יהדות  מגזין  עיון
שנאת זרים? לא בתורה שלי
שרגא בר-און
פורסם: 15.12.10, 09:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות ב-33 דיונים
1. יש המתעלמים ממקרא מפורש כשזה מתאים להם פוליטית.
ואהבת את הגר כי גרים ,   הייתם...   (15.12.10)
2. להפסיק ולערבב בין שנאת אויבים לשנאת זרים וכן בין גזענות
רמתגני ,   רמת גן   (15.12.10)

לקיצוץ ביכולות האויב להשתלט עלינו "בדרכי שלום"

 

3. ממתי "עמית מחקר" מקבל במה לדיון הלכתי ?
יורם   (15.12.10)
4. אברהם אבינו התרחק מהגויים ולא התערבב איתם!
שמואל ,   מבשרת ציון   (15.12.10)
אמירתו ללוט-אם ימין ואשמילה אם שמאל ואימינה!
5. צריך עוד אנשים כמוך
שירה ,   תל אביב   (15.12.10)

משמח לראות שיש רבנים שבכל זאת עושים כבוד לתואר שלהם. נהניתי מכל מילה.

6. קול שפוי
מאי   (15.12.10)

נעים לשמוע שיש גם קולות שפויים במחנה האורתודוכסי

7. טוב לדעת שיש רבנים שפויים במדינה
ספרינגבוק ,   ת"א   (15.12.10)

זאת לא פעם ראשונה שאני קוראת מאמרים של מכון הרטמן

ממש טוב לדעת שיש ,רבנים שחושבים אחרת! כן ירבו

8. צודק מאה אחוז
טלי   (15.12.10)
זה מראה שיש גם דעות אחרות ולא כולם אותו דבר, כל מילה בסלע.
9. שרגא בר און - אתה הרב שלנו, של היהודים השפויים
הראשון לציון   (15.12.10)
10. אתה צודק
אור לגוים   (15.12.10)
11. לא הבנתי
אליאב   (15.12.10)
צריך לאהוב את הגר בכל מקרה? גם אם הוא רוצה להרוג אותי או להזיק לי בצורה כזאת או אחרת? לא נראה לי לפחות לא בתורה שלי...
זה נראה לי יותר כמו נצרות ולא כמו יהדות....
12. "תורה שלי"
משה   (15.12.10)
כשאדם חושב שהוא המחליט עבור התורה, קשה לראות בו אדם תורני. הוא יכול להחליט מה שהוא רוצה, ואח"כ כקישוט יאנוס את התורה לומר כך, בין אם זו כוונתה ובין אם לא. אפשר להתוכח עם הרבנים, אבל הנחת היסוד שלהם היא שהתורה אינה שלהם, ואינה מונחת בכיסם, והם לא מחליטים מה צריך להיות כתוב בה ואיך, אלא מנסים לברר מה באמת כתוב בה. אתה רוצה לכתוב תורה חדשה, בבקשה, רק אנא, בלי צביעות, ובלי לנסות לטעון שהתורה הידועה היא שלך, ואתה עושה בה מה שמתחשק לך. זו צביעות בלי תכלית.
13. הם לא גרים הם מ ס ת נ נ י ם מוסלמיים
אהרונה ברק   (15.12.10)
מאמר הזוי מלא אי דיוקים, שמגייס את התנ"ך למטרותיו, לא מדובר בגרים, מדובר במסתננים שכבר קיבלו מקלט במצרים, מדוע הם חודרים לארץ באלפיהם, מה בדיוק מדינת ישראל מחוייבת כלפיהם, מדינת חוק היתה מיד עוצרת אותם בגבול, ומחזירה אותם למצרים, שם אין בעיה שישארו, לנו יש מדינה אחת, האם לא מספיקה לנו בעיית הערבים, אנחנו צריכים גם מסתננים שעוברים על החוק, שכבר מצאו מקלט במצרים, הם יודעים שכאן לא יגרשו אותם, ובבוא היום עוד יקבלו הטבות מהמדינה, הם אסון לעם בישראל אולי תקלוט זאת, ובנוסף מה רע בפליפינים ותאילנד, הם לא זרים הם פולשים זרים, ואין שם קשר לגרים.
14. כל מלה בסלע! מקסים תודה!
נורית   (15.12.10)
15. צודק לגמרי.כל הכבוד על התגובה השפויה למכתב המתקראים "רבנים"
דתי שפוי   (15.12.10)
16. "אתה בחרתנו מכל העמים"!!!
עמ"י חי   (15.12.10)
שרגא בר און, אתה מתנגד גם לזה???ואם נראה לך שאתה חכם יותר מהרמב"ם שפוסק כך ואתה קורא לו בשמות גנאי אז כנראה אתה בעל גאווה גדול והבעיה היא בך!!
17. שרגא- לא לוקחים מהיהדות רק מה שבא....
נר   (15.12.10)
18. הרמב"ם ידע את כל זה ופסק בכל זאת!
אליחי   (15.12.10)

שרגא, איפה קיבלת את התורה שלך? בחנות נעליים???

19. יפיפות נפש
מאמין ,   תל-אביב   (15.12.10)
הבעיה עם המתימרים להיות יפי נפש היא שברוב גאוותם הם מנסים להיות יותר צדיקים מהקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו.הם שוכחים את הקטעים ה"לא סימפטיים" בתנ"כ,שם הקדוש ברוך הוא "נכנס"  בכל הכוח בבני אדם ובעמים שלמים,ועושה דברים שבהחלט אינם מקובלים על האתוס של השמאל,כגון השמדת עמים שלמים,דובים שטורפים ילדים סוררים,והורים שאוכלים את ילדיהם מרוב רעב. לקיצוניותה של קדושת אלוקים אין גבול,והוא  בהחלט לא מין סנטה קלאוס סכריני שכל הזמן מחלק מתנות לילדים. הוא אש אוכלת,ובהחלט לא כדאי להתנגד לו.
20. מכון הרטמן זה לא של רפורמים?
ירושלמי   (15.12.10)
21. התורה היא אלפיים שנות מחשבה , טוב שיש גם מחשבה.
ב.שפינוזה ,   בית אל   (15.12.10)
22. קשקשן צמרת.
אורי   (15.12.10)

קשה לדעת מאיפה להתחיל לתקוף את השטויות הנ"ל.

א. אתה צובע את מניעיהם כגזעניים וזהו אין יותר צורך להתמודד עם הטענות שלהם

 (למשל, מה ההבדל בין איסור חתונה עם גויים על רקע גזעי ??)

ב. כל פלפולי המדרש פסוקים אינו רלוונטי אחר שבמשנה התנאים שהכירו את התנ"ך לא פחות טוב ממך כתבו שאין משכירין.

ג. כשיש רבנים חולקים התורה היא של כולנו. אפילו עם להלכה תנהג בצורה מסוימת. 

23. יש איסור להכניס עובדי עבודה זרה בינינו!
שבא ,   איסלם=עבודה זרה   (15.12.10)
"דתי" שעובר על זה הרי הוא כופר בתורה כולה, חילוני שעובר על זה יצטרך לשמוע מסגדים ולעבור פוגרומים כחלק מהדיל הנפלא!!! יש להם לאן ללכת, הם כאן רק בגלל שרצחו אותנו והגלו אותנו מכאן, הגיע הזמן לדרוש את שלנו בחזרה אחת ולתמיד!!!
24. גר זה אחד שהתגייר, המסתננים והערבים הם אויב!
שבא   (15.12.10)
25. מגוחך ומקומם
יהודי ,   תל-אביב   (15.12.10)
התורה  "שלך"? הצחקת אותי!
26. גר תושב הוא מי שמקבל 7מצוות בני נח..
מיכל   (15.12.10)
לא נראה לי שהם ממש בקטע.
27. שנאת זרים גם לא בתורה שלי! התגוננות מפני אויב כן בתורה שלי
מארי אל כניס   (15.12.10)
וכן התגוננות מפני התבוללות ישמרנו ה' שזה בוודאי נמצא בתורה שלי ואני מקווה שגם בתורה שלך.
28. פוליטי? בדיוק כמו הפסק הפוליטי של הרבנים
ראובני   (15.12.10)
התורה אינה מתמטיקה, היא מכילה אמירות רבות שונות ולעתים הפוכות.
מי שאמור לפרש אותה הם הרבנים אבל לצערנו הם אינם עושים מלאכתם נאמנה ומעקמים אותה לטובת עמדותיהם הפוליטיות ובמקרה זה הפופוליסטיות.
ראיה הומניסטית של התורה, יש לה על מה שתסתמך ויפה כתב שרגא בעיני.
הלוואי וירבו כמוהו בישראל.
29. כשאדם שלא מבין מדבר שטויות...
ציוני   (15.12.10)

יוצא סלט שלם...

מי אתה שתסביר לנו מה התורה אומרת יותר מסתם דתי ברחוב.

תחזור ל'מערכון' הרטמן ושם תפיץ את הגיגך...

30. בא ואסביר לך
דתי מהרחוב   (16.12.10)
כל אדם דתי מהרחוב יכול לראות את חילול שם שמיים שאתם והרבנים שלכם גורמים. התגובות שלכם מוכיחות שצריך להכנס ברבנים שלכם בכל הכח
תגובות נוספות
חזרה לכתבה