דיגיטל  טורים  ניצן סדן / ניצן מעוצבן
רוצים לדעת מי חיטט לכם בפרופיל? גם אני
ניצן סדן
פורסם: 13.04.11, 13:52
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 344 תגובות ב-257 דיונים
91. זאקרברג כבר לא תהיה...
מייק ,   מרכז   (14.04.11)
ההגבלה של תכונת ה-visitors היא אחת הסיבות המרכזיות להצלחתה של פייסבוק, שנכנסה לשוק שכבר הכיר היטב את קונספט הרשתות החברתיות. למעשה, האתרים שהקדימו את המפלצת הכחולה היו הרבה יותר ליבראליים: מייספס ו-livejournal למשל, שאיפשרו למשתמש ממש לבנות אתר ולעשות בו כאוות נפשו. דווקא ההגבלות שהטילה פייסבוק על גולשיה (המבנה הגרפי הנוקשה, הקטגוריות האוניברסאליות וגם ההגבלה של תכונת הויסיטורס) הן אלה שהביאו את ההמון לנהור לרשת הזאת ולנטוש את האחרות: פתאום פשוט יותר לשתף תוכן וגם לעקוב אחר משתפי תוכן אחרים.
מה שכן אפשר לעשות, זה להוסיף פיצ'ר כזה לבחירתו של המשתמש, שיקבע אם הוא רוצה לדעת או לא רוצה לדעת מי נכנס אליו, ואז כל מי שמנסה להיכנס יקבל אזהרה שביקורו יירשם. ככה נוכל לנפות את כל הפרנואידים.
92. אני אישית ממש לא רוצה את זה,
(14.04.11)
אין לי צורך לדעת מי נכנס לי לפרופיל, ואני לא רוצה שיידעו לאיזה פרופיל נכנסתי (אפילו שכן, אני יודעת, זה גורם לי להשמע כמו איזה סטוקרית).

בשימוש שלי בפייסבוק אני יוצאת מנקודת הנחה שמרגע שכתבתי משהו- אין לי שום שליטה עליו, זה בחוץ.

לכן, הטענה שזכותי לדעת מי רואה את זה רק כי הפרופיל שלי הוא "שלט חוצות ולא תעודת זהות" היא לחלוטין חסרת משמעות (אגב- אף מפרסם לא מקבל עדכון על זה שראיתי את שלט החוצות שלו, נכון?).

93. שטויות במיץ
יובל ,   חיפה   (14.04.11)
כל מי שיש לו פייסבוק מפרסם בפרופיל שלו תמונות, שירים , והגיגים מבחירת ליבו ובידיעה מוחלטת שמה שהוא מפרסם הוא נחלת הכלל. לא ירצה לפרסם? שלא יפרסם! אף אחד לא מכריח. אי אפשר לרצות לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. זה כל הקטע בפייסבוק
נשלח מהאייפון שלי
94. מה עם האפליקציה או myfacebookstalker?
עידן ,   ת"א   (14.04.11)
איך הם יודעים מי צפה בפרופיל?
95. כתבה מופרכת וטיפשית
רענן   (14.04.11)
יותר משחשוב לי לדעת מי גלש בכרטיס שלי, ממש לא הייתי רוצה שכל אקסית שאני נכנס מדי פעם לראות מה קוה איתה תדע שאני עושה את זה. אם הייתה יודעת לא הייתי עושה את זה, לא אני ולא רובם של האנשים. התוצאה של הפיצ'ר שהכתבה ההזויה הזו מדברת עליו היא ירידה עצומה בכמות הדפים הנצפים וברמת השימושיות של הפייסבוק. נו באמת.
96. שטויות
איל   (14.04.11)
רעיון נוראי... יהרוס את הפייסבוק
97. רעיון לא טוב, בלשון המעטה.
לא צריך דייטים.   (14.04.11)
נראה לי שהכותב יוצא מאיזושהי הנחה בסיסית שפייסבוק הוא בעיקרו כלי ליצירת קשרים רומנטיים. הוא כותב "קשה לי להאמין שיש משתמש פייסבוק שלא ניצל אי פעם את הרשת החברתית כדי למצוא בן זוג חדש, כדי לראות אם האקסית השמינה כפי שהפציר הפתק ששם בכותל, או כדי למצוא פרטנר ללילה."

אבל, כמה מפתיע, יש המוני משתמשי פייסבוק שכבר יש להם פרטנרים ללילה, לא צריכים בני זוג חדשים, ואפילו אחוזי השמון של האקסיות לא מעניינים אותם. שימוש בפייסבוק הוא לא רק לשם סריקה של בני זוג פוטנציאליים.

אני נכנס לפרופילים של משתמשים רבים מכל מיני סיבות, רובן המכריע תמימות למדי. רק זה חסר לי, שכל כניסה לפרופיל של מישהי, אפילו סתם חברה של חברה, מיד תתפרש כנסיון עיגוב. אולי באתי לראות אם היא באמת קרן מהתיכון? או להתרשם מהתמונות של הטיול שלה לאיטליה? או אולי סתם לחצתי בטעות על תמונת הפרופיל? או כל סיבה אחרת. אבל לך תסביר שהגעת אל הדף שלה בלי כוונה רומנטית - התגובות יהיו חשדניות ולא נעימות.

מה שיקרה אם רעיון כזה ייושם הוא שרמת החשדנות בפייסבוק תעלה לרמות בלתי נסבלות, והאתר יהפוך די מהר לעוד רשת היכרויות בין רווקים. כל השאר - הילדים, הנשואים, הסבתות - אנחנו נודר מן הרשת. לפייסבוק יש הרבה בעיות, אבל לפחות הוא מעניק פלטפורמה חברתית לכל מיני צרכים חברתיים אנושיים.

אז אנא, ניצן, את ההיכרויות תשאיר לאתרים המוקדשים לכך, ותן לנו לשוטט כאוות נפשנו ולראות מה שמשתמשי פייסבוק מוכנים להציג לציבור הרחב. יש לכך ערך מעבר לזיווגים.
98. סטוקרים?!
אוי נו   (14.04.11)
זה שאני רוצה לדעת איך נראית מישהי מהיסודי שלא ראיתי 20 שנה, ואני לא רוצה להוסיף אותה כחברה, כי כאמור, לא ראיתי אותה 20 שנה, ממש לא הופך אותי לסטוקרית.
אתה טוען שזכותך לדעת מי הסתכל לך בפרופיל? אני אומרת שזכותי שלא ידעו על כל פעולה שלי. קוראים לזה פרטיות (ואם זר יכול להסתכל לך בפרופיל, זה אומר שלא דאגת לכך שהפרופיל שלך יהיה פרטי).
אם אתה לא רוצה שזרים יציצו לך בפרופיל אתה יכול (כפי שאתה בוודאי יודע) להסתיר כל פרט מידע שאתה רוצה.
99. תחסום את הפרופיל
ממש לא רעיון טוב   (14.04.11)
וכך איש לא יצפה
נשלח מהאייפון שלי
100. הכתב לא מבין את מהות הפייסבוק שהיא מציצנות
עדי ,   תא   (14.04.11)
101. פייסבוק זה לא אתר הכרויות
דני   (14.04.11)
באתרי הכרויות לגיטימי שתראה מי צפה בך וכו', בפייסבוק אתה יכול להגדיר את הגדרות הפרטיות כך שרק מי שברשימת חברים שלך יוכל לראות תוכן כלשהו מהפרופיל, אפשר להגדיר אפילו שאנשים ספציפיים מתוך רשימת החברים יחשפו לתוכן מסויים ואחרים לא. ככה שאם אתם לא רוצים שבן אדם מסויים יחשף למידע בפרופיל שלכם תדאגו לטפל בהגדרות הפרטיות או לא להוסיף אותו לרשימת החברים. זה פשוט מאוד
102. ========== מדובר בעסק מסחרי, מה גם שעלות השרותים ==========
שמוליק קיפוד   (14.04.11)

0 שקלים. בהתאם לכך קשה לצפות לזכויות. באפשרותך לעבור לרשת חברתית אחרת כזאת בתשלום או שעונה על צפיותיך.

 

פייסבוק הרשת החברתית המצליחה בעולם, כנראה שמשהו שהם עושים שם נכון.

חלק מהרשתות אחרות שאתה מציין שהן לטעמך "גוועות" לדבריך, השאלה למה.

 

103. בשביל זה יש את כול ההגדרות של Friends only אצלי לא תראה כלום
אני מתנגד לזה   (14.04.11)
אם אתה לא חבר שלי, או אם אתה מאלה כמוני שלא רוצה שכול העולם יראה מה כתוב לי על הקיר או מי החברים שלי אז תשתמש בהגדרות ותחסום את כול הזרים שלא חברים שלך.
אני לא רוצה שכול מי שאני נכנס לו יראה שנכנסתי, כי אם אני מחפש מכר עם שם די נפוץ ואני נכנס לכול אלו עם אותם השם לראות אם זה הוא אני לא רוצה שכול המאה אנשים בשם דומה יראו שנכנסתי ויתחילו לנדנד ולהציק לי ולשאול למה נכנסתי לפרופיל שלהם.

"נשלח מהמחשב שלי"
104. נפלא! אני מקוה שזאקרברג קורא ומפנים
כל מילה באמר אמת   (14.04.11)
105. אני אגיד לכם איך לא יוכלו להציץ לכם
כנסו   (14.04.11)
תסגרו את הפייסבוק החרא הזה - ואף אחד לא ייכנס לפרטיות שלכם
106. שליט"א? אולי יבדל"א אם כבר
עודד   (14.04.11)
107. שמעת על אפשרת לחסום את הפרופיל בפני זרים?
(14.04.11)
תשתמש בה
108. and than we will ask to know who googled us
user   (14.04.11)
and who just sent a look towards us in the street, when we didn't face him.
It is a stupid idea, mostly because it will cause stress in something which might be totally innocent.
Not everyone who's looking at us is a stoker, even if he likes our fotos.
I think that here FB is actually keeping on the privacy of its users.
109. פייסבוק בחיים לא ירשו לזה לקרות.. הסיבה היא שזה מה שמושך
מישו   (14.04.11)
אנשים ליהיות תקועים באתר שעות על גבי שעות!! הרי אם יוסיפו את התכונה הזו, אנשים יפסיקו עם זה לגמרי! חסל סדר שעות על גבי שעות בפייסבוק, אנשים יכנסו ע"מ לבדוק מה חדש וזהו.. עניין של כמה דקות.
110. פיתרון אמצע הדרך
ירון ,   תל אביב -יפו   (14.04.11)

לפי דעתי פייסבוק צריכה לספק פיתרון דומה ל"עקבות" באטרף דייטינג. המשתמש יכול לבקר בפרופיל של מישהו ולהחליט אם הוא מסיר או משאיר את העקבות.

 

111. אני מתנגד לגמרי - אפשר לסגור את פייסבוק אם זה יעבור
בני   (14.04.11)
אם רואים מי הסתכל בך, אף אחד לא יסתכל בך - ולא מדובר ב"סטוקר" - אלא גם אנשים רגילים שסתם רוצים להתעדכן עליך ולא יעשו את זה יותר.
תראה את לינקדין - אף אחד כמעט לא צופה באף אחד בגלל זה - למרות שזה בכלל מקצועי.
אז לא ולא ולא
112. לפי התגובות של אנשים נראה שאף אחד לא מסכים
צוקרברג מארק   (14.04.11)
איתך ומה שנעשה כרגע זו הדרך הנכונה...
חוץ מזה כמה אתה עסוק בעצמך שאתה צריך לדעת מי הם כל האנשים שהסתכלו לך בפרופיל יש דברים
113. סליחה, אבל הכלב של צוקרברג לא מכוער!
לין   (14.04.11)
114. אני נגד
אווז   (14.04.11)
לא רוצה שיראו לאן נכנסתי
וזה הרבה יותר חשוב לי מלראות מי הסתכל לי בפרופיל
115. בכל פעם שאני נתקל בבדיחה השחוקה על מגיב 19
אורי ,   נברסקה   (14.04.11)
אני מפסיק לקרוא וסוגר את הטאב.
ynet לתשומת ליבכם.
116. אני אוהב להסתכל על פרופילים של אנשים זרים
סטוקר פייסבוק   (14.04.11)
ושהם לא ידעו על זה. אז מה? אני עושה משהו לא בסדר?
נשלח מאייפון שלי
117. אתה רוצה שיראו שהיית?
מייקה   (14.04.11)
תגיב!

תעשה לייק
תכתוב על הקיר
תשתף

אני בעד המצב הקיים
באתי ראיתי הלכתי
אם אהבתי הגבתי

נשלח מהאייפון שלי
118. לא מעוניינת , מי שלא טוב לו שילך למקושרים
(14.04.11)
119. ניצן החביב, אתה טועה ובגדול. אסביר את עצמי..
ירון ,   פ"ת   (14.04.11)
מי שהפרטיות שלו תפגע זה לא אותו אחד ש"מחטטים לו בפרופיל" כהגדרתך. כמו שציינת: הפרופיל בפייסבוק הוא לא תעודת זהות אלא שלט חוצות שאנחנו מפרסמים מרצוננו החופשי ומתוך ידיעה ברורה שכל מידע עלינו שמוצג שם נברר והושם על ידינו במתכוון כדי שכל העולם ואשתו יוכלו להציץ ולראות... לכן ההשוואה לשכן שמציץ עלינו מהחלון איננה במקומה. עכשיו תאר לעצמך שחברה מסוימת שפרסמה שלט חוצות או פרסומת בטלוויזיה תדע בכל רגע נתון מי בדיוק הלך ברחוב והציץ אפילו לשנייה בשלט שמוצג ברחוב או זפזפ בשלט ונתקל במקרה בפרסומת... דווקא אותם אנשים שסומכים על הדיסקרטיות שכרגע פייסבוק מציעה בכל הנוגע ליכולת שלנו לחפש ולסנן חברים פוטנציאלים הם אלה שיפגעו ע"י מהלך שבעצם חושף אותם לעיני כל מבלי שבעצם רצו בכך ועלול ליצור רושם מוטעה לגבי כוונותיהם ובכך בעצם אתה משיג את ההפך ממה שקיוות: פחות תנועה באתר ופחות אנשים שמתחברים ומכירים ברשת החברתית
120. מי שרוצה להיות סטוקר שלי מוזמן..
רענניטה   (14.04.11)
מה שאני לא רוצה שאנשים יראו/ידעו עליי לא מופיע בפייסבוק מן הסתם ולכן אני לא מוצאת שום סיבה הגיונית שיראו לי מי צפה בפרופיל שלי.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה