כלכלה  נדלן  חדשות הנדלן
צעירים מתקשים לקנות בית? הם פשוט מפונקים
אורית-קלייר ארזי
פורסם: 19.05.11, 08:48
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 1321 תגובות ב-819 דיונים
61. חבל שהכנסת ילדים
(19.05.11)
העצות שנתת לזוגות צעירים להצנע לכת טובות וראויות.חבל שקילקלת את הדברים עם עצתך להמנע מהולדת יותר משני ילדים.תפיסה זו מתאימה רק למי שרואה גם בילדים שיקולי כדאיות כלכלית ומזהה אושר עם רווחה כלכלית בלבד.ילדים הם הרבה מעבר לכך.
62. מה הקשר ילדים?????????
מפונק   (19.05.11)

"כשהיית קטנה הסטנרדט היה שניים "  חבל שלא היה אפס ולא ההיית  נולדת  בכלל. מה רע בשלושה  וארבעה ילדים ????? ההורים שלך היו מפונקים בדיוק כמוך . 

כן ירבו ילדים ושמחה לעם ישראל !!!!!!!!!!

63. 9 תשובות אפשריות לשאלה למה צריכים 3 ילדים?
יוסי לוי   (19.05.11)

כדי שיהיה שמח בבית.

כדי שכאשר שני הילדים הראשונים עוזבים את הבית, יהיה עוד אחד קטן שנשאר ומשמר את הצעירות של ההורים.

כדי שלשני הילדים הראשונים יהיה עוד אח.

כדי שנטל הטיפול בהורים מבוגרים יתחלק בין 3 אחים ולא בין שנים או אחד.

כדי שיהיה בעתיד מי שיממן (במיסים וברכישת אגרות חוב חדשות) את פרעון אגרות החוב שהמדינה מנפיקה כיום.

כדי שלא נעלם, כפי שנעלמת מרבית האוכלוסיה המקורית של מדינות מערב אירופה, שבחרו להוליד פחות ילדים.

כדי שאם קורה אסון ואחד או יותר משני הילדים הראשונים נפטר, יהיה עוד ילד.

כדי שתהיה סיבה טובה לקום בבוקר, לעבוד, ליצור, לפתח.....

וכן, גם כדי להחזיר לעם היהודי את השליש שנלקח ממנו בשואה.

ואגב, האם כל הסיבות המפורטות לעיל לא מסבירות מדוע צריכים 4 ילדים, או אפילו חמישה?

וכדי שלא יהיה ספק, אני אדם חילוני מאושר, שיש לו שלושה ילדים שמסבים לי הרבה נחת, ושמצטער צער רב, שהתעצל בזמנו ולא הוליד עוד ילד או שניים.

64. הכתבה הזו היא חוצפה לשמה
ב ,   מרכז   (19.05.11)
לנו יש רק ילד אחד, והיינו מוכנים לדירת שלושה חדרים, הבעיה היא שבקושי עושים כאלו, ובאזורים שכן יש דירות קטנות יותר, המחירים יותר גבוהים, כך שבסופו של דבר העלות היא אותו הדבר בדיוק - הטרייד אוף הוא בין גודל הדירה למיקום שלה. זה שאנחנו רוצים דירה יפה ונעימה זה פינוק???!?!???! מעלית זה פינוק??!?!? למה אני צריך לגדל את הבן שלי בחורבה????!!!??? למה אני צריך לעלות אותו ואת העגלה שלו ברגל ולשבור את הגב??!?!?? ואם היתה תחבורה ציבורית הייתי נוסע בה, אבל אני לא מוכן להוציא למעלה משעתיים ביום שאני אמור לבלות עם הבן שלי או בתחביבים שלי על נסיעה לעבודה או ממנה!!!! וזה לא פינוק!!!! הבעיה העיקרית כאן היא אנשים מתנשאים כמוך שלא באמת מבינים את התמונה הכללית. ודרך אגב, אני מכיר זוגות שחיים בחו"ל והם כן יכולים לקנות דירה יפה וטובה במחירים שהם יכולים להרשות לעצמם, וחלקם אפילו נוסעים לעבודה בתחבורה ציבורית (כי היא באמת זמינה), וכנראה שאנחנו נצטרף אליהם.
65. כתבה לא קשורה לכלום
גיל ,   מרכז   (19.05.11)

חבל שהוכתבת פשוט לא מחוברת למציאות סביבה. אני יכול לתאר לעצמי שעבר מעט זמן מאז היא הייתה זוג צעיר.

 

הטענות של הכובתבת כאילו זוגות צעירים היום הם מפונקים היא חסרות כל בסיס, ניתן להמשיך את הרעיון הכללי של הכתבה ולהציע את הצעדים הבאים להפסיק את הפינוק של הזוגות כיום כדי שהם יוכלו ולהשתעבד לרכישת דירה:

 

1. אני מציע כי הזוגות המפונקים יותרו על המחשב שיש להם בבת הרי זו הוצאה מיותרת ( לדור ההורים לא היה מחשב .... )

2. כמובן ניתן לותר על המקרר בבית ולחסוך עשרות והחשמל החודשי  ( להורי שהם היו ילדים לא היה מקרר בבית .... )

3. אולי לותר גם על קו הבזק בבית .....

 

אפשר להמשיך ולהמשיך .......

כל הכתבה הזו בעצם לא נוגעת בשורש הבעיה והיא מחירי הדירות אשר תפחו בשנים האחרונות ללא פרופורציה ( לא אני אומר את זה תקראו מה נגיד הבנק אומר ) עד שהאוויר מהבועה הזו לא יצא לזוגות צעירים אין דרך אמיתי לרכוש דירה ( אפילו גם דירה של שלושה חדרים , למרות שהורי גרו בדירת שני חדרים )

 

66. 3 ילדים זה לא פינוק
רון ,   ירושלים   (19.05.11)
הולדת ילדים זה לא פינוק, זאת שליחות עצומה.
ואפשר גם 4 או 5 (ואין צורך להגזים יותר מדי).
אחת הבעיות של העולם המערבי, זה הפינוק ללדת קצת מדי ילדים.
התוצאה המיידית היא ירידה בגידול האוכלוסיה היצרנית והשפויה בעולם, ועליה תלולה בגידול האוכלוסיה הלא-יצרנית, שלרוב תלויה בקנאות דתית לא בריאה.
לא צריך להתפנק על מעלית, או על מחשב לכל ילד,
אבל צריך ללדת ילדים ולחנך אותם בדרך הטובה והשפוה שאנחנו רוצים לחיות בה.
67. מי שם אותך שתגידי לנו כמה ילדים להביא !!!!!!!!!!
צעיר תושב הארץ ,   דרום   (19.05.11)

את חוצפה , ילדים זה ברכה........

וזהו עיקר האושר שבחיים .

לא דירה לא רכב לא קריירה מפוארת כמו שאת חושבת....

וממתי זה כלכך גרוע "שיגורו שניים בחדר"

 

קצת לחשוב לפני שרושמים יהיה יותר טוב לך ובטוח לקוראים

 

 

68. האשמה בנשים.רק דירה חדשה,עכשיו.מה יגדו החברות?
אביהו ,   מרכז   (19.05.11)

וטענת השקר שלהן ,תחזיקו חזק,  חינוך לילדים.מההתחלה הן  משליכות הכל על הילדים.

מבזבזות את כל הכסף שלהן ומחפשות בסוף בחור עשיר וכשהן לא מוצאות מתפשרים על הייטקיסט  שיביא את הכסף ויהיה קבור בעבודה כל היום,ואם הוא מפוטר ,הלך עליו.

אביהו

69. הכתב הינה דבר בעלי ההון לפרולטריון
נאור   (19.05.11)

עליכם לעבוד משמונה בבוקר עד שמונה בערב, לחיות בקופסה של שבעים מ"ר, לוותר על משפחה, לוותר על חלומכם, אם יש, למשפחה קצת יותר "גדולה" (שלושה ילדים), והכל כדי לשלם לנו מחיר מנהטן על דירה בפתח תקווה.

 

למה ללכת סחור סחור - פשוט תגידו את זה.

70. תתביישי לך, התעלמות מהעיקר! ואיפה את גרה??
אפי   (19.05.11)
תתביישי לך, התעלמות מהעיקר! ואיפה את גרה??
71. צודקת במאתיים אחוז
רימי   (19.05.11)

לא מצליחה להבין למה זוגות שמראש נתמכים ע"י ביטוח לאומי מביאים 3+ ילדים. מה זה השטויות האלה?? מי קבע שכל זוג חייב שיהיו לו אינספור ילדים?

אם זוג לא יכול לפרנס את הילדים שלו - שלא יביא אותם לעולם.

אח"כ כולנו נאנקים תחת עול מיסים ותשלומים כדי לכסות תשלומי מדינה עבור נזקקים שחיים מעבר ליכולתם.

ולגבי חתונות - בכלל אנשים נפלו על הראש. ואח"כ מתחילים לחשב כמה כל אורח יביא (כדי לכסות את כל השטויות שהביאו לחתונה) במקום לשמוח שאנשים באים לשמוח איתם בחתונה.

72. ואי ואי. יאלה קדימה לכתוש אותה....
(19.05.11)
ועכשיו ברצינות בגדול האמירה נכונה, די להתפנק. אך בקטן יש אי אילו דיוקים..
73. כל הכבוד, אני מסכים איתך מאוד, אבל..
שי   (19.05.11)
הבעיה היא שגם אני ואשתי שמרווחים ביחד אחד עשרה אלף צריכים לחסוך שבע אלף בשביל ארבע קירות בית, וכן הבית הכי פשוט שדיברת עליו....זה מצב לא תקין לדעתי.
אבל, בכל זאת העיקר הוא שאת צודקת. פשטות פשטות!!!
74. עד הפסקה האחרונה דיברת יפה!
קרן ,   ירושלים   (19.05.11)
אבל לעודד פחות ילודה? איזה עצוב זה! מה זה:"בתקופתי 2 ילדים היה מספיק"
תני לאנשים לעשות ילדים כמה שהם רוצים... למה כל ילד צריך חדר נפרד? עד גיל 12 הייתי עם אחותי בחדר והיה לנו כיף מאוד

זה ממש- אבל ממש לא קשור.
בשאר הדברים אני איתך.

75. עד הקטע של הילודה את אחלה
אמא גאה לחמישה ,   ארץ ישראל   (19.05.11)
מהקטע של הילודה ואילך את מעוררת רחמים.
76. כתבה לא נכונה!
טל   (19.05.11)

1. קניית דירה וחתונה מפוארת היא חלק ממה מהוויה הישראלית או בשם אחר

    "לחץ חברתי".

2. ההתעסקות עוד לפני שאתה שם את הכסף על דירה.. , משכנתא , מיסים כאלה ואחרים , עורך דין שלך , עורך דין קבלן = 100,000 שח אם לא יותר.

כשבנאדם מוציא 100,000 שח עוד לפני שהניח על השולחן של הקבלן 1,500,000 על דירה...  אם כבר אז ... נקנה דירה גדולה.

 

זו הסיבה

77. התחלתי עם דירת 3 חדרים...נו אז ?
ישראלי אמיתי ,   נס ציונה   (19.05.11)

למה להגיד "זוגות מפונקים" ?,לא כולם קנו ישר דירת 4 או 5 חדרים עם מעלית.

חוץ מיזה מה קשור ילדים לדירה? בגלל שהמדינה המחורבנת עם ממשלה חולה שלא מסוגלת לטפל בעניין הדיור אז אני צריך להפחית בכמות הילדים???

יאללה תתחפפי לי מהעיניים...עוד אחת!!!

78. כל מילה בסלע! מרכיב חשוב בבועת הנדל"ן
+ ריבית זולה ,   = כל אחד מלך   (19.05.11)

כתבה מדויקת וחשובה. אנחנו זוג לא צעיר (45) עם שני ילדים בגן, גריםבדירת 2.5 חדרים כבר ללא משכנתא. הורים יחסית צעירים עם ילדים בגן שלנו גרים בלוקסוס עם משכנתאות של סביבות מיליון ש"ח! טירוף!!

לשנינו החוב לבנק מפריעה מנטלית אבל כנראה שלצעירים אין בעיה עם זה. אולי הם צודקים. כשיש אשראי זול למה לא לחגוג?

בכל מקרה זה מרכיב רציני בבועת הנדל"ן. בשילוב עם אשראי זול זאת התוצאה.

79. מחירים מטורפים
ל   (19.05.11)

אני מסכימה עם החלק של ההתקדמות ההדרגתית בדירות. גם אנחנו התחלנו עם דירת 3.5 חדרים ואח"כ התקדמנו ל- 5.5 בסופו של דבר עם הרבה עבודה קשה וחסכונות, הגענו אחרי יותר מעשור לבית שרצינו.

גם לגבי החתונה אני מסכימה, אין שום סיבה לכל ה"שופוני" בחתונות, אפשר לעשות חתונה מקסימה גם אם לובשים רק שמלה אחת (ולא אחת לחופה ושנייה למסיבה), אפשר לחסוך את המעצבים הפלצנים ויש עוד עוד תוספות מיותרות (אם יש לך כסף - תעשה מה שבא לך).

לגבי הילדים, אם הם אמורים להגיע לעולם ולחיות בעוני אז נכון, אבל אני חושבת ששני ילדים במשפחה זה לא מספיק.

למרות הכל, אם אני חושבת על הילדים שלי, יהיה להם הרבה יותר קשה להתחיל גם אם מדובר בדירת 3 חדרים, המחירים פשוט מטורפים!!!!!

80. "לא חייבים שלשה ילדים" ?
ג'ו ,   שרון   (19.05.11)
אספו אותך מהרחוב לכתוב פה?
81. נקודת מבט חשוכה!
מיכל   (19.05.11)

לא.. לא הוצאנו מאות אלפים על חתונה... וגם המאה שהוצאנו ובאורח פלא חזרו אלינו במתנות לא יעזרו לנו ברכשית דירה...

לאור העובדה שאנחנו כבר חיים 4 שנים יחד עם שתי משכורות לא הייתי אומר שזה "רוצים ישר דירה של 4 חדרים"...

נשמע לי שאתה רווק ומקנא . זה הכל.

82. ..אבל יש אבל..
תרבות השפע   (19.05.11)
בגדול כל שנכתב  בכתבה נכון מבחינה רציונאלית, על הנייר הכל טוב ויפה. אנחנו זוג צעיר שגר בשכירות   בדירת 3 חדרים בלי מעלית.. מודעים ליכולות שלנו , מתנהלים לפי תקציבים חודשיים וכו' וכו.. אבל  עדיין לכולם יש שאיפה ליותר , כך חינכו  אותנו הורינו וכל החברה, תרבות השפע מסביב  זועקת כשיוצאים לרחוב, במיוחד לרחובות תל אביב.. תמיד חינכו אותנו שאפשר, רצוי  וכדאי לשאוף ליותר, כל מה שרצינו תמיד אם רצינו מספיק  טוב וחזק הצלחנו להשיג דיי מהר, כך או כך.. לא בטוח את מי להאשים..אולי אנחנו מפונקים, אבל יש לזה סיבה , מישהו גרם לזה .
83. נראה לי כי הכותבת עצמה לא לגמרי חיה כאן בישראל
אבי ,   מרכז   (19.05.11)

והכוונה אכן ניתן לחיות בפריפריה לקנות דירת שיכון 2.5 חדרים מאותן דירות שיכון של שנות ה-50 ולהשאר מובטל למה כי את שוכחת איכן הפרנסה. במרכז מי מונע את פיתוח הפריפריה שכמותך בתאור האוולי לאפשר אחרת מסכים בנושאי חתונות מפוארות בשאר אולי ממקומך הרם היית מראה איך מפתחים את החיבור לאפשרי ע"י פיתוח נלווה שאינו ביכולת הציבור אלא ביכולת השילטון שהאינטרס המידי שלו למנוע מאיתנו ביסוס כלכלי כי אז נפנה לטפל בהם ראשי השלטון באופן תפקודם. ובכלל כמה עולה דירת שיכון באיזור המרכז? האם בעבורה יש לזוג צעיר או מבוגר מספיק כסף? ניראה לי כי את חייה בסרט. הרעיון היה שמדינת ישראל כמו העולם הקפיטליסטי האמקראי תגלה שהשפעה על שוק לפעמים מחייבת צעדים מצידו לדוגמא בניית 300 אלף י"ח דיור בנות 2-3 חדרים להשכרה בשכר מינימום וניראה שמחירי הדירות לא יפלו ב50% אבל למה כאשר מנהיגך בעלי נדל"ן ואין להם כל אינטרס לשנות את מצבו. כאשר השילטון המרכזי נמנע מזה 63 שנים לפתח תחבורה ציבורית להמונים מכל חלקי הארץ מצד לצד 24/7 הנותן מענה על כל צרכי הציבור ועל כל גווניו עד שלא יראו בשילטון אחראי להתנהלות בגלל אינטרסים צרים של הניבחרים ונפיל את האחריות רק עלינו הציבור נחטא למטרה ולעיקר. אנחנו אחראים כל 4 שנים בלבד לצערי ועד אז לא מספיק להגיד אתם אחראים כי אתם מפונקים. במה בתשלום 60% מס בצורך לעבוד 12-16 שעות ביום לפרנסתינו להיות העבדים החדשים בחברות הייטק או מה? איכן הפינוק. השקט שמסביב לנו?  הנוחות האין סופית הניתנת לנו ע"י מנהיגנו? איכן? 

84. לא מדויק
(19.05.11)
נכון שכדאי להתחיל בדירה קטנה וישנה יותר, אבל הבעיה ש"להתגלגל" לדירה אח"כ, זה אותו סיפור משום שהמחירים כל הזמן עולים כך שבכל זאת מבחינה כלכלית זה אותו דבר כמעט כמו לרכוש ישר דירת 4-5 חדרים.
85. מילים כדורבנות!!! צודקת בכל מילה!
א.   (19.05.11)
86. כתבה פלצנית
חיפאית   (19.05.11)
אנחנו זוג צעיר בשנות השלושים לחיינו עם 2 ילדים. שנינו עם השכלה גבוה ושנינו עובדים משרה מלאה ועדיין אין לנו אפשרות לקנות דירה במחירים המופרחים האלה . עם כל הכבוד לכותבת אני חושבת שהיא חיה במציאות מעוותת. לקנות דירת 3 חדרים בקרית שמונה ולבזבז את הכסף על נסיעות זה לא פתרון. לקנות דירה בשכונת עוני כך שילדי יראו את הפשע ויחשפו לזה אני לא מוכנה (האם זה נקראה מפונקים?). בכך אנחנו ממשיכה לשכור דירה. ובקשר לילדים - אם את רוצה לחיות בסביבה חרדית-ערבית אז כן ילד 1 פר משפחה זה אכן פתרון מושלם!!!!
87. לא מסכים עם הפטרנליזם של הכותבת !
yp165   (19.05.11)

ראשית מי שמך לקבוע כמה ילדים ראוי או רצוי ?

שנית אם יעלה הביקוש לדירות 3 חדרים כמו שהצעת יעלו מחירי דירות 3 חדרים בהתאמה ! ככה זה בשוק חופשי המחיר נקבע לפי היצע ובעיקר ביקוש.

שלישית בכל מודל כלכלי מימוני שפוי וקרוב למציאות מומלץ להוון הכנסות. כלומר כדאי כלכלית לקנות דירה של חמישה חדרים היום גם אם רמת ההשתכרות הנוכחית של הקונה היא גבולית. ישנם אינסוף הסברים מדוע עדיף לנהוג כך אפרטי רק חלק קטן מהם: לרוכש צעיר היום יש עדיין שנות עבודה רבות עד לפנסיה ולכן פוטנציאל ההשתכרות שלו כעת טוב יותר מאשר בעוד עשר שנים. המגמות בעבודה הן כמעט תמיד של קידום העובד בין אם זה בתנאי העבודה ובעיקר בשכר שצפוי לעלות. קניית דירה ראשונה לחסרי דיור מזכה אותם בהטבות מס ומשכנתא חד פעמיות כך שעדיף לנצל אותם כאן ועכשיו לקניית דירה גדולה יותר. והכי חשוב הפערים בין דירת 3 חדרים משומשת לבין דירת 4-5 חדרים חדשה גדולים משנה לשנה כך שאף אחד לא מבטיח לזוג שקונה היום דירת 3 חדרים שבעתיד כאשר יצטרך דירה גדולה יותר יוכל לגשר על הפערים הכספיים !

88. ביום שהמדינה תשאל אותי "למה 3 ילדים ולא פחות"נגמר הציונות.
11111111111111111111 ,   11111111111111111111   (19.05.11)

אם המדינה החרפתית הזאת מעדיפה דיור גבוהה על ילודה ופריחה אישית אז אני מחר בקנדה ומביא שם 5 ילדים,,,שם יקבלו אותי בידיים פתוחות.

89. לא מפונקים!
יואב ,   מרכז   (19.05.11)

דירות של שלושה חדרים מתאימות לזוגות מבוגרים שילדיהם בגרו ויצאו מבית הוריהם. הבחירה של של זוגות צעירים בדירות של ארבעה חדרים היא בחירה ריאלית המתחשבת מראש בצרכי המשפחה בתוך שנים ספורות מהחתונה. יש לקחת בחשבון כי כל החלפת דירה כרוכה בהוצאה כספית של לפחות כמה עשרות אלפי שקלים (מיסי קניה ומכירה, דמי תיווך, תשלום לעו"ד ועוד).

נכון שלא חייבים לגור ברמת השרון, אבל אם עובדת שצריכה להוציא את הילד מהגן עד השעה 16:00 מוגבלת במרחק שבין מקום עבודתה למקום מגוריה.

בקטע של הפקות החתונה הגרנדיוזיות אני מסכים אם כל מילה של הכותבת.

אשרינו ששלושה ילדים הם הסטנדרט החדש!!

90. כן ומי בדיוק ירצה לקנות דירה 3 חדרים בלי מעלים וחנייה ישנה
(19.05.11)

אחרי שהזוג החמוד יוליד 2 ילדים וירצה דירה גדולה יותר?

 

צריך לחשוב על העתיד, לא?

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה