חדשות  דעות
ההבדל בין שכנים ערבים לחרדים
דרור אבנד-דוד
פורסם: 03.01.11, 21:57
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 182 תגובות ב-107 דיונים
1. צביעות
אסף ,   ירושלים   (03.01.11)
הד"ר המכובד מנסה למרוח אותנו במילים גבוהות ויפות
העובדות בסיפור מוכיחות אחרת - כאשר יש כניסה של ערבים לשכונה - מהר מאוד השכונה נעזבת - ולא רק בגלל מחירי הנדל"ן אלא בגלל הצקות של השכנים החדשים (ולא חסרים סיפורים על הטרדות של בנות ושיכנועים בכוח למכירת דירה)
כך שאין הבדל בין השני המקרים
והצביעות חוגגת
2. האם אנו רוצים שכנים עם פטור מארנונה והוצאות?
חילוני חרד ,   שרון   (03.01.11)
שכן חרדי משמעותו: פטור מארנונה (ריבוי ילדים), הוצאות רבות, עלות לימוד כל ילדיו, בתי כנסת, מקווה... ולכן השאלה היא גם כלכלית.
בנוסף יתכן כיון שהשקפת עולמו שונה משל חילוני, השפעתו תהיה שונה כנראה מהשפעתי.
וכל זאת מתוך בחירה (של החרדי).
לכן כאשר אני בוחר לגור בישוב חילוני, אני מעוניין שכך שאופיו לא ישתנה.

יש לציין שהשקפה זאת אינה סותרת עזרה למי שלא שפר עולמם.
3. גזען אתה בעצמך
איקרוס   (03.01.11)
4. פלפול נהדר
אני מצפת   (03.01.11)

נניח שאני מסכים אתך על חרדים שלא מעוניינים לשנות את אופי השכונה - שיתקבלו בברכה.

מה על אלו שלא מוכנים להצהיר? אלו שהם מצהירים ולא מתכוננים לכבד את הצהרתם? אלו שיכבדו הצהרתם לחודש, ואחר כך יחזרו לסורם? אלו שמביאים חברים שמציקים לשכנים?

האם מוסכם עליך שלהם אסור לתת דריסת רגל? ומה אם הם ערבים?

זו בדיוק הבעיה.

תוסיף את העובדה - שיש סיבות שעבורך הן אולי נסתרות, אבל תשאל בגבעה הצרפתית או בנוה יעקב בירושלים.

בקיצור נמרץ - זהו פלפול לכל דבר ועניין. אתה בדיוק חושב כמו הרב של צפת - רק אולי אין לך זקן וכיפה...

5. ומי אמר שהערבים לא רוצים להתערב באורח החיים?
מ"ם   (03.01.11)

למה אתה מאמין לאנשים שאומרים שחרדים באים לגור לידם בכוונה כדי לשנות את אורח חייהם ולהחזיר אותם בתשובה, אך לא מאמין לתושבים יהודים שאומרים אותו דבר על ערבים? כי זה לא נוח לך, כמובן.

אולי תנסו פעם באמת להקשיב לטענות של התושבים היהודים בערים המעורבות???

הרבנים לא סתם כך יום אחד החליטו לצאת עם המכתב, אלא זה בא על רקע מצוקה חברתית גדולה של התושבים ובעיקר התושבות באותן ערים!

אולי, רק אולי, הטענה שהמימון של קניית דירות בצפון ע"י ערבים מגיע מערב הסעודית היא באמת טענה נכונה?

אולי הבנות שצריכות ללכת עם משמר של בחורים יהודים בלילה כדי שלא יתקפו אותן מינית דוברות אמת?

אולי הטענות של משפחות דתיות בצפת על כך שהערבים שמים פס אחד גדול על אופי השכונה הדתית השומרת שבת וששמים מוזיקה ערבית בפול ווליום הן טענות שיש בהן ממש?

חשבת על זה דוקטור?

