כלכלה  צרכנות  שיווק ופרסום
למה רשתות מחו"ל נכשלות בישראל?
אלפי שאולי
פורסם: 20.06.12, 08:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 147 תגובות ב-65 דיונים
1. לפעמים גם ניהול של אלוהים לא עוזר
מקסי   (20.06.12)
הקפה של סטארבקס היה פשוט גרוע. הוא מותאם לטעם של האמריקאים, שלא מבינים בקפה. הרשת ניסתה לקלקל את הטעם של הישראלים, ולא הצליחה. כנ"ל לגבי דונטס. רק אמריקאים יכולים לאכול את זה. כל זה לא קשור למיתוג. אם רוצים להצליח, צריך קודם כל מוצר טוב, ורק אחר כך לחשוב איך ממתגים אותו. אין חברה שהצליחה עם מוצר גרוע.
2. שטויות- הסיבה- אין שוק חופשי
גלעד ,   פתח תקווה   (20.06.12)
יש רגולציה עניפה, התערבות סוציאליסטית חזירית במשק ששמה חסמים לעסקים חדשים, גם עסקים של אנשים מהארץ וגם של עסקים מח"ול, כך שמי שמצליח הוא רק קומבינטור ועבריין, ואזרח שומר חוק פשוט צריך לסבול ולהפסיד את נכסיו, לשלם מיסים שרק מממנים רשת בירוקרטית סוציאליסטית חזירית של פקידים שלא מייצרים כלום.
3. כן ,,,,, ולא ....
מזליקו   (20.06.12)
4. לא צריך להיות חכם גדול
רונן   (20.06.12)
יש זול ויש יקר מה תקנה?
5. קיקה מכרה יקר ואספקה רחוקה הקפה מחורבן והסופגנות נהיו יקרות
צרחן   (20.06.12)
6. השם לא מתאים...
פינטו   (20.06.12)
השם קיקה מעורר סיטואציות לא נעימות בגלל שלא שינו את השם, אז אלו הן התוצאות
7. ש ט ו י ו ת
אורי,תל אביב   (20.06.12)
איקאה הצליחה כי הייתה הראשונה בתחומה(ובמיקומה המצוין),אם קיקה הייתה ראשונה,היא הייתה הצלחה.
כל ישראלי אשר נמצא בחול ישר מחפש סטארבאקס,אז גם זה בולשיט.
הקהל הישראלי אינו אנין טעם,הוא רוצה מהר וזול,מי שיספק לו את זה-יצליח.

נשלח מהסלולארי שלי
8. מחירי קיקה היו מופרזים ואנחנו לא פריירים יותר!!
שרון בוצר ,   תל אביב   (20.06.12)
9. בעלי זיכיון סאבווי בארץ לידיעתכם
(20.06.12)
אני חולה על SUBWAY ואני מתקיים על המזון שלהם בכל מדינה שיש סניף, תמיד מקבלים בדיוק את אותו הטעם והמבחר וזה טעים. שמחתי כשנפתחה בארץ הרשת אלא שבפעם הראשונה שאכלתי שם גיליתי שאין חלק מהרטבים, הלחמניה לא טריה, הזיתים בטעם כימי והנקניק מעפן מה שיצר סנדוויץ פשוט גרוע. ואני לא מדבר על המחיר שהיה יקר יותר מכל סניף בארה"ב ואירופה שקיים.
חצי שנה לא נכנסתי כדי לתת להם הזדמנות ולצערי גם בפעם השניה היה אותו דבר. דוגמא טובה למה שהכתבה מנסה להבהיר - הכל בניהול והניהול בסאבווי כושל.
10. ״חווית קנייה בקיקה ״
לקוחה מאוכזבת ,   צפון   (20.06.12)
הייתי שלשום בקיקה ואני לא מתפלאת למה הם פשטו את הרגל רכשתי יחידת מדפים אחרי שביצעתי הזמנה אצל המוכר הוא אמר לי גשי לשלם ותקבלי את המוצר במחסן למטה שילמתי הגעתי למחסן נאמר לי שאני צריכה להמתין חצי שעה ואחרי חצי שעה המוצר לא נמצא עליתי בחזרה לקופה כדי לקבל את כספי ואז נאמר לי שילמת במזומן תבקשי מהנאמן את הכסף בחזרה אנחנו לא יכולים להחזיר לך את הכסף ביקשתי לדבר עם מנהל הסניף הוא היה בישיבה ואמרו לנו להמתין עד שהוא יסיים לאחר כ10 דקות המנהל הגיע התחיל לצעוק עליי ואמר לי שאין מה לעשות ...הבנתם נכון שילמתי על מוצר שלא קיים במזומן ואין החזר כספי ...והעובדים התנהגו ודיברו אלינו בצורה בוטה ביותר והמשיכו להגיד שאסור להם לתת כסף בחזרה בגלל הנאמן...שאני אפנה לכונס נכסים ...אין פלא שהם פשטו את הרגל היחס והשרות היה מחפיר ...  
11. למה סטארבקס נכשלו...
איניגו   (20.06.12)
בארה"ב הקפה נוראי, אז סטארבקס יחסית הוא קפה סביר.
בארץ כשבכל תחנת דלק קקיונית אפשר למצוא הפוך בינוני מינוס, שלא נדבר על בתי קפה ורשתות קפה טובים, אז סטארבקס פשוט לא בליגה.
12. חברים, הכל מתחיל ונגמר בניהול ושירות
זכיין   (20.06.12)
מקדונלדס מנוהלים טוב ומקפידים על שירות טוב, מהירות וניקיון. כמו כן הם השקיעו בעיצוב נעים של הסניפים שלהם ותפריטים ברורים ומאירי עיניים. בהשוואה אליהם בורגר ראנץ', בורגר קינג וקנטקי פרייד צ'יקן היו מקומות עם שירות גרוע ואיטי ולא הקפידו על נקיון - ולכן פשטו את הרגל בישראל.

בניגוד לאחרים כאן אני חושב שהקפה של סטארבאקס מצויין, לפחות בחנויות שלהם בחו"ל. הבעייה שלהם היתה אחרת: הם לא הבינו שבישראל אנשים רבים באים לבית קפה כדי לשבת ולבלות, ולא רק לקחת קפה וללכת כמו בחו"ל, ולכן הלקוחות בישראל מצפים לתפריט שכולל קצת יותר מקפה ועוגיה ומצפים לבית קפה עם מספיק מקומות ישיבה.
13. הזכיין מקומי. לכן הוא כן מכיר את המזג המקומי. אבל:
(20.06.12)
הבעיה האמיתית היא שהזכיין הוא מקומי.
לכן, הוא חושב שאם רשת הצליחה בחו"ל ביושר, הוא יוכל להכניס את הרשת לארץ ולהרויח עוד יותר, כי הוא חוכמולוג ויסדר את הצרכן המקומי. ובונה על המוניטין של הרשת.
אבל פחות ופחות (אם כי עדיין במידה מסויימת) אפשר לסדר את הצרכן המקומי. הוא יודע להשוות. ואז מי שרצה לפשוט את העור פושט את הרגל...
14. קפה להמונים...
סיון   (20.06.12)

למה ארומה כן וסטארבקס לא? זה מבוסס על אותו הדבר בעצם... שירות עצמי בקופה אבל הפוזה האמריקאית עיצבנה וכן המחירים.

אמריקן איגל לפי דעתי לא יצליחו במיוחד כי הבגדים שם חסרי גיוון ויקרים לעומת H&M שיש מגוון עצום שמתחלף לפחות פעם בשבוע ומידות לכל דורש.

איקאה תפסה את המקום אומנם כי היא הייתה חדשנית ואנשים שומרים לה אמונים, והמחירים נוחים יחסית. קיקה באה עם פוזה של מוצרי יוקרה במחירי יוקרה והיה ברור מלכתחילה שאף אחד לא יקנה שולחן קפה ב-2000 ש"ח.

בתקשורת יש מקום לכל מי שרוצה כי עושקים אותנו ואנחנו נואשים לתחלופות שלא יצרו חור בכיס.

 

 

15. נכנסתי לקיקה כדי לקנות, הכל היה יקר מדי ומאז לא חזרתי
הסבר פשוט   (20.06.12)
16. הצרכן הישראלי לא בררן - הוא קמצן.
(20.06.12)
הוא לא ישלם על קפה יקר או רהיט יקר - הוא רוצה זול, גם אם האיכות לא משהו. כי האיכות לא חשובה לו.
לכן בישראל שומעים "את באה לקפה?" ולא "את באה לסטארבקס".
17. הסיבה הפשוטה היא יהירות, זלזול וחוסר הכנה
(20.06.12)
בכל מקרה אפשר לבחון איזה טעויות אדירות נעשו והכל מתוך יהירות ותחושת היהיה בסדר משולבת בתחושת השופוני.
במקרה של סטארבאקס למשל. בכל העולם מדובר בסניפים קטנים שמפוזרים בכל חור. במקרה של ישראל פתחו סניף ענק באלנבי. מי מגיע לאלנבי לשתות קפה? הסניף היה מנוכר, לא התחבר לרחוב, וגם עוברי אורח לא נכנסו. הם היו צריכים ללכת על סניפים קטנים בכל מקום וזה היה מצליח הרבה יותר.
דנקן דונאטס סירבו לשנות את הטעם של הדונטאס לטעם הישראלי. הדונאטס האמריקאיות מתוקות עד בחילה לחיך הישראלי.
קיקה נכשלה גם בגלל טמטום ישראלי מצוי של המנהלים. הם חשבו שאנשים באים לאיקאה אז הם יפתחו את קיקה ליד. אבל אנשים נכנסו לאיקאה, נכנסו לקיקה חשבו שזה אותו הדבר וגילו מחירים יקרים פי 5. לא עזר שהסבירו להם שמדובר בסחורה ברמה אחרת. ברגע שאתה שם את הסניף שלך ליד הסניף של המתחרה, אתה משדר לכולם שאתה מתחרה בו באופן ישיר.
הם היו צריכים לפתוח את הסניף במקום כמו אזור הקניוניים של רמת גן, שם זה עיצוב ברמה אחרת ומשדר איכות ברמה אחרת. אבל כרגיל הטמטום והחובבנות הישראלית חוגגים.
18. לדעתי הסיבה לכישלון הוא שהישראלים הם עדר!
אני   (20.06.12)

הישראלים יוצרים בעצמם מונופולים ואז מתפלאים למה דופקים אותם במחיר.

מה ההבדל בין סופרפארם לניו פארם? אין. המלאי, המחיר, החנויות - הכל דומה. אך הישראלים מעדיפים לקנות בסופרפארם.

מה ההבדל בין הום סנטר לאייס? כנ"ל, אך הישראלים מעדיפים לקנות בהום סנטר.

מה ההבדל בין בנק לאומי והפועלים לבנקים הקטנים? אין. כולם גובים אותה עמלה על אוברדרפט, אותם עמלות מעצבנות וכד'. כאן אף יש יתרון לבנקים הקטנים - שירות טוב יותר ובאים יותר לקראת הלקוח. אך הישראלי מעדיף את לאומי ופועלים והוא שהפך אותם לגדולים.

ויש עוד המון דוגמאות. ברגע שהישראלי יפסיק להתנהג כעדר ויבחן כל רשת וכל מוצר לגופו - נקבל מחירים טובים יותר ושירות טוב יותר.

החשד שלי הוא שהישראלים מושפעים מפרסומות בצורה מוגזמת והפרסומות הפונות לרגש מרוויחות יותר קונים. הישראלי פשוט צרכן עלוב ולא מתוחכם.

19. חבל על דנקן דונאטס..
אקס אמריקאית   (20.06.12)
למה יש כ״כ הרבה ישראלים דפוקים שדוחים רשתות מחו״ל וגורמים לסגירתן, יא אללה שלכם.
יש יותר בעולם מבורגר ראנץ׳, כן? רק שתהיו בעניינים.
הדונאטס שלהם טעימים בטירוף, אוף.
בקצב הזה בחיים לא נראה שום דבר בינלאומי יותר... הכל בגלל החיך הישראלי המפונק והשמרני.

נשלח מהאייפד שלי
20. הסיבה העיקרית לכשלונם היא שכירות בשמים שלא מאפשרת רווח !
רמי   (20.06.12)
הנדל"ן העיסקי הפך לתרנגולת שמניבה ביצי זהב
ושוב פעם הסיבה היחידה היא תאבת הבצע של בעלי הנכסים

הם מעדיפים שתשלם המון לתקופה קצרה וכואבת
מאשר שתשלם שכירות הוגנת לאורך זמן.

ובנוסף רשתות מחו"ל לא לוקחות בחשבון את המיסים האדירים
שממשלת ישראל מנפחת בכל יום שעובר.

לפתוח עסק בישראל זה להפוך לעובד שכיר של הממשלה והרשויות
עובד שכיר שמרוויח קצת אם בכלל.

עד שהממשלה ובעלי ההון(בעלי הנכסים) יבינו שהם בעצם עושים
נזק לכלכלת ישראל יקח זמן, הרבה זמן !
21. כל היועצים חכמים לאחר מעשה
גיא ,   השרון   (20.06.12)
הסיבה הפשוטה לכשלון היא תזרים מזומנים שלילי והסיבה הפשוטה להצלחה היא תזרים מזומנים חיובי. כל שאר הניתוחים הם "פוסט מורטם" וחוכמה לאחר מעשה. נראה את כל היועצים האלו מייעצים למישהו חדש ונראה אם באמת יקרה מה שהם אמרו לאחר מכן.
22. ומה ההסבר לגבי אופיס דיפו הכושלת???
תיאום צפיות   (20.06.12)
אפרופו ההשוואה בין קיקה לאיקיאה - קיקה נכנסה בתקופה קשה לכלכלה העולמית בכלל ולמקומית בפרט, בעת שאיקיאה נכנסה בתקופת "שובע". לקיקה הלא מוכרת מספר סניפים במזרח אירופה, בעת שלאיקיאה עשרות סניפים בכל העולם (המערבי לפחות). במקרה דנן הגודל כן קובע. בסופו של דבר המחיר (למען ההגינות מוצרי קיקה איכותיים יותר) הגבוה ושרשרת האספקה הכריעו את קיקה.

קיקה נכשלה בנקודה הכי חשובה - תאום ציפיות.
23. התשובה: כי הם הוגנות
נעם ,   תל אביב -יפו   (20.06.12)
בישראל צריך לדפוק את הלקוחות ולתת ללקוח להרגיש שכולם נדפקים חוץ ממנו.
יענו כולם פראיירים חוץ ממנו.

זה עובד גם בבחירות לכנסת.
24. נסה לקבל בסטארבקס הפוך בינוני, חזק מאוד, חלב חם בצד!
אא ,   EE   (20.06.12)
25. פרסומת למקדונלד'ס??
מבט מבחוץ   (20.06.12)
קראתי ולא מצאתי תוכן בכתבה.. האם זו כתבה ממומנת ע''י מקדונלד'ס?

מה שחסר לי הם אתרים ישראלים באינטרנט עם חנות מקוונת!! בגדים! אביזרים ישראליים בלי ניחוח של מזכרות לתיירים. אפילו סתם מתנות שאוכל לשלוח לקרובי ומכירי. מהאתרים הבודדים שכן קיימים, לפעמים אין דף באנגלית וגם כשיש אני מתביישת לקרא אנגלית קלוקלת. מתי יבינו הרשתות בארץ שבלי חנות מקוונת ימי הקיום שלהם ספורים..
26. הסיבה שקיקה נכשלה היא שלא עשתה תוכנית עסקית נכונה
שי   (20.06.12)
היא לא התאימה את עצמה לסביבה העסקית בישראל ששונה מזו מאשר בחו"ל בצורה משמעותית והמחירים בשמיים כיאלו הם חיים בפלנטה אחרת
27. מלאי מלאי ועוד פעם מלאי!
רוני   (20.06.12)
ישראלי לא הולך לחנות בכדי לקבל עוד חודש

בשביך זה יש אינטרנט
28. פרסום פרסום פרסום
אחד שיודע   (20.06.12)
כשאין פרסום כמו שצריך, אז זה מה יש.

להגיד שיש לכם מגוון זה מעניין לי...

היו צריכים להפוך אותה למשהו איכותי ויוקרתי, לא הכל או כלום.
29. נו באמת
בועז   (20.06.12)
למה שחברה בין-לאומית תשקיעה בשוק הצרכני בארץ? כוח קנייה נמוך, שפה שונה (השקעה חדשה בפרסום), שוק קטן והרוב הבונים. מה היא צריכה את זה?
30. במקדונלדס לחקר יש תמיד אותו הטעם
צדק   (20.06.12)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה