הורים  טורים אישיים
למה החלטתי להקים בי"ס לילדים עם הפרעת קשב
ד"ר אדוה שביב
פורסם: 17.05.12, 09:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 253 תגובות ב-119 דיונים
1. כמה חבל שלא היה בתקופתי...
יפעת   (17.05.12)
2. היכנסו!!!
אני   (17.05.12)

נכון שאין מענה...וחוק השילוב,לצערי, לא עומד במבחן התוצאה...והמורים חסרי אונים כי הילדים לא מטופלים..וההורים מדחיקים ומכחישים ואינם משתפים פעולה...תלמידים אלה זקוקים ללמידה בקבוצות קטנות ועם מורים שעברו הכשרה למורכבותם.

כולנו חכמים ובעד שיוויוניות..והזדמנות...אך צריך לקרוא לילד בשמו...הבו למורים כלים ואל תשיתו עליהם קשיים על קשיים על קשיים...צריך למזער את חוסר האפקטיביות של הלמידה בכיתת האם...על ידי מתן סיוע ועזרה לתלמידים עם בעיות של קשב וריכוז. בכיתות האם הם הולכים לאיבוד ויחד איתם תלמידי הכיתה..והמורה......

הורים יקרים! שתפו פעולה...התחושה שלי ...שכולנו מפסידים במערכה הזו.

3. יש סיכוי לחינוך ולילדים! כל הכבוד!
רויטל ,   תל אביב   (17.05.12)
4. בואי ניסחף עוד קצת עם המחמאות על ADHD
(17.05.12)
באמצע הכתבה יש כלכך הרבה מחמאות לילדי ADHD שאפשר לחשוב שזו מתנה של ממש.
שהם אחד אחד גאונים ויזמים מבריקים..... אז לא נראה לי
5. יש פיתרון להפרעות קשב
אדיר דקל ,   נס ציונה   (17.05.12)
נימצא פיתרון להרבה מחלות על ידי מדינת ישראל. אומגה3 טיבעית ממרוה מרושתת של מרוולס והילדים מפוקסים. לפרטים 0544404926

נשלח מהסלולארי שלי
6. I agree ADD children should have at least seperate classses
Mickey   (17.05.12)
and I am sure they will achive more than the regular classes
7. הורים יקרים
אמא ,   מרכז   (17.05.12)

הפרעות קשב וריכוז תמיד היו ותמיד יהיו לילדים באשר הם.

כל פתרון יצירתי הינו פיתרון מבורך.

לכן ישנם פורומים שהבם הורים נפגשים ומדברים על בעיותהם של הילדים.

בואו גם אתם ל פורום שמפגיש הורים .

8. יאלה נראה תהורים שולחים תהורים שלהם לבית ספר כזה
גיא   (17.05.12)
חרטה ברטה !
9. וואו! מדהים! זה בדיוק אני! D:
מאובחנת ADD   (17.05.12)

אני בת 36 ועד לפני שנה עדיין התחבטתי למה לא הצלחתי כמו שצריך בתיכון.

אני זוכרת ששאלתי את אבי, אם המחנכת אמרה לו שאני מפגרת, והוא סרב לענות :-)

 

האמת שרוב המורים של התיכון שלי היו מטומטמים. והאמת, הם אלו שהיו עצלנים. עצלנים מכדי להבין מדוע ילדה שיש לה כישרון אמנותי טובה בספורט, מבינה את הרציונל אך עדיין לא מצליחה להשיג ציונים טובים בלימודים (במיוחד במקצועות של ה"בלה בלה").

וחבל. באמת ביזבוז גדול! הרגשתי שיכולתי יותר. הרבה יותר.

ידעתי שאני לא טיפשה. ידעתי שאני קולטת דברים שאנשים לא רואים. וכמובן, החשיבה הבלתי פוסקת. של הכל על הכל!

זה מדהים לפני חצי שנה היתה לי פגישה אישית עם הבוס, והוא אמר לי אני עושה רושם של בן אדם עצמן מכיוון שאני כל הזמן שואלת שאלות ולא טורחת לנסות לחשוב לבד.

זה היה ממש מעליב. אני שואלת שאלות אחרי שאני מתחבטת כל כך עם עצמי עם אין סוף מחשבות למה הדברים לא מסתדרים לי בהגיון. אז למה אי אפשר לשאול.

כמובן שאמרתי לו את זה. לא יודעת אם הוא האמין לי או לא. אבל הוא טען שזה מה שנראה כלפי חוץ...

והכי מצחיק, שלפני שבוע אמרה לי אותו הדבר חברה טובה D:

 

רואה?

זה לא רק מערכת החינוך. זה כל החברה מסביבנו. אין להם מושג מה עובר לנו בתוך הראש! זה פשוט מתסכל!!!!!!

 

10. הפרעת קשב מתפתחת במיוחד כשהדובר משעמם
(17.05.12)
11. מה שאת מתארת זה ילדי ADD עם אינטלגנציה גבוהה
(17.05.12)

זה לא נכון שלילדי ADD אינטליגנציה גבוהה מהממוצע

פשוט אילה מהם עם האינטליגנציה הגבוהה סובלים מהתופעות שמתוארות בכתבה

אילה הילדים שבאמת מתבזבזים במערכת החינוך הרגילה

כלומר למי שלא הבין

ילד ADD עם אינטלגנציה ממוצעת לא יעשה אוריגמי בשיעור מתמטיקה והציפור שהוא יצייר תהיה מעפנה כמו כל ילד אחר בן גילו

אבל לעומת זאת ילד ADD בעל אינטילגנציה גבוהה יעבור את מערכת החינוך בלי להרגיש בכלל כי הוא יקדים את גילו בשנתיים לכל אורך הדרך וזה בלי להקשיב בכיתה

כשיהיה גדול יוכל להיות גם דוקטור לפילוסופיה

מערכת החינוך יודעת להתמודד עם ילדי ADD והיא גם יודעת להתמודד עם ילדים בעלי אינטליגנציה גבוהה

המערכת לא יודעת להתמודד עם החיבור של שניהם ביחד

אם הדוקטורית הזאת באמת תצליח ליצר מסגרת איכותית לילדים האילה אנחנו נזכה לעוד כמה עשרות דוקטורים בשנה

12. להוציא את הטלוויזיה מיד היא הרעה החולה כנסו
שלומי ,   agada   (17.05.12)

ממחקר בארה"ב גילו שרצף התדרים בעיקר בפירסומות גבוהה מעבר לתקן וזה גורם למוח סוג של חוסר סינכרון עם יכולת המידע הרב שמועמס על העין

ואסביר זאת עין רגילה בנויה ל18 פריימים בשניה בפרסומות יש היום 65 ואפילו יותר פריימים תינוק או ילד שחשופים לזה גורמים לנזק עתידי בלתי הפיך שנקרא

הפרעת קשב וריכוז ששווה ריטלין

תיזהרו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13. למה אין בעיות כאלה אצל חרדים? -אין טלוויזיה
שלומי ,   agada   (17.05.12)

ממחקר בארה"ב גילו שרצף התדרים בעיקר בפירסומות גבוהה מעבר לתקן וזה גורם למוח סוג של חוסר סינכרון עם יכולת המידע הרב שמועמס על העין

ואסביר זאת עין רגילה בנויה ל18 פריימים בשניה בפרסומות יש היום 65 ואפילו יותר פריימים תינוק או ילד שחשופים לזה גורמים לנזק עתידי בלתי הפיך שנקרא

הפרעת קשב וריכוז ששווה ריטלין

תיזהרו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14. אוטופי מידי
גלעד   (17.05.12)
נשמע לי חלום אוטופי מידי לצפות מקבוצה של ילדים להצליח ללמוד משהו, כשאחד מהם מסתובב, השני יושב איך שבא לו, אחד עושה אוריגמי, השני מצייר ציפורים וכו'.

במקום לתת לילדים לעשות מה שבא להם כי "ככה הם" וצריך "לאפשר להם להיות הם" (אני מת על הסיסמה המפוצצת הזאת) - צריך ללמד אותם דרכים איך כן להתרכז, איך כן להיות יותר מאורגנים ואיך כן להתגבר על הקושי שלהם.

בתור מורה אני הכי מתעצבן ומתייאש כשילד (ו\או הורה) לוקח את הקושי שלו כדבר שלא ניתן לשנות וכך מוותר לעצמו ולא מתאמץ.
קשה לך יותר מאחרים - סבבה, זה רק אומר שאתה צריך לעבוד יותר קשה מאחרים, זה הכל.

בכל מקרה, אני באמת מקווה שאני טועה ושבית הספר פלפל יצליח ברמות אדירות ומשנות סדרי עולם.
15. ד"ר שביב, כמה שאני מבין אותך כמה שאת צודקת ברוב המקרים
ד"ר אחר   (17.05.12)

אצלי חלק מהמורים כן היו "רעים"- ממש כך.

