דיגיטל  אינטרנט  הפיד
יאיר לפיד נגד תומכי הלגליזציה
אביב מזרחי
פורסם: 23.01.12, 16:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 168 תגובות ב-103 דיונים
1. יאיר לפיד הוא שמרן משעמם
גלי   (23.01.12)
האיש הזה הוא עוד מאותו הדבר.
ממש לא השינוי שישראל צריכה.

וזה עוד בלי לדבר על כך שמסתבר שאפילו את התואר "ד"ר" הוא עושה בקומבינה בזכות החברים העשירים.

האיש הזה מייצג את תרבות ההון-שלטון במירעה.
2. למה שנהיה המדינה המערבית היחידה שזה חוקי בה?
גל   (23.01.12)
באף מדינה אחרת זה לא חוקי, ושלא יספרו לכם אחרת.
כן, גם בהולנד זה לא חוקי. תבדקו אותי.
3. חממממ
ארק ,   דרום   (23.01.12)
מוזר...בארה"ב ואירופה כולה הצבא הוא לא חובה....חממ אז אנחנו די צבועים לא?
ורגע...אנשים מארה"ב ומעוד מקומות שמעשניים הם לא אנשיים?
4. חשבתי להצביע לך יאיר, אבל עכשיו הפסדת את הקול שלי.
זיו ,   ת"א   (23.01.12)
5. ממני הוא יכול לשכוח
עפיף ,   קריית ביאליק   (23.01.12)
6. אני יודע את מי הדיר לפיד בקיץ האחרון > כנסו!
אוהד ברדה ,   נווה זוהר, ים המלח   (23.01.12)
דף יעודי לכל מי שיאיר לפיד מחק הודעות שלו:
http://on.fb.me/YairMedirLapid
7. פחדן אבל לא טיפש
יבגני ,   אשקלון   (23.01.12)
"כל עוד אין לגליזציה כזאת בארה''ב ובאירופה כולה...." - לעניות דעתי, אלו הם דבריו של פחדן עם תירוצים זולים.

אבל לפחות הוא לא טיפש ויודע שמי שהוא מפחד ממנו, באמת גדולים עליו בעשרות מונים.

תודה על הכנות יאיר, אבל בכל זאת חבל שאתה לא בצד שלנו, היית זוכה בקול שלי בכיף לוליא היית מבטיח לגליזציה לסמים קלים.
8. הייתה בכוונתי להצביע.
אך אתכזבתי לגלות ,   את עומקה של הכתבה   (23.01.12)
מצטער יאיר .נקווה שאדם אחר "יאיר !"
9. וואלה לפיד... ביאסת.
ניב ,   תל אביב   (23.01.12)
לאו דווקא בגלל שאתה נגד כי אם בגלל שהתשובות שלך אינפנטיליות ברמה של ילד בכתה ו'.
חשבתי שאתה משהו אחר.
נפסלת גבר...
10. בדיוק בגלל שנהיה הראשונים
אור לגויים בכל התחומ   (23.01.12)
11. לא צריך ליגלזציה צריך פרופורציה!
סטלן ,   תל אביב   (23.01.12)

אני מאוהב בקנאביס כבר למעלה מעשור,

אני אדם בריא בנפשי וגופי ומחזיק תפקיד מפתח בחברת הייטק.

 

אני לא בעד להפוך את הסם לחוקי לגמרי אבל כן צריכה להיות פה איזושהי רגיעה בנושא של רדיפת אנשים עובדים ונורמטיבים רק כי עישנו או מעשנים קנאביס.

אפשר לנצל את המשאבים שהמדינה מבזבזת על הנושא הזה בדברים הרבה יותר חשובים ומעוטיים לקיום שלנו כמו:

-דיור בר השגה.

-חוק חינוך חובה.

-תמיכה בסטונדטים.

-תמיכה בלוחמים משוחררים.

 

הרשימה הזו יכולה להימשך לנצח אבל אני חושב שהבנתם למה התכוונתי במילה פרופורציה.

 

12. יאיר לפיד הוא עוד מאותו הדבר
מורן   (23.01.12)
לפיד הוא פוליטיקאי עלוב שחוסם מהעמוד שלו כל מי שהוא לא מסוגל לענות לטיעונים המורכבים שלו.

העמוד שלו מוקדש רק לפקאצות שאומרות לו "יאיר, אני אוהבת אותך, את חתיך וחכם ו...".

כל מי שניסה לעמת את יאיר לפיד עם העמדות שהוא בדרך כלל לא משמיע, נחסם.
13. זה לא בדיוק נכון
דיאנה   (23.01.12)
נכון, להולנד אין שום חוק שמאפשר לעשן גראס, וזה כי המדינות מסביב לא אישרו. בהולנד מעלימים עין בצורה מוחלטת, בדומה לגרמניה ועוד מדינות.
הקטע הוא שהמדינה מבזבזת כלכך הרבה זמן וכסף על משהו שהיא בעצם יכולה להרוויח ממנו
14. כל עוד אין לגליזציה בארה"ב ובאירופה?
צ'יזו ,   יעף   (23.01.12)
כלומר אם עכשיו ארה"ב ואירופה היו מתחילות לשעבד סודנים ולאנוס את נשותיהם היית אומר שזה גם בסדר?
מעניין מה היה קורה אם היית חי בגרמניה הנאצית, לא שמעתי על יהודי בגרמניה הנאצית שאמר "זה החוק אחי אני צריך למות"
וזה שזה לא חוקי זאת לא סיבה למה להיות נגד, החוק צריך לשרת את העם ולמנוע מאזרחים לפגוע בזכויותיהם או בזכויות האחר, אין שום הגנה על האזרחים (גם לא מבחינה רפואית מכיוון שמחקרים מוכיחים שאין שום נזק בצריכת קנאביס) בחוק שמונע מהם להשתמש בקנאביס, שלדעתי הוא אפילו לא סם קל, אם כבר סם מעופף מרוב קלות.
15. הולנד זה כן
צ'יזו ,   יעף   (23.01.12)
הולנד, צ'כיה, גרמניה, קנדה, ועוד
וכל המדינות האלה הוכיחו כלכלה שופעת ועם ללא אחוזי פשיעה
16. המסוממים מחפשים מזרק להתלות בו
משה ,   חיפה   (23.01.12)
לכו תעשנו באיזו פינה בשקט ותשארו שם.
17. זו הבעיה הכי בוערת במדינה?
(23.01.12)
בין כה וכה מי שרוצה לעשן, מעשן, ואף אחד לא רודף את המשתמשים הקטנים שמנפסים להנאתם בסוף השבוע. בחייאת, יש בעיות בוערות יותר מאשר זה! מי שזה הדבר הכי משמעותי בשבילו בבחירות הוא ילד שעוד לא מבין איפה הוא חי, או ששוכח שרוב המדינה לא נמצאת בתל אביב.
18. עכשיו אני מעריך אותו אפילו יותר
miki   (23.01.12)
ולכל הסטלנים הלוזרים וחסרי הערכים אם אתם רוצים להוריד את הרמה בחברה תעשו את זה בהודו
19. בת'כלס הוא צודק
(23.01.12)
מי רוצה עוד זבל בארץ לצורך תיירות סמים?

אין לנו מספיק זבל משלנו?

אבל יש פתרון ביניים, אישור לקנית חשיש ומריחואנה רק לתושבי מדינת ישראל מעל גיל 21 כאשר כל אדם שנמכרו לו סמים קלים יהיה רשום במאגר, מי שיהיה רשום על יותר מקילוגרם בחודש יעבוד בדיקה על ידי הרשויות.

ככה תפסנו את כל הציפורים ביד אחת, מתחת לקילו בחודש, תעשנו כמה שבא לכם, מעל, יש סיכוי שאתם עבריינים ולכן צריך לבדוק מי ומה אתם, ובשורה התחתונה למשטרת ישראל תהיה האפשרות לעקוב אחרי עבריינים.
20. אבל שתפסו את חברו הזמר המנטור עם קוק בנמל זה בסדר
(23.01.12)
רק מראה כמה צבוע המגעיל הזה
21. עשו עליו "כיפה אדומה" והוא נפל כמו שכל אחד היה נופל...
אליהו ,   תל אביב   (23.01.12)
לשם ההגינות, מעולם לא עישנתי ואין לי כוונה לעשן חומרים אלו ואחרים. אני בעד שימוש בחומרים כימיים לצרכים רפואיים ומתסייג (הפרוט בפנים) לשימוש "חברתי" בחומרים כימיים.

