כלכלה  טורים  יעל אונגר
אין חלקי חילוף? אפשר לבטל את העסקה
האותיות הקטנות / יעל אונגר
פורסם: 24.02.11, 11:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות ב-13 דיונים
1. טוב שיש חוק אך באין אכיפה למי אכפת מהחוק!!
(24.02.11)

הזמנתי בחנות מסויימת מוצר , שילמתי מקדמה והתחייבתי לשלם 20% במקרה של ביטול מצדי מכל סיבה שהיא. המוצר הגיע פגום וכשביקשתי להחליף אותו באחד תקין נאמר לי שאין חלקים. ביקשתי מוצר דומה ולא היה אז ביטלתי את העיסקה.

החוצפנים גבו ממני 20%.

זה הגיע לבימ"ש לתביעות קטנות.

השופט פסק (אתם יושבים?) שגביית ה-20% הינה חוקית מכיוון שביטלתי את העיסקה, ומכיוון שהסכמתי לסעיף "מכל סיבה שהיא" וזה כולל מוצר פגום אז זה תקין.

אז לידיעתל השופט: זה לא חוקי, לא מוסרי ולא צודק.

2. הבעיה היא המחיר הגבוהה במיוחד על חלקי החילוף -
(24.02.11)

דרישת מחיר גבוה - מבטלת למעשה את דרישת החוק.

 

בפעם האחרונה כאשר בקשתי חלק חילף פלסטיק למעבד מזון דרשו מחיר כחצי ממחיר של מעבד חדש. לשאלתי מה ההגיון ענו - "אל תחפש הגיון בחלקי חילוף"

 

לביתי נשברה העדשה במצלמה - כמה ימים לאחר הקניה. המחיר היה 300 ש"ח + מע"מ כאשר מחיר כל המצמה היה 592 ש"ח

3. מה עם יבואן שלא מוכר חלקים ומחייב אותך לתקן במעבדת שירות שלו
לדוגמא IVORY!! ,   פרטים בפנים   (24.02.11)

אייבורי מחייבים אותי לתקן את המחשב נייד רק אצלם במעבדה בעלות תיקון מופרחת ולא מוכנים למכור לי את החלק לבדו.

מדובר על מאוורר במחשב נייד שהם היבואן שלו (MSI) ולכן רק הם מחזיקים בחלקי חילוף.

כאשר ביקשתי מהם לרכוש רק את המאוורר הם ציינו כי הם לא מוכרים אותו וכי אני צריך למסור להם את המחשב ל-3 ימי עסקים (ממש לא אפשרי מצידי) וגם רוצים מחיר של החלק + 180 ש"ח עבודה (עבודה של 5 דקות).

לדעתי הם חוצפנים וכעת מסתבר שגם עוברים על החוק!!

4. iPod Suffle - אין כבלים בארץ
משה6   (24.02.11)
יופי, אפלסטור אני בדרך.
5. כתבה חשובה. טוב לדעת . תודה
יוני ,   רמת גן   (24.02.11)
6. לצערי הכל יפה בתאוריה בתי המשפט לעולם לא הלכו עם האזרח
שי   (24.02.11)

ולא קנסו חברות וניתן לראות ולשמוע זאת כמעט כל יום איך חברות מנצלות את העובדה שהשופטים במדינת ישראל לא מעוניינים בטובת האזרח ( ע.ע תביעות נגד חברות הביטוח) לעולם לא נקנסו על כך שהונו את הלקוח

כנ"ל גם חברת הכבלים שמרמה באופן שיטתי וגם שם בית המישפט איינו נותן את דעתו לכך

אילו בתי המשפט היו קונסים בצורה רצינית ומכאיבה את החברות שמרמות את הלקוחות השרות של בתי המסחר וחברות של נותני השירות בארץ היה נראה אחרת

7. אפשר להחזיר אייפון?
תום ,   ירושלים   (24.02.11)
לאייפון אין חלקי חילוף בארץ אז האם ניתן לבטל עסקה זו?
8. YNETאיך אפשר ליצור איתכם קשר???
איתי ,   מודיעין   (24.02.11)

יש לי סיפור שכבר חצי שנה אני מחכה לחלקי חילוף.....אשמח אם מישהו יגיד לי איך ניתן ליצור איתכם קשר דרך האתר או דרך הפייסבוק. תודה רבה

9. קניתי טלפון נייד לפני חודשיים והוא התקלקל
zevik ,   natanya   (24.02.11)
השארתי את הטלפון לפני שבוע לתיקון ומאז בקושי עונים לי ,אין מסתבר חלקי חילוף לחנות והוא מושך אותי כל יום ובקושי עונה לטלפון ,האם יש דרך לגרום לו להחזיר לי את כספי או מכשיר חדש ?
חוץ מתביעה בבית משפט שיכולה לקחת הרבה זמן ?שילמתי 2700 ש"ח על הנייד הזה ,,
יש איזה גוף שיכול לעזור לי ...?
תודה
יש איזה מסמך מסודר שאני יכול לבוא איתו למוכר ולדרוש את כספי .??
10. אמנם באיחור אבל אני מוריד את הכובע
שבתאי   (25.02.11)
לפני למעלה מ- 20 שנה רכשתי נגן רדיו (אז לא היה נגן MP3) ספורטיבי עמיד במים של SONY משומש בחנות בבן-יהודה בת"א במחיר של 80 ש"ח. למרות שמכסה הסוללות הנסגר בבורג היה סדוק. הלכתי לחברת "ישפאר" יבואנית של SONY במגדל שלום בתל-אביב וביקשתי לרכוש את החלק. לאחר בדיקה ענו לי כי החלק לא קיים במלאי והם יזמינו עבורי את החלק. ואכן שבוע לאחר מכן חזרתי למעבדה ומכרו לי את החלק. מאוד הופתעתי כשביקשו סך של 2 ש"ח בלבד עבור החלק. ובכן, אז לא היה אינטרנט ויכול להיות שזה היה גם למעלה מ- 20 שנה לפני שתוקנו התקנות של 1986. אני שמח להגיב כאקט של צדק אפילו אם "מעט" מאוחר ולהזכיר את ההתנהגות הצרכנית שנראתה בזמנו מדהימה בעיני.
מסקנה, להשתדל לרכוש מוצרים מיבואנים מוכרים ובעלי שם.
11. תבדקו אחריות
עדי   (02.03.11)
מה שבאמת חשוב לבדוק זה האחריות, אחריות כפולה זו האופציה העדיפה ביותר
גם יבואן וגם חנות, גיבוי
12. בדיוק בגלל זה
שון ,   פתח תקווה   (02.03.11)

לא הולכים וקונים טלוויזיה אצל איזה מעכר בשוק או אני לא יודע איפה.

זה א' ב' לבדוק תנאי אחריות כשבאים לקנות מוצר לאוו דווקא חשמלי. כל מוצר!

וככל שאנשים רבים יותר יחתמו על העצומה הזאת בנושא אחריות זה יהיה לטובת כולנו! תפיצו לחברים, רק אנחנו יכולים לעשות את השינוי. הכוח בידינו!

 

 

 

13. מה עושים אם היבואן
רונן   (10.03.11)
לא מחזיק במלאי את החלק חילוף ואומר לכם למשל תבואו עוד חודש חודשיים? שזה כמובן בלתי נסבל במקרה של מחשב.
חזרה לכתבה