חדשות  פוליטי מדיני  צבא וביטחון
אייזנקוט: הגנה מטילים - קודם כל לבסיסים
אחיה ראב"ד
פורסם: 30.11.10, 19:22
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 196 תגובות ב-131 דיונים
1. בושה וחרפה. זהו צבא "ההגנה" לישראל?
נתן ,   שדרות   (30.11.10)
2. היה לכם ספק?
אביעד ,   רמת גן   (30.11.10)
אין ספק שרציפות תפקודית בבסיסים רגישים חשובה בהרבה מלהגן על העורף.
אזרחים יכולים להיכנס למקלטים ולא יקרה כלום - קצת אי נעימות, מה לעשות, זאת מלחמה!
3. אוכלי חינם אנשי הקבע האלה
יוסף המספר ,   יקנעם   (30.11.10)
במקום שהצבא יגן על האזרחים הוא עסוק בלהגן על עצמו ועל תנאי השירות של משרתיו.
ביזיון
4. פשוט אדיוט
א.ב.   (30.11.10)
5. מכירים את זה שבמטוס
B   (30.11.10)
אומרים להורים שהם ישימו את מסיכות החמצן קודם על עצמם, ואחר כך על הילדים?
אז אותו סיפור
6. וואלה הבנאדם צודק
שי   (30.11.10)
7. טוב שהוא לא רמטכ"ל
מוטי   (30.11.10)

כמה שהבחור לא מבין מה יכול לקרות במדינה עם העורף יפגע קשות.

מזל שהוא לוחם טוב ומזל שהוא לא התמנה לרמטכ"ל הוא לא יכול להתעלות מעל המדים והרובה

8. תודה רבה באמת, עכשיו אזרחי ישראל רגועים.
(30.11.10)
9. מזל שהטמבל לא רמטכ"ל ... כול המשפחות להגיע לבסיסי צהל למחסה
אחד   (30.11.10)
10. בע"ה יפול טיל על ביתך חתיכת מוקיון !!! לקרוא!!!
אל מבחוח   (30.11.10)
חחחחחחחחחחחחחח מה אתה חושב שכיפת ברזל תגן על הבסיסים? אתה טועה ובגדול!!!
אני אישית השוואתי בין כיפת ברזל ובין הנאוטילוס
והנאוטילוס יירוט טילים בלייזר הרבה יותר אפקטיבית מכיפת ברזל המוזנת מטילים קטנים!
אתה יודע כמה כסף עולים הטילים האלה?

במילה אחת עדיין לא קם בישראל שותה כמותך! הייתי מוכר אותך תמורת 4 עגלים ו2 חמורים לפלסטינים!

ועוד משהו רק תידע שבעקיפין גם אישתך וילדך הם אזרחים אז אל תגיד לי שלא תידאג לאזרחים חוצפן!!!

וחוץ מזה תהיה בטוח שבסיסי צה"ל כן יפגעו וכן לא יהיו יעילים אתה סתם חי באשליות! אין עוד מלבדו בורא עולם אחד ויחיד!
והוא בלבד יחליט מי יפגע ומי לא!
11. יצא מהקשרו האלוף התכוון
עופר   (30.11.10)

שמעבר לזה שזה אמור להגן על האזרחים , זה נותן ראש שקט לצבא לפעול , כי אין עליו את הלחץ שהאזרחים יפגעו.

 

הרי ברור שאי אפשר להפעיל את כיפת הברזל בשביל צבא שכל הזה נע ממקום למקום.

12. מאז "4 אימהות" - האזרחים מגינים בגופם על החיילים, במקום להיפ
(30.11.10)
13. אל תדאג אף שמאלן תל אביבי לא ישאר לכל האשכנזים דרכון לבריחה
BENJO ,   THE GREAT ESCAPE   (30.11.10)
14. מה לעשות, אבל אייזנקוט צודק. צריך לעשות הכל ע"מ שהצבא ינצח
עם כל הכבוד ,   ויש כבוד   (30.11.10)
וכמה שיותר מהר.
מה יעזור לנו אם טילים יחלפו מעל האזרחים ויפגעו בבסיסי גיוס, או במטוסים שאמורים לתקוף?!?
צבא חזק ומנצח= אזרחים חיים בשקט!!

אייזנקוט, אתה מדור הנפילים!!
15. הוא צודק מה אתם רוצים
פטריוט   (30.11.10)
16. "לא יהיה נוח לאזרחים"???? בהחלט לא נוח להישרף ולהתפוצץ.
(30.11.10)

זה אפילו מעצבן אם מדממים או אם מתים. אויש, איך אני שונא כשזה קורה לי.

 

למעשה אזרחי ישראל נמצאים במצב בו לחלקם בכלל אין ערכת מגן, ו\או אין להם הגנה מנשק רקטי\תלול מסלול.

 

אני מרחם על הטמבל שילחו לספר את זה לתושבי עוטף עזה.

17. צודק... מה, עיתונאים לא מבינים את זה?
(30.11.10)
18. תפקידו של הצבא הוא להגן על החיילים
אחד העם   (30.11.10)

צבא החזירים שמקבל משכורות מנופחות ומעסיק דפרים דוגמת איזנקוט דואג עכשיו למגן את עצמו.

תתבייש ותתפטר, אפס מאופס.

19. צודק בהחלט
שמואל א   (30.11.10)
20. לא כזה מפתיע. זה לא גאוני במיוחד, פשוט ככה צריך לעשות
איתן   (30.11.10)

אם אתם חושבים שאפשר לנצח מלחמה רק עם הגנה, אז זה לא עוזר.

לשבת מתחת לגשם של טילים ולהיות מוגנים מחלקם לא יעזור. יהיו יותר נפגעים אם צהל לא יוכל לפעול ולהוריד את המשגרים.

 

אגב, מה אנשים כל כך מופתעים. בצה"ל האמת מרוויחים הרבה. גם בצה"ל יש אנשים משלנו, אזרחים, שהם לא סתם חיילים. מה זה משנה איפה יגנו על אזרחים, בצבא או בעיר? רק שיש פלוס להגן על חיילים, שהם יוכלו להלחם בלעצור את המטחים.. 

21. האלוף גדי אייזנקונט איבד את (פיקוד) הצפון...
ישראל ,   תל אביב   (30.11.10)

האם אבד הכלח על משמעות המלה צה"ל - צבא ההגנה לישראל ??????????

האם אין זה מתפקידו של צה"ל להגן על האזרחים ולא ההיפך...כנראה שהאלוף גדי  אייזנקונט איבד את (פיקוד) הצפון...הלו זה רדיו ?????????

 

אלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, אמר כי אמצעי ההגנה ליירוט רקטות וטילים, בהם מערך כיפת ברזל, אמורים להגן על המשך יכולת ההתקפה של הצבא - ולא בהכרח על אזרחים.

האלוף אייזנקוט הדגיש בנאום באוניברסיטת חיפה: "שלא תהיה לתושבי ישראל אשליה שמישהו יפתח להם מטריה מעל לראש. המערכות נועדו להגנת בסיסי צה"ל, גם אם זה אומר שבימים הראשונים של המערכה, לא יהיה נוח לאזרחים".

22. האלןף איזנקוט צודק
גבי ,   דרומי אזור הטילים   (30.11.10)
אלמרות שחטפנו לא מעט טחלים בדרום האלוף צודק וצריך לתת עדיפות בהגנה על הי"ח הצבאיות החשובות וזאות כדי שהיה מענה הולם לתוקף,אחרת עם הצבא ינזק איך נוכל להגן על עצמנו האם ניזרוק ביצים על זורקי הטילים?
23. ל 1: אם צה"ל ייפגע אז מי יגן על המדינה, גאון.
אני   (30.11.10)
24. מלחמה מנצחים בהתקפה ולא בהגנה.
יקיר   (30.11.10)
25. אייזנקוט צודק
לוגי גרסקו ,   בית זית   (30.11.10)
אני לא אומר שהגנה על אזרחים זה לא חשוב.
אבל תארו לכם שכל בסיסי צה"ל מופצצים וחסרי הגנה,
ולכן היכולת ההתקפית קורסת בתחילת המלחמה, ואנחנו מפסידים.

בסופו של דבר, אני מניח שהמצב הזה יותר גרוע לאזרחים, מאשר כמה ימים במקלטים, עם כל הכבוד לחוסר הנוחות.

או בקיצור - תנו לצה"ל לנצח
26. בוקר טוב לכל האזרחים. החיים של אף אחד בארץ לא שוים טיל אחד
אייל   (30.11.10)
זאת מלכחתילה היתה התפיסה , רק שלא גילו לאזרחים שזו הכוונה. אם אכן היו מתכוונים להגן על האזרחים היו ממשיכים בפיתוח הנאוטילוס.

אגב , לאזרחים בפריפריה אין ברירה והם לא יעזבו את ביתם - עם טילים או בלעדיהם . אלה שבמרכז יזכו להגנה מכיוון שאלמלא כן הם פשוט יברחו...

27. מעניין שכשדיברו על המימון דווקא דיברו על להגן על ילדים...
אזרח   (30.11.10)
28. מרצה באוניברסיטת ביר זית
מה חיפש בגיס החמישי   (30.11.10)

 

29. במחדל הקיים אין ברירה עם הכלום הזה לנסות להגן
אור   (30.11.10)
על יכולת תגובה כלשהי. מול מאות אולי אלפי רקטות וטילים שמדויקים מאי פעם ומכמה חזיתות אפשרויות אין ברירה אלא לנסות ולהגן לפחות על היכולת הזו כדי שפחות יפגעו. מה לעשות, הרבה מאוד אזרחים, מתקנים, מוקדים ותשתיות ינזקו במצב הנוכחי בו חוסר היכולת, שחיקת הרתעה והמשך התחמשות של הצד השני מאפשרות רק לקוות שמטרי הטילים יחטיאו את המטרות ושאפשרויות המיגון לאזרחים יהיו טובות למשל מקלטים, מרחבים מוגנים וכו'. בינתיים המצב נראה רע מאוד וה-40 אחוז ערכות מגן שאין תקציב לחלק אותן לא בטוח שישנו משהו כי בשביל מה לזרוק אב"כ שאפשר עם נשק קונבנציונאלי לאיים ולהסב נזק. או שיעצרו את ההתחמשות, ישמידו מאגרי טילים ויקדימו תרופה למכה או שלפחות ינסו כפי שאפשר להבין מדברי אייזנקוט לנסות לשמור על איזושהי יכולת תגובה. כדאי לעיין ב דבריו של פרופ' עוזי רובין בנושא איום הטילים ולחפש את מאמריה של הגברת ארצי מעמותת אומ"צ על "הכיפה שהולידה עכבר" בנושא כיפת הברזל.
30. יש אמת בדבריו שלא נעימה לשמוע
ברק   (30.11.10)
אחת הסיבות העיקריות שהבריטים הצליחו להגן על עצמם מהגרמנים במלחמת העולם השניה היא העובדה הפשוטה שצבא גרמניה בשלב כלשהו במלחמה החל לתקוף מבנים אזרחים בלבד . מה שנתן זמן לצבא הבריטי להתארגן ולצאת למתקפת נגד אווירית.

אם הצבא הגרמני היה מתמקד בהרס היכולת של הבריטים להגן על עצמם זאת אומרת חיסוך חיל האוויר הבריטי , יכול מאוד להיות שמלחמת העולם השניה
הייתה מסתיימת בצורה אחרת לגמרי.

הסיפור של ישראל קצת שונה , מספיק רקטה מלוכלכת אחת עם מתקן פיזור יעיל כדי לשתק חלקים גדולים מתל אביב ... ולכן ההגיון אם להגן ראשית על
אוכלוסייה או על יכולת הגנתית\התקפית נהיה מטושטש מתמיד.

בכל מקרה
אני חושב שצריך להשקיע בחינוך ... :-)
זהו הביטחון האמיתי של מדינת ישראל ועם ישראל.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה