יהדות  מגזין  עיון
שנאת זרים? לא בתורה שלי
שרגא בר-און
פורסם: 15.12.10, 09:18
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות ב-33 דיונים
31. שרגא הבאת דוגמא למצרי אך את העמוני שכחת
יצחק   (16.12.10)

שלא יבוא בקהל ה' בשל העובדה שלא קידמו את פני בנ"י בלחם כמו שהיה מצופה מהם.

תגיד לי איך הערבים קיבלו את פנינו בארצנו?

 

די להיתממות... התורה איננה מוותרת למי ששונא את עם ישראל ואתה הרי יודע זאת. (ראה מה מצווה לעשות לשבעת העממים). אנו מצווים לאהוב את מי שמסכים לחיות עמנו ולא להציק לנו (בימינו דרוזים ערבים שלא עושים לנו כלום ועוד) ואמנם גם לענ"ד הייתה כאן אמירה גורפת מדי, אבל לא צריך להיסחף הרבנים התכוונו בעיקר מצד השנאה וההתבוללות (חוץ מזה הם לא כתבו על איך צריך לנהוג בהם, כשאני יודע שלא מעט רבנים שחתמו ולמדתי אצלם הורו להתייחס בצורה יפה ומכובדת לכל אדם.

32. חדשות ערוץ 2 הראו קהילות סודאנים מתגבשות בערים ערביות
מתי יתעוררו כבר?   (16.12.10)
אז יש וויכוח ציבורי כן לעובדים זרים לא לעובדים זרים ,הציבור לא מוציא את אפו מהחדר החם ואין לכם מושג מה הולך בחוץ יש לכם מושג כמה שוהים בלתי חוקיים נכנסו למדינת ישראל בשנים האחרונות?! ..לא!! ודאי שלא כי גם לממשלה הנחמדה שלנו אין מושג מעריכים שמדובר על בין 35000 ל-45000 אבל זו רק הערכה משום שאף רשות ביטחונית לא נדרשה לבקר את אינוס גבולותינו ולכן אין שמירה בגבולות הדרום.
אמש התברר שהסודאנים מתחילים לקבל קצת שכל אחרי שהות של חצי שנה במדינה לא שלהם ומאחר והם מוסלמים ובינם אף הדוקים מאוד הם נוטים לכיוון הכפרים הערביים שם הם מתחברים טוב יותר עם האוכלוסייה המקומית השותפה לאותו תרבות דתית ותקשורתית...כמה זמן אתם מעריכם יקח עד המתאבד הראשון מסודן?!
גם אז יאשימו הפוליטיקאים אחד את השני והנשיא יקרא מעל קברינו הפתוחים לקרבנות גיבורים כי הרי מה אופייני מלקרוא לקרבן שווא גיבור או שהיד על מנת להדיר רגליו ולנקות אשמה מהמחדל שהביא למותו של האדם.
פוליטיקאים ,מדינאים ואנשי בטחון תתביישו לכם הפקרתם את גבולות ארצנו ואפשרתם את זכות השיבה שערפאת רצה רק לא למוסלמים הנכונים..ביו כה וכה התוצאות יהיו טרגיות וכרגיל אנו נשלם את מחיר המחדל.
33. גם אברהם אבינו גרש את ישמעאל כשהשפיע לרעה על יצחק
אהרון ,   ירושלים   (19.01.11)
אברהם אבינו מייסד אומתינו שהיה מכניס אורחים גדול ובאוהלו היו ארבעה פתחים על מנת שכל אורח מכל צד שיגיע יוכל להיכנס אליו ישירות ולא יצטרך להקיף את האוהל עד שיגיע לפתח וכן ביום השלישי למילתו שאז כידוע הכאב הינו בעוצמה החזקה ביותר ישב בפתח האוהל למרות שבאותו יום יצאה חמה מנרתיקה וחיכה לאורחים והנה הוא רואה באים שלושה גוים מהשפלים שבאומות המשתחווים לעפר רגליהם (ראה הרחבה בחומש בראשית פרשת וירא ובמדרשים) והוא מכניסם לביתו ורץ בכוחות עצמו אל הבקר להכין להם סעודה.

ובכל זאת כאשר ישמעאל בנו היוה סכנה לחינוכו של יצחק הוא מגרשו מביתו כיון שכל אהבת הזר והגר הינה כל זמן שזה לא פוגע בחינוך של ילדינו.

אותו העניין בהשכרת דירות לערבים שאח״כ נאלצים ארגונים כמו ׳יד לאחים׳ לחלץ בנות יהודיות מהכפרים שלהם כיון שהם מתעללים בהן ומכים אותן, וכן לעניין הפליטים הסודניים שמגבירים את הפשיעה ברחובותינו וגורמים לנו להרגיש גרים בארצנו ולא גרים אהובים כמו שאתה מתאר.

אז כמובן שצריך לדעת מתי לשנוא ומתי לאהוב אך, כשאנו רואים מנסיון העבר מה ההתנהגות של אנשים אלו הרי שחיי הגשם והרוח של ילדינו לא נותנים לנו לתת להם עוד צ׳אנס.

איחולי שכולם יזכו לראות את התמונה המלאה ולהבין שלמרות הכאב לפעמים יש דברים שחייבים להיעשות כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן.
תגובות קודמות
חזרה לכתבה