רכב  משפט וצרכנות
מתי הופכת סתם תאונה ל"תאונת דרכים"?
בני ברק
פורסם: 20.02.12, 12:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות ב-12 דיונים
1. מתי יקום "המשה כחלון" שיטפל בחברות הביטוח
ר   (20.02.12)

 

2. למה רק 3000 שקל...? איפה ההרתעה...?
(20.02.12)
3. מחפש הסבר לתופעת חברות הביטוח
(20.02.12)
שלום,
שאלה שמטרידה אותי מזה כמה שנים:

כל נהגי ישראל מחוייבים לשלם פוליסת ביטוח חובה לפי חוק. נניח שהתשלום הכולל לחברות הביטוח הינו 10 מיליארד ש"ח בשנה.

בישראל מבוצעות מידי שנה X תאונות דרכים, אשר לנפגעיה משולמים מידי שנה (נניח) 5 מילארד ש"ח.

כלומר יש פה פער של 5 מילארד ש"ח שהולך נטו לכיסם של חברות הביטוח (מממן שכר המנהלים, המזכירות, עו"ד, נייר מדפסת, עטים וכו').

השאלה: מדוע המדינה מסכימה לוותר על 5 מילארד ש"ח בשנה, שיכלו לממן כ"כ הרבה דברים, ומעדיפה להעביר את זה לבעלי חברות הביטוח ? לא חבל ?

שלא נדבר על העבודה המיותרת שלא תורמת למשק בכלום: העסקת בלשים וחוקרים ועו"ד שימצצו לציבור את הדם עד שתראה שקל. סחבת של שעות בכל תיק ביטוח, במטרה להגדיל רווחים לחברות.

ומי נדפק? את\ה ואני, כמובן.

יש להוציא את החברות המיותרות האלה, שלא תורמות כלום לכלום מהחוק, וכמה שיותר מהר יותר טוב (אולי הביטוח יוזל מעט...)
4. ולמה משרד עו״ד פרויליך פרחי לא פועלים כנגד פסק הדין ..
עמימות דנ״א 4693/05   (20.02.12)
פסק הדין הזה הוא פסק דין חוקתי שבא להחליף את הכנסת..במקום שהכנסת תחוקק חוק מה קורה אם עש גורם נוסף לנזק מתאונה ,בית המשפט בהנהגתה של בייניש החליטה לקחת על עצמה את תפקיד המחוקק בפסק די מ-2005 שמשנה סידרי עולם בין האזרחים לחברות הביטוח וביטוח לאומי . למעשה במצב שנוצר היום רוב אזרחי המדינה משלמים ביטוחי חובה...חיים...אובדן השתכרות..תאונות עבודה...אך בפועל הם לא מבוטחים!!!!!!

נשלח מהסלולארי שלי
5. שאלה חשובה - פרטים בפנים
א.מ. ,   מרכז   (20.02.12)
ידידה טובה נפגעה מצמיג שעף מתאונת דרכים. היא היתה על המדרכה ומעוצמת הפגיעה של רכב אחד באחר עף הצמיג ופגע לה בפנים. חברת הביטוח לא מוכנה להכיר בזה כתאונת דרכים. מה לעשות?
6. כרגיל חברות ביטוח רמאיות ותחמניות
סוף הצדק לנצח   (20.02.12)
7. לא לעולם חוסן!!!
שרון אוחנה ,   גן יבנה   (21.02.12)

כל הכבוד לשופטת  שקיבלה החלטה אמיצה. חברות הביטוח ממשיכות לנסות ולהתיש את ציבור המבוטחים- לקוחותיהם הנאמנים  שבזכותם יש זכות קיום לאלפים מעובדיהם והרבה כסף לבעלי המניות שלהם. וכשאותו לקוח נאמן צריך וזקוק להם, לפעמים באופן נואש, כל מה שהם יודעים לעשות זה  להתיש אותו ולטרטר אותו בבתי משפט.    חברות ביטוח יקרות - למרות סוללת עורכי הדין שלכם והכוח האדיר שלכם  "לא לעולם חוסן"!!!! 

8. חייבה את כלל ב- 3000 ש"ח...
ירון   (21.02.12)

הבעיה שבתי המשפט לא מחייבים את הצד המפסיד בהוצאות ריאליות, ברור שעורכי הדין עלו לנפגע הרבה יותר מ- 3000 ש"ח.

במצב זה הקורבן יוצא מפסיד ולחברת הביטוח כדאי למשוך את המשפט שנים, ה"קנס" הכספי מגוכח.

9. מה??????????
יהודה ,   בני ברק   (21.02.12)
ברור אבל ברור שחברת הביטוח צריכה לשלם...שתלך לעורך דין...מיד!!!
תהיה מיליונרית!!!!!

נשלח ממני
10. שאלה: אם המלגזה לא הייתה משמשת גם לנסיעה על הכביש?
ציניקן   (21.02.12)
הטענה המרכזית בכתבה שהופכת את המלגזה לכלי רכב מנועי בגלל שהיא גם משמשת להובלת פח אשפה למיכל הציבורי במרחק 150 מטרים.
מה היה קורה לו התאונה היתה מתרחשת עם מלגזה שלא יוצאת מתחומי המפעל? האם גם אז המלגזה הייתה רכב מנועי? ואם לא אזי יש פה אפליה, הרי מדובר בדיוק באותה תאונה בשטח המפעל (לא בכביש)!
11. שופט חכם - זה פשוט :
(22.02.12)

הרכב נועד לנסיעה על הכביש או בכל דרך בה ניתן לנסוע בו

לצורך העניין אם רכב היה נוסע על הקירות אז גם היה נחשב הדבר תקני..

 

תאונת דרכים בדכ נתפשת אצל הציבור כשרכב מתנגש ברכב או במעקה בטיחות וכדומה.

 

אבל לא הנוף ופני הקרקע קובעים אלא הרכב עצמו.

וכל עוד לא נעשה שימוש פלילי ברכב ובניגוד להוראות השימוש ברכב לפי פקודת התעבורה והביטוח - אז כל שימוש אחר כחוק - נחשב תאונת דרכים

לרבות מקרים בהם הרכב חונה שלא כחוק ומהווה סיכון..

 

 

12. ביטול תאונות דרכים
אלחנן ,   עמק יזרעאל   (23.02.12)
לכבוד שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : ביטול תאונות דרכים מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת למניעת תאונות דרכים (ממת"ד) . הממת"ד מחנך ומחדיר תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה . פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד . הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא . כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . נייד : 6241523 – 050 . בברכה אלחנן שוחט
חזרה לכתבה