חדשות  דעות  מאמרים  אמנון פורטוגלי
מה פתאום להפריט את הרכבת? תלמדו מהודו
אמנון פורטוגלי
פורסם: 08.12.11, 14:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות ב-63 דיונים
31. אפילו אם הכותב צודק, הפתרון ההודי לא ישים אצלנו
צפוני ,   צפון   (08.12.11)

לא ניתן לשפר את הרכבת עם צוות העובדים הנוכחי. אם רוצים חברת רכבות טובה, חייבים לבצע את הצעדים הבאים:

1. לסגור את הרכבת.

2. לפטר את כל העובדים, עד האחרון שבהם.

3 לפטר את ההנהלה.

4. לגייס הנהלה חדשה

5. לבנות מחדש את צוות העובדים, תוך הטמעת תרבות ארגונית חדשה.

6. להפעיל מחדש.

 

צוות העובדים הנוכחי הוא כל כך מושחת, לא מאומן וחסר כל תודעת שירות, שאין כל אפשרות לתקן אותו. אם יפוטרו 50 עובדים ויגויסו במקומם חדשים, העובדים הותיקים "יחנכו" את החדשים בהתאם לתרבות הקלוקלת הנוכחית. לכן אין מנוס מבצוע התהליך בבת אחת ומפטורי כל העובדים.

 

אני בספק אם פתרון כזה הוא מעשי, לכן הפרטה היא האפשרות היחידה.

 

אזרחי ישראל חייבים להחליט מה הם מעדיפים: שירותי רכבת הולמים,

 או - גילה.

32. וואוו, המון טעויות יש לך
אסף   (08.12.11)
הרכבת ההודית נקיה מאד, זה שאתה נסעת במחלקות הנמוכות ביותר כי רצית לשים 2 שקלים, במקום 9 שקלים, על נסיעה שבארץ היו גובים ממך 28 שקל עליה, אומר שבמקום לנסוע כמו מלך ב9 שקלים, נסעת כמו כלב ב-2.

אם כבר בענייני קמצנות עסקינן, אם נוסעים בשאטאבאדי או ברדג'אני או ברכבות אקספרס, אז הנסיעה מהירה יותר מאשר ברכבות בארץ, אלא שאתה בטח חסכת עוד חצי שקל ונסעת ברכבות הדואר שעדיין נמצאות בשירות בכל מקום.

לגבי איחורים, רואים שלא נסעת בשנים שדווקא אחרי המהפכה ברכבות שנעשתה בהודו, האיחורים שם אמנם לא טובים יותר מבארץ, אבל גם לא גרועים יותר. איחור של 20-30 דקות יכול לקרות שם על רכבת של 12 שעות נסיעה, אבל זה זניח, לעומת זאת פה בארץ, 20 דקות איחור על רכבת של סה"כ כמה עשרות קילומטרים זה כבר פשוט מגוחך.

המהפכה שנעשתה ברכבות בהודו גם כללה אפשרות להזמנת כרטיסים באשראי באינטרנט שביטלה חלק גדול מהתורים ועוד הרבה שיפורים.

באמת מדינת ישראל לא מגיעה לקרסוליים של הודו מבחינת רכבות, ולמרות שהרכבות בארץ משתמשות במספר זניח של מסילות שונות ביחס להודו.
33. באמת? אנחנו באמת רוצים רכבות כמו בהודו?
יהב ,   רמת השרון   (08.12.11)
עם כל הכבוד להודו, רכבות זה לא הצד החזק שלה.
יש מעט מאוד מדינות שהרכבת שלנו יותר טובה מאצלם, הודו היא אחת מהן.
34. תגיד פורטוגלי - נסעת פעם ברכבת בהודו ? כי אני נסעתי בה
דן   (08.12.11)
ואפילו די לאחרונה. וגם נסעתי ברכבות בבריטניה.
להשוות את מערכת הרכבות בבריטניה, עם כל בעיותיהן, ל"רכבת" בהודו זה כמו להשוות מכונית מודרנית, עם בעיות אמינות קלות, לאיזה מכונית קיטור מלפני מאה או שתיים.
אני מבין שכבודו מרקסיסט וכו' וכו' והינך מחפש תירוצים מעל ומתחת לאדמה כדי להלאים כל דבר שזז אבל לפני שמקשקשים על משהו כדאי להכיר את מושא הכתיבה.

35. השוואה עקומה לגמרי. בהודו מותר לפטר עובדים
צחי   (08.12.11)
בארץ כשעובדים מאוגדים, בעיקר באיגודים החזקים של השירותים החיוניים, לא ניתן לפטר עובדים. תוסיף לזה שחיתות עמוקה במכרזי העסקת עובדים שמתבטאת בנפוטיזם קיצוני ותקבל הרבה עובדים גרועים מאוד שלא ניתן לפטר גם אם הם נוהגים שיכורים בקטר ישר לתוך רכבת אחרת (מקרה מלפני כשנה). כשתהיה גמישות ניהולית יוכלו לחלוק עם העובדים ברווחים, כל עוד ההעסקה היא בשיטת חבר מביא בן דוד אני לא מוכן שמחברה ממשלתית יתפרנסו חמולות שלמות בלי לתת לאחרים אפילו סיכוי להיכנס לחברה. או פירוק והרכבה מחדש או הפרטה. עם עובדי הרכבת הנוכחיים אין מה לדבר ואין מה לעשות, ללמד אותם לעבוד בחריצות ומתוך תודעת שירות וכבוד ללקוחות ולמקצוע זה כמו ללמד חזיר לעוף- אי אפשר.
36. למה ללמוד מההודים בוא נלמד ממודל בזק
מקס הזועם   (08.12.11)

בזק היתה מונופול ממשלתי - כמו הרכבת

שנשען על ועד עובדים חזק ומיליטנטי - כמו הרכבת

כדי לקבל שירות נאלצת לחכות זמן לא הגיוני (לפעמים שנתיים ויותר כדי לקבל קו טלפון) - נו אמרנו כמו ברכבת

רמת השירות היתה עלובה ביום מצויין ושערורייתית ביום רגיל - כמו ברכבת

המחיר היה גבוה ולא תחרותי - פה דווקא הרכבת מתעלה על עצמה - מחיר נסיעה כמעט כמו אוטובוס אבל הזמינות נמוכה יותר ?!?!

 

ואז באה ההפרטה, ומאז : קו טלפון תוך 48 שעות מהזמנה, שירות לקוחות אדיב מקצועי וזמין, מחירים תחרותיים, והכי חשוב חברה רווחית

 

מה לא ברור מר פורטוגלי - צדק חברתי בא על חשבון איכות,נוחות,מחיר (אלה הם תוצרים של כלכלה תחרותית קפיטליסטית)

37. חבר בצוות ספיבק-יונה=קומוניסט
לסגור את הרכבת   (08.12.11)

ברכבת עובדים וועד שמוכנים להרוג את הלקוחות למען שעת בטלה נוספת.

אפילו את הוראות הבטיחות הם לא מוכנים שישנו.

צריך לסגור את זה גם אם האלטרנטיבה זה לרכוב על חמורים.

תחת הוועד וחוזה ההעסקה הקיימים אי אפשר להקים תשתית תחבורה צבורית ראויה!

38. הבחור לא מבין ביחסי העבודה במשק
חיים ,   הדרום הפרוע   (08.12.11)

אני מצטט

הצוות בחר להתמקד בפרודוקטיביות העובדים ובנאמנותם. הפרודוקטיביות נבנתה על ידי הדגשת ביצוע מהיר וגמישות בעבודה בכל מקום אפשרי.

 

והכותב חושב שזה הוא יוכל לבצע ברכבת ישראל?

 

39. הדרך היחידה להציל את התחבורה בארץ - לתת לסינים לעשות את זה
רועי   (08.12.11)
כל מעורבות ישראלית הכי קטנה בפרוייקט יעכב את העבודה הסינית ב5 שנים
תנו לסינים כסף ולהביא לפה עובדים בשביל הפרוייקט ותראו איך תוך שנה כבר יש לכם רכבת לאילת ולכל פינה בארץ שעובדת כמו שצריך כולל מטרו תת קרקעי בתל אביב!
40. אז אני רוצה להבין הכותב עורך השוואה בין הודו לישראל?
עמי ,   תל אביב   (08.12.11)
מדינה של מיליארד אנשים זה מספיק לקוחות לרכבת להוזיל מחירים ב45%
מדינה של 7 מיליון שלרוב המוחלט יש רכב (בגלל כשלי התחבורה הציבורית) צריכה ללמוד מה בדיוק?!
41. ברמת העקרון אני מסכים עם הרעיון.
זהר ,   גליל מערבי   (08.12.11)

ברמה המעשית, אני לא רואה איך זה קורה עם העובדים של הרכבת בישראל.

אולי, רק אולי, אם במקביל לגזר של שותפות ברווחים (אגב, רכבות נוסעים זה עסק  לא כלכלי בכל העולם, לא רק בישראל), יהיה גם מקל הפיטורין למי שלא עומד ביעדים, אז נתחיל לראות איזה שיפור.

 

במצב הנוכחי עם המשכורות המנופחות גם ככה לתת תמריץ בלבד זה פשוט לא מספיק.

 

42. רק לתת לכם מושג... "הכניסה מיזוג אוויר"
(08.12.11)
בהודו החמה רק עכשיו נזכרו להשים מיזוג אוויר ברכבת, בעוד ברכבת שאתם הישראלים מקללים יש כבר Wifi אוטוטו

בתור אחד שנסע ברכבות רבות באירופה, בארה"ב ובעוד כמה מדינות בעולם, הרכבת בישראל היא אחת הנוחות והמדוייקות. בפרט עכשיו אחרי שמחליפים עשרות קרונות וכמה קטרים

חוץ כמובן מימי ראשון וחמישי שזה סיוט, אבל זו בעיה שהצבא צריך לפתור (ויש פתרונות, כמו הוצאת רכבות מיוחדות לחיילים המתואמות בזמן עם שעות היציאה מהבסיסים. היחיד שיפסיד מזה זה המ"מ שלא יוכל לתת שעה ביציאה). אבל את הצבא לא מאשימים בכלום, נכון? כי אנחנו פטריוטים הרי
43. הטעות היא שביבי וכץ בכלל לא מתעניינים ביעילות
קטר קעטור ישן ,   בתחנה בב"ש   (08.12.11)

הם מתענינים בכסא שלהם והםרטה של רכבת ישראל יישמע טוב בתעמולת הבחירות.

זה הכל. וחוץ מזה קפיטליזם והפרטה זה דת כמו כל דת ענין של אמונה ולא עובדות.

44. מתי פעם אחרונה רכבת בהודו יצאה בזמן?
אשר ,   תל אביב   (08.12.11)
נכון שאין תאונות בין רכבות בהודו,,,  אבל פה נגמרים כל היתרונות של הרכבות בהודו,,,,אם הכתב היה מבין הודית הייתי מסביר לו הסיבות בהודית,,,אגב גם בארץ הוא רוצה לראות מאות אנשים נתלים על החלונות ועוד מאות על הגגות? נכון שהמחלקה הראשונה היא לתפארת וברמה גבוהה יותר ממחלקות ראשונות רבות בעולם,,,  אבל כל מה שלמטה ממחלקה ראשונה תת רמה ,,  כמו הבתי מלון,,,  המפוארים עומדים בסטנדרטים הבינלאומיים הכי טובים,,  אבל כל היתר תת רמה
45. הבעיה של רכבת ישראל.
פורטוגלי נובח...צודק ,   וגילה אדרעי לא עוברת   (08.12.11)
46. אכן השוואה במקום
אסף ,   חיפה   (08.12.11)
אכן, מצבה של הרכבת שלנו לא טוב בהרבה מהרכבת בהודו וכל מי שחווה את החוויה של נסיעה ברכבת הזו מבין בדיוק את הכוונה.
47. 900 מיליון הודים לא טועים!
(08.12.11)
48. שכנעת אותי
שגיא   (08.12.11)

ההודים יודעים להפעיל מערכת רכבות הרבה יותר טוב מאיתנו.

נא לפטר את כל אוכלי החינם ברקבת ישראל  ולייבא הודים.

49. אותו לאלו הוא הפוליטיקאי המושחת בהודו, ועדיין היה שר רכבות
ארן   (08.12.11)

מצוין

 

וכמובן הסיפור על הקרונות הממוזגים במחלקות הנמוכות די שקרי, אבל אני מניח שכדי לכתוב מאמר לא צריל לנסוע להודו.

50. ירדת מהפסים? מה הקשר להודו?
שי ,   תל אביב -יפו   (08.12.11)
איך אפשר להשוות מערכת רכבות אדירה של מדינת עולם שלישי עם מיליארד תושבים, לרכבת ישראל??? היית פעם ברכבת בהודו? היית פעם בשירותים של רכבת בהודו, או שחיכית 10 שעות לרכבת בהודו, על הרצפה עם עוד מאות משפחות הודיות?

צריך להשוות את ישראל למדינות אירופאיות באותו גודל - שוויץ, הולנד או בלגיה.
רכבת ישראל תקועה כבר שנים רק בגלל הועד המסואב והמושחת שלה. הפתרון לא חייב להיות הפרטה, אבל אם הועד מממשיך למנוע מהרכבת להתנהל כמו עסק רציני שמשרת לקוחות, אז כנראה שאין ברירה.
51. פורטוגלי נותן כדוגמה הודי לגבי ישראלי ?, נשמע הזוי
שליח רץ ברחוב   (08.12.11)

החוכמה היא מוגבלת (בניגוד לטיפשות)

הפתרון לבעיות הרכבת לא נמצאות בשאלה אם להפריט או לא

אלא בהחלטה מי ינהל את הרכבת !

נאמר שההחלטה היא לתת את זכויות הניהול לחברת רכבות אירופית/אמריקאית

אותה חברה תכניס את אנשיה ונסיונה לתפעול המערכת, בלי הסתדרות

בלי קליקות משפחתיות ובלי ההון/שלטון של הטייקונים המקומיים

עם נסיון, משמעת ומקצועיות

אותה חב' ניהול תקבל "נקודות זכות" על פיתוח (כמו הזכויות על כביש שש)

אותה חב' ניהול תזכה לליווי צמוד שימנע את הבירוקרטיה בכל הקשור

לפיתוח תשתיות, גשרים, מנהרות (כל מה שיבטל את הקשר בין הכביש למסילה)

 

בקיצור, כפי שאמרתי בהתחלה - זה עניין של החלטה !!!

 

 

52. פשוט בדיחה! ספק אם הכותב היה בהודו או מבין את ההבדלים
ellen_p ,   ירושלים   (08.12.11)
ההשוואה מגוחכת וטיפשית.
הודו היא תת-יבשת ענקית! את ישראל חוצים מצפון עד דרום ב12 שעות, לחצות את הודו ייקח 120 שעות! לא ייתכן שהבעיות דומות, אפילו לא קצת.
חוץ מזה, בתחנת הרכבת המרכזית בדלהי, בירת צפון-הודו, העיר השניה בגודלה בהודו כולה, יש מאות הומלסים בכל פינה, כמה רציפים מטונפים חסרי שילוט ברור, דוכן כרטיסים רשמי אחד בלבד אשר חבוי אי-שם בתחנה, ומאות ספסרים שיגררו אתכם לסוכנות שלהם כדי למכור לכם כרטיס במחיר מופקע.
ונניח שהתגברתם על כל אלה ואיכשהו מצאתם את הרכבת שלכם, אם אתם הודים פשוטים ולא תיירים עשירים תיאלצו להיתלות עליה מבחוץ או לשבת על הגג, או להידחס כנוסע חמישי במושב של שניים.
אין שום דבר ללמוד מהרכבות בהודו, וגם אם הם אכן הצליחו לעשות נס ולהציל את חברת הרכבות שלהם מפשיטת רגל, זה לא אומר שהתכנית שלהם תעזור במשהו לרכבת ישראל. שום דבר במערכת התחבורה ההודית לא ראוי להערצה ובטח לא לחיקוי.
תאמינו לי, ההודים גורמים גם לאוטובוסים של "אגד" להרגיש כמו מרצדס עם נהג פרטי.
53. כך או כך אצלינו לא עושים מה טוב עושים מה השר החליט למה?ככה.
יעקב   (08.12.11)
54. "ניצול נכסים משופר", כלומר הרכבת המשיכה להפסיד
כלכלן   (08.12.11)
אבל הממשלה הוסיפה לה נכסי נדל"ן פרטיים מניבים שיכסו על ההפסדים, אז אין פה שום יעילות כלכלית, ולמעשה גם יש פה סוג של הפרטה.
55. אינני ממכיר את העובדים בהודו.העובדים בישראל
בעלי רקע מקצועי נמוך ,   ומוטיבציה=0.הקרונות   (08.12.11)

מלוכלכים תמיד, התחנה נראית מוזנחת,וכל מי שעובד

שם,כבשאר מקומות "מוגנים" במדינה(ממשלה,חשמל,מים,נמלים,רשויות מקומיות,

שדות התעופה)

מבין שאי אפשר לפטרו, בגלל הסתדרות מפגרת ואכיפה רופסת.

רמות השכר שם אינן מייצגות את ה"תוצרת" המיוצרת ע"י ה"עובדים".

התפוקה הינה הנמוכה במדינות OECD,ובכל קנה מידה מערבי-כלכלי.

 

וכך נראים חיינו.

תשתיות קורסות בגלל תחזוקה לקויה,חוסר תכנון שהופך ביצוע של טלאי-על-טלאי,שטחים פתוחים שנסגרים,שחיתות שמכרסמת בכל פינה, וניהול כושל.

 

מדחיות שהביאו לגל מהגרים בלתי חוקיים שמספרם עולה על תושבי רמת השרון,ועד (סליחה על הפוליטיקה) הזרמת ביליונים לסקטורים מוצצי דם

בטלנים.

 

אנחנו בדרך למדינה שלא נעים לחיות בה.

 

 

 

56. בהודו השכר של עובדי הרכבות יותר טוב מבארץ
saam   (08.12.11)
57. הטוקבקים מייאשים. הפרטה תועיל רק לטייקונים. רכבת לא מפריטים.
יוסי   (09.12.11)
58. אהמממ
איתי   (09.12.11)

מה שכתבת אולי נכון אבל לא ב"קרונות זולים ועממיים מבלי לשנות את מחיר הנסיעה", כמאמר הכותב. מן הסתם שילמת פי 3 מקרון סליפר (כמו שאני עשיתי), שגם אותו מרבית ההודים לא יכולים להרשות לעצמם. בקיצור, רכבת כמו שאתה תיארת אכן קיימת בהודו, לעשירים ולתיירים.

לא שזה מצדיק להפריט את הרכבת בארץ (זה לא), אבל רואים שהכותב שקוע בכל מיני מחקרים ולא מעניין אותו מה באמת קורה. הוא רק קרא את הצגת העובדות באיזה "נייר עמדה" של הרכבת ההודית, ורץ לכתוב נייר עמדה משלו.

עם כאלו נימוקים, אחרי זה נתפלא שיפריטו לנו את הרכבת, נקבל עומר דמארי וגל שיש לפרצוף (והמבין יבין). LOL.

59. הבעיה בהבדלים יחסי העבודה בשתי המדינות: בישראל השתרשה תרבות
מיליטנטית של הוועד   (11.12.11)
הם לא באמת רוצים לעבוד, רק לסחוט כספים ולעשות כאילו. עם קצת הוגנות והגינות מצידם ניתן היה לעשות משהו אך ועד הנמל והחשמל נותן את הטון: להשבית ואחר כך לדבר, לגנוב יותר מקופת האוצר- המיסים שלנו, ולא להיות גאים בעמל. לכן, אין מנוס מאשר הפרטה
60. אין על אינדיה. כנסו לראות איך רכבת הודו שומרת
אבי צנעני   (08.12.11)
 כנסו לראות איך רכבת הודו שומרת על רווחיות - ומחירים נמוכים http://www.youtube.com/watch?v=pMRXQeB400w
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה