כלכלה  נדלן  בית ישראלי
תמ"א 38 - איך לנהל מו"מ עם הקבלן?
רוית סיני-וכולדר
פורסם: 20.09.11, 08:56
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות ב-26 דיונים
1. אחלה סידרה
מור ,   כפר סבא   (20.09.11)
יופי של סדרת כתבות. אצלנו בבניין דנים באפשרות, וסדרת הכתבות ממש עוזרת. ממתינים להמשך...
2. הקשיים בתמ"א
יעקובשווילי ,   הוד השרון   (20.09.11)

כתבה מצויינת, עם זאת חשוב להפנים וכי מומלץ לפני שפונים לבחירת קבלן כי כלל דיירי הבניין מאוחדים מאחורי הרעיון, ושלא תתעורר חמדנות יתר(חניות ומעליות הן חסם גדול), מנסיון כמעט בלתי אפשרי לאחד את כלל דיירי הבניין למטרה משותפת, ובברירה בין קבלנים לכל אחד יש אינטרס שונה ומשונה, לצערי עד שלא יקרה אסון והאנשים יפנימו שלא מדובר רק בפוטנציאל השבחה למבנה, לא יזוז כלום בנושא ונמשיך לראות כמה עשרות בודדות של פרויקטים מדי שנה במקום אלפים.

ככה זה שכולם חמדנים.

 

3. תמ"א 38 עבודה בעיניים עד היום רק 2 ביניינים בכל הארץ...
בני   (20.09.11)

ים של בעיות וסיכסוכים בין עיריות לקבלנים וועדות עד אינסוף, חבל כי זה יכול להיות פתרון מהיר לבעיית הדיור ושדרוג של שכונות שלמות.

 

אני התייאשתי, אחרי שאספנו חתימות (לקח למעלה משנה), הגשנו לקבלן הוא ניגש לעירייה והציע את התכנית, ראש העיר חיבקה בהתחלה אבל אחרי כמה ישיבות הסתבר שדרושה השקעה של מאות מיליונים לשידרוג תשתיות באיזור, דבר שהעירייה מצפה מהקבלן לממן, כאן העסק ניתקע

4. דיירים יקרים תהיו היזמים של עצמיכם
דייר מרכז ת"א   (20.09.11)

הגג הוא רכוש משוטף

תקחו בבנק בדיוק כמו אותו קבלן הלוואת גישור

תקחו את אותו קבלן לעבודות שיפוץ חיזוק מבני מעלית ולובי חדר אשפא

וקומת גג למכור לכל המרבה במחיר

עוד ישאר לכם כסף לפנסיה

דייר מרכז ת"א

5. מתי ובאיזה שלב ניתן להגיש התנגדות לוועדת התכנון
אחת שדואגת   (20.09.11)

אצלנו יש פעילות לא ברורה והדבר היחידי שעולה הוא שזו שמקדמת את הנושא מקבלת תמריץ גדול. אני לא מסכימה עם הפרוייקט עד שלא יסבירו לי בדיוק כל שפורט בכתבה, עם רלוונטיות אלינו

בשביל זה אני מבקשת לדעת, באיזה שלב ניתן להגיש התנגדות במידה ומשיגים רוב ונותרנו שכנים במיעוט

6. עו"ד אחת כזאת ואבדנו
מענין מי מיחצן ,   אותה בכל מקום   (20.09.11)

האם זה בכלל מותר (מפרסמת את עצמה בסדרת כתבות פיקטיביות) במקומון וכעת גם בווי נט

 

לאן הגענו ואיפה לשכת עורכי הדין

7. למה לי בכלל?
ג'ינג'י ,   מרכז   (20.09.11)
העיריה לא משקיעה שקל בתשתיות, הפקקים והצפיפות רק יתגברו, אני כרגע מסתדר בלי מעלית ובלי חניה. למה שאתן חלק מהקרקע שלי לקבלן?
הדיירים רוצים לשפץ - אני מוכן להשתתף, לא מעבר לזה. לפחות לא עד שלא תהיה רכבת תחתית בגוש דן.
ושלא יפחידו אותי עם רעידות אדמה , אלה יהיו בבית שאן ובאשקלון ולא בגוש דן
8. מי שפועל ע"פ עצות חינם ובמיוחד באינטרנט שלא יתפלא אם
(20.09.11)
יזקק לממון רב לתיקון הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מכך.
9. והכי טוב: לא להיכנס לזה בכלל!
ריאליסט ,   מרכז   (20.09.11)
תמ"א 38 משמעו הפיכת בניין שבו מתגוררים בני אדם לאתר בנייה פעיל! אין זה אנושי ונורמלי לדרוש מבני אדם לחיות, במשך שנתיים, ברעש, ליכלוך, אבק וסכנה מתמדת לנפש ורכוש! אנשים נורמליים אינם צריכים להסכים לחיות בגהינום בשביל להעשיר איזה קבלן או "יזם"! מרכז הארץ צפוף מאוד גם כך, אז למה להגדיל עוד את הצפיפות?! תמ"א 38 תהפוך את כל גוש דן לקהיר וניו-דלהי...   אם רוצים לחזק את הבניינים נגד רעידות אדמה אז בבקשה   -  אבל בלי "הרחבות בנייה", תוספת דירות ו/או קומות, ו"טובות" אחרות! רק חיזוק, וזהו! הרווח של הקבלנים לא מעניין אותי! תמ"א 38 הוא, בראש וראשונה, ספקולציה נדל"נית שמשתלמת בעיקר לקבלן ו/או ליזם...   הם ירוויחו על הדירות שיעמיסו על הבניינים הקיימים הון תועפות...  והדיירים? הם יקבלו בניין ועיר צפופים יותר.
10. זו עיסקה גרועה ביותר לדיירים. הקבלן זוכה באוצר ולדיירים
נותרים פירורים. ,   זה כל העיקרון!!   (20.09.11)
11. מדינת קומבינות איפה שאפשר לעגל פינות שם תמצא ישראלי קומבינטו
מדינה בקריסה   (20.09.11)
12. מומחה לתמ"א 38
ענת ,   רמת גן   (20.09.11)

אני ממליצה לכם לפנות לד"ר חיליק סופר, מומחה לרעידות אדמה ולחיזוק מבנים לפי תמ"א 38. בבניין שלנו ניסנו לקדם את הפרויקט במשך שנתיים ללא הצלחה. הבאנו קבלנים ויזמים והרגשנו שכולם "עובדים" עלינו.

לפני 5 חודשים פנינו לד"ר סופר, והוא הסביר לנו מהי תמ"א 38, יתרונות וגם חסרונות, לאחר מכן הביא לנו 3 הצעות טובות מאוד, ואפילו שידרג אותם. לאחר שכבר בחרנו קבלן, אנחנו עומדים לחתום על חוזה. והוא גם עושה לנו פיקוח על כל הפרויקט.

13. חצופה!!
מבצע תמ"א   (20.09.11)

בתור אחד שמבצע תמ"א אני נדהם מהחוצפה שאני קורא כאן!!

מה זה עיניינם של הדיירים מהי העלות של  השיפוץ?!! הם משתתפים בעלויות? שצריך לדווח להם? כל אחד נכנס לכיס של היזם מנסים להגביל את כמות הדירות שניתן להוסיף ולהגביל את הרווחים של היזמים אבל מבקשים ערבויות מפה עד יפן!!

לגבי התמ"א 2 ישנם מקרים בהם לא ניתן להרחיב את הדירות.

 

אנשים לא מבינים שהם מסכנים את עצמם בכך שהם מגבילים וסוחטים את היזמים. יזם שלא עושה חישוב מעמיק של העסקה וקופץ על ביצוע תמ"א בכל מחיר לא יחזיק מעמד הרבה זמן והסבירות היא שבאמצע הפרוייקט הוא יבין שהוא נכנס לבור ללא תחתית ויעשה הכל כדי לצמצם הפסדים.

 

ולכל מי שחושב שקל לבצע תמ"א 38 ו"להקיא" מליוני שקלים במשך למעלה משנה ורק לקראת סיום הפרוייקט להתחיל לראות סכום שלא ידוע בוודאות מה הוא מוזמן לנסות... אני לא רוצה לחשוב על מי שתלוי בכספי בנקים ואין לא הון עצמי... בהחלט חוויה שתקצר את החיים במספר שנים.

 

דיירים יקרים תבצעו את כל הבדיקות שנעדו להגן עליכם, אל תנסו לסחוט וקחו בחשבון שלפעמים מי שמוכן להציע ו"לתת" ביד נדיבה מידי צריך לעורר חשד קל..