6. צודק, תודה על המאמר המרתק.
מיכאל ,   שדרות   (03.01.11)
7. אני לא רוצה שכנים מהסוג הבא:
(03.01.11)
1. חרדים
2. מסתננים מכל סוג
3. פושעים ואנשי עולם תחתון מכל מוצא
4. ערבים, בעיקר בעלי לאומניות מפותחת ומנטליות סטראוטיפית
5. משפחה בה שני בני הזוג משרתים במשטרה
6. תימנים וכל מוצא שאינו מסוגל לחיות בדו קיום שליו עם שכניהם
7. פוליטיקאים בכירים
8. חמותי

לכל אחד מהם יכולת לגרום לפגיעה מהותית באיכות החיים שלי או של ילדי ולאמלל אותי כשכן
8. הרוב החילוני והמסורתי מסכים עם דעותיך.
גיל   (03.01.11)

והיום בוא שתקנו רק בגלל מצפוננו וניסיון לדו קיום עבר,אין לנו כל בעיה באנשים שוניםמאתנו בכול שכונה בארץ אך אל לבאים לשנות את אורח חיינו אם בצורת מסיונריות,השתלטות על מבני ציבור ואם בהתנהגות שאינה מקובלת על הרוב(התיחסות מזלזלת לנשים או מסחרית שעליה מנורות ורעש בלתי נסבל והמבין יבין).

 

יש שכונות אפילו בצפון תל אביב בהם חיים אוכלוסיות שונות בשלום בררו ותתפלאו שהדבר אפשרי בישראל 2011.

9. ולסיכום - מותר לשנוא יהודים
תומר37 ,   תל אביב   (03.01.11)

כי הם בוחרים להיות יהודים.

 

אסור לשנוא את מחוללי הטירור כי אין להם ממש בחירה אחרת. ושאר האוכלוסיות חסינות בפני שנאה כי שוניים בצבעם השונה.

 

כלומר, מותר לשנוא רק יהודים. וזו לא שנאה - זו ביקורת. ובחברה הדמוקרטית חשוב לבקר את החרדים מבוקר ועד ערב כדי שיהפכו לחילונים יערכו נישואי תערובת ויתבוללו.

 

ברור.

10. זה נשמע כמו "אני לא גזען כי יש לי סיבה"
אלי   (03.01.11)
ובכן יקירי, גם שכונה אליה עוברים ערבים משנה את צביונה.
פתאום תגלה בסופר רעלות, אולי יקימו גן של התנועה האסלמית, ומסגד, איך אפשר בלי מסגד?

ועובדים זרים? אתה באמת חושב שעובדים זרים לא ישנו את השכונה ולא ישפיעו על אורח החיים שלך? העובדה שאתה חושב כך מגלה שלא בקרת הרבה זמן בדרום תל אביב ולא דברת עם תושבי השכונות.

בתל אביב יש אוכלוסיה חרדית שגרה באיזור שינקין, לא ראינו שם זריקת אבנים בשבת, לא ראינו סגירת כבישים. מי שגר בשכונה מעורבת, אפילו אם הוא חרדי, יודע שבשכונה יש גם חילונים ומוכן לקבל את האחר.
למה אתה לא מוכן לקבל את האחר?
11. חושף את הפנים הגזעניות שמנסות להסתתר אחרי סיסמאות צבועות
קורא ערבי   (03.01.11)
12. צודק. הערבים הם רק גזע. אין להם תרבות, אין להם שאיפות לאומיו
למען ציון ,   לא אחשה   (03.01.11)
הנוכחות שלהם היא כמו אוויר שלא משנה את אופי השכונות. אין ספק מאמר עמוק ומרשים של אדם שנטול שנאת זרים.
13. ד"ר לא יקר, אתה מקבל כסף מהמסים שלי ומה אתה תורם?
אמיר ,   מה תורם מרצה לספרות?   (03.01.11)

אתה לא במגזר יצרני של שום דבר.

לא תעשייתי ולא בידורי לא ספורטיבי

ואתה מקבל כסף תמורת ללמד כלום ושום דבר.

אולי אתה מ

ך אל תשכח שזה מסים מהמסים שאתה מקבל ממני, העובד היצרן.

14. צודק לחלוטין
(03.01.11)
15. הימנים "רוצים לגרש" ואילו השמאלנים "אינם רוצים בשכנות"
tFighterPilot   (03.01.11)
מה אני אגיד, כל הכבוד על האובייקטיביות. לי, אגב, אין התנגדות לגור בשכנות עם אף אחד. גם ככה אין לי מושג מי השכנים שלי.
16. צודק במאה אחוז!!!
שיראל חלומי   (03.01.11)

בהתחלה הם מנסים לשנות את אופי האיזור בדרכי נועם, בהרבה דיבורים נוטפי דבש על כבוד ומסורת. ברגע שהם לא מקבלים את מה שהם רוצים תתחיל האלימות. קודם אלימות מילולית ואח"כ - מי יודע? למה שאכבד אותם אם הם מסרבים לכבד אותי? העגלה שלהם מלאה בסחורה מסוג אחד בלבד בעוד זו שלי גדושה בסחורות ממקורות וממינים שונים.

שלא לדבר על כך שהם נוטים פחות לטפח את סביבת מגוריהם. וכל אלו שיזדעקו שאני גזענית מוזמנים לבקר בבני ברק. סבתא שלי גרה שם באיזור שהיה חילוני והתחרד. עכשיו הרחובות והחצרות מטונפים כי הרי זה לא ממש חשוב והבניה הבלתי חוקית משגשגת, כי לכל אחד יש איזה מישהו בעיריה שיעזור לו.

17. השמאל הוא אנטי פלורליסטי. זה ברור.
אדם   (03.01.11)
18. ערבים לא מתיישבים כדי לשנות את אופי המקום ?
גאון   (03.01.11)


19. אז זה התנאי-אפשר להפלות מי שלא מתישר עם רוח השכונה?
זאב בודד   (03.01.11)
יש לזה השלכות מרחיקות לכת. זה אומר שאם ספרדי נכנס לשכונה אשכנזית זה רק בתנאי שהוא יסתיר את אופיו הספרדי - קרי לא יפעיל מוסיקה מזרחית ויתלבש כמו שאר האנשים.
זה אומר גם שאסור למישהו חילוני לעבור לשכונה דתית אלא אם כן הוא מוכן לאמץ את האופי של השכונה, קרי לשמור שבת וצניעות.
זה גם אומר שלעובד זר מאפריקה אסור לגור בשכונה תל אביבית אלא אם כן הוא עשיר - כי הוא ישנה את אוירת השכונה מאוירה אשכנזית עשירה לאוירה של עוני שחום עור.
בקיצור - אתה גזען, ורק מנסה להתחכם ולהסביר למה אתה לא.
20. לכותב המלומד. ההבדל בין החרדים לערבים הוא
מיכאל   (03.01.11)
שהחרדים (זה לא נכון, אבל נניח) רוצים שלא תיסע בשבת.
הערבים רוצים להרוג אותך.
מה יותר גרוע. לא לנסוע יום אחד בשבוע או למות?
ויש עוד, אבל לא נעמיס עליך חשיבה מייגעת יותר מידי.
21. ערבים = גזענות, חרדים = ביקורת
שמואל ,   מרכז   (03.01.11)

אכן, יש הבדל מהותי בין הערבים לבין החרדים.

 

הערבים רוצים לגרש אותנו מאדמתינו במקרה הטוב ולהרוג אותנו במקרה הפחות טוב (יוכיחו זאת ה"מאורעות" שארעו לפני הקמת המדינה וכיבוש 67). זאת אחת מה"תכונות שאין באפשרותם לשנות" ולכן ההתנגדות לה מהווה גזענות.

 

לעומת זאת, לחרדים אורח חיים שונה משל הכותב (ושלי) וזאת אינה אחת מה"תכונות שאין באפשרותם לשנות". אי לכך התנגדות לחרדים היא ביקורת לגיטימית.

 

מצער לקרא כתבה של אדם הנושא תואר ד"ר אשר כותב דברי הבל שכאלו. וכמאמר חז"ל - מטהר את השרץ ב קן (150) טעמים. לצערי, אדם שכזה נתפס בעיני חלק ניכר מהציבור בארץ הן כדמות חינוכית והן כדמות סמכותית.

 

מכתבה זאת רואים כיצד מתקיים מאמר חז"ל: כל המרחם על אכזרים (מחבלים) סופו שמתאכזר לרחמנים (הרבה אגודות עזר כגון "יד שרה" הוקמו ע"י הציבור החרדי)

22. "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל"
יהודי בהתנחלות ת"א   (03.01.11)

חביבי, אתה כבר לא בגולה, אתה מוזמן לעוף לי מהמדינה אם לא נוח לך

ערבים יחרבנו על ה'זכויות' שלך כהומאני עאלק. החרדים היחידים שמנסים למנוע את התרבות הערבים פה בארץ, כשבינתיים הם לא מוכנים לקבל את השונה ומחנכים לשנוא את האחר

אבל אתם שמה בשמאל רגילים להוציא שוב ושוב מילים פלצניות כמו "גזענות" ו"שנאה" בלי להסתכל בעובדות בעיניים

אם אתה כל כך אוהב את הערבים (שרוצים להעיף אותך מהמדינה להזכירך) אז יאללה, תאכלס מיד כמה אלפים טובים בשייח'  מוניס..אהה רמת אביב כי אתה הומאני ונראה מי יצחק אחרון.

לי אין בעיה לגור ליד דרוזים או כל אחד אחר שלא מטיף לרצוח ולגירוש היהודים מארצם ההיסטורית. אז די כבר עם הפלצנויות שלכם YNET. העם לא מפגר וחי בללה לנד. רק אתם

23. שמע... אתה ממש יכול להתחרות בגבלס.
(03.01.11)

 

24. מעולה
סנצ'ו   (03.01.11)
25. שכן ערבי//או חרדי
מאיר   (03.01.11)

שכן חרדי,,, שומעים דברי תפילה,,,,,,,,מחיר הדירה עולה

שכן ערבי,,,, שומעים דברי שיתנא,,,,,,,,מחיר הדירה יורד

יהודי שואל שכן ערבי,,, למה המחיר של הדירה שלי יורד,ושלך  לא

עונה הערבי,,,לך אין שכן ערבי,,,,,,,

 

26. כל מילה זהב!!!
ממבו גמבו ,   פוליס   (03.01.11)
27. איך זה שכל הדעות הן מטעם ואין אף דעה שאינה מלבה שנאה ליהודים
יהודי   (03.01.11)

יש אולי רבע פרומיל של יהודים שמוכנים לחיות ליד ערבים, אבל כל הכתבות שוינט מביאים זהות בהתנגדות למובן מאליו - לזכות היהודים על הארץ ולהגדרה עצמית היהודית וההגנה עליה.

הפעם שולפים את השפן מהכובע ומצווחים: "חרדים"!!!!! בתקווה שאזכור המילה הזו יקפיץ את מדד השנאה וההתלהמות ויתרום משהו לדעה השמאלנית האנטי-ציונית האוילית הזו שמתחזה להומאניזם פלורליסטי אך בעצם היא הבל משיחיסטי מטורפיסי ומתאבדיסטי.

כמה נמוך, וינט. כמה נמוך.
28. זו היתממות. אנשים לא רוצים שכנים ערבים בגלל הבעיות שזה יוצר
איתי ,   ירושלים   (03.01.11)
רובם לא היו מתנגדים לשכנה שוודית עסיסית או שתיים גם במחיר של עץ אשוח אצלן בבית בחג המולד.
הבעיה היא שממש כשם שאכיפת החוק על חרדים לוקה בחסר (בגלל נורמות תרבותיות קלוקלות, העובדה שהם מפעילים אלימות, פועלים כציבור מלוכד ומגובים פוליטית וחברתית ע"י גופים רבי עוצמה ) - כך גם אכיפת החוק על ערבים, ובדיוק מאותן סיבות.
החרדים בוחרים לא להשתלב בחברה הישראלית על ערכיה ולהתקדם בסולם המקצועי-ערכי חברתי שלה - גם הערבים בוחרים באותו דבר בדיוק. ואל תספר לי שהם "לא יכולים", בישראל יש שויון חוקי ומהותי, אם הם היו מוכנים לקבל את עולמנו הערכי, עם התקווה, הציונות, יהודיות המדינה, שירות לאומי או צבאי - היינו מקבלים אותם בזרועות פתוחות ממש כשם שהיינו מקבלים בזרועות פתוחות את החרדים אם היו מקבלים אותה רשימת ערכים (פרט לצורך להחליף יהודיות ב"שויון ודמוקרטיה").
החרדים נוטים לשנות לרעה מבחינה תברואתית, כלכלית ומבחינת נוחות החיים את השכונות בהם הם חיים - כך בדיוק גם הערבים (וראה המהומות בערים המעורבות עכו, נצרת, פקיעין וכו' ביום כיפור שעבר ובמקרים אחרים).
לחרדים יש קצת יותר ייצוג והשפעה מלערבים בזרוע המבצעת של הממשל, הערבים מוצאים קצת יותר אוזן קשבת בתקשורת ובמשפט, שתיהו זרועות חשובות מאוד של הממשל (גם אם התקשורת פרטית ולא פורמלית).
אף אחד לא חושש משכן ערבי בגלל גזעו, אלא בגלל התרבות הערבית הנפוצה והשפעותיה על השכונה, ממש כשם שאף אחד לא חושש משכן חרדי בגלל צבע השטריימל שלו אלא בשל החשש מהתרבות החרדית המצויה והשפעתה השלילית על השכונה. אז בבקשה, נא לתקן ולהילחם בכל החוליים של החברה, גם אלו שקרובים לליבך. איך תרצה להשפיע אי פעם על החברה החרדית או הערבית אם לא תסכים לגור ליידם ? איך תרצה שהם יקבלו את ערכיך בלי שתהיה להם ההזדמנות לשמוע אותם ? (ואם תאמר לי שלך לא אכפת להשפיע עליהם, חבל, לי אכפת מהם ואני רוצה להשפיע עליהם מערכיי הטובים יותר).
לי, יחסית קל לדבר, כי אני עדיין חי בשכירות זמנית במעונות סטודנטים עם מעט מאוד ערבים, מעט מאוד חרדים, ופיקוח די חזק (בודאי יותר משל משטרת ישאל הענייה וחסרת האונים) על ההתנהגות הסבירה של כולם. אבל הייתי רוצה לקוות שהייתי מוכן לגור גם לייד ערבים ולייד חרדים, במטרה להשפיע על שניהם רוב טובה ולקרבם לתרבות שלי, גם בלי הפיקוח ההדוק. הלוואי שאני צודק.
29. טעות - השמאלנים גם לא רוצים ערבים ליד הבית !
בני   (03.01.11)
30. כפיה דתית זה לא פלורליזם
עודאשכנזי   (03.01.11)
חרדים חיים בלב תל אביב בשמחה וביחסי שכנות טובה.
אבל החבדניקים ושאר עובדי האלילים המסיונריים מנסים להשפיע על שכונות שלמות ולכן מרוויחים את חוסר החיבה אליהם בצדק.

ערבים לא באים לשכונה כדי לשנות את האופי שלה, חבדניקים - כן ובמוצהר.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה