יהדות  מגזין  עיון
נעמה מרגוליס תתגבר. היהדות אולי לא
עינת ברזילי
פורסם: 26.12.11, 19:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות ב-30 דיונים
1. הבוז הוא לדתיות ולא ליהדות, כי החילונים יהודים לא פחות מכם.
כולכם הפכתם לטליבאן   (26.12.11)
2. הבוז הוא ליהדות בסגנון הישראלי
יהודי הלכתי   (26.12.11)
"אולי מוטב להדליק פנסים קטנים בעץ האשוח". מוטב לא להיות כמוכם -- פרודיה על בני אדם שכמותכם. במקום לחגוג את חגי הרצח שלכם, אמשיך להדליק נורות של עץ האשוח -- כאן, בישראל, על אפכם ועל חמתכם.
3. למה את חושבת שהם ילכו ישר להדליק
אתאיסט מואר   (26.12.11)
פנסים בעצי אשוח ?

על הרעיון שיש אנשים שלא מעוניינים בשום דת שהיא חשבת פעם ?
4. דת זה רעל!
אין אלוהים.   (26.12.11)
5. אני חושב שבסוף ימאס מכל כתבות עלילות הדם הללו
אחד מהעם   (26.12.11)
והחילונים יבינו שהם מסתובבים סביב הזנב שלהם ונובחים על תחנות רוח
6. הדוגמאות העלובות להעצמת נשים שציינת, מדברות בעד עצמן
(26.12.11)

"הידעתם שאשתו של רבי רחומי גרמה לנפילתו אל מותו כשבכתה שלא שב הביתה, כי למד יותר מדי תורה? האם פגשתם את האישה שהתחפשה לפרוצה כדי להחזיר לעצמה את תשוקתו של בעלה, והצליחה? ואת האישה שהגישה לבעלה לארוחה בדיוק הפוך ממה שרצה? ואת הזרוע המאירה של האלמנה, שכמעט סינוורה את האמורא בבית המדרש ביופייה?"

אלו הן דוגמאות להעצמה נשית?

אילו תפקידים ומעשים חשובים ייעדה להן התורה: להתגעגע, לקבל סקס, ולהכין אוכל.

זה רק מראה עד כמה את עברת שטיפת מוח.
7. עצוב, שבכתבה כ"כ נכונה וחשובה, יש רק 4 תגובות.
דגנית   (26.12.11)
8. ילדה קטנה ורכה שהשפילו אותה
אישה שהיתה ילדה ,   ירושלים   (26.12.11)
כבר תסתדר, אבל היהדות אוי גבאלד.. היא הפצועה כאן בכל העסק. פגיעה בכבודו ובנשמתו של ילד היא בלתי נסלחת ונעמה תזכור את זה לכל החיים. והיהדות? אם את כל כך דואגת לה אז יש לדאוג שהיהדות תתאים את עצמה לערכים אוניברסלים מקובלים ולא תלך אחורה בזמן.
9. את לא בכיוון. הבנו שאנחנו היהודים האמיתיים והם התפצלו
יהודיה חופשיה ,   ישראל השפויה   (26.12.11)
החרדים אינם נציגי היהדות או דוברי האל עלי אדמות. הם פלג קיצוני, חשוך, גזען ונבער שכל קשר בינם לבין היהדות המקורית, שאנו, החופשיים וחלק מהסרוגים - נציגיה האמיתיים כיום. הקשר בינינו לבינם הולך ומתמוסס וכל מה שצריך לעשות כדי להפסיק את התופעות האלה זה לעצור את המימון שלהם. כשיצטרכו להתפרנס, לא יהיה להם זמן לירוק על ילדות קטנות.
10. לחכמתה של ברוריה את מתגעגעת? זו היתה מדירת נשים ושונאתן
והנה מעשה שהיה   (26.12.11)

רבי יוסי הגלילי הוה קא אזיל באורחא אשכחה (רבי יוסי הגלילי היה הולך בדרך, ומצא את) לברוריה. אמר לה: באיזו דרך נלך ללוד? אמרה ליה (אמרה לו ברוריה)  גלילי שוטה! לא כך אמרו חכמים: אל תרבה שיחה עם האשה? היה לך לומר "באיזה ללוד"!

עירובין פרק ה, דף נ"ג ע"ב

11. איך אשה מוכנה להתחתן ברבנות??
רוצה תשובה ממי שהתחת   (26.12.11)

 

תארו לכם שאתם שוכרים דירה, ובעל הבית אומר, שרק לו יש זכות לשחרר אתכם מהחוזה..תלכו לבית משפט, הוא לא יכול להכריח אותו ככה החוק, ברור שאפשר להטיל סנקציות אבל..יציאה רק באישורו

תסכימו לחתום על חוזה כזה?

 

למה יש אשה שתסכים לחתום על חוזה נישואין כזה?

האם יש גבר שיסכים להתחתן באם וטו הגט הוא לאשה?

זה חוק שכתבו גברים בימים אז..לא קשור "לחוק עליון"

 

גם לא נישואין אזרחיים, התרה רק ברבנות.

 

כל הסעיפים שאשה חושבת שהם יהיו מגנים עליה בהמשך, יכולה לבד לנסח

הכל אפשרי

וטקס משפחתי ריגשי טבעות ובורקס...אפשר לבד

 

ולא על תדברו איתי על קדושה "שנכנסת" בזוג

קדושה בונים ביום יום ולא בערב אחד

 

12. זה באמת רעיון מוזר. לא להאמין שיש איש בשמיים שרואה הכל??
אופיר לוי   (26.12.11)
דת=דמיונות של אנשים מתקופת הברונזה
13. אל דאגה
אורי   (26.12.11)
:)
14. הקמת מפלגת שינוי מחדש, או אסון לחילוניים.
מנחה היקום ,   דרום   (26.12.11)

יש רק פתרון אחד למצב המטורף שנוצר במדינת ישראל בו כתות חשוכות ופנאטיות מנהלות את חיינו, בעוד אנו משלמים עבור התענוג ממיטב כספנו.

מכיוון שהמערכת הפוליטית הנוכחית שבויה בתוך העולם הרקוב הזה, בו תקציבים ממשיכים לעבור לכתות חשוכות, תמורת הצבעה בכנסת ותמיכה במפלגה השלטת, אין מה לצפות מהמפלגות הקיימות.

יש להקים את מפלגת שינוי מחדש, ולתת לה כח מיקוח אמיתי בדמות 20 מנדטים.

כח כזה יוכל לעשות שינוי או להתחיל לעשות את השינוי.

מטרה עיקרית של המפלגה הזו תהיה ניכוש עשבים בכל סעיף וסעיף של התקציב, ועצירת כל התקציבים לחרדים, תוך העמדת התקציב על יסודות שוויוניים מוצקים, העדפת האזרח העובד, העדפת האזרח התורם, וחזרה לשפיות.

כל אלו יגרמו לכך שרוב עצום של החרדים יאלצו לזרום אל שוק העבודה ולחזור למציאות (שעבורם, אני בטוח, תהיה כואבת ביותר). כאזרחים עובדים לא יהיה להם די זמן וכח לעסוק ביריקות על ילדות קטנות, ובאוטובוס בדרך לעבודתם הם יצטרכו להצטופף עם כל עם ישראל, וללכת על מדרכות משותפות.

אם לא נפעל כך - אל תתפלאו אם בעוד 20 שנה, יעמידו אתכם לדין על הליכה ללא כיפה ברחוב....

15. כתבה ככ אנטליגנטית לא קראתי מזמן
אריאל   (26.12.11)
תודה לעינת. תודה שיש דתיים שפויים שבאמת שואבים מהיהדות את הנאור ואת הגבהים
16. בגלל אנשים כמוך אנשים שונאים את הדת
כתבה מזעזעת   (26.12.11)

אני מעדיפה שגבר יהיה גבר

כאילו, אם אני בת שבע ולא צנועה אז שיירק עליי

אם אני יושבת בטעות במושב הלא נכון באוטובוס אז שישתין עליי

אם אני רוצה ללדת פחות מ10 ילדים אז שיפוצץ אותי במכות.

כאילו גבר!!!

כאילו הכי יהודי שיש!!!

 

17. יש עשר נשים במדרש שמוזכרות כחזקות ? וואוו !!!
מאות שנים של ,   אפליית נשים ביהדות   (27.12.11)

היהדות תמיד היתה נאורה פי כמה מונים מסביבתה החשוכה.

ועל כן גם הזכרתן של עשר נשים בתורה/מדרש - ראוייה.

 

אבל

 

מצוות הפרו ורבו המופרכת [ע"פ היהדות מספיק בן ובת. שניים] והכנסת האשה החרדית למצב של הריון מתמשך לשלשים שנה גורם לה בהכרח להשאר בבית לשלשה ארבעה עשורים.

היא מופרדת בבית הכנסת.

היא מנועה מללמוד בישיבה

כבודה בביתה פנימה

וקולה קול ערווה

אמנם היא "אשת חיל"  [ ברור, עשרה הריונות וחיים עם אידיוט בטלן ]

והיא תמיד, בעיקר ברבנות, מופלה לרעה.

יש דין "סוטה" אבל אין דין "סוטה"

אם אשה נחשדת בבגידה בבעלה - היא עוברת בדיקה עם "מים מעררים" [סוג של רעל]  והבעל לא יכול להחשד בבגידה.  לבעל בכלל מותר היה להתחתן עם כמה נשים וגם להחזיק פילגשים.

אז נכון, היתה דבורה ויעל ובנות צלופחד ואדמות חפר. יופי.

כל ההוויה היהודית החרדית היא אנטי נשית, אנטי ליברלית ואנטי שינוי, פתיחות, צמיחה, חידוש.  זה לא צמח משום מקום. זה פורח על קרקע מדושנת היטב

 

 

 

 

18. הכל נופל וקם בגלל הדתיים הארורים במדינה הזאת
תלכו קיבינימט   (27.12.11)
נמאס לי מהם אני חוזר לגרמניה כי שם אני לא אראה את הפרצוף המגעיל שלהם ואני לא אמות מהסירחון שלהם,אני באמת באמת נמאס לי מהם יש לי אזרחות גרמנית ודרכון גרמני בתוקף והחלטתי לא לסבול יותר את הפרזיטים האפסים האלה אני שירתתי בצבא שרות מלא+שנתיים בקבע ונלחמתי בכל המלחמות ונפצעתי ולא קיבלתי שום דבר והדתיים האלה לא משרתים ולא תורמים למדינה כלום אבל מקבלים מהמדינה הכל בחינם ועוד ממררים לנו את החיים אז-די.
19. כל דת היא שורש כל רע, לא רק יהדות.
(27.12.11)
20. מי שיכול לחשוב על הנצרות כאופציה בכלל...
(27.12.11)
יש לו בעיה קשה מאוד ואין להפיל גם את זה על הדתיים.
21. יש הגיון בהפרדה בין גברים ונשים.
רועי   (27.12.11)
יש מדינות שבהם יש אוטובוסים לנשים בלבד. זה קרה בגלל שהיו הרבה הטרדות מיניות בתחבורה ציבורית ונשים ביקשו תחבורה נפרדת. גם בישראל יש פמיניסטיות שורצות לעשות את זה. זה נועד להגן על נשים מפני פגיעה בנפשן.
אבל מה עם הגברים? כשגבר נחשף למראה של בחורה צעירה ויפה הוא מיד מתחרמן. וברגע שהוא מתחרמן הוא חייב להגיע לפורקן. אבל הוא לא יכול פשוט להתחיל לגעת בנשים. אז הוא נאלץ לדכא את דחפיו. הדיכוי הזה גורם סבל נוראי שאי אפשר לתאר אותו במילים. זו התעללות נוראית בגברים (במיוחד בגיל ההתבגרות). יש גברים שמרוב תסכול נכנסים לדיכאון ואף מתאבדים. כשגבר מתחרמן הוא מאבד את כול הראש כי כך עיצבה אותו האבולוציה. מצד אחד הוא לא יכול שלא להסתכל (הוא חייב להסתכל) ומצד שני אסור לו לגעת. זה גורם לעינויי תופת.
אז יש הגיון בדרישה להפריד בי גברים ונשים על מנת להגן על גברים מפני הסבל הזה, כמו שבמדינות מסוימות מנסים להגן על נשים.
22. ואף על פי כן נוע תנוע
ש.   (27.12.11)
היהדות חזקה מספיק. היתה ותמשיך להיות. עם הקיצוניים , עם מדליקי אורות האשוח ובלעדיהם, בעיקר בלעדיהם.

נשלח מהסלולארי שלי
23. חוסר רגישות והנצחת הקוח
נורית   (27.12.11)
כשהכותבת רוצה שהגבר יהיה גבר, ואינה רוצה שנשים יברכו,היא מזכירה לי את חמותי הנבערת, שלא יכלה לראות גבר עם מטאטא ביד.

טראומה של ילדה קטנה נחרתת לכל החיים, ומאוד קשה לצאת ממנה, אם בכלל. אי לכך, דבריה של הכותבת על כך שהילדה ודאי תשכח את הדברים, מראים על חוסר הבנה וחוסר רגישות.

יומם הגרוע של החרדים יהיה כאשר כולנו נתחרד. אם כולנו נהיה פרזיטים, ולא נשלם מיסים, לא יהיה ממי לחלוב את הפרנסה. ישראל תהפוך לפלסטין, כי החרדים לא זקוקים למדינה ולא לצבא.

נשלח מהסלולארי שלי
24. דת בכללי זה דבר רע, אבל היהדות המודרנית זה בכלל גועל
אורי   (27.12.11)
25. האם להתקרב לדת היהודית???
יהודי חילוני   (27.12.11)
בתקופה האחרונה התחלתי להתקרב לדת ואני הולך לשיעורים של רב מחזיר בתשובה. שם אני שומע על אהבת עם ישראל, על חשיבות האחדות ועוד מעלות טובות אבל מה שאני רואה ושומע לאחרונה כל הדת נראת לי בעין שונה לחלוטין מילא החרדים אבל הבעיה גם עם הכיפות הסרוגות שהם בעצם קיצוניים חרדים רק בכיפה סרוגה, קחו לדוגמא את נושא שירת הנשים בצה"ל ובארץ, ועוד דוגמאות רבות שאין לי חשק לפרט אותם. בקיצור זה חומר רציני למחשבה ואני על פרשת דרכים רעיונית, בכל מקרה נכון לתקופה זו אני נוטה להדיר רגליי מהשיעורים ובכלל מהדת .
26. אני מקווה שזה לא נבואת זעם
יחיאל   (27.12.11)
ושהצקשורת בוחרת רק את הפרובוקציות אחרת חבל מאדדדד
27. את טועה ומטעה - הילדה לא תתגבר
אופניק   (27.12.11)

היא תישאר מצולקת לכל חייה והטראומה הזאת תשפיע על עתידה וכל מערכות היחסים שלה.

זאת הסיבה שהחילונות החשוכה שלנו (הליברלית) לא מרשה שאדם אחד יפגע בשני ללא קשר למעשיו או דיעותיו, ובטח ובטח מינו או גזעו.

זה ההבדל בין היהדות המוסרית שלך, בה מותר לפגוע בנשים ובערבים לחילוניות הליברלית. אז אני מקווה שאת צודקת וגם היהדות לא תתגבר על הפרשה ותהפוך למורשת של העם היהודי ולא הנר שמעוור את עיני חכמיו כפי שהפכו אותה חסידים ושוטים במאה האחרונה...

28. התקשורת לא מלבה שום דבר. הבעייתיות קיימת בשטח
ירושלמית חילונית   (27.12.11)
אני שומעת הרבה את הטענה ש-מה העניין? איזה עניין קטן ואיך התקשורת מלבה אותו.
זה שקר וכזב. כירושלמית חילונית אני עדה שקווי המהדרין זה מכה שלא כתובה בתורה ודבר משפיל ומבזה עבורי כאישה.
לא. לא. לא. ואני חוחזרת שוב על לא מדובר בקווים אך ורק לחרדים. זהו שקר גס.
אין דבר כזה בירושלים קו אוטובוס שעובר רק בשכונות חרדיות.
כל קו אוטובוס עובר גם בכבישים ורחובות מרכזיים שכוללים אוכלוסיות מכל המינים.
לקווי מהדרין 56 ו-40 בירושלים יש תחנה ליד הר חוצבים שהוא איזור הייטק גדול המשרת אלפי גברים ונשים לא חרדיים וחלקם לא חילוניים.
כשניסיתי בעבר לעלות לאחד הקווים הללו להגיע למקום עבודתי בהר חוצבים או לחזור ממנה לעיר, וניסיתי לשבת או לעמוד בחלקו הקדמי של האוטובוס, זאת הייתה חוויה משפילה ומבזה. גברים חרדיים אמרו לי ללכת לסוף האוטובוס ומשסירבתי החלו לקרוא קריאות מבזות ומשפילות.
מדובר במציאות ממשית ולא בברווז שמלובה על ידי התקשורת.
התקשורת עושה עבודה חשובה מאוד עכשיו, וחבל שלא התחילו לפני כמה שנים, לעצור את הטירוף והכפייה הדתית קיצונית, ולעורר את מי שמאמין בדמוקרטיה חופשית להתחיל להילחם על הבית. כי בזה מדובר - מלחמה על הבית.
לגבי היהדות ואהבת היהדות - אני מציעה לכל הדתיים לעשות הפרדה בין סוג השלטון במדינה לבין הדת שלהם והאהבה שלהם לדת.
היות אדם אדם דתי היא משהו שבינו לבין עצמו או אלוהיו. צריך להיות מוסכם וברור לכל אזרחי המדינה שסוג השלטון במדינה הוא דמוקרטיה חופשית. אל לנו לנסות להפוך את המדינה שלנו למדינה דתית יהודית. זה יגמר רע רע רע מאוד.
ולכל מי שיקפוץ ישר - אבל זאת מדינת היהודים! אני מציעה לו לקרוא את ספרו של חוזה המדינה הזאת "אלטנוילנד" שם הרצל מתאר בבירור איך הדת והמדינה מופרדים. הוא לא חזה מדינה יהודית דתית הלכתית, אלא מדינה חופשית ליהודים. מדינה מסוג הדמוקרטיות המערביות רק שבה יהודים יוכלו לחיות בשוויון ובחופש. מי שרוצה להיות דתי בבקשה. מי שרוצה להיות חילוני בבקשה. מי שרוצה להיות מוסלמי או נוצרי, גם בבקשה. צריך להיות רוב של יהודים במדינה הזאת כדי למנוע מצב בו יהודים יהיו שוב מיעוט ושוב יופלו ויירדפו אותם. זאת המשמעות היחידה של מדינת ה"יהודים".
29. כולונ נעמה מרגוליס
כתבה מקסימה!   (28.12.11)
30. היהדות הרבה יותר חזקה ומושרשת במציאות ממה שנדמה לך
יהודי   (29.12.11)

מאחרי כל הבלגן הזה מסתתר היום שאחרי , ובו ליהדות שלימה יפה ומאירה יותר יהיה פתחון פה ובע"ה גם יכולת הנהגה.

                  לא להתייאש, יש למה לצפות.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה