הורים  חינוך ילדים  דפנה תייר
גמילה מחיתולים: איך להתחיל כבר בגיל שנה וחצי
דפנה תייר
פורסם: 17.04.11, 13:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 260 תגובות ב-160 דיונים
1. זה עובד!!
(17.04.11)
גמלתי על פי השיטה של דפנה, שתי ילדות בגיל שנה וחצי. היה קצר, מוצלח ומדהים. ממליצה בחום
2. קראתי והשתכנעתי
שולי   (17.04.11)

נשמע מתאים. מתכוונת לנסות בקרוב.

 

3. כמו לאלף כלב
מורן   (18.04.11)
כמובן שאפשר לאלף תינוקות, אפילו בני יומם לעשיית צרכים מתוזמנת. תהליך הלמידה, משפיל ואינו מלמד, משום שעם ילד בן שנה, אי אפשר לדבר ולהסביר, כמו עם בן שנתיים. בן שנתיים, מבין וחש סיפוק על שהצליח לשנות הרגליו. ומה עם הדאגה ששמים על כתפיהם? הם לא יכולים ללכת לשירותים בעצמם ותלויים במבוגר אחראי שיהיה קשוב, ולא הם יפשלו..
4. אני עדיין מחפש את הקשר בין הכותרת לתוכן המאמר
שאול   (18.04.11)
איך מאמר שכותרתו "גמילה מחיתולים: איך להתחיל כבר בגיל שנה וחצי" מדבר רק על העובדה שזה בכלל אפשרי ונכון לגמול ילדים בגיל הזה?...

כן כן, הבנתי שיש גם מאמר המשך בשבוע הבא... אבל אני עדיין מרגיש שהוליכו אותי שולל עם הכותרת
5. מניסיון, זה עובד.
פעוטה שנגמלה בגיל שנ ,   וחצי   (18.04.11)
6. אפשר לאלף אותו גם להביא עיתון וגם לעשות גילגול!
שלי   (18.04.11)
ברוסיה תינוקות בני שנה גמולים חלוטין! זה לא סוד שאפשר.

השאלה היא האם בעולם שמלא דרישות החל מניתוק מהאם בגיל 3 חודשים למסגרת של 10 שעות, למידה אינטנסיבית בבית ספר ושני חוגי העשרה, מחשבים וכל מה שהטכנולוגיה מחייבת, בגרויות, צבא, תואר ראשון, עבודה שוחקת עם 1/3 משכורת(כי היתר הולך למיסים),משכנתא,מילואים....?????

אז נכון שאפשר לגמול תינוק בגיל שנה וחצי...השאלה היא למה להלחיץ אותו ולהפיל עליו אחריות וללמד אותו שליטה????אם אפשר לתת לו להיות תינוק עוד שנה?!!!!

אולי.... כי את עושה מזה כסף?!!!


7. בתי נגמלה בגיל 1.9 באופן מלא
(18.04.11)
אני התחלתי מרגע שהיא למדה לשבת גיל 6-7 חודשים. הייתי משיבה על הסיר לילה , גם על אסלה שתכיר , הורדתי בהזדמנות הראשונה חיטולים ותהליך התחיל.היא למדה לנקות את עצמה, להוריד מים ולשטוף ידיים. לדעתי הזמן יש לתאם לפי יכולת התינוק ויכולת ההורים להתמיד ולהתמודד.
8. כולם נגמלו אצלי לפני גיל 2, אבל
אמא ל-5   (18.04.11)

בעיני הסיבה העיקרית לכך היא, שהם פשוט היו בבית. לא אצל מטפלת ולא אצל הסבתא ולא בגני ילדים. לא הייתה לי מטרה מכוונת לגמילה מוקדמת בכלל. בשלב מסוים התחלתי להשתמש בחיתולים רב פעמיים, ואיזה פלא- זה שהם הרגישו מתי הם עושים פיפי, כי החיתול נרטב ולא סופג- עבד נהדר. מעצמם הם היו מורידים את החיתול הרטוב ומבקשים יבש. בשלב מסוים ויתרתי גם על החיתול, ובלי לשים לב הם היו גמולים. אחד כבר בגיל 16 חודש, גם בלילה. אבל זה לא היה קורה בלי המוכנות הנפשית שלי לזה שהבגדים יתלכלכו חודש חודשיים. ואם הייתי עסוקה בעוד דברים חוץ מלהיות איתם, לא היה לי סבלנות לזה. ככה שנראה לי שאם אתה לא לוקח את 'כל החבילה'- את כל המוכנות הנפשית לגדל ילד ולוותר על דברים אחרים, כל העסק עם הפרשות רק יצור עומס, ומכאן עצבים, ומכאן גם הורות לא משהו. באורח החיים המודרני, שכולם הפנימו שהם חייבים לרוץ אחרי הזמן, רצוי מחוץ לבית- כבר עדיף חיתולים. יותר בריאות נפשית לילד. אי אפשר לאמץ רק חלק.

בקיצור, כמו כל דבר בחיים- אם אתה רוצה לקצור פירות, אתה חייב לעבור בקקי.

פסח שמח. 

9. ו...תאכל'ס? יוק. סתם כתבת חארטה
אור ,   מרכז   (18.04.11)
לא אומרת שהדברים הכתובים פה אינם נכונים, אלא שהכותרת אומרת: "איך לגמול..." ופה יש רק גיבוב מילים בלי אף מילה על ה"איך". אז מה? עכשיו לחכות לסדרת כתבות??? אין לי סבלנות. אגמול בדרכים הישנות והטובות ובלי כל החירטוט הזה.
10. עובד כל עוד האמא מחוברת כמו אינפוזיה
נ,ל ,   כפס   (18.04.11)
זה עובד רק עם השקעה של 24 שעות ביממה על כל יציאה והשתנה. תחשבי על פעוטות במסגרת משפחתון או גנון שכל הילדים מסתובבים בלי חיתול ויש שלוליות וחבילות...!!!!!
11. זירוז ההתבגרות בכל שלב הוא מיותר והורס לילד את חווית הילדות.
הורה   (18.04.11)
...לדעתי
12. גם אצלינו נגמלה בגיל שנה+ללא שיטה ובקלות
שווה לפתוח את הראש.   (18.04.11)
13. או, סוף סוף כותבים על זה במיינסטרים. וזה נכון!!
תהילה   (18.04.11)

אני מכירה כמה משפחות שמגדלות בלי חיתולים בכלל - נכון שיש פספוסים אבל בגדול התינוקות מבינים את הקטע כבר מהימים הראשונים - כמו שבעצם היו תינוקות עושים לפני המצאת החיתולים, וכמו שעושים עד היום בעולם השלישי.

 

אבל לי לא היו כוחות נפשיים לזה (ןבעצם בעיקר בעלי הטיל וטו) אז פשוט מגיל שנה בערך יש סיר בסביבה, יש המון מכנסיים פשוטים מאוד להחלפה, ומעודדים לעשות בסיר. הבכורה שלי בגיל שנה וחצי עשתה כבר כמעט כל הזמן בסיר ובגיל שנתיים בערך הייתה גמולה לגמרי. הקטן עכשיו בן שנה ותשעה חודשים, מודיע על חלק מהפיפי והקקי, ומשתפר מיום ליום (עם נסיגות - כמו בכל דבר).

יש פספוס - סופגים את השלולית עם המכנסיים שממילא נרטבו, שוטפים מתחת לברז, שמים אותם בכיור/אמבטיה/גיגית/דלי/על החבל, מעבירים על הרצפה סמרטוט רטוב/מגבון וזהו. נשמע הרבה עבודה? גם לקנות חיתולים ולחתל כמה פעמים ביום פעוט בן שנה וחצי זו עבודה... ועבורי, עבודה קשה יותר.

בהצלחה.

מעניין מה השיטה שהיא תביא.

14. אותנו גמלו בגיל שנה וככה
אני נוהג ,   עם ילדיי   (18.04.11)
15. קצת מאכזב... איפה השיטה?
דאפי ,   תל אביב   (18.04.11)
אני מוכנה בהחלט לשקול, אבל תלוי במה זה כרוך ולצערי לא פורט כאן.
מה זה - סיפור בהמשכים? מה הקטע? מי יודע איפה אני אהיה כשיפורסם החלק הבא. את עושה בדיוק מה ש-P&G עושים, מושכת את הזמן בשביל לזכות בעוד פרסום.

בשביל להשתכנע אני צריכה לראות את התמונה כולה - אם השיטה המסתורית מערבת כוחנות יתר על המידה אז אני לא רואה סיבה לשנות הרגלים. סה"כ גמילה מאוחרת היא מאוד נוחה ממיליון סיבות (אין עימותים, אין כמעט "תקלות", מהיר מאוד), אז ש-P&G ירוויחו עוד כמה גרושים... עלי.
16. סוף סוף מישהי מדברת לעניין!
יעל   (18.04.11)
17. יש לי חברים שניסו. כבר שנה שהבית שלהם מלא קקי ופיפי בכל פינה
מישהו   (18.04.11)

מגיל שנה וקצת הם מנסים לגמול את הילד שלהם וזה לא ממש עובד. רק עכשיו אחרי בערך 8 חודשים כשהילד קרוב לשנתיים, הוא מצליח לעשות את צרכיו במקום הראוי, אבל עד לאחרונה וגם עכשיו במקרים רבים, הכל נעשה על הרצפה.

 

יש סיבה שמומחים ממליצים על גמילה בגיל מאוחר יותר, וזה לאו דווקא קשור לתאוריות קונספירציה על תאגידים ששולטים במחקרים מדעיים באמצעות חייזרים או מה שזה לא יהיה...

18. מאמר ארוך שלא עונה על הכותרת.. איך עושים את זה?
סהר ,   אשדוד   (18.04.11)
19. אלוהים אדירים
עינת   (18.04.11)
אפילו לא קוראת את השטויות האלה
20. מסכימה חלקית
מטפלת ,   צפון   (18.04.11)
מסכימה חלקית אפשר אפילו לגמול פעוט בן 9 חודשים ....הבעיה היחידה היום ש99 אחוז מההורים פשוט לא נמצאים בשעות אחרי הצהרים בבית אלה עובדים...
ומי שצריך לגמול זה הבית...לא הגן שגם אם יש רק 9 פעוטות אין מקום לתהילך כזה ומכן נבע גדילת הגיל לגמילה!!!!
21. חבל ששם הכותרת לא תואמת את הכתבה
יעל ,   כפר סבא   (18.04.11)
תודה רבה על הבזבוז זמן שהקדשתי לקרוא את הכתבה!!
שם הכתבה:
גמילה מחיתולים: איך להתחיל כבר בגיל שנה וחצי
כל הכתבה מביאים יתרונות ומניעים ,בקיצור בלה בלה.
אבל אין התייחסות לאיך!! (איל להתחיל כבר בגיל שנה וחצי)
תודה רבה על הבזבוז זמן!!
22. נכון - זאת היתה השיטה בטרם היות הטיטולים
א   (18.04.11)
אם אתם מעל גיל 30 אז רוב הסיכויים שגם אתם נגמלתם לפני גיל שנתיים. האם יש לכם טראומה מהעניין?
23. מאמינה שאת צודקת ומחכה כבר לכתבה הבאה
שרון ,   ארץ החיתולים   (18.04.11)

ביתי בת שנתיים ו8 - בתהליך גמילה די ממושך עם בעיות לעשות קקי בכלל או פיפי במקום ציבורי ואילו בני בן שנה ו5 ומודיע כבר מס' חודשים כשעושה קקי ולא אחת אני מתלבטת האם להתחיל כבר לגמול אותו ולסיים עם שניהם בבת אחת, בכל מקרה אני איתו בבית... מחכה כבר לכתבה הבאה כדי לעשות את הצעד ולגמול אותו מוקדם...

24. מילים מילים, ולא שום עצה. כתבה מיותרת לגמרי.
abc   (18.04.11)
25. גמלתי את כל שלוש הבנות שלי בגיל שנה וחצי
דליה   (18.04.11)
עונת האביב היא העונה המתאימה להתחיל בתהליך.
פשוט מורידים את החיתול ולא מחזירים. אפשר להצטייד בכמות גדולה של מכנסיים ספייר ולא להתרגש מפספוסים.
קחו בחשבון תהליך שיימשך עד ספטמבר. זמן לקטנטנים ללמוד ולהשתפר.
26. חופשת פסח זה עכשיו
robert ,   חיפה   (18.04.11)
תקדימו בבקשה את הכתבה המעשית, כדי שנוכל להספיק עד חזרה לגן.
תודה!
27. איפה הוראות ההכנה? למה לחכות שבוע?
יובי   (18.04.11)
28. אלוהים כמה שאת טועה
אבאלה   (18.04.11)

התהליך צריך להיות טבעי

לא כי את החלטת שעכשיו נגמלים

הילד לא חייב להגמל בגיל שלוש אבל חייב להיות שותף בתהליך

ברמה שהוא מבין במה מדובר

זה שחברות של חיתולים מפזרות כספים במחקרים מגמתיים לא אומר שכל המחקרים הם כאלה

אם שני אנשים אומרים לך שאתה שיכור-לך לישון

והשיטה האמיתית היא כזאת שנכנסת בדף אחד בקושי ולא בכמה שיותר מילים כי משלמים לך על הכתיבה

מ.ש.ל

 

29. הרבה בלה בלה וחזרה על דברים - אבל איפה התכלס?
בועז ,   הוד השרון   (18.04.11)

אחרי מאמר ארוך ומייגע שחוזר על עצמו וחוזר ומתנצל - בסוף אין שום המלצה או הנחיות כיצד לגמול את התינוק מחיתולים...

 

30. אני נגמלתי בגיל 10 חודשים
ליבי   (18.04.11)

הרי היום הרבה יותר קל להתעסק עם טיטול זורקים וזהו לכן לא אכפת להורים שהילד יהיה עם טיטול עד גיל 3

עובדה שפעם ההתעסקות עם החיתול היתה מסובכת ומגעילה אז כל ההורים גמלו את הילד מוקדם יותר.

 

אין לי ספק שכל המחקרים שטוענים שכדאי לגמול ילדים בגיל 3 ממומנים ע"י חברות החיתולים

 

תארו לכם שנדמול ילדים בגיל 10 חודשים נפח השוק שלהם ייקטן והם ירוויחו פחות

 

 

אין לי ספק שכשיהיו לי ילדים אני אגמול אותם מוקדם ככל הניתן

תגובות נוספות
חזרה לכתבה