בהצלחה.

14. נישה
עצה   (20.09.11)

מישהו מכיר את חברת נישה?

איך הם? אפשר קצת אינפורמציה?

15. זו עסקה טובה לדיירים-במידה ויכולים לדרוש
א   (20.09.11)

לדיירים שיש די הון, שווה להיות גם היזמים של הפרויקט ולקחת יועצים וקבלן מבצע לפרויקט, כפי שנהוג בפרויקטים גדולים, בהם היזם לוקח קבלן ביצוע

היתרון: הכסף נשאר אצל הדיירים ועושים בדיוק מה שרוצים

16. כתבה חובבנית במקרה הטוב שמתעלמת ממציאות השוק
חובב   (20.09.11)
17. תכתבו גם פרק שישי ושביעי ועשירי...
תמ"א38 = סכנה   (20.09.11)
תמ"א 38 הוא פרוייקט הנדסי לחיזוק מבנים שהתגלגל לקומבינה נדלנית.

לוקחים בניין ישן או רחוב שנבנו לצפיפות אוכלוסין מסויימת (כבישים, בתי ספר) - מלבישים על כרעי התרנגולת קומות נוספות, על אותה תשתית (לחץ בצנרת, ביוב, חשמל...).

הוספת קומות על על בניין ישן מחלישה אותו, אבל השרלטנים מספרים לנו על "חיזוקים" ושאר דברי הבל אחרים. יש אלף דברים שלא מספרים לכם על השקר הזה. המון מהנדסים מתנגדים להונאה.

ציטוט (10/2010):
"מתוך 220 בקשות שקיבלנו מיזמים לביצוע תמ"א 38, רק 3 עמדו בדרישות ואושרו. מתוך 3 הבקשות שאושרו נמצא כבר בניין אחד שביצוע העבודות בו החליש את הקרקע, והבניין נטה על צדו", כך אמר היום (ה') מהנדס העיר תל אביב, חזי ברקוביץ', בכנס הנדל"ן השנתי של ארגון קבלני תל אביב-יפו ובת ים, המתקיים בימים אלה באילת"


תזהרו !, זכרו את פלק"ל.
18. כתבה חשובה ועיניינית מאד
ויטה ואיתן ,   הרצליה   (20.09.11)
נושא התמ"א 38 אקטואלי וחשוב מאד לציבור גדול בארץ. פרק זה כמו קודמיו מגיש לקורא את הנושא בצורה בהירה ועיניינית מאד. למדנו ממנו הרבה. יישר כוח למחברת הכתבה!
19. יש מומחים לתמא 38 בכפר סבא
זאב ,   ירושלים   (20.09.11)
יש בכפר סבא קבלן שגומר בימים אלו פרויקט של תמא 38 יצא מאד יפה זה ברחוב גלבוע 9 נראה מאד יפה
20. תפעלו בחוכמה ותביאו...
תמ'א 38 ,   ר'ג   (20.09.11)

לכל המגיבים הפסימיים חבל שאתם תוקעים פרוייקטים מאוד מניבים וחיוניים לכל אדם מין הישוב הרוצה לשדרג עצמו ומשפחתו וביחד להבטיח ולחזק את בטיחותו של הבניין בו הוא גר.

מה רע שאתה משביח את הנכס במאות אלפי שקלים ודואג בנוסף לבטיחותך ?

רק צרות עין וסחתנים מגיבים בפסימיות.

לעצם העיניין הביאו לבניין שלכם עורכי דין שייצגו אתכם מול היזם\קבלן וידאג לצורכיכם הבלעדי ויהיה נטול אינטרס ואובייקטיבי לכולם.

מניסיון לכו על תמ'א 38\2!

21. תודה רבה עזרת לנו מאוד
יעקב ,   חיפה   (21.09.11)
בעקבות ההתעוררות החברתית במדינה טוב שיש אנשים שדואגים עוד לזולת פותחים את עיני הציבור לזכויותהם ולמימושם.
כתבה חשובה ועניינית.
22. מקצועיות זה שם המשחק
אופיר טיבי ,   ירושלים   (22.09.11)
אלי שלום,

אינני יזם.
אני אדם שמקצועו ותחום עיסוקו הוא ייעוץ ותכנון , אני עושה תכנון לפרויקטים, יועץ חיצוני לעיריית ירושלים וכן מייעץ לעו"ד, אנשים פרטיים ודיירים בכל הקשור לתחום התכנון בפרט בתמא 38.

לפרטים נוספים ולהתייעצות כנס לאתר שלי - אופיר טיבי חץ יועצים -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4121215,00.html

אשמח לשוחח איתך
אופיר
23. אדריכל תמ"א 38
wax ,   הרצליה   (07.10.11)
אכן כתבה מעניינת
לאדריכל מומחה לתמ"א 38 בישראל כנסו
http://garyshafir.co.il/
24. המחברת אינה אחראית לדבריה - וכך הם נראים.
עו"ד בנימין שגיב ,   חיפה   (14.10.11)
"אין במידע שבמאמר או בכל חלק ממנו כדי להוות ייעוץ משפטי או ייעוץ אחר או המלצה או חוות דעת מכל סוג שהוא. המחבר אינו נושא באחריות כלשהי בכל הקשור למאמר, תוכנו, נכונותו, אמינותו, דיוקו, שלמותו, תאימותו, עדכנותו, משמעויותיו והשלכותיו. האחריות בעשיית שימוש במאמר או בכל חלק ממנו היא על המשתמש בלבד ועליו לקבל עצה מקצועית מעורך דין לפני נקיטת כל פעולה המסתמכת על הנאמר במאמר".     זהו החלק - היחיד - עימו אני מסכים.    כל זב חוטם ומצורע - נטול הכשרה כלשהי - עושה מעצמו "בעלים" של "ארגון" (מה זה להיות "בעלים"? את בכלל מבינה מה את כותבת),  מפרסם מאמר שהוא אינו אחראי לאמור בו - וכך מלאה הארץ "מומחים" לתמ"א 38 אבל בנייה עפ"י התוכנית - יש מעט מאוד.   אין בנמצא  דבר כזה "מפקח על בתים משותפים" - יש תפקיד סטטוטורי הקרוי מפקח/ת על רישום מקרקעין. השיבוש הלכאורה סמנטי הזה מלמד על המתיימר להציג חוות דעת מקצועית. כך גם השפה העילגת המאפיינת את הטקסט. מדובר במאמר ייעוץ פסאודו משפטי - כשמתן ייעוץ משפטי על ידי מי שאינו עו"ד אסור עפ"י חוק (וליתן ייעוץ כאמור, עם הוספת הסתייגות בתחתית כי זה אינו ייעוץ משפטי - אין כדי לרפא את אי החוקיות).    שיכרו שירותיהם של אנשי מקצוע רשויים - שמאי מקרקעין, מהנדסים, עורכי דין ( וחשוב לא פחות - מ-נ-ו-ס-י-ם. מי שאתמול בערב סיים לימודי הנדסה בטכניון רחוק ממומחיות, וכך גם זכאים לרשיון לעריכת דין שסיימו בהצטיינות יתרה שביתרות לימודיהם באחת המכללות).    אצל אותם גורמים תקבלו כל שנדרש - ובין היתר אחריות מלאה. הוטעיתם? שגיתם בשל ייעוץ פגום? יש את מי לתבוע. "ארגון למימוש זכויות תמ"א 38" הוא המצאה - פיקציה - גוף שאינו רשום ב"שומקום", וממילא אינו קיים - זולת בהבל פיה של הכותבת.   ובכלל - לאו דווקא בענייני תמ"א 38 - הזהרו משרלטנים.   בכבוד רב,   בנימין שגיב, עו"ד ומהנדס.  
25. בגלל הכתבה הזאת צריך לקחת יזם עם ניסיון כמו היזם יגאל שלו
גיל ,   רמת גן   (24.09.12)

בגלל הכתבה הזאת לפני שהחלטנו לקחת יזם שיקדם את התוכנית תמ"א ש38 בירנו על יזמים עד שהגענו ליזם יגאל שלו

יזם מוכשר אין כמותו שתוך פרק זמן קצר קבלנו החלטה ועדה מקומית לקדם את התוכנית

 

גיל מרמת גן

26. לאחרונה קראתי כתבות ממצות כמו זו
דובי   (13.04.13)
כתבה טובה מאוד. באתר lama-tama.co.il רושמים דברים חופפים שמאמתים את הקושי ואת הפיתרון במשא ומתן.

תודה YNET
תגובות נוספות
חזרה לכתבה