שתי עובדות על מריחואנה וסמים:

1) הוכח כבר בהרבה מחקרים, גם של האו"ם, כי המלחמה בסמים נכשלה. אין אפשרות בכלל לעצור את הייצור, המשלוחים והשימוש. הסיבה היא פשוטה, שווה לחקלאי לנסות לגדל כי המחיר שהוא מקבל על התוצאת החקלאית הזו היא פי מאות מונים ממה שהוא מקבל על גידולים רגילים. למבריחים שווה לנסות כי הרווחים עצומים והמשתמשים לא יפסיקו כי הם מכורים לעניין.
2) הוכח שמריחואנה איננה ממכרת ולכן אינה נופלת באותה "מגרה" כמו סמים ממכרים, טבק או אלכוהול (ועוד חומרים טובים כמו סוכר למשל) שהם ממכרים ידועים ומוכרים, ההגדרה לממכר היא שברגע שמונעים אותו ישנם תסמיני גמילה, ממריחואנה אין תסמיני גמילה ויתרה מכך, היא חומר שכנראה עושה הרבה טוב לאדם. מריחואנה לעומת זאת יוצרת תחושה של אופוריה אצל מי שלוקח אותה, ויש עדויות שהיא משבשת את שיקול הדעת, כמו תרופות אחרות, אסור להשתמש בה כאשר לאחר מכן מבצעים פעולות שיש בהן סכנת חיים כמו נהיגה ושימוש בכלים כבדים, גם לא רצוי לערבב שימוש בה עם חומרים אחרים כמו אלכוהול.

השאלה היא, ועל זה עוד לא ענו, האם לגליזציה של מריחואנה היא עניין טוב או רע. אני יכול לתאר שתי תופעות מנוגדות: בראשונה ניתן יהיה לקנות בכל מקום בגלוי ולכן איכות החומר תעלה מהסיבה הפשוטה שעכשיו יוכלו לספק את החומר הגולמי כמות שהוא ולא אחרי עיבוד והוספת כלמיני דברים אחרים שמגדילים את הנפח ומסוכנים לשימוש. בנוסף, מאחר וזה יהיה חוקי, ניתן יהיה למסות גידולים שכאלה, והעיסוק החוקי ימוטט לבסוף את רשתות הסחר בסמים שמתבססות בעיקר על מריחואנה מאחר ועכשיו מותר יהיה לייצר ולמכור באופן חוקי. התופעה ההפוכה היא שהשימוש יתרחב ויהיה נפוץ, אנשים יתחילו לעשות שטויות תוך שהם תחת השפעה, כמו למשל לנהוג תחת השפעת מריחואנה שיכולה להיות תופעה רווחת ולגרום לתאונות דרכים רבות (ואפשר להוסיף דוגמאות מסוג זה). לצערנו אנו רואים מקרים קשים שבהם אנשים שהשתמשו בחומרים כימיים לקחו אחר כך את ההגה והרגו אנשים אחרים בכביש.

מאחר ולא נעשה שום מחקר אמיתי על התהליכים הללו, ולא נעשה "ניסוי" אמיתי בהכשרת מריחואנה, גם לא בהולנד: קשה לומר מי משתי התופעות תהייה יותר חזקה ותוביל את הקהל לכיוונה. הייתי שמח אם זו הייתה הראשונה, מהכרותי עם עם-ישראל, נראה לי שהשנייה תהייה הדומיננטית יותר. לכן להיות בעד או נגד "אבסולוטית" היא גישה לא נכונה.

לגבי מריחואנה רפואית, החומר מתגלה כעוזר לאנשים שיש להם בעיות מסוגים שונים ונראה שיש לחומר תועלות רפואיות רבות שבעקבותיהן ראוי להתיר שימוש בחומר במקרים רבים ממה שמתירים היום וגם לאפשר מחקרים רציניים בתחום. המריחואנה הרפואית היא למעשה החומר הגולמי, ללא "טיפול" נוסף.

ולסיום, התירוץ של "כאלה תיירים אנחנו לא רוצים"... אני לא רואה שבאמסטרדם ממש מוטרדים מתיירים שבאים "לעשן". להיפך, הפיכת העניין לחוקי מאפשרת לקיים את המסחר מעל השולחן, ללא פשע ואלימות. העניין היחיד הוא שצריך פיקוח (וזה יש שם בלי עין הרע). ולא הייתי מתנגד שמדינת ישראל תהייה מוצפת בתיירים צעירים ונחמדים שבאים לפה גם כדי לעשן ומראים לעולם שהמדינה שלנו חופשית ומאפשרת חופש גדול יותר. אולי זה היה יכול אפילו לעצור את שטף ההתחרדות שקפץ על מדינתנו לאחרונה.

מכל הסיפור אפשר ללמוד דבר אחד, האיש לא כל כך רגוע ושלו כפי שהוא נוטה להציג את עצמו. ואם הוא חשב שהפוליטיקה היא עולם נחמד, כנראה עכשיו הוא חושב אחרת..
22. שאלה של כמה ימים עד שתתפרסם תמונה של לפיד עם ג'וינט בפה
גילי   (23.01.12)
23. כל המסוממים באו להגיב ועושים לייקים אחד לשני. עלוב.
(23.01.12)
24. מי שמצפה ללגליזציה חי בסרט. השאיפה (משעשע) צריכה להיות אי
אחד ש   (23.01.12)
הפללה.
25. בחוץ רטוב אבל אני מיובש :-(
לגליזציה עכשיו!!!   (23.01.12)
26. יאיר, אתה בעד לגליזציה של שחיתות (אולמרט)!
וזה גרוע   (23.01.12)
27. יאיר אני מכיר אותך אישית ואומר
אא   (23.01.12)
שאתה עושה טעות בהתנגדותך זו, 750 אלף איש בכל זמן נתון נחשבים כעבריינים וכל זאת בגלל שהם נהנים אחרת ובאחריות רבה יותר מאלכוהול.
אל תסגור דלתות ואני מוכרח להוסיף ולומר שזה הזמן לפנות לתקשורת ולהסביר מהי משנתך
28. התגובות שהוא השאיר לא אמיתיות
סנופקין ,   רמת החייל   (23.01.12)
בתגובות שנכתבו ע"י רוב המעשנים היה אפשר לראות שמדובר באנשים שמבססים את הטענות שלהם על עובדות ומחקרים מדעיים, היה ברור מאד שיש הרבה היגיון מאחורי הכיוון ללגליזציה, הרי בסופו של דבר איננו מעוניינים לפגוע במדינה או בתושביה רובנו אקדמאיים עובדים בעבודות מכובדות רוב האנשים שאנחנו רואים על מסך הטלוויזיה שלנו הם צרכני קנביס, ברק אובאמה אמר לא פעם אחת שהוא נהג לעשן כשהיה צעיר...

הבעיה היא שיאיר לפיד פשוט התחיל לחסום כל משתמש שלא נראה לו בעין וכמו בכל קבוצה יש קומץ של טמבלים שלא משקף את רוב הקבוצה, אותם טמבלים כתבו לו את מה שכתבו, הרוב כתבו תגובות שגם הסחי שבסחים היה מתגאה בבהירותן!
29. חברים לא צריך את זה חוקי, צריך מדיניות שונה ומריחואנה רפואית
מגיבון   (23.01.12)
מדיניות יותר סבלנית, חינוך יותר טוב ודאגה שהסמים שמסתובבים אינם רעילים , עדיף שיסתובב בשוק ה"לא חוקי" שמגיע לידיים של "הסטלנים הנוראיים" חומרים יותר ידידותיים ופחות מזיקים מאשר חומרים לא ברורים חלקם עם כימיקלים ועם רעלים שגורמים להרבה יותר נזק לאוכלוסיה.

כבר ידוע שרוב הפסיכוזות המסוכנות כתוצאה משימוש בקנאביס נגרמות כתוצאה מחומרים חזקים מאוד או רעילים ו\או נלקחים במקומות כמו גואה שכנראה משהו מקולל שם עבור ישראלים - אז לא לעשן שם סמים! ולדאוג שמה שמסתובב יהיה יותר בטוח, אין צורך שזה יהיה חוקי ואסור להעביר לנוער ולילדים מסר כאילו זה טוב שיעשנו ולהפוך את זה לחוקי, שימוש במריחואנה הוא ראוי בעיקר לצרכים רפואיים ומסוכן הרבה פחות כאשר החומר אינו מכיל רעלים נוספים ובא מנגזרת מאוזנת ומתאימה לשימוש רפואי.
30. אחי רואים שאתה משתמש..
קובי   (23.01.12)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה