חדשות  דעות
לתת תעודת הוראה לכל סטודנט למדעים
אורית חזן
פורסם: 02.01.12, 08:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 128 תגובות ב-80 דיונים
1. תגובה היסטרית למצב שקיים כבר לפחות עשור!
(02.01.12)

אולי די כבר עם ההצעות ההזויות והתגובות ההיסטריות?

 

אולי פעם אחת בהיסטוריה של המדינה הזו יבוא מישהו עם חזון. עם ראייה עתידית. עם תוכנית?!

 

יש כל כך הרבה כשלים, לא רק בחינוך. שבו. תסתכלו. תבחנו. צאו מהקופסה של הקדנציה שלכם, ותתחילו להניח תשתית למבנה שהקמות תסתיים גם בעוד 10 שנים, כשאתם כבר תהיו פאסה. זו האחריות שלכם. זה המנדט שלכם. זה מה שאנחנו צריכים ומצפים מכם!

2. לייק לייק לייק
עירד ,   חיפה   (02.01.12)
3. ויפה שעה אחת קודם!ראוי שחברות יעודדו זאת במסגרת תרומה לקהילה
טכניונית ,   בהסבה   (02.01.12)
4. אני מציע גם פרופסורה עם תואר ראשון
אחד העם   (02.01.12)
כל סטודנט שמסיים יהיה פרופסור, וכך יהיה לו עוד תואר.
מה שמובטח זה שרמת המאמרים שלהם לא תיפול מרמת המאמר הזה. שגם הוא נכתב ע"י פרופסור.

אה כן, ולמה שלא נוסיף גם תעודת מנהל ביה"ס ?
5. חכם ביותר. אני בעד
פופיק ,   ירושלים   (02.01.12)
6. אני בעד.
בוגר מתמטיקה   (02.01.12)
7. כמה זמן צריך להשקיע עבור תעודת הוראה?
סטודנט לפיזיקה   (02.01.12)

אין טעם להשקיע שנה שלמה בקבלת תעודה שלא תשמש אותך.

 

החיים בארץ קשים מאוד כלכלית.

סטודנטים למדעים ללא סיוע מההורים מתקשים לסיים את התואר.

 

וכשמסיימים (בד"כ ת. שני, כי ת. ראשון כבר לא מספיק היום), אז רק רוצים למצוא מהר ככל האפשר עבודה עם שכר גבוה כדי להפסיק את מלחמת ההשרדות הכלכלית היומיומית, וכדי להקים משפחה.

במצב כזה, יהיו מעטים מאוד שירצו לשרוף עוד שנה שלמה כדי לקבל תעודת הוראה.

 

צריך לאפשר לקבל תעודת הוראה בהשקה של עוד סמסטר אחד בלבד מעבר לדרישות הרגילות לתואר ראשון.

8. הייתי שמח ללמד יום בשבוע
ron   (02.01.12)
בכל משרה בה עבדתי הייתי שמח ללמד חצי יום או יום בשבוע, מקצועות מדעיים.
המטרה היא יותר הגשמה עצמית ותרומה לקהילה מאשר כל דבר אחר.
יותר מזה לא ארוויח מלימודים, בטח לא אביא מיומנויות חדשות למקום העבודה שלי כי לימדתי תלמידי תיכון פיסיקה או מתמטיקה בסיסיים כל כך.

בכל אופן- זה רעיון מצויין, מבחינת המהנדס/מדען. כולנו היינו רוצים ללמד בתיכון.
השאלה היא אם המערכת באמת רוצה להתמודד עם אנשים שבאים ללמד שנה- שנתיים ומתחלפים באחרים, וגם זה ליום יומיים בשבוע.
9. איזה רעיון טיפשי. כל כך ברור שאת חוקרת אקדמית ולא מורה...
אקדמאי פשוט ,   אבל עם ניסיון בהוראה   (02.01.12)
מעולם לא למדתי הוראה, אך עבדתי כמורה ומתרגל במסגרות שונות של קורסים להכשרה מקצועית ואני יכול לומר זאת בביטחון מלא -
חוקר או איש מקצוע, מבריק ומוכשר ככל שיהיה, הוא אינו מורה.
הוראה כמו שכתבת היא מקצוע בפני עצמו, ומניסיוני המועט של מספר שנים באוניברסיטה, ל-90% מהמרצים אין כל קשר אליו.
רק מרצה באקדמיה יכול לחשוב שתואר אקדמי הוא ערובה לכך שאדם מסוגל להעביר הלאה את הידע שיש לו בצורה יעילה. מדובר בסט אחר של כישורים, שלא קשור בצורה ישירה לידע שיש לאותו אדם.
כאמור, מורה ש"אין לו את זה", אפילו אם הוא עילוי בתחומו, יבזבז את הזמן שלו ושל תלמידיו.
10. אני לומד הוראה - הבחירה הכי טובה שלי
סטודנט לתואר כפול ,   חיפה   (02.01.12)

אני סטודנט שנה רביעית בטכניון בהנדסת מכונות ועכשיו סיימתי שנה ראשונה של למידה במקביל לתואר בהוראה.

כל המתלהמים נגד פרופ' חזן, שהיא אחת מנשות החזון של הפקולטה להוראת המדעים הגדולות ביותר שיש שם צריכים ללמוד לשבת בשקט כשאין להם מושג על מה הם מדברים.

אני לא מתיימר להגיד שאני יודע יותר ממורה עם 10+ שנות ניסיון, אבל הטכניון בהחלט נותן לי את הmindset לחשוב כמוהו. ומימון לימודי ההוראה בהחלט יגרום להרבה סטודנטים אחרים שרוצים ללמוד הוראה, אבל גם ככה מתקשים לסיים תואר ראשון מבחינה כספית כי הם שוכרים דירה ו מבחינת זמן שמתבזבז על עבודה שלא במקצוע.

11. יופי של הצעה - איך מיישמים?
סטודנט ,   הפקולטה לחקלאות   (02.01.12)
הממשלה צריכה להשקיע בשביל היישום של זה
השקעה לטווח ארוך. האם נבחרינו ישכילו לראות את הפוטנציאל?
12. פרופ' חזן את כל כך צודקת
מיכל   (02.01.12)
יש לי 3 תארים במדעי החברה, כשרציתי תעודת הוראה, נידרשתי לשנת לימודים מלאה ובנוסף לניסיון הוראה פרונטלית בכיתה למרות שאני מלמדת כבר 6 שנים באוניברסיטה. מובן שויתרתי על הרעיון...
13. במדינה פיאודלית (ישראל) "השכלה טובה לכולם" היא דמגוגיה שקרית
פינלנד=מס' 1 בחינוך ,   כי הם באמת רצו בזה   (02.01.12)
14. נוסה באוניברסיטת בן גוריון לפני כ 4-5 שנים.
ינשוף   (02.01.12)
נחל כישלון חרוץ!!
האם אתם באמת חושבים שסטודנט למדעים רוצה להיות מורה? 95% לא! אבל מצד שני אך לאנשים בעיה לקבל עוד תעודה כגיבוי מקצועי.
באב"ג גם נתנו מלגות קיום למשתתפים בתוכנית בתנאי שהפ מתחייבים לעבוד בהוראה כמה שנים אחרי סיום התואר.
אולי שני אנשים עשו כך מתוך עשרות.

אין פתרונות פלא. צריך לעבוד!
15. רעיון הזוי וגרוע מאוד! מי יילך להוראה היום?
רונדו   (02.01.12)

עם 40 תלמידים בכיתה, עם תת-תנאים, עם רפורמה אווילית הנקראת עוז לתמורה שהיא הונאת הציבור של המורים ועם משכורות מצחיקות- הרעיון הזה מגוחך ומוכיח שמי שנמצא באקדמיה לא תמיד חושב בצורה הגיונית או בכלל. ההצעה הזאת היא כה טיפשית שעדיף לשכוח ממנה מהר.

לעומת זאת מובאת כאן הצעה אחרת: כל סטודנט למדעים ינסה להתקבל למחקר בחוץ לארץ על מנת להצליח ללמוד ולהתקדם חינם  ולא יסבול יותר מן היהירות של האקדמיה הישראלית.

16. אני חושב שאת טועה קצת פרופסור, ההסתכלות לא נכונה ממבט המהנדס
דני איש היטק ,   ראשלצ   (02.01.12)

איש היטק שעוזב לכמה שנים את עבודתו  מאבד את כושרו לעבוד בהיטק,

תזכרי שזה מקצוע שחייבים לרוץ איתו קדימה כל הזמן.להיות עדכני.

הסיכוי שהוא יצליח לחזור להיטק אחרי לימודי הוראה לא גדול .

לדוגמה אפשר לקחת עתודאים שלמדו לפני הצבא הנדסה, רובם אינם עובדים ממש במקצוע בצבא, כשמשתחררים מהצבא אחרי הקבע אין הרבה סיכוי לעבוד כמהנדס במקצוע ולמעשה אתה כאילו לא עשית תואר מהנדס. הלכו לימודי ההנדסה לפח.

אני חושב שבדיוק יקרה אותו דבר  בסנריו שאת מציגה ולכן לדעתי זה לא יצליח  כי מי ירצה לאבד את המקצוע אחרי לימודי הנדסה כל כך קשים .ועוד בשביל הוראה .

 

 

17. פתרון נהדר, ויש לו גם תופעת לוואי חיובית
שי דשא   (02.01.12)
גם אלו שימשיכו באקדמיה ויהיו מתרגלים, יגיעו עם ידע תיאורטי בהוראה. להזיק זה בטוח לא יכול, ולא חסרים מקרים שבהם זה היה מועיל מאוד.
18. בהתנדבות אחי אתה חי בסרט, אנשים צריכים לאכול ולהרוויח
דני ,   ראשלצ   (02.01.12)
19. בוגר הנדסה ומדעים - אני בעד
ערן   (02.01.12)
כשזה יעבור תכלילו אותי בפנים בשמחה!
20. רעיון מצוין, ונוסה בעבר בהצלחה
חיפאי ,   חיפה   (02.01.12)
בעבר (למשל, לפני כ 40 שנה) היה מקובל בטכניון שסטודנטים יעשו תעודת הוראה תוך כדי התואר הראשון (שהיה אז בדרך כלל ארבע שנתי). זאת לא הייתה חובה, אלא אופציה שהוצאה (כיום היא כלל לא מוצעת). הרעיון לא היה שכולם יהיו מורים - אלא שהרבה סטודנטים טובים שאפילו לא שקלו להיות מורים, אולי ישקלו. חלקם יוכלו לעבוד בהמשך בתעשיה ובאקדמיה וללמד מדעים במשרה חלקית (למשל ללמד כיתה אחת מתמטיקה מתקדמת). ללא תעודת ההוראה, זו אפילו לא אופציה.
21. רעיון מצוין. יאללה, מי הח"כ שירים את הכפפה?
(02.01.12)
22. חסרים גם מורים לאנגלית, תנך היסטוריה ערבית ועוד
זו שיודעת ,   ביביי החינוך העברי   (02.01.12)
עם העוז לתפארה בתיכון מספר המורים ילך ויפחת!!!!!!!
23. נכון, אבל
חיפאי ,   חיפה   (02.01.12)
נכון, לא כל בעל תואר אקדמי למדעים יהיה מורה טוב, אבל איך נדע מי כן אם לא נלמד את כולם (או לפחות מי שרוצה) להיות מורה - ואז נבדוק מתאים ומי מצליח בכך? כרגע, רוב מי שלומד מדעים אפילו לא לומד איך ללמד, ולא מתנסה בכך. אולי רבים מהם יהיו מורים מעולים והם לעולם לא ידעו? ברור שבזמן לימוד ההוראה, רבים גם יגלו שהם מורים גרועים - והם *לא* ילכו ללמד בפועל.
24. מי מסוגל לעשות תואר בהנדסה בטכניון ולהרביץ עוד תעודה מהצד?
רפי   (02.01.12)
נשמע מנגנון לכישלון בתואר
25. רעיון גאוני ומנומק היטב! אני הייתי עושה זאת.
מדען   (02.01.12)
26. רעיון מצוין. אני מציע להרחיב אותו גם למדעי החברה והרוח.
אבי   (02.01.12)
27. או שפשוט ישלמו שכר גבוה למורים
אלעד   (02.01.12)
מספיק עם הקומבינות. אם ישלמו שכר גבוה למורים, אז יהיה מי שילמד מדעים.

משרד האוצר וביבי רוצים להשליט קפיטליזם, אבל לא מוכנים לשחק לפי הכללים של המשחק שהם בעצמם יצרו.
28. ניסיון מהרקע שלי - הרעיון אינו מעשי
היורש   (02.01.12)
סיימתי פיזיקה בשנת 1972 ובזמן הלימודים למדתי מתימטיקה (בעיקר) ופיזיקה בתיכון כלשהו. עשיתי גם תעודת הוראה. אחר כך עבדתי בתוכנה ואז נפלטתי בשנת 2004. בתקופת עבודתי בתוכנה לא רציתי לעבוד בהוראה, וגם אם רציתי הלחצים הרגילים של עבודה בטכנולוגיה הם כאלה שלא היה מקום לעבודה נוספת. לכאורה לאחר שפרשתי אני יכול לחזור להוראה, אבל במציאות זה בעייתי. הזמן שעבר משכיח את הידע שבו "שחיתי" בשנת 1970, הספרים אחרים אם כי ממה שראיתי הסילבוס כמעט זהה. גם כיום חוקי ניוטון וקצת סטטיסטיקה זה השיא של המתימטיקה התיכונית. הבעיה העיקרית היא שהתיכון של ימינו קשה מאד יחסית למה שאני זוכר ועיקר תפקיד המורה הוא להתמודד עם תלמידים שכלל לא רוצים או צריכים ללמוד מתימטיקה. הפיזיקה כמעט נמחקה מתכנית הלימודים. הידע שלי בתוכנה אינו רלוונטי כי רוב הזמן עסקתי במכירות. כמוני יש פיזיקאים ומהנדסים שלכאורה יכולים לעסוק בהוראה לאחר הפרישה בגיל 55 אבל בפועל אין יש להם מעט להציע.
29. נראה לכם שהלכנו ללמוד מדעים כדי לעבור להוראה? חח
אסף   (02.01.12)
ומי בידיוק יממן את התוכניות הגרדיוזית הזו?

אנחנו, נראים לכם, סלחו לי, פריארים? אנחנו לא רוצים לתקן את המדינה
אנחנו רוצים כסף

ונראה שגם מלימודי מדעים כבר לא נקבל את זה.
30. זה מגוחך משתי סיבות. גיח גיח
מסטרנט ,   חיפה   (02.01.12)
1. מי שראה סטודנט ממוצע למדעים\הנדסה (ובואו נודה על האמת, כנראה שללמד בבי"ס הידע בהנדסה מספיק ולא חייבים מדענים...) יודע שהוא כנראה לא יוכל להתמודד עם כיתה ממוצעת בארץ, לא משנה כמה טוב הוא בתור מתרגל באוניברסיטה. הוראה זה שם שכולל בחובו גם סבל מילדים שידם בכל ויד כל בם, סטודנט ממוצע לא יכול ולא ירצה להתמודד עם זה.

2. על שום מה שסטודנט ממוצע יוסיף על העומס שיש לו גם לימודי הוראה? זה בכלל לא מובן מאליו.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה