31. איזה גיבוב של שטוית ... תביאי מחקר מדעי אחד ....
(04.10.11)
שמצודד בדבריך לינק אחד , אין כזה , טרנדי להיות נגד הטלוויזיה... וכל השאר קישקושים , להסביר לאנשים שהכל צריך להיות ביחסיות נורמאלית ..... אבל את עושה כתבה פירסומית בתחפושת של יועצת "עלק" , תעשי טובה תקני פרסומת אמיתית ואז נראה אותך משכנעת אותנו לקרוא את המסר שלך , הבעיה היא שאין לך מסר , חפשי יועצי שיווק ופרסום חדשים ואם אין לך תתארגני על אחד ד ח ו ף .
הבן שלי (6), למשל, צופה המון בערוץ לוגי. יש שם תוכניות איכותיות שמלמדות אותו המון. פתאום הוא זורק לנו עובדות על טורנדו או לוויתנים או כל מיני דברים - וזה גם גורם לו להתעניין במדע ואף לנסות ניסויים בבית. מה רע?
אני בת 15. כתה י. לשעבר מכורה לטלוויזיה (עד כתה ו'), היום כבר בכלל אין לי זמן. כיום אחות למכור (בן 10). יום אחד אח שלי מאוד עצבן את אמא שלי והיא נתנה לו עונש- בלי טלוויזיה לשארית היום, תוך כמה דקות הוא זכה בשבוע שלם. אז האח המשועמם שלי, שכבר גמר שיעורים ואת הספר שלו, פשוט הלך וראה את כל התוכניות שהוא הפסיד בטלוויזיה, במחשב. מאז שהוא גילה את הפריווילגיה הזאת, הוא כבר לא רואה טלוויזיה, כי הרי הוא יכול לבחור איזו תכנית ואיזה פרק לראות!! אתמול הוא ישב אצל סבתא במשך 4 שעות וראה סרט. היום רק שעתיים. הייתי צריכה לריב איתו כדי לקבל את המחשב בסלון כדי להכין עבודה לבית ספר!
כך שמניעת הטלוויזיה מילדים היא לא הפיתרון. צריך למצוא אלטרנטיבה!
הכתבה מעניינת ומעלה סוגיות רבות בחיבור שבין המשפחה והתקשורת אך לטעמי יש לחדד את הקשר בין התפיסה החינוכית של ההורים לאופן התפקוד שלהם עם ילדיהם והטלוויזיה שכן יש הבדל בין הורים סמכותיים יותר הנוטים לפקח ולצמצם את הצפייה לבין הורים דמוקרטיים יותר הנוטים ליצור דיאלוג ולהגיע להסכמה באשר לתכנים הנצפים ולכמות הצפייה. צפייה משפחתית מהנה!!!