לא הפרעתי, כן חלמתי.. ולחלק מהמורים זה ממש הפריע, ובמקום למצא מה הבעייה, הם "נעלבו".. שהרי "לא יתכן שאני העבוד ואכין את השעור ויהיו תלמידים שלא יקשיבו ויחלמו" ...

 

יש מורים טפשים.

 

במיוחד מורה אחת אשר הגדילה לעשות וקראה להורי לקראת סיום כיתה יב' ואמרה להם, כשאני נוכח כמובן, שאני "לא מתאים ללימודים. רצוי שילך ללמוד מקצוע כמו נגרות, פחחות או משהו כזה".

 

ומאז?.. למזלי יש לי הורים תומכים, והצלחתי למצא את הדרך ללמוד, ובסופו של דבר להוציא את הרעיונות שלי החוצה.

אילו לא היה כך, סביר להניח שהייתי מפוספס..

אז לאן שהגעתי (ולאן שעוד אגיע) מערכת החינוך עד כיתה יב' לא עזרה, ואולי יש בה קמצוץ במקרה הטוב.

 

 

אני יודע שאני לא היחיד עם סיפור כזה או דומה, וברוב המקרים אני מניח שהילדים "פוספסו".

עכשיו, יותר משמח שמישהי הרימה את הכפפה ועכשיו יש דרך שלא לפספס את  הילדים שאת ואני היינו.

מקווה גם שהדרך הזו לא רק שתצליח אלא גם תונחל לשאר בתי הספר.

16. כל הכבוד לכם חשיבה נכונה
ליאת רכזת חינוך מיוח ,   קריות   (17.05.12)
כרזת חינוך מיוחד ברשות המקומית שלי ואחת שיושבת על בסיס יומי בועדות השמה לרוב לילדי פלפל אין לכם מושג איזה חשיבה נהדרת אתם חושבות נכון אני מסכימה עם מילה שנאמרה כאן הלוואי והנושא ייצא לפועל חשוב מאוד לקדם ולהזיז את הנושא חשוב שכל ילד יהיה במסגרת הנכונה והמתאימה לו ולא מתוך אילוץ שאין מסגרות מתאימות הילדים נשלחים בעל כורחם למסגרות שאינן מתאימות להם וכך חולפות להם השנים והזמן עובר וחבל על הזמן


כל הכבוד ויישר כח בהצלחה

נשלח מהסלולארי שלי
17. טוב לראות שותפים לעשיה
ראובן בן חיים ,   ירושלים   (17.05.12)
כמנהל "בני חיל" בירושלים - בית ספר לילדים עם בעיות קשב וריכוז ADD,ADHD יש דרכים לגלות את הילדים הנפלאים האלה גם בתוך מערכת החינוך ולהוביל אותם לחיים יפים וטובים שבהם הם ימצו את הפוטנציאל שלהם.נשמח להיות בקשר ולשתף בניסיוננו.
18. כל הכבוד
אהרון ,   חיפה   (17.05.12)
הגיע הזמן שילדינו יקבלו את החינוך שאנחנו לא קיבלנו
19. ילדי add ילדים מוכשרים ביותר
אילנה   (17.05.12)

 

בהצלחה!!

20. מזכיר בית-ספר דמוקרטי. תקראו את "החינוך הדמוקרטי" /יעקב הכט.
(17.05.12)
21. מאחלת לך המון הצלחה...
חו"ל   (17.05.12)

מערכת החינוך בכל העולם מתקשה להתמודד עם החריגים וכפי שתיארת בכתבה, רובם נופלים בין הכסאות במידה ואין תמיכה צמודה לאורך השנים. אני כמרפאה בעיסוק מנחה מורים וסייעות  ליישם הפסקות סנסוריות שבהן ניתנת לילד הזדמנות לפעילות פיזית קצרה לפני שנדרש לפעילות שולחן. חלק גדול מאותם ילדים זקוקים לגירוי וסטיבולרי-פרןפריוצפטיבי כדי להרגיש את גבולות הגוף ביחס למרחב, רמת העוררות שלהם משתפרת פלאים לעיתים אחרי 5-10 דקות של פעילות. אולם הבעיה העיקרית היא כוח האדם בבתי ספר, למצוא אדם שיוכל להוציא את הילד באופן קבוע לאותן הפסקות סנסוריות. במידה והילד לא זכאי לסייעת צמודה קשה לצפות מסייעת הכיתתית שצריכה לסייע לכל הכיתה, לעזור לאותו ילד ספציפי באופן קבוע. עד כמה שזכור לי בארץ אין סייעות אפילו בכיתות אלא רק מורה ואז בכלל מאד קשה ליישם אסטרטגיות שעשויות לקדם את הילד. 

 

22. ש טו יות
מבין עיניין   (17.05.12)


נשלח מהסלולארי שלי
23. גברת ADHD
adhd   (17.05.12)
בתור אשה בת 30 שכל חייה לא ידעה שיש לה בכלל בעייה ורק הרגשתי שונה, אני מברכת על היוזמה המדהימה הזאת!! כל הכבוד לאמא שתעשה הכל בשביל שילדיה ימצו את מלוא יכולתם. יישר כוח!!!!
24. הכותבת צודקת לגמרי
(17.05.12)
בתור ילד שיש לו רק הפרעות קשב וריכוז(בלי היפריות) אני חווה את כל מה שהכותבת אומרת ולפי אם משרד החינוך יאשר כזה ביה"ס וזה לא יעלה הרבה כסף זה מאוד יעזור להרבה אנשים בהצלחה!!!
25. עלי והצליחי,יודע בדיוק על מה את מדברת.....
הייתי שם,וכך גם ילדי   (17.05.12)
26. כי הפרעת קשב זה חרטא. מדובר במופרעים.
מורה דגול ,   והורים סוג ב   (17.05.12)


נשלח מהסלולארי שלי
27. אז במקום לקרוא לזה בי"ס מיוחד קוראים לו פלפל?
אני   (17.05.12)
ולמה לא לשנות את מערכת הלימוד המשעממת, ולא לתת לכל אחד ללמוד חינוך, ישנם הרבה מורים שלא ראויים ללמד בכלל. והילדים האלה, שאת קוראת להם פילפל משועממים מפני שהמורים לא יודעים ללמד והידע הכללי של המורים לא עולה על זה של ילד בגן חובה. (לא כל המורים, אבל חתך גדול) לשנות את מערכת החינוך המיושנת הזאת ולרענן את החומר הנילמד, את שיטת הלימוד ושיהיו מורים ראויים ולא טיפשים. בנוסף שההורים בבית יתנו זמן איכות לילדים שלהם ולא יתנו לטלויזיה למלא את משבצת ההורות. ההורים רודפים אחרי הכסף, עובדים נון סטופ ושוכחים שיש להם ילדים בבית שזקוקים למעט תשומת לב.
28. לו רק !
יוסי ,   צפון ארה"ב   (17.05.12)

היו למדים ממה שקורה בעולם .

לדוגמא - כאן בארה"ב היכן שאנו מתגוררים  זה מובנה במערכת החינוך.

לא רק שהילדים למדים בבתי הספר הרגילים אלא שיש להם מסגרות פנימיות מיוחדות בתוך בתי הספר הציבוריים בדמות כיתות קטנות, מורים מיוחדים שעברו התמחויות.

מעבר לכך הטיפול הרפואי בדמות תרופות הינו מתקדם מאוד.

עלות חודשית של כ- 10 דולר לסוג המתקדם ביותר - הבנתי שבארץ זה יכול להגיע ל- 1000 ש"ח לחודש.

פשוט בארץ לא מבינים שזה דור העתיד שיכול לקחת את המדינה קדימה.

הכסף קיים רק שהוא הולך למקומות אחרים "חשובים" יותר.

מ י י א ש .

 

לא נראה לי שנחזור לארץ בזמן הקרוב.

המדינה פשוט מתפרקת ומסירה מעצמה כל אחריות לאזרחיה.

29. יש גם אפשרות אחרת - לפעול מבפנים
ליבלול   (17.05.12)
ליוזמות המבורכות,

כדאי לשקול גם לפעול מבפנים מתוך המערכת הקיימת. לעבור בין בתי ספר לעשות סדנאות למורים, להסביר להם מה זו הפרעת קשב ולקרב אותם לחוויה ולתת כלים לבי"ס להתמודדות.
30. ישר כח!!!
אני ,   השרון   (17.05.12)

כל הכבוד על היוזמה.

אכן ילדים בגלאי א'-ו' עם הפרעות קשב זקוקים למשהו אחר. הם זקוקים לפעילות שבאמצעותה הם יוכלו להתרכז. הישיבה מול מורה היא בלתי נסבלת עבורם. לדעתי, רק בגיל מבוגר יותר לומדים שיטות שמסייעות להתרכז במשימות. אבל ילדים צעירים עדיין לא יודעים לעשות זאת. בהחלט דרושה מסגרת אלטרנטיבית.

בהצלחה.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה