כלכלה  כלכלה בארץ
מחירי הדלק מטריפים אפילו את נוסעי האוטובוסים
תני גולדשטיין
פורסם: 11.02.11, 12:03
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 183 תגובות ב-111 דיונים
61. הפגנה ענקית - כנסו לפרטים
מחאה אזרחית ,   www.NoMore.co.il   (11.02.11)
צו 8 הפגנת ענק ביום שלישי 15.2 19:00 מוזאון ת"א שד' שאול המלך 27, מתחם גולדה מאיר תל אביב.

הקבוצה שהוציאה שתי שיירות לירושלים, הפגינה מול האוצר, השתתפה בועדות כלכלה וגרמה לח"כים לפחד על הכיסא, הפגינה מול ביתו של שר האוצר והציתה את גל המחאה קוראת לכם לבוא - לצאת מהאדישות.
הגיע זמן לומר די - איננו כרטיס האשראי של הממשלה החונקת הזאת.

אחנו לא גוף פוליטי ולא נותנים למפלגה זאת או אחרת או גוף פוליטי אינטרסנטי להשפיע על עמדתינו והמחאה היא רק של האזרחים.

תתעוררו וצאו עם חבריכם לרחוב !!!
62. הכל פוליטיקה כנסו
yakov ,   אשקלון   (11.02.11)

מייצרים כותרות פוול גז בניוטרל לפני שנתיים הכל היה ורוד מסקנה הכל פוליטיקה מה שיעשה ביבי יחפשו אותו הוא לפחות מנסה לשמור על קופת המדינה לעומת אולמרל שעסק בלספור כסף לכיסו והתיקשורת מחאה כף

63. הי!! גם לעניים יש רכבים! (פיאט ב 3000 ש"ח)
(11.02.11)
64. ביבי-ליברמן ממשלת אליטיזם אשכנזית
הקומפלקס היהודי   (11.02.11)
65. כשמתייקר הדלק- בהמשך עולים גם מחירי הנסיעה בחבורה ציבורית
רחל   (11.02.11)
ועולים גם מחירי החשמל ועולים מוצרים ושירותים נוספים. זה לא עולה רק למי שנוסע באוטו פרטי!
66. אני נוסע באוטובוס
צחי   (11.02.11)
ואכן הנסיעות ארוכות יותר, אבל אני יכול לנצל את הזמן בעבודה במחשב. הכל שאלה של ניצול נכון של הזמן. היגיע הזמן שכולנו ניסע בתחבורה ציבורית. זה חשוב לסביבה ותורם למדינת ישראל. להפסיק להאשים בכך את משרד האוצר. אנחנו חיים על זמן שאול ורצוי שנבין עד כמה תחבורה פרטית מסוכנת.
67. תודה לאל שאני ואישתי בקבע
יואל   (11.02.11)

הוריי הם גימלאים של החב' למטבעות ומדליות בשמרד הביטחון.  הוריה של אישתי עבדו בקק"ל.  ההורים שלנו היו בשליחות המדינה 4 שנים. מינקות הטיפו לנו להישאר בקבע. היום אנחנו אסירי תודה. שנינו בני 30 הורים לתאומים. שנינו פקידים ( אין מה לעשות יותר מתשעים אחוז מהקבע הם פקידים אבל חלק גם היו תומכי לחימה ולוחמים בסדיר) אנחנו בדרגת רס"ן ושכרנ הוא בממוצע 21 ברוטו.  הצבא מערכת לא פשוטה אבל ביחס לאזרחים קשיי היום ולמודי הדאגות חיינו נעים על ים רגוע.  כל סביבתנו הם משרתי קבע ולכן הפריזמה האזרחית שלי מוגבלת מאד. אני אמרתי היום לאישתי שאולי אנחנו נראים זחוחים מדי ואולי כדאי שנסיר את המדבקות מעל הפגוש של הרכבים כי זה מראה שאנחנו בקבע. תודה לאל שעוד 13 שנים ונוכל לבחור אם לצאת לקבע. רכשנו דירה דרך המבצע של "חבר" וכעת אנחנו חושבים לרכוש דירה נוספת להשקעה. אישתי אומרת שאת העליה במחירי הדיור מייחסים לגימלאי ומשרתי הקבע ואני אורמ שמי שעינו צרה היה יכול להצטרף למערכת ולהרגיש זחוח אבל זה העם שלנו.  אז נכון, איני מסכן חיי בשירות (זה שירות ולא עבודה, לכל המלעיזים) אלא אם אקבל הרעלת מזון או עיני תפגע מחוד העט אבל לא אתן דבר תמורת התחושה של חסור דאגה ותחושת חסינות המאפשרים לנו להרדם בשלווה ולקום ללא תסכול.

הוריי הם גימלאים של החב' למטבעות ומדליות בשמרד הביטחון.  הוריה של אישתי עבדו בקק"ל.  ההורים שלנו היו בשליחות המדינה 4 שנים. מינקות הטיפו לנו להישאר בקבע. היום אנחנו אסירי תודה. שנינו בני 30 הורים לתאומים. שנינו פקידים ( אין מה לעשות יותר מתשעים אחוז מהקבע הם פקידים אבל חלק גם היו תומכי לחימה ולוחמים בסדיר) אנחנו בדרגת רס"ן ושכרנ הוא בממוצע 21 ברוטו.  הצבא מערכת לא פשוטה אבל ביחס לאזרחים קשיי היום ולמודי הדאגות חיינו נעים על ים רגוע.  כל סביבתנו הם משרתי קבע ולכן הפריזמה האזרחית שלי מוגבלת מאד. אני אמרתי היום לאישתי שאולי אנחנו נראים זחוחים מדי ואולי כדאי שנסיר את המדבקות מעל הפגוש של הרכבים כי זה מראה שאנחנו בקבע. תודה לאל שעוד 13 שנים ונוכל לבחור אם לצאת לקבע. רכשנו דירה דרך המבצע של "חבר" וכעת אנחנו חושבים לרכוש דירה נוספת להשקעה. אישתי אומרת שאת העליה במחירי הדיור מייחסים לגימלאי ומשרתי הקבע ואני אורמ שמי שעינו צרה היה יכול להצטרף למערכת ולהרגיש זחוח אבל זה העם שלנו.  אז נכון, איני מסכן חיי בשירות (זה שירות ולא עבודה, לכל המלעיזים) אלא אם אקבל הרעלת מזון או עיני תפגע מחוד העט אבל לא אתן דבר תמורת התחושה של חסור דאגה ותחושת חסינות המאפשרים לנו להרדם בשלווה ולקום ללא תסכול.

68. אם חברי הכנסת ושריה היו ללא נהגים - המחירים היו טסים מטה.
דג   (11.02.11)
אבל מדינת ישראל היא מזמן לא מדינת כל אזרחיה.

מדינת כל קומבינוטוריה - אולי..
69. פחות מכוניות - פחות זיהום אויר
לייקר הדלק עוד ,   סעו בתחבורה ציבורית   (11.02.11)
לייקר את הדלק עוד!
סעו בתחבורה ציבורית והפסיקו לזהם את האויר!!!
70. כולם מסכנים ורעבים..אבל קונים עוד מכוניות ועוד דירות
משה האורגינל ,   רמת גן   (11.02.11)
סוכניות הרכב והקבלנים קורסים מרוב ביקוש..וכולם מתבכיינים שאין להם
6 שקל לסוע מסכנים באוטובוס..אני לא קונה את הבולשיט הזה!
יש מסכנים תמיד אבל הם אחוז בודד בקושי מהציבור.
רוב הציבור נוסע באוטו חדש, גר בבניין חדש עם לובי ושומר,
קונים כאילו אין מחר בקניונים ולכן רק עוד קניונים צצים למלא את החסך
ונוסעים פעמיים בשנה לחו"ל .....
תראו סטטיסטיקות של יציאה מהארץ!
תראו כמה רכבים חדשים נמסרים בחודש
כי את זה שהמחירי הדירות רק עולים ועולים מרוב הביקוש כולנו כבר יודעים.
עם של בכיינים כרוניים!! פתאום לכולם עליית מחיר הלחם ב 3 אגורות
תזרוק את כולם אל חרפת רעב???? הכל סיפורים !!

71. 2 דברים מקוממים בקשר לאוטובוסים
חלכאות ונדכאות ,   פקקים בגוש דן   (11.02.11)
1) נוסעות הרבה יותר נשים באוטובוסים מגברים. זה מעיד משהו על הרכב החברה "השיוויונית" שלנו.
2) צעירים שכחו את הביטוי "מפני שיבה תקום". פשוט מוציא אותי מדעתי לראות צעירים יושבים במושב הראשון, כאשר לידם עומד קשיש. איפה הכבוד?
72. תודה לנהגים של 74 א
תושב חולון ,   חולון מרז   (11.02.11)
עושים עבודה נפלאה בבוקר ואחר הצהריים
כולל את 76 א
תודה לכם
73. "תחבורה ציבורית זה לעניים"?
קרפצ'יו   (11.02.11)

התבטאות אומללה...

אם אנשים פה היו חכמים, היו אוסרים על נסיעה ברכב פרטי עם פחות מ-4 אנשים. בן-אדם שנוסע לבד ברכב פרטי הוא לא פחות מפושע - מבזבז דלק, מקום בכביש ופוגע בסביבה...

עליית מחירי הדלק היא דבר נפלא, אני אישית בעד שהמכירים יוכפלו, וכל ההכנסות יילכו לסיבסוד תחבורה ציבורית והקמת כבישים לתחבורה ציבורית בלבד, והכפלה פי 5-10 של מספר הרכבות בארץ.

 

אבל כמובן, עדיף שאנשים ימשיכו להרים את האף לבד באוטו...

74. בירושלים אגד חוסמת מוניות שירות אגד מאפיה
אגד רעה לירושלים   (11.02.11)
75. תחבורה ציבורית בשבת!!!
(11.02.11)
הסיבה היחידה שאני עדיין מחזיק אוטו, היא היעדר התחבורה הציבורית בשבת.
מה לעשות, אני עובד כל השבוע, ורק בשבת יש לי זמן לבקר את המשפחה, החברים, ולטייל.
במהלך השבוע, אני מסתדר מעולה: אופניים מהבית לתחנת הרכבת, רכבת לתל אביב, רגליים / אוטובוס מתחנת הרכבת לעבודה, והפוך בערב.
עולה לי 30 שקל ביום להגיע לעבודה - חצי משהדלק + החניה היו עולים. ושלא לדבר על החסכון בזמן, העצבים של הפקקים, וזמן האיכות ברכבת - לקרוא ספר או לראות סרט בלפטופ.
הלוואי והייתי יכול גם בסופ"ש לעשות כך כשאני נוסע לבקר את המשפחה.
76. אני בת 13 ונוסעת כל בוקר לביה"ס בקו 63
יהל ,   ת"א   (11.02.11)
פשוט נורא !!! אני צריכה לנסוע 7 תחנות בסה"כ , הנסיעה לוקחת בממוצע 7-10 דקות , בשעות עומס 15 דקות ובימי שישי לפעמים 5 דקות ,אבל לעומת זאת התדירות של האוטובוס, זה פשוט נורא !! האוטובוס אמנם מגיע פעם ב10 דקות (או לפחות אמור ...) אבל הוא מגיע כל כך מפוצץ באנשים שהנהגים פשוט לא יכולים לעצור בתחנה כי אין יותר מקום באוטובוס ! אתמול הגעתי לתחנה ב-7:30 ובית ספר מתחיל ב8:15 לנסיעה של סה"כ 10 דקות , 5 אוטובוסים לא עצרו בתחנה ! איחרתי כמובן .... כמובן שבנוסף לזה יש גם את מחירי הנסיעה שרק הולכים ועולים, עיריית תל אביב מספקת כרטיסיות אוטובוס בחינם לתלמידים שגרים מעל 3 ק"מ קו אווירי מבית הספר (וכמו שאמר אבא של חברה שלי - " מה זאת אומרת קו אווירי , הבת שלי טסה במטוס או נוסעת באוטובוס לבית הספר ?!) אך חסרים לי 8 מטרים כדי לקבל את ההטבה . על כל חודש של נסיעות לבית הספר אני משלמת : 6 ש"ח לנסיעה , שתי נסיעות ביום (הלוך+חזור ) 6 ימי לימודים בשבוע, 12 נסיעות לשבוע , כלומר בחישוב מהיר :144 ש"ח לשבוע !!!! מחיר יקר מאוד !! אמנם יש ברשותי כרטיס רב קו שכולל הנחה של 50 % לנוער , אך למרות זאת זה מאוד יקר, 72 ש"ח לשבוע זה בהחלט לא זול .... אילו מחירי הדלק היו זולים יותר פחות אנשים היו נוסעים באוטובוס מכיוון שזה היה פחות משתלם מה שהיה מונע את בעיית האוטובוסים המלאים ובנוסף מחירי הכרטיסים היו יורדים מה שהיה עוזר לאוכלוסיה החלשה ולאנשים שנוסעים כל יום באוטובוס .
77. קנו אופניים עם מנוע. 2 ליטר דלק מספיק לשבוע
(11.02.11)
78. תעשו מטרו(רכבת תחתית) כמו באירופה ואני אמכור את האוטו שלי
(11.02.11)
אני צריך את האוטו בעיקר כדי להגיע לעבודה.
אם תהיה רכבת תחתית שתביא אותי בזמן סביר לעבודה - לא רק אני הרבה לא יסעו לעבודה באוטו ושלום לפקקים בישראל.
לגבי הטיולים בשבת - אולי אני אוותר עליהם או אסע באופניים.

תנו לעם אלטרנטיבה (תחבורה ציבורית כמו באירופה ולא כמו בארץ) ותראו שלא צריך להוזיל מחירים של כלום כי כולם יסעו בתחבורה ציבורית.
79. הכל עניין של אג'נדה...
Righteous Dude   (11.02.11)
כל בר דעת שקורא את הכתבה צריך להבין שהמסקנה המתבקשת היא שדרושה השקעה ממשלתית בתחבורה הציבורית בשביל לייעל לשפר ולהוזיל אותה, כך שתהווה אלטרנטיבה כדאית, אשר תוכל להתחרות בתחבורה הפרטית.

מהלך זה בלבד אשר בשיתוף עם הגברת התודעה לתחבורה ציבורית וחיסכון בדלק, יכול להוריד את הפקקים - כך שגם עבור אלו שחייבים לנסוע ברכב פרטי ייחסך דלק. בנוסף כשהביקוש יורד המחיר יורד, וחברות הדלק יהיו חייבות לעשות הנחות ולהוריד את המחירים.

חבל שהאג'נדות של הכתב, מניעות אותו להסיט את הכתבה נגד ביבי בכל מחיר, במקום להגביר את תודעת הציבור לפתרון אפשרי לבעיית התייקרות הנפט העולמית
אשר חלק מכם יתפלאו ואף יתעצבנו כשאומר זאת - אבל לא כל בעיות העולם הם באשמת ביבי, ובפרט לא התייקרות דלק בלתי נמנעת.

80. צודקת! דרושה הפלייה מתקנת דחוף! הגיון פמניסיטי...
Righteous Dude   (11.02.11)
צריך להוריד את מחיר הנסיעה באוטובוסים עבור גברים, כדי לעודד שימוש של גברים בתחבורה ציבורית.

רק כך ייווצר שוויון במספר הנוסעים בין המינים!

הגיון של פמניסטיות........
81. עליות מחיירים לא מפריעות לי. אני ממלא רק ב100 ש"ח
הבונבון   (11.02.11)
82. התחבורה הציבורית קיימת לסודאנים ופיליפינים שיגיעו בזמן לנקות
bhbb   (11.02.11)
את בתי העשירים בצפון תל אביב
83. ברגע שדלק עולה - הכל עולה!!! היא עלות ההובלה עולה.
ק ,   צפון   (11.02.11)

ברגע שצריך לשלם יותר על הדלק כדי להביא קמח למאפיה או חלב לסופר או רהיתים לחנות - בקיצור כל דבר שמועבר על ארבע לפני שמגיע ללקוח (ומדובר על כל המוצרים אפשרים!) - זה עולה יותר לספק, הוא מגלגל את העלות למוכר, והמוכר מגלגל לקונה.

בגלל זה כולם קפצו - עלות הדלק - עלות של כל המוצרים עבורנו!!!!! כולל דירות, כי צריך להביא חומרי ביניין .........

 

 

84. הדלק לממשלה עולה 2.3 שח השאר מיסים!!!!
אהוד   (11.02.11)
הדלק לממשלה עולה 2.3 שח !!!! השאר זה מיסים!!!   שביבי יקבל עשרה אחוזים הנחה כשיסע באוטובוס !!!
85. בירושלים אגד חוסמת מוניות שירות ונותננת שירות זוועה
אגד רעה לירושלים   (11.02.11)
86. המדינה מנסה להרוויח מיליארדים ע"י הכרחת האזרחים לסוע ברכבים!
יבגני ,   מרכז   (11.02.11)
המדינה עושה כל ביכולתה כדי שנרצה לקנות ולסוע ברכסים ולכן היא לא משקיע בתחבורה הציבורית כלום והיא רק עושה אותה יותר ויותר גרוע כדי שעוד ועוד אנשים יקנו רכבים והיא תוכל לגזור קופון על הדלק, הרכבים, הביטוחים, הטסתים, הרישיונות, לימודי הנהיגה, קנסות, כבישי האגרה ועוד דברים.

המדינה ומשרד התחבןרה בראשם עושה הכל על מנת שהתחבורה תהיה גרוע בונים עוד כבישים כל הזמן ומרכיבים אותם כדי שעוד מכוניות יוכלו להיכנס ולעמוד בפקקים ולשרוף דלק יקר יקר.

משרד התחבורה עושה הכל על מנת לסבך את התחבורה הציבורית:
אוטובוסים

1.
מרחק בין תחנות האוטובוס
תחנות האוטובוס נמצאות במרחק 300-500 מטר אחת מהשניה?
למה? זה גרוע ובדיוק כדי שיקח לאוטובוס לסוע המון זמן.
למשל: המסלול של האוטובוס הוא 10 ק"מ יקח לאוטובוס שעתיים לסוע כי עצירה בכל תחנה היא כ 3-5 דקות במיוחד בבוקר בערב כשעמוס ומלא אנשים נכנסים.
בחישוב פשוט 10,000 מטר חלקי 400 מטר בין תחנות בממוצע יוצר 25 תחנות אוטובוס. 25 כפול 4 זה 100 דקות שהם שעה ו40 דקות רק על לעצור בתחנות ומה אם לסוע ביניהן ולעמוד בפקק.?
כמו שאמרתי שששעתיים לפחות בשביל לעבור 10 ק"מ ברגל לדעתי זה לוקח פחות!
אז למה לא להפחית ולהרחיק את התחנות ל 800-1200 מטר
הרי לא משנה איפה אתה תגור יקח לך רק עוד 3-5 דקות להגיע לתחנה גם כאשר המרחק בין התחנות יהיה 800-1200 מטר.
אז כאשר נעשה את החישוב כאן נגיע ל 10 תחנות בלבד
שכנראה יהיו יותר עמוסות נכון אבל כיוון שהאוטובוס כבר עצר לא יקח לו הרבה יותר זמן להכניס את האנשים בתחנה וגם אם נוסיף לו שתי דקות מ 6-7 דקות זה יקח רק 65 דקות כי יהיו רק 10 תחנות בלבד!
כבר הפחתנו 35 דקות מהדרך אבל זה הרבה יותר כיוון שהאוטובוס לא יצטרך לעצור ולהאיץ בין ה15 תחנות שביטלנו שזה זמן נוסף שלא הכנסנו בכלל לנוסחא ולכן לדעתי רק ע"י דילול בין התחנות אפשר להפחית א תזמן הנסיע לחצי!

2.
כרטיסי הנסיע והדבר הגאוני "רב קו" שעדיין לא עובד כמו שצריך ואני לא מבין עד שעשיתם כרטיס דיגיטלי יופי באמת התקדמות מימי היביניים של הכריטיסיות.
אבל חוץ מלעשות את זה דיגיטלי נשארנו באותה טכנולוגיה וזה כיוון שמטרתו של הרב קו היא להוריד עול מהנוסעים מחד שזה חשוב אבל מה שיותר חשוב זה להוריד את זה מהנהגים כדי שהם יצטרחו לנהוג בזהירות וביעילות ולא להתעסק כל דקה ראה סעיף למעלה בכל התחנות הלא נחוצות בעבודה לנחוצה של לחייב את הרב קו של הנודע כי כך זה מתנהל היום הנהג יודע אולי לתפעל את המכשיר הלא מתוכם ולחייב מחירים שונים ומשונים שתלויים במרחק נסיע ועוד כל מיני סיפורים שצריך להסביר ללקוח ולהעביר את הכרטיס והוא לא עובד ולהוציא לו קבלה (לא אמרו שעוברים לירוק ומפסיקים עם הנייר).?
בנוסף כדי להטעין את הכרטיס בכסף צריך לשלם לנהג הוא צריך להתעסק עם עודף.?

אז אולי נעשה יותר מתוחכם למשל נעשה הטענה ותשלום על הנסיע של
הרב קו בתחנה בתחנות זה כבר קיים לא צריך להמציא יש כל מיני אפשרויות למשל בקוריטיבה אפשר לבחון גם דרך יותר פשוטה שם התשלום בתחנה כאשר היא יותר מוגבהת ויש שביל שיורד לתוך התחנה ואפשר להיכנס ולצאת.
אבל אפשר לחשוב על עוד דרכים כשיש כבר כרטיס דיגיטלי זאת הזדמנות לא לבצע סחבת של התשלום בכניסה לאוטובוס.
בנוסף אפשר להתקין מחיבים בתוך האוטובוס לא של הנהג אלה מכונה אוטומטית.

אתם אומרים שהישראלים לא ישלמו. ישלמו בספק? צריך רק לעודד אנשים:

א. להגדיל את הכנסות למי שאין בידו כרטיס.
ב. להגביר את הפקחים ולהוריד את המחירים של הכרטיסם במיוחד חופשי חודשי.
ג. לאפשר גם חופשי תלת יומי, שבועי, דו שבועי, תלת חודשי, חצי שנתי, ושנתי!
כמובן להוזיל הכל בהתאמה בפרופורציה גדולה יותר לתקופה גדולה יותר הוזלה גדולה יותר.
ד. לארגן מועדון נוסעי תחבורה ציבורית. הם מאות אלפים ואף מיליונים (ויהיו גם יותר אם נעשה משהו כבר)שנוסעים בתחבורה הציבורית למה שלא יוכלו לקבל למשל הנחות ברשתות על זה שהם משתמשים בתחבורה וגם הרבה קונים.

3.
אפשר גם להוסיף נוחות לאוטובוסים למשל שקעי חשמל למחשבים מדפים שנית להניח עליהם מחשבים תאים לתיקים וסלים.
א. אינטרנט חינם זה אפשרי אני אומר לכם אפילו אלחוטי :-).
ב. תחנות אוטובוס גדולות, נוחות, יבשות, מעובררות, נקיות רלונטי גם לסעיף העליון פחות תחנות אפשרות של השבחתן לרמה גבוהה.

יש כמובן עוד ועוד דברים שאפשר רק להוסיף וזה יעודד אנשים לסוע באוטבוסים יקצר את זמן הנסיע מכמה כיוונים פחות מכוניות בכבישים פחות זמן נסיע נטו עקב הפחתת תחנות ומניעת הסחת הנהג לתשלום הכרטיסים.




87. תעלה רמת הגירושים בארץ
לא פה ולא חוזר   (11.02.11)
כיוון שהרבה זוגות בעיקר צעירים נכנסים למשבר וללחצים כלכליים,זהו דבר הגובר לריבים ולמחלוקות רבות בין זוגות,לדוגמא אני נפרדתי מארוסתי כיוון שלא רצתה לרדת מהארץ ואני שצפיתי את המצב העגום ההולך וגובר בארץ ניסיתי לשכנעה לרדת מהארץ כיון שלא נצליח לחיות פה בכבוד.לאחר שהיא החליטה שהיא נשארת בארץ ויהי מה ("פה נולדתי ובלה בלה בלה...") ,נפרדו דרכינו,אני עזבתי את הארץ לקנדה וכעת אני חי ברמת חיים נהדרת עם BMW חדש,עבודה מסודרת,תחבורה ציבורית תקינה ומחירי מחיה בסיסיים נוחים בזמן היא עוברת מעבודה לעבודה,מרוויחה שכר מינימום ובקושי מצליחה להחזיק פיאט פונטו 96.יחי הירידה מהארץ!
88. רציתם ביבי- קיבלתם ביבי!
אזרח מיואש   (12.02.11)
89. כשתהיה בארץ מע' תחבורה יעילה אז ההתייקרות תהיה "טובה לסביבה"
לבלה   (11.02.11)
90. אני זוכרת את הימים שכרטיסיות עלו 5 שקלים!
--   (11.02.11)

ואם איבדתי את הכרטיסיה יכולתי לקנות חדשה מדמי הכיס השבועיים שלי, בלי שהורי ידעו ויתחילו להטיף.

תראה לי ילד שהוריו נותנים לו 61 שקלים דמי כיס, כל שבוע. וזה לא נחשב אז הרבה כל כך.

במונחי קניית קרטיבים, זה מקביל ל-16 שקלים היום.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה