כלכלה  הכסף שלי  חדשות הכסף שלי
אז כמה באמת עולה להיות סטודנט בישראל?
שלומית יהב
פורסם: 21.10.10, 23:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 164 תגובות ב-71 דיונים
31. שכחתם להוסיף שלא בטוח שגם התואר בסוף שווה משהו
Resident Mockery   (22.10.10)
תמיד כדאי להעדיף את המוסד האקדמאי היוקרתי ביותר, אחרת התואר שווה פחות.
וזאת רק ההתחלה.
תואר בעבודה סוציאלית? לא משתלם. אין צורך להרחיב.
להיות רופא? גם לא כדאי כי טוחנים אותכם בסטאז'.
תואר במחשבים? לא בטוח. השוק מוצף הייטקיסטים מחפשי עבודה. אין בטחון תעסוקתי.
מדעי הרוח? בנוסף, גם יצחקו עליכם שאתם לומדים ב"פקולטה למדעי הלעשות רוח".

מה כן משתלם? למכור פלאפל. יש אצלנו בעיר מוכר פלאפל ותיק בדוכן כחול שעושה ים בג'ובות מפלאפל.
32. תודה רבה לך שלומית
סטודנטית ,   חיפה   (22.10.10)

זה מה שאני טוענת כבר שלוש שנים מאז התחלתי ללמוד. צריך לשלוח את הכתבה הזאת לכל תורמי המילגות למיניהם שאולי אז הם יפסיקו מלהגביל אותנו בסעיף בבקשת המילגה. מרבית התורמים היום מוכנים לממן את חלקם היחסי בשכר הלימוד ותו לא. הם רק לא מבינים שזה החלק הקטן בהוצאות הכלליות של סטודנט ובמיוחד מישהו בחוגים כמו פסיכולוגיה שעליו להשקיע שעות בלימוד בבית על מנת להחזיק בממוצע 90 כדי להגיע בכלל לאפשרות של תואר שני.

אני לא באה מבית עם כסף אבל יש לי רצון עז לידע וההתמודדות היומיומית אם ה"אין" של מצבי הכלכלי הוא נטל מאד גדול בחיים הסטודנטיאליים.

בחו"ל נדבנים יהודים מממנים מילגות מחיה שלמות עבור ישראים/יהודים שהולכים לרכוש השכלה גבוהה אך לצערי בארץ אין לך מודעות כלל.

שוב תודה לך שהיית לפה לאלה מאיתנו שא נמנו על בעלי הממון אך בכל זאת רוצים לרכוש השכלה גבוהה (ושימו לב לביטוי העברי שטומן בחובו את האירוניה שבדבר- שכן אנחנו אכן רוכשים זאת במיטב כספינו).

33. צריך ארגון סטודנטים חזק מאוד!!!
סטודנט   (22.10.10)
34. צבא זה בערך 200 אלף שקל
3 שנים צבא ,   רעננה   (22.10.10)
3 שנים צבא זה סכום כסף נכבד אם הצעיר היה עובד בהן וחוסך ללימודים.
תעשו חשבון בעצמכם. ובדרך כלל מגיעים לאוניברסיטה רק אחרי 5 שנים מהתיכון
כי יש לפני כן משא ומתן ומיונים לתפקיד הצבאי ואחר כך צריך לטייל ולנוח - בצדק !
35. כל מי ששרת בצה"ל לאחרונה מכוסה חלקית...
טל - סטודנט ,   מרכז   (22.10.10)
היום כל חייל משחורר מקבל פיקדון המיועד למטרת לימודים וממן החל משנה וחצי לימודים (לבנות) ועד לשלוש שנים מלאות (בנים לוחמים).
חייל משוחרר היום לא צריך לעבוד ע"מ לממן את שכר הלימוד וזה עוד מבלי שנגענו במלגות, הטבות ועוד שלושה חודשים בשנה בהם ניתן לעבוד במשרה מלאה ולחסוך כסף.

לפני שבוכים שיסתכל כל אחד על עצמו וירשום כמה עלה הטיול אותו טייל לפני הלימודים ואם הכסף הזה לא יכל ללכת למקום אחר...

סטודנט...
36. וכמובן שאין עזרה מהמדינה.
סטודנט עצמאי ,   ת"א   (22.10.10)
שכר לימוד, שכר דירה, אוכל, נסיעות, ארנונה, מים ביוב, חשמל,ועד בית, ביגוד, וכמובן שאין עזרה מביטוח לאומי, כי אתה לומד, כוס אמק עם המדינה הזאת אני מתעופף לאירופה בסוף הלימודים, ולא חושב פעמיים.
37. הבעיה היא לא רק בהוצאות במהלך הלימודים
בוגר אוניברסיטה   (22.10.10)
אלא בעובדה שבתום הלימודים, העבודות בתחום של התואר לא מחזירות את ההשקעה. אם עובדים בתחומים של הנדסה או מחשבים - כן, אבל בשאר התחומים המצב מגוחך.
תואר שני בגיאולוגיה עם משכורת גלובלית של 3,800 ש"ח! וקופצים על העבודה הזאת, כי אין הרבה עבודות בתחום. מתמחים ברפואה מרוויחים פחות משכר מינימום לשעה ועובדים בתנאי עבדות. עובדים סוציאלים עם תואר ראשון ושני בקושי מקיימים את עצמם.
אז לקחנו הלאאה כדי לממן את הלימודים. אבל איך נממן את ההלוואה?
אם רוצים שרופאים ועובדים סוציאלים לא ילכן לסקטור הפרטי - שיסבסדו יותר את הלימודים והמעונות. לא ייתכן שאוני' ת"א תקים מעונות חדשים ותגבה עליהם 2000 ש"ח לחודש, אחרי שהפיצה סקר בקרב הסטודנטים, שבו למעלה מ - 90 אחוזים ענו שלא יגורו במועונות החדשים בגלל המחיר.
הממשלה צריכה לשנות את סדרי העדיפויות שלה כדי שהאזרח הישר יכול למצוא מענה לצרכיו בלי לפשוט רגל. יש לעזור לאנשי צוות ההוראה, רפואה ורווחה, כדי שהם יישארו בסקטור הציבורי.
38. בכל העולם המערבי לא משלמים כאלה סכומים!!!
קרין   (22.10.10)
ויותר מכך, בהרבה מהמדינות יש לימודים גבוהים ב-ח-י-נ-ם!!! כן כן מה ששמעת!!!  בגלל זה אתה יכול לעבוד באיזו עבודה שבא לך!!! אתה יודע למה?! כי אתה ל-א!!! משלם שכר לימוד, כי המדינה חושבת שהשכלה גבוה לאזרחים שלה זה דבר חשוב!!! יאהה קשקשן, ואם הכתבה שטותית -אז אל תקרא אותה ובטח ובטח שאל תגיב.
39. להיות סטודנט בארץ זה זול
אלי ,   תל אביב -יפו   (22.10.10)

מאוד זול בהשווה למקומות כמו אירופה או ארה"ב

העלות קטנה עד כדי גיחוך. אז אפשר להפסיק עם התבכיינות?

עשיתי תואר ראשון לפי כעשר שנים (אז כולם בכו על עלות גבוהה) ואת השני עושה עכשיו - אין שום בעיה עם שכר לימוד נוכחי או עם עלויות מחייה של סטודנט.

היחדים שאולי באמת סובלים, אלו הנדרשים לסטז' - כמו עו"ד ורו"ח, שאר הסטודנטים - חיים בכיף ונהנים ומהחיים.

די לכתבות מגמתיות

40. מי מתחיל תואר בלי חסכון התחלתי?
(22.10.10)
עשיתי תואר בהנדסה
40000 שמתי בצד לפני התואר
המשכתי לגור אצל ההורים למרות שהייתי צריך לבזבז 3 שעות מידי יום על נסיעות

41. אז מה?
רונן   (22.10.10)
כן מי שיש לו הורים עם כסף מסיים בלי בעיה - תודה רבה על גילוי הברור.
42. בכל זאת כולם לומדים,עדיין לא שמעתי על משהו שרוצה
סטודנטית ,   כרמיאל   (22.10.10)
ללמוד ולא התאפשר לו בגלל כסף,  זוהי פרובוקציה של האוניברסיטאות שאינן יכולת לקבל כל כך הרבה סטודנטים בסמסטר, ועל כן משליחים הכל על המצב הכלכלי של הסטודנט.
43. ממש בזול! באמת!
איש אחד אמיתי ,   ירושלים   (22.10.10)

הסטודנטים סתם מקטרים ומקשקשים. 9700 שח שכל לימוד זה כלום.

לי יש 2 בנות שלומדות בסמינר חרדי, אני משלם על כל אחת 1400 שח לחודש!

שזה בשנתי - 16800 שח!!! הרבה יותר מהסטודנטים הבכיינים, שרובם לומדים מקצועות פלצניים שלא תורמים לאנושות דבר וחצי דבר.

למה בכלל צריך לממן סטודנט?

לא ברור?

רוצה ללמוד? תשיג כסף ותלמד. זה לא כזה סכום גדול!!!

 

מבחינתי אפשר מחר לסגור את האוניברסיטה, שממילא מלאה בערבים , ויהודים שונאי עצמם, שלומדים ים של מקצועות שאין בהם תועלת.

הייתי משאיר רק את הטכניון!

יאללה לכו לעבוד  סטודנטים עצלנים. במקום לעשן גראס, ולהתמזמז במעונות עם כוסיות, לכו לעבוד!

 

44. ומה עם לעבוד ? אני עבדתי במלא עבודות
יעל ,   רמת גן   (22.10.10)
כשהיתי סטודנטית לפני שנים גם היה קשה ומאד יקר . אז עבדתי , יותר נכון קרעתי את התחת  בעבודה : משקי בית, מלצרות, מכירות, בייבי סיטר. בחופשים כמובן עבדתי יותר ,בלי  עצלנות .היתי מנקה חדרי מדרגות, בתי כנסת, אולמות ספורט ובתים פרטיים , ככה  מימנתי את הכלכלה והמעונות . באשר לשכר הלימוד היתי בפרוייקט פרח שממש השתלם לי וזכיתי בכמה מילגות . סיימתי תואר ראשון ןתעודת הוראה עשיתי על הדרך. היום אני עובדת אמנם לא במה שלמדתי .אבל התואר בפרוש מוסיף לי למשכורת. אני לא מתחרטת לרגע  על השנים היפות העמוסות והמלמדות באוניברסיטה.
45. זה לא מדויק
אח גדול ,   ירושלים   (22.10.10)

חבריי היקרים!

 

עד עכשיו שכחתם להכליל "הוצאה" נכבדת של ויתור על שעות רבות של עבודה או

ויתור כליל על עבודה, לכן בחישוב גס שעשיתי לימודי תואר אקדמי יכול לעלות

מבחינה כלכלית השקעה של מאות אלפי שקלים ,יש לקחת בחשבון גם תארים כמו רפואה,משפטים,ראיית חשבון שבהם יש מבחני הסמכה מעבר לתואר הדורשים

שעות השקעה מרובות וויתור על שעות עבודה לא מבוטלות, וכמו כן במהלך התמחות מקבלים שכר זעום וכדומה.

 

רציתי להתייחס למישהו שאמר שבחו"ל משלמים יותר על תארים, אומנם זה נכון אבל כאשר מסיימים ללמוד גם מקבלים בחו"ל משכורות הרבה הרבה יותר גבוהות שגם את זה צריך לקחת בחשבון.

 

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שהסטודנט הישראלי מתחיל ללמוד כמה שנים מאוחר יותר בגלל הצבא,טיול לחו"ל אחרי צבא וכדומה לעומת סטודנט אירופאי או אמריקאי שמתחיל ללמוד בגיל 18 ישר אחרי התיכון.

 

ותחשבו על זה............

46. לאפשר לכל אחד ואחת ללמוד ?
יוסי ,   ת"א   (22.10.10)

 

זה היה המצב במשטר הקומוניסטי.

 

אפשרי גם במשטר בארץ אם זה  ימומן על ידי ביטוח לאומי (משלמים מהלידה ועד הקבורה)

 

 

 

 

47. קשקוש, הכותבת מתעלמת ממלגות ומהלוואות
(22.10.10)
יש לסטודנט שמוכן לעבוד בזמן חופשת הקיץ אופציות רבות להתקיים בצורה סבירה במהלך התואר בלי לראות שקל מאבא ומאמא. מענק השחרור מטפל בשכ"ל בהתחלה והתנדבות בפר"ח בהמשך. זה לא משאיר הרבה זמן פנוי, אבל זה סביר אם מבינים שתואר זו עבודה במשרה מלאה, כך שגם לשלם עליו זו עוד עבודה. עבורי הקורבן הזה היה סביר. מי שלא, שיוולד להורים עשירים או שלא ילמד. בכל מקרה שלא יתבכיין.
48. השערוריה האמיתית היא הגידול החד במספר הסטודנטים.
מרצה באוניברסיטה   (22.10.10)
זה מוריד את הרמה, שוחק את המרצים, הופך את תנאי הלימוד לבלתי אפשריים, פוגע בהשכלה והכי חשוב - מוזיל את הערך של התואר ויוצר רדיפה בלתי פוסקת אחרי תארים נוספים מה שמאריך לכולם את זמן השהייה באוניברסיטה, פוגע בכלכלה (בשל צמצום שוק העבודה) ווגורם להוצאות גדולות ומיותרות מצד הסטודנטים.

המסקנה: חייבים להחריף את הסלקציה. אסור שיותר מ 25% מכל מחזור יתקבלו למוסד להשכלה גבוהה. צריך לסגור חצי מהממכללות וליצור בידול ברור בין תואר אוניברסיטאי לתואר ממכללה. לאוניברסיטה יש לקבל לתואר ראשון לא יותר מ 10% המצטיינים בכל מחזור. ולתואר שני עד 15% ממסיימי התואר  הראשון.
49. יאללה שיתנו כסף או שאף בן אדם בישראל לא ילמד
ישראלי   (22.10.10)
50. הפיתרון-ביטול המכללות הלא מתוקצבות
משה   (22.10.10)

ישנם 3 עושקים עיקריים בשוק המכללות רייכמן המכללה (לגזל)למנהל וקרית אונו

אני אישית מכיר את קרית אונו והמכללה למנהל -אין תמורה בעד הכסף נקודה

כל המכללות האלו שמגדירות את עצמן כמלכ"ר באות רק למקסם את הרווח אבל דרך מי? דרך סטודנטים שאומנם 60 אחוז עשירים אבל ה40 האחוז הנותרים כמעט ולא עומדים בשכר הלימוד המצחיק העומד על קרוב ל30 אלף

בושה!

51. ניתן לעבוד לפני הלימודים ולחסוך..
סטודנטית בבינתחומי   (22.10.10)
עבדתי כשנתיים לפני שהתחלתי ללמוד וחסכתי מאה אלף שקל...
עם קצת יוזמה וחשיבה כלכלית נכונה כל אחד יכול לחיות ברמה גבוהה במהלך שנותיו כסטודנט מבלי לעבוד מסביב לשעון בעבור שכר רעב.
52. דאס קפיטל
נמרוד ,   ירושלים   (22.10.10)
כן, נכון, להיות סטודנט זה להשקיע בעתיד של עצמך, אבל כמו בכל השקעה, אתה צריך סכום השקעה ראשוני - אני עבדתי וחסכחתי לפני התואר, כל החיים 60 אלף שקל, כולל מענק שיחרור וכסף מבר המצווה ומה לא. זה גרר אותי בקמצנות רבה עד סוף תואר ראשון. בלי עזרה מההורים - כי הם לא יכולים לעזור. עכשיו אני די עובד עצות וחי בחוב כדי לגמור תואר שני. אני אגמור את הלימודים ב50,000 שקל חוב, אלא אם אתקבל לדוקטורט בשכר סביר. ואכנס לשוק עבודה שמציע לביולוג שכר ברוטו של 6000.
אתה מציע בעצם שרק מי שיש לו הורים עשירים צריך להיות מסוגל ללמוד. זו הצעה מסוכנת לעתיד המדינה. אולי המהנדס המבריק הבא מסתתר בשדרות או בשונת התיקווה או בעכו, ואתה הולך לפספס אותו. השקעה בסטודנטים היא גם השקעה בעתיד המדינה. תרים את הסטנדרטים של הקבלה, לא פסיכומטרי, אלא בחירה של אנשים בפינצטה. תקבל את הטובים, ותתן להם שכר לימוד ולימודים קשים. תכשיר אנשים רציניים והמדינה תפרח. תתן לקפיטל לנהל את המערכת ותקבל ילדים עשירים ומפונקים בלבד...
53. לי הלימודים עולים 28 אלף בשנה
אבי מור ,   תל אביב   (22.10.10)

במכללה למינהל ועדיין מפוצץ פה בסטודנטים

ההורים משלמים פה לכולם כי לאף אחד אין 100 אלף לשים על התואר

ועובדה שמפוצץ פה בים סטודנטים

ולכל סטודנט מאזדה 3 ומעלה במגרש מכוניות כולם באים במכונית חדשה

ונהגי המוניות שירות הפסיקו את הקווים למכללה בטענה שאף אחד לא בא לפה בתחבורה ציבורית

54. חצי הכוס המלאה
סטודנט מתוסכל   (22.10.10)
לא מספיקי שהמקבילים לי במדינות השונות מתחילים ללמוד מוקדם יותר בגלל הצבא. אלא. שאני צריך גם לשרוד כלכלית. אולי. זה יעזור לי בהמשך הדרך. שהכל קיבלנו קשה
נשלח מאייפון שלי
55. נשמע כמו אוי אוי אוי
בועז ,   חיפה   (22.10.10)

המלצות לחיסכון:

1. אל תלמד במכללות של מפונקים שגובות הרבה כסף בשביל לא ללמד כלום - חסכת 2,500 ש"ח בחודש

2. תעבור לרמת גן / גבעתיים / פתח תקווה - חסכת 1000-1300 ש"ח בחודש

3. תמכור את הרכב ותעבור לאוטובוס - חסכת 1,200 ש"ח בחודש

3. אל תחפור בפלאפון כל כך הרבה, תבלה רק פעם בשבוע ותתחיל לבשל בבית - חסכת 1,500 ש"ח בחודש

4. בגדים? לא צריך כ"כ הרבה. 150 ש"ח בחודש הוצאה על בגדים זה מספיק

5. תאילנד? תוציא את כפית הזהב מהפה ותחכה לסוף התואר

 

כבר חסכת כ-5,000 ש"ח בחודש אם לא יותר.

תמיד יש לך את האפשרות ללמוד בחיפה או בב"ש שם השכירות נמוכה יותר - 800 ש"ח בחודש לדירה סבבה (עם שותפים).

בשנה הראשונה תמלצר / תברמן - הרווחת לפחות 3000 ש"ח בחודש. בחופשת הלימודים תן גז ותעשה 7,000 ש"ח.

בשנה השנייה / שלישית תתחיל לחפש עבודה בתחום הלימודים שלך - תרוויח משהו כמו 3,000 ש"ח.

 

בקיצור - תנפץ את הבועה שבנית סביבך, תוריד את הצמר גפן שעוטף אותך, תפסיק להיות נובוריש ואל תתלונן שקשה לך לתחזק את הרכב... צא לעבוד ותראה שסטודנט יכול גם לחסוך (אמיתי ביותר)

56. מצד אחד את מתלוננת שחומר הלימוד ירד מצד שני אין שעות לעבוד !
שנה א. א.חיפה   (22.10.10)
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

57. שיעשו סקר כמה נוסעים לחו"ל
אייל   (22.10.10)

 

58. אני הולך לממשלית
רן   (22.10.10)
אף אחד לא דיבר על מכללות פרטיות כמו הבינתחומי שעולה 40,000 אלא על אוניברסיטאות המסובסדות על ידי הממשלה ולמרות זאת אתה משלם 10,000 בשנה, לעומת המקבילה שלהם בארה"ב, הקולג' שבאזור המגורים הלימודים חינם.
59. המספרים מדויקים, תגובה לכל החרטטנים פה
סטודנט ,   מעונות   (22.10.10)
לאשכול 2 על כל המגיבים שלו שחיים בסרט ולא שמים לב כמה אחרים ממנים להם:
על מי אתם עובדים?? אני עשיתי ש"ש (שזה שנה התנדבות שבה מקבלים דירה עם חשמל מים ארנונה *חינם*, 800 שקל בחודש לאוכל ונסיעות (מתחלק 650\150 בהתאם, פשוט "סוגרים" הרבה שבתות בדירה) וקורעים ת'תחת בהתנדבות מבוקר עד ערב (לפחות במקרה שלי למרות שאני יודע שיש לא מעט עצלנים ואנשים מפונפנים שבקושי עושים משהו בש"ש)).

30 ליום = 300 שקל בחודש לאוכל?
והאהוב עליי ביותר - 150 לחודש?!?!
על מי אתם מנסים לעבוד!!
בקניות משותפות (שזה יוצא הרבה יותר זול) ולקנות בישובי פריפריה חרא סחורה (ואני לא מתלונן על הירקות והפירות, כי בסכום של 650 לאוכל לחודש אתה אוכל חרא וכינים במיץ - איזה ירקות ואיזה נעליים) ועם מבצעים והכל הצלחנו אני והקומונה שלי הצלחנו לצמצם אוכל ונסיעות (כרטיסיות) לזה שנשאר לנו איזה 150 מה800 בחודש. אבל שם בהתנדבות היינו מקבלים צהריים מאיפה שאנחנו מתנדבים (אני מדבר על ארוחה בסד"ג 2-3 בורקס *קטנים* לא שהעלינו שמה ק"ג) ולפעמים פשוט אוכלים שתי ארוחות ביום, ולפעמים אחת ביום ולא שלוש.

