למען האינטרסים האישיים שלו (כידוע, הוא נשוי ללא יהודיה), מוטב שישתוק במקום לחשוף את ערוותו ברבים.

נ.ב. תמהני אם קניוק אינו מודע לסיפור הידוע של מצב יהודי סוריה (שאגב, אינם משרתים בצבא הסורי)... פעם, זו היתה מטרה ידועה וכולנו ידענו למה כמעט כולם נאלצו לברוח:

http://www.knesset.gov.il/review/data/heb/plenum/kns7_011171.pdf

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/968/885.html

אולי גם זה חלק מההתכחשות של קניוק לנו.
5. מספר נקודות למר קניוק.
אודי   (10.10.10)
1. אתה מביא את דברי דוד בן גוריון בעניין היהדות. זה טוב ויפה, אך ממתי בן גוריון היווה סמכות יהודית להחלטה מיהו יהודי ? לא ברור לי, ויש לי המון המון כבוד לבן גוריון, שאלמלא הוא, לא היתה לנו מדינת היהודים.

1.א. - אם כבר אתה מביא את דברי בן גוריון, נראה לי שאתה מתבלבל קצת, משום שבן גוריון, כשחתם על מגילת העצמאות, למעשה חתם על מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. כלומר, מדינת ישראל היא מדינה יהודית. יהודית - לא לפי בן גוריון. יהודית לפי ההגדרה היהודית של יהודית, ומה לעשות, אי אפשר להפוך ליהודי רק מתוך אהבת היהדות (ולא שאויבינו, או להבדי ממש מעט הבדלות, ערביי ישראל, מאוד אוהבים את היהדות באופן כללי). יש הגדרה יחסית ברורה לשאלה מיהו יהודי, והיא לא כוללת את אוהבי ישראל.

2. שם המדינה - מדינת ישראל - האם אין בו מספיק כדי לרמז על טיב העם שחי במדינה (רמז - עם ישראל) ? למה צריך היה שמה להיות מדינת יהודה ? לא הבנתי. אבל מילא.

3. רוב הטיעונים שלך נשמעים כמו אכלו לי שתו לי, המחנה שהייתי שייך אליו כבר לא מהווה רוב, ואתם (מי שלא חושב כמוני) שדד לי את המדינה מתחת לאף. אז זהו, שלא. רוב האזרחים היהודים רואים בערביי ישראל סוג של אויב בדרגה כזו או אחרת. זוהי בעיה קשה, משום שחלק לא מבוטל מהיהודים מקיים קשרים כאלו ואחרים (עבודה, חברות, וכו') עם ערביי ישראל, וקשה לאכול את זה. יחד עם זאת, לרוב היהודים ברורה העוינות הבסיסית של ערביי ישראל למדינת ישראל, אגב, ללא שום הצדקה. הם נהנים כאן מתנאים טובים הרבה יותר מכל מדינה ערבית אחרת, ואם היו מכלכלים את צעדיהם בצורה נבונה יותר, מצבם היה זהה לזה של היהודים בישראל. רוב ה"אפליה" שכביכול יש בישראל נגד ערבים, באה עליהם רק בגללם, ואני לא מדבר על תמיכה בטרור, אלא על דברים בסיסיים כמו תשלום מיסים, דאגה לחזות הכפרים והערים שלהם, פנוי אשפה מסודר, דאגה למערכת החינוך שלהם וכו. דברים בסיסיים כמו שאמרתי. לכן, רוב היהודים בישראל, מעוניינים בחוק הזה, גם אם הוא כביכול מס שפתיים (שהרי אין שום בעיה להשבע, ואחרי שיוצאים מהחדר לומר בש' ק' ר', להצליב אצבעות וכו וכו). בכל זאת, יש כאן איזו אמירה - מי שאינו יהודי, אינו מתקבל כאן בצורה מובנת מאליה. וזה חשוב, משום שישראל היא מדינה יהודית, ולא סתם מדינה.
6. שאול רוזנפלד- תודה על מאמר נוקב ומרענן, מילים כדורבנות!
עמית ,   ירושלים   (10.10.10)
כמה מפתיע היה לגלות בסוף המאמר כי אתה "איש רוח"... בהחלט קול נדיר מהכיוון הזה.
7. בעיקרון אני מתנגד לחוק המיותר והמזיק שעבר היום - ושימיו
ציוני כללי   (10.10.10)

כנראה לא יאריכו.

אבל כשאני שומע ש"פרשן בכיר" שידוע הרי מיהו - משווה אותו לחוקי נירנברג, אני מתחיל להסס האם השמאל המטורף האנטי-ציוני בישראל לא צריך כמה מכות הלם מהסוג הזה.

8. למר קניוק. חבל שאתה לא מודע לעובדה שאתה במיעוט !!!
צמי ,   באר שבע   (10.10.10)
מיעוט של 3%. אסור לו בכלל לפצות את הפה.
9. ליורם,מה אתה רוצה??
נתן ,   ישראל   (10.10.10)
לא הבנתי, חוץ מבליל השמצות מרושעות אין במאמר שלך כלום.
הרי מה שהתיקון לחוק אומר הוא פשוט- אתה יכול להיות אפגני סורי וטיבטי בעל דם כחול בריטי- ועדין יכול להתאזרח - אבל -
להצהיר כי אתה מבין שלמדינה איליה אתה נכנס יש גם סממנים יהודיים - מה הבעיה בזה? למה זה גיזעני??
אתה טוען כי
דת= חוק , נו מה נעשית לי נטורי קרטא??
הרי כשנלחמתם במלחמת העצמאות נלחמתם על מדינת לאום יהודית לא לצורך הדת היהודית,הרי מה שמדינת ישראל מיצגת היא כי ליהודי מגיע גם לאום,פיסת ארץ לא רק ביהכ"ס.
10. הדתיים ישתשמו בתיקון הזה לקידום מדינת הלכה.
מדינת הלכה   (10.10.10)

 

11. יורם יש לך ראיית עולם עקומה והזוייה
(10.10.10)
12. מגילת העצמאות
לומסה ,   ארץ ישראל פלשתינה   (10.10.10)

ישראל הממשלה הזמנית עיתון רשמי: מס' 1 תל-אביב ה' באייר תש"ח 14.5.1948 עמ' 1

הכרזה על הקמת מדינת ישראל

בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.

לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.

מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית.

בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.

זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי.

השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים.

שארית הפליטה שניצלה מהטבח הנאצי האיום באירופה ויהודי ארצות אחרות לא חדלו להעפיל לארץ-ישראל, על אף כל קושי, מניעה וסכנה, ולא פסקו לתבוע את זכותם לחיי כבוד, חירות ועמל-ישרים במולדת עמם.

במלחמת העולם השניה תרם הישוב העברי בארץ את מלוא-חלקו למאבק האומות השוחרות חירות ושלום נגד כוחות הרשע הנאצי, ובדם חייליו ובמאמצו המלחמתי קנה לו את הזכות להמנות עם העמים מייסדי ברית האומות המאוחדות.

ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; העצרת תבעה מאת תושבי ארץ-ישראל לאחוז בעצמם בכל הצעדים הנדרשים מצדם הם לביצוע ההחלטה. הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה.

זו זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית.

לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

אנו קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת  השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל.

13. מגילת העצמאות (המשך)
לומסה ,   ארץ ישראל פלשתינה   (10.10.10)

 

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין;  תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה   נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה.

אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת ישראל לתוך משפחת העמים.

אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948.

דוד בן-גוריון

דניאל אוסטר, מרדכי בנטוב, יצחק בן-צבי, אליהו ברלין, פריץ ברנשטיין, הרב וולף גולד, מאיר גרבובסקי, יצחק גרינבוים, ד"ר אברהם גרנובסקי, אליהו דובקין, מאיר וילנר-קובנר, זרח ורהפטיג, הרצל ורדי, רחל כהן, הרב קלמן כהנא, סעדיה כובאשי, הרב יצחק מאיר לוין, מאיר דוד לוינשטיין, צבי לוריא, גולדה מאירסון, נחום ניר, צבי סגל, הרב יהודה ליב הכהן פישמן, דוד צבי פנקס, אהרן ציזלינג משה קולודני, אליעזר קפלן, אברהם קצנלסון, פליכס רוזנבליט, דוד רמז, ברל רפטור, מרדכי שטנר, בן-ציון שטרנברג, בכור שיטרית, משה שפירא, משה שרתוק.

 

שימו לב, המלה דמוקרטית כלל לא מוזכרת במגלת העצמאות

14. מגילת העצמאות (המשך)
לומסה ,   ארץ ישראל פלשתינה   (10.10.10)

 

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין;  תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה   נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה.

אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת ישראל לתוך משפחת העמים.

אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948.

דוד בן-גוריון

דניאל אוסטר, מרדכי בנטוב, יצחק בן-צבי, אליהו ברלין, פריץ ברנשטיין, הרב וולף גולד, מאיר גרבובסקי, יצחק גרינבוים, ד"ר אברהם גרנובסקי, אליהו דובקין, מאיר וילנר-קובנר, זרח ורהפטיג, הרצל ורדי, רחל כהן, הרב קלמן כהנא, סעדיה כובאשי, הרב יצחק מאיר לוין, מאיר דוד לוינשטיין, צבי לוריא, גולדה מאירסון, נחום ניר, צבי סגל, הרב יהודה ליב הכהן פישמן, דוד צבי פנקס, אהרן ציזלינג משה קולודני, אליעזר קפלן, אברהם קצנלסון, פליכס רוזנבליט, דוד רמז, ברל רפטור, מרדכי שטנר, בן-ציון שטרנברג, בכור שיטרית, משה שפירא, משה שרתוק.

 

שימו לב, המלה דמוקרטית כלל לא מוזכרת במגלת העצמאות

15. אם המאבק היה רק עם הפלשתינים, והפתרון חלוקת שטחים דמוגרפית,
ס--ו--ל--ו   (10.10.10)

אזי היה מושג הסכם דו קיום כבר ב-48, ובכמה הזדמנויות מאז ועד עתה.

 

אבל המאבק שלנו הוא עם כל עמי ערב שמסביבנו,

על המשטרים החשוכים והמושחתים שלהם,

ועל האייטולות הסופר חשוכים שלהם,

ועל הדחף הקיים בכל בני אנוש, (להוציא את הסמולנים),

שאין להגיע לפשרה על הבעלות והשליטה על טריטוריה,

 

תמיד מאז שחר ההיסטוריה האנושית, ובכל מקום בעולם,

מאבק בין שני לאומים על הבעלות והשליטה על טריטוריה, הוכרע בכח.

הלאום המנצח לקח הכל,

ואילו הלאום המובס,

או שגורש

או שהושמד

או שהשלים עם שילטון המנצח.

או שלושת הדברים ביחד.

 

דחף הטריטוריאלי לא נובע מהשכל אלא מהרגש, כלומר גנטי,

והוא קיים לא רק אצל בני אנוש, אלא גם בבעלי חיים אחרים,

 

ודחף זה נמצא גם אצלנו היהודים,

עובדה, שלאחר 2000 שנות גלות, חזרנו דווקא לכאן,

משום שכאן זאת ארץ המולדת העתיקה של העם היהודי,

ובמיוחד שטחי יו"ש וירושלים.

ואנו למעלה ממאה שנה מתנחלים דווקא כאן,

ונלחמים קשות ומרות על זכות זאת דווקא כאן,

 

במקביל כלל עמי ערב, לא יוותרו מרצונם על שטחי א"י,

אפילו לא רק על חלקם הקטן, כלומר שטחי הקו הירוק.

ובדיוק מאותם סיבות.

הפלשתינים הוגדרו כעם יחודי, אך ורק לשם המאבק ביישות הציונית,

כשלמעשה גם הפלשתינים וגם כל עמי ערב שמסביב,

מתייחסים לעצמם כאומה אחת, מחולקת לעדות ושבטים,

אבל אומה ערבית אחת,

וזאת הסיבה הן להזדהות ולתמיכה הכלל ערבית בפלשתינים,

והן הסיבה שעד עתה לא הושג שום הסכם פשרה על שיטחי א"י.

 

לסיום,

דמוגרפי מאז ומתמיד ועד עולם, ניהיה נחותים, תשלימו עם כך,

ובאם ברצונכם לחיות דווקא כאן, אזי שתי הברירות הבאות נכפות עליכם,

טרנספר לאוכלוסיה הערבית, או שילטון כיבוש קשוח על האוכלוסיה הערבית,

 

אם הסמולנים אינם מוכנים להשלים עם כך, הגולה מחכה להם,

שם יהיה להם נעים יותר לחיות, ושם גם לא יהיו להם בעיות מצפון מטרידות,

 

16. לא יהיה פיוס לאומי עד שלא תשחררו את יגאל עמיר
הוא לא רצח את רבין   (10.10.10)
17. יורם קניוק, כרגיל, טועה, ובגדול
יהואש ,   דרום   (10.10.10)
כאילו יש קשר כלשהו בין גטו ובין הצהרת נאמנות להגדרת המדינה כמדינת העם היהודי. אם במוחו הקודח מצליח קניוק למצוא קשר שכזה, אני ממליץ לו להתאשפז בבית משוגעים. ספק אם שם ימצא שותפים רבים לדעתו.
18. קניוק, בן גוריון וחברך לא התחתנו עם שיקסע...
איציק ,   המרכז   (10.10.10)
19. קניוק, שוב "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל
איציק ,   המרכז   (10.10.10)
ששמה יהיה ישראל, אם לא קלטת, מדובר במדינה יהודית, השם פחות חשוב.

לא בכדי אינך מסכים למדינה יהודית, כמה שיצנזרו, ילדיך אינם יהודים משום שהתחתנת עם מי שאינה יהודיה ואתה עוד משתלח באחרים עקב כך, אתה לא אידיאולוג, אתה סתם מחפש תירוצים.

אז יש לך טעות, מדינה יהודית הוקמה כאן בהתאם להגדרות הציונות, אתה ושכמותך תיעלמו, היהודים ישארו.

לא התבוללות חיפשה הציונות, גם לא ההרצליאנית, הוא זנח את פתרון ההתבוללות לפני שהגה את הציונות המדינית.

היו חמישה "פתרונות" ל"שאלה היהודית", רק הציונות שרדה באופן סביר, אתה לא ממש כלול בה.

שאל נא את ראשי הציונות, מוייצמן ועד בן גוריון, כיצד היו מגיבים לא מי מילדיהם היה מתבולל.

יש דוגמא, אתה יודע, אחותו של עייזר והיחס אליה במשפחתו, כולם ציונים חילוניים עד לשד עצמותיהם.
20. סתם מחשבה שעברה בראשי...
מנחם ,   קדימה   (10.10.10)
יש קצת הבדל בין מתן הקלות בהתאזרחות לבני לאום לבין מניעת התאזרחות לכל אלה שלא יזעקו "הייל ליברמן"
21. באופן כללי אני בעד ההצעה...
דנה   (10.10.10)

אבל שמישהו יסביר לי למה לא צריך לעשות את זה גם ליהודים???

שמאלנים קיצוניים זה לא פחות גרוע ממחבלים

22. מישהו הצליח להבין מה קניוק רוצה לאמר?
דוק   (10.10.10)
חוץ מזה שהוא שונא את הימין ואת הדתיים, כמובן.
23. שאלה:האם אפשר להיות בן הלאום היהודי ולא בן הדת היהודית?
א.   (10.10.10)
זו השאלה שממנה תומכי החוק ממשיכים להתחמק. זו השאלה הקרדינלית, העקרונית וזה ההבדל, מר רוזנפלד הדמגוג הפשיסטי, בין אירלנד, הונגריה ויוון לבין ישראל.

כי בן הדת היהודית יכול להיות אירי, צרפתי, יווני, רוסי. כי יהודי בדתו יכול לגור בכל מדינה מערבית ולהיות אזרח שווה חובות וזכויות ואף מדינה לא תתנה את קבלתו ללאום בהמרת דתו. כי בן הדת היהודית יכול לשיר את ההמנון האמריקאי, לשרת בצבא האמריקאי ולהצדיע לדגל הצרפתי. בן הדת היהודי שנולד וחי בדבלין הוא בן הלאום האירי. זאת כיון שאותן מדינות עשו את ההפרדה הברורה בין דת ללאום. תארו לכן איזו סערה היתה פורצת אם בלגיה, למשל, היתה מצהירה שהיא מדינה נוצרית ושרק נוצרים יכולים להיות שייכים ללאום הבלגי.

לעומת זאת ערבי נוצרי שמשפחתו חיה פה דורות לא יהיה בן הלאום היהודי לעולם אלא אם כן ימיר את דתו. בזה ישראל שונה מכל מדינה מערבית אחרת - כי אצלנו אין לאום "ישראלי" ומנגד יצרנו קשר גורדי בין האזרחות לבין הדת.

וזה שורש הבעיה.

כל עד ישאר הצימוד בין הדת היהודית ללאום היהודי, כל עוד מדינת ישראל לא תשכיל להפריד דת ומדינה ולהגדיר את הלאום ה*ישראלי* - כל דברי הדמגוגיה של רוזנפלד וחבריו לא יעזרו - החוק הזה יסריח.
24. הבנת יפה אדוני הכתב:
דרוריישן ,   תל אביב   (10.10.10)
כיום אין כבר סמול יש ביג.
25. קניוק, אתה טועה ובגדול
דניאל ,   ב"ש   (10.10.10)
הדת, היא דת ישראל כפי שמשה רבינו הביאה מהר סיני ויש גם אם ישראל. אנחנו נקראים יהודים רק בגלל שהרומאים כראו לנו ככה בגלל שגרנו בממלכת יהודה. המשותף לנו זה לא רק האמונה הדתית, כפי שמשתמע מדברך אלה אנחנו שותפים לאותו לאום שאחד המרכיבים שלו זה דת אבל גם דברים רבים אחרים.

לפי דעתי יש לדרוש מכולם שיצהירו נאמנות למדינה יהודית (לפי ההבנה שלי, ישראלית אבל לעצם העניין ניכח את הנוסח שרשום במגילת העצמאות) ודמוקרטית ושני הדברים יכולים לסתדר ביחד כמו שרוסיה היא מדינה דמוקרטית וגם מדינתו של האם הרוסי וכנ"ל אנגליה וגרמניה ושאר המדינות הדמוקרטיות שהן גם מדינות לאום.
26. כתבת יפה מר קניוק, אבל חבל שלא התייחסת לחוק
תמיר   (10.10.10)
השאלה את מי ובאיזה אופן עלינו לקבל גרים לעם ולמדינה שלנו ואת מי לדחות היא כמובן שאלה חשובה. אולם החוק המוצע לא מתייחס לכך: הוא רק קובע כי מי שהחלטנו שאנחנו כן מקבלים למדינה שלנו, תותנה התאזרחותו בשבועת אמונים למדינה. האם עלינו לחייב בחוק שבועה כזאת, ובאיזה נוסח - זהו הנושא העומד על הפרק. חבל לקחת את הדיון למחוזות אחרים.
27. על מה המהומה
07 ,   מרכז   (10.10.10)

אני ערבי ישראלי שאומר בקול רם

אין חשיבות מי שולט כאן נתניהו או אבו מאזן,מבחינתנו די נוח

אבל אם ישראל תרצה להזיז את הגבול אין בעיה ואנו מסכימים.

אבל אזרחי איזה מדינה נהיה את זה תשאירו לנו.

אנחנו די מבוגרים בשביל להחליט.

גם הערה קטנה :שלטון ישראלי זה כבר לא מציאה כי שכחנו  מתי היתה כאן דמוקרטיה לאחרונה.

הצעהלשמאלהישראלי: גם אתם תתחילו לחפש איפה להשתקיע כי נראה לי לפי הקיים אתם הבאים בטור ,מאתנו אפשר להתנתק אבל אתכם הסיפור שונה.

     (אותכם ירצו לחנך מחדש לאהבת הרבנים ולהיזרק על קיברי צדיקים)

28. קניוק והשמאל שוב טועים ובעיקר מטעים
ישראלי   (10.10.10)
כמה חבל שהשמאל וכמובן גם קניוק טועים. הם לא רואים את מה שקורה באירופה כנגד המהגרים. פרופסור ארנון סופר סיפר השבוע בכתבה בחדשות השבת איזו ניבזות נוהגים האירופאיים כלפי המהגרים מאפריקה. הוא לא חשוד כימני הוא חוקר המציג עובדות. חבל שאנשי השמאל לא רוצים לראות את העובדות. דוגמא נוספת ביום שישי בחדשות בערוץ 2 מתגאות כמה פעילות שמאל עד כמה הן פועלות בניגוד לחוק ומבריחות פלסטינאיות לאן? כן הן מצהירות שהן באות לפלסטין של 48 ונשות השמאל לא מבינות ערבית ומהן שהן אומרות. כמובן לאחר שהן יקראו את התרגום בטלויזיה הן אולי יבינו. כמה זה נוח לשמאל לקיים את החוקים שרק מוצאים חן בעניהם ותארו לכם שכולם ינהגו כך?
29. הכל טוב ויפה, אבל החוק חייב לחול על כולם כולל אזרחים קיימים!
סטריאוסניפר   (10.10.10)

 

30. שפויים ושפויית, זה מוקדש לכם, מן העבר הרחוק.
r1pper ,   david fire   (10.10.10)
שנאה עצמית היא אי-שביעות רצון בולטת של אדם מעצמו.
לעתים נעשה שימוש בביטוי גם לתיאור מצב של אי-שביעות רצון בולטת של אדם מקבוצה חברתית שאליה הוא משתייך. שנאה עצמית אתנית, למשל, מתבטאת בביקורת חריפה שאדם מביע כנגד קבוצת המוצא שלו.
שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שעמן אין הוא יכול להזדהות, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך.
לעתים השנאה נובעת מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית עלולה להוביל לתסביכי נחיתות, וכן לדיכאון, לבדידות, לייאוש.
היש עם בעמים, אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס, ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל... וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... ויטריפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל יהא מצפוננו שקט.

ברל כצנלסון. דבר 1.05.1936
תגובות נוספות
חזרה לכתבה