ועם כל זה את אומרת לי שאת אוכלת ב150 לחודש? או שאת מקבלת אוכל מהעבודה\משפחה - או שאת גונבת אוכל, כי לי אין הסבר אחר. וכן - בישלנו בדירה. 5 ש"ח לארוחה זה *לא*!!

עכשיו באוניברסיטה יותר קשה כי מעונות עולים (יחד עם חשבונות 1600 לחודש - בעברית המעונות נחשבים זולים והם 860 לכלום או 940 בערך לחדרון עם שותף או שניים. ואני יודע כי נרשמתי לשם ובסוף אני לומד במקום אחר) ובהתנדבות אין צורך בספרים, מחשב ואינטרנט (כן, גם אלו עולים ותאמינו לי שאני מכיר את "אגורה" שאתם כל כך אוהבים לנפנף בו) וכן צריך את כל השלושה. לבחור כאן למטה שקונה שתיים שלוש דפדפות כל השנה אתה חרטטן רצח - לא יודע מה אתה לומד אבל לא הייתי רוצה לשלם לך על שירותיך אם אתה כזה מלא חארטה. זה לא מספיק לרשום את הפרטים של המרצים והמתרגלים, שלא נדבר על תכל'ס ללמוד.

נכון שהצפוני מת"א ב6 שלומד במנהל\בינתחומי מחזיק רכב זורק 2500 לחודש על פלא אוכל בילויים ובכללי עסוק בלגהץ להוריו את הכרטיסים ולבכות על הוצאותיו הגבוהות בזבזן בטירוף ואפשר לקצץ, אבל המספרים בכתבה די מדויקים וקשה לחסוך מהם הרבה.

ו..לא.
אין זמן לעבוד. לא בצורה משמעותית. והשכר גדול מאפס אבל במידה קטנה כרצון המעסיק. אני לא חושב ש75 שקל ל4 וחצי שעות ללא נסיעות זה חוקי.

מלגות? מלגות חינם נדירות ומועטות מדי. כל שאר המלגות משלמות לך בדיוק כמה שמשלמת עבודה - פחות ממינימום לשעה ואם אתה צריך נסיעות אז בכלל הגזמת ותלך קיבינימט.

הלואות? להלוואות יש ריבית למי שלא יודע. בנוסף, רוב ההלוואות הטובות שאיכשהו אפשר לעמוד בהן בהמשך אחרי התואר (כי אחרי התואר השכירות תעלה יותר מהמעונות, ועדיין נצטרך לאכול) דווקא מועד הפריעה שלהן הוא שנה\שנתיים אחרי לקיחתן - שזה בתוך התואר (כן אני מכיר את ה"גרייס"-לזרוק הרבה כסף שאין כל חודש ע"מ לדחות את תשלום ההלוואה לאחרי התואר למועד שאם חושבים עליו עדיין לא הכי נוח... זה לא שאני יוצא מהאוניברסיטה והופס אני עובד בהיי-טק\ניהול\טייקון\עורך דין מצליח\רופא מומחה עם קליניקה פרטית\מנהל משרד פי-אר ולובינג\עורך ראשי של מהדורת החדשות המרכזית\במאי-מפיק מוערך עם משכורת אסטרונומית שפתאום אני אוכל לשלם את זה... אני יוצא "סתם עוד אחד עם תואר ראשון שעוד בלי ניסיון")

אז תעשו לי טובה ותסתכלו למציאות בעיניים...
גם אם תגלו שאנחנו עם הראש עמוק עמוק בתוך החרא תפקחו את העיניים, כי עד שלא נעשה את זה לא נוכל לשנות כלום.
60. אתה טועה
(22.10.10)

את צודק רק חבל שזה ללימודים מעבר לקו הירוק אז תבדוק טוב לפני שאתה רושם שטויות

כנראה אתה סטודנט שלומד בבין תחומי וההורים שלך ממנים לך את כל התואר.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה