חדשות  דעות
אני לא בכיין
גלעד גרינגולד
פורסם: 29.08.12, 09:27
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 637 תגובות ב-370 דיונים
1. ממתי בדיוק לבוגר מדעי הרוח בארץ יש שאר רוח וחשיבה יצירתית?
סטודנט בטכניון ,   חיפה   (29.08.12)

הבעיה היא, שאין שום קשר בין הרוב המוחלט של בוגרי מדעי הרוח והחברה בארץ לבין "מחשבה יצירתית, עומקים אינטלקטואל מחשבה ביקורתית ושאר רוח". לבוגר ממוצע של מדעי הרוח והחברה אין שמץ של "לידע היסטורי, לתובנות פילוסופיות בשאלות של אתיקה ומוסר, ליכולת ניתוח מבנים חברתיים, פוליטיים או כלכליים". כל מה שבוגר ממוצע של מדעי הרוח והחברה בארץ יודע לעשות, זה לדקלם סיסמאות שהמרצים שלו הכניסו לו למוח, ולהגיד ולכתוב בדיוק את הדברים שהמרצה שלו חושב לנכונים. כותב המאמר הזה הוא בדיוק דוגמא לאדם כזה: כל המאמר שלו זה דקלום סיסמאות. מדעי הרוח והחברה בארץ זה ההיפך הגמור מיצירתיות וחשיבה ביקורתית. ביום שהם כן יהיו כאלה, אז יהיה על מה לדבר.

2. הקריאה הרדודה היא שלך. ברור שמדעי הרוח והחברה זה חשוב.
עמי, ת"א   (29.08.12)
אבל מה לעשות, שצריך הרבה פחות מכם. המדינה צריכה הרבה אנשי טכנולוגיה, מעשה ומדעים מדוייקים. היא צריכה גם מדעי חברה ורוח- אבל פחות. הרבה פחות. הפערים בנחיצותכם משתקפים גם בסולם השכר.

ואגב, מי שהולך ללמוד בשביל להעשיר את עצמו - ודאי, שילך ללמוד מה שהוא רוצה. כל לימוד הוא מבורך. רק שלא יצפה ממני לממן אותו אח"כ.

ואגב - אותם הדברים שנכונים לפילוסופיה וסוציולגיה, נכונים גם לגבי אברכי ישיבות - צריך מהם, אבל פחות. והשאר - שילמדו על חשבונם.
3. ומאיפה לך שמדעים זה ידע טכני?
(29.08.12)
אני מבין שקשה לך עם העובדה שמדענים יותר מצליחים מחוץ לכתלי האקדמיה (בחו''ל. לא בארץ, היה רגוע), אבל מעבר לקנאה העיוורת שלך, מאיפה היומרה לטעון שמדעים זה רק ידע טכני? כמה מדעים למדת בדיוק ומכמה מאמרים הזויים של מאמרי החברה (ולא, פונקציה ממשית זה לא כלי לדיכוי הנשים כמו שחלקכם אוהבים לחשוב, ותורת היחסות לא קשורה לאפליית מיעוטים ומאבקי כוחות בחברה. לא מבין על מה דיברתי? תקרא על פרשת סוקאל, כי להרחיב אופקים לא יזיק לך) קראת ושיננת?

מדעים זה ממש לא ידע טכני. אל תתגאה בבורות שלך. מצד שני, אדם שכותב כזה מאמר, גם אם היה מהנדס, אף אחד לא היה לוקח לעבודה.
4. אם אין לחם אין תורה
ויקטור ,   מרכז   (29.08.12)


נשלח מהסלולארי שלי
5. דברים כדורבנות. 100 אחוז נכון.
כל הכבוד   (29.08.12)
6. אם היה חושב לעומק לא היה כותב ונאלץ לגונן על בחירתו.
(29.08.12)
למרות שאיני עוסק בכך יותר, למדתי צילום וקולנוע (עבדתי כצלם מקצועי בחו"ל) ואיני מצטער על כך לרגע.
7. אתה עדיין בכייןןןןןןןןןןןןןןן
לך תלמד משהו פרקטי   (29.08.12)
8. גם אני סטודנטית למדעי הרוח
סטודנטית ,   מרכז   (29.08.12)

גלעד אני כל כך מבינה אותך.

אני גם סטודנטית למדעי הרוח כרגע

אבל הבעיה שלי היא לא תעסוקה כי אני בכל מקרה לא אעסוק במה שלמדתי כי אין ממש תעסוקה אלא רק אם הולכים לכיוון המחקרי(בלשנות)

אלא בגלל שהפקולטות האלו כל כך מסכנות בלי תקציבים בלי כלום ואז הכל מסתבך.

חצי מהתואר שלי היה עם אותו מרצה ואותו נושא והחצי השני המחלקה הביאה לנו מרצים ממדעי המוח(איך זה קשור לבלשנות אנגלית?!?!?!?!?!).

דבר שסיבך עניינים כי איך לעזאזל אני קשורה למדעי המוח אם באתי ללמוד בלשנות למה אתם מפילים עליי תיק כזה?

 

אם זה היעה אפשרי הייתי תובעת להם את הצורה על זה כי זה גרם לי בלאגן אבל ממש!!!!!!!!!!!!

 

 

מאחלת שיהיה לכל הסטודנטים במדעי הרוח - אורך רוח לעבור את התואר ואת החיים שאחריו בלי תסכולים.

9. אם אתה רוצה
גדי ,   חדרה   (29.08.12)

לשנות את הדור ואת החברה, למד תעודת הוראה ולך לחנך.

אבל עם בכי זה קצת קשה.

הכתבות שלך לא הוסיפו לי דבר פרט לבכי שלך !!!

תפסיק להתבכיין ולך ללמד בבית ספר תיכון ותכין את הדור הבא למעשים ולא לבכיינות !!!

10. חזרת שוב על המנטרה שלך והפעם גם הקורא "הרדוד" אשם
(29.08.12)
11. וודקה רד בול
שמע גלעד   (29.08.12)
למי אתה מנסה להסביר ?לדור הוודקה רד בול שהוריהם מאיימים על מחנכיהם במקום להבין שיש בעיה. אם תצליח לשמור ולחנך את ילדך בגונגל הזה תגיד תודה.
13. עצלן
תשקיע ,   ותלמד מקצוע   (29.08.12)
14. מדעי הרוח זה דבר חשוב, אבל לא צריך 500 בוגרים בשנה. מספיק 10
זאת הנקודה!   (29.08.12)
15. אם היה מתקבל למקצוע הנדסי באוניברסיטה - כנראה שלא היה לומד
דני   (29.08.12)
מדעי הרוח...
16. דיע טכני? לא יצירתי?
טל ,   תל אביב   (29.08.12)

האנשים הכי חכמים ויצירתיים שאני מכירה למדו מדעים.

הם למדו לא לראות דברים כפשוטם, לשאול לשאלות ולהטיל ספק ולשאול שאלות.

הרבה יותר מחברי שלמדו מדעי הרוח...

צר לי, אבל מי שצלח לימודי מדעים, ככל הנראה יהיה טוב גם במדעי הרוח,

כי את ההיגיון ויכולת הלמידה והניתוח יש לו.

ההיפך, לא בטוח נכון

17. שים לב שגם אתה נפלת באותה דיכוטומיה
תומר   (29.08.12)
בהנחה שבמקצועות המדעים וההנדסה אין מקום למחשבה יצירתית, עומקים אינטלקטואליים, מחשבה ביקורתית ושאר רוח, יש לא מעט מאותה דיכוטומיה גסה שאתה יוצא כנגדה.
18. לכותב המאמר
רחלי ,   ירושלים   (29.08.12)
למה אתה בכלל טורח לענות למגיבים האלו. הם ממילא לא יבינו כלום. עדיף לדבר לקיר. הסיכוי שהקיר יבין משהו גבוהה יותר.
19. נסה להשתלב במערכת החינוך.
יעקב ,   מודיעין   (29.08.12)

נראה כי אכפת לך ממצב החברה.

אפשר להתפרנס לא רע (בעקבות אופק חדש) וגם להשפיע על הדור הבא.

בהצלחה.

20. נודניק חסר מסר שקיבל במה מ-Ynet
רוני   (29.08.12)
21. בכיין לוזר
אזרח קטן   (29.08.12)
אבל לצערי אני מבין שאין כבר סיכוי להסביר לו את זה.
22. תתעלם במדינת ישראל אנשים לא יודעים להביע דיעה בלי לפגוע
אורלי ,   פתח תקוה   (29.08.12)
קראתי  את המאמר  הקודם שלך וגם מאמר זה. הצעתי  היא להתעלם מהתגובות השליליות. אנשים במדינה יודעים לתקוף ולא לנהל ויכוח בלי לפגוע ולרדת לפסים אישיים. כל הביקורות המתנגדות לדעתך  יכלו להינתן בצורה יפה יותר ולא פוגענית כמו תגובה מספר 3  שבמקום לענות  בצורה עניינית בחר לפגוע ולומר שאינך מתאים כלל לעבודה.  אני בעד ביקורות והחלפת דעות אך לא בצורה מעליבה ופוגעת כמו רוב התגובות שהיו במאמר הקודם ולדעתי  תצפה להן גם במאמר זה . לא להתייחס ולא לקחת תגובות אנשים אלו באופן אישי  זה לא שווה את זה.
23. לא ידעת על זה מראש שממה שלמדת אפשר מקסימום להרצות?
דוד   (29.08.12)
24. יהדות
הרצל ,   חיפה   (29.08.12)
כעת  לך   ללמד מדעי היהדות  
25. וממתי לבוגר מדעים בארץ יש שאר רוח וחשיבה יצירתית?!
גליה   (29.08.12)
26. הרוב נוכן אבל הבעיה היא
הייטיקיסט   (29.08.12)
אני מבין את מה שהכותב מנסה להגיד- המציאות בארץ היום לא מתגמלת כלל את מי שלומד מדעי הרוח, זה כנראה נכון. הסיבה היא שיש כל כך הרבה פקולטוןת שמלמדות כל כך הרבה חוגים ויש כל כך הרבה בוגרים. כשתנאי הסף לחוגים לפילוסופיה, מקרא, לימודי מזרח אסיה וכו' הם נמוכים אז בין אנשי הרוח מגיעים גם המון חבר,ה שלא ממש יודעים מה בא להם בחיים וגם נתוני הקבלה שלהם לא משהו ונרשמים. זה גורם לרמה נמוכה של סטודנטים ולרמה נמוכה של אופן הלימוד . (כן אני בטוח שבכל מדד שתבחר הנתונים האישיים בחוג למזרח אסיה נמוכים משמעותית מהחוג לכלכלה, מדעי המחשב או הנדסת חשמל).

העובדה שהתארים האלה מושכים סטודנטים שבממוצע הם טובים פחות, גורמת לכל מעסיק פוטנציאלי להעדיף בוגר ממקצוע ריאלי קשה יותר.

אל תשכח שבאף תואר בארץ לא לומדים שום מקצוע, רוב העבודות היום הם כל כך ספציפיות שאתה לומד במקום העבודה כשהתואר מסייע במקרה הטוב כחומר בסיסי ביותר ובמקרה הרע תעודה שמעידה על כך שעברת סינון כלשהו
27. לך לעבוד... פרזיט..
(29.08.12)
28. לסטודנט מתגובה 1: אתה חזק בהכללות, אה?
עמי   (29.08.12)
מדקלם הססמאות וההכללות זה בעצם...אתה. כ ל מה שבוגרי מדעי הרוח והחברה יודעים לעשות זה לדקלם ססמאות? כולם? איזו חשיבה צרה ותקועה, הצילו

"כל מה שבוגר ממוצע של מדעי הרוח והחברה בארץ יודע לעשות, זה לדקלם סיסמאות שהמרצים שלו הכניסו לו למוח, ולהגיד ולכתוב בדיוק את הדברים שהמרצה שלו חושב לנכונים".

"מדעי הרוח והחברה בארץ זה ההיפך הגמור מיצירתיות וחשיבה ביקורתית"
29. שוב אתה מתעלם בגסות מההיצע והביקוש
עידן   (29.08.12)
אף אחד לא טען שלא צריך בוגרי מדעי הרוח כך שהקריאה השטחית היא שלך.
כל הטור הנוכחי שווה כקליפת השום כי הוא מגיב על דברים שלא נאמרו.

אף אחד לא טוען שלא צריך אתכם בכלל אלא שהכמות של הבוגרים גבוהה באופן שערורייתי מהביקוש. אז פשוט דעו לאן אתם הולכים ואל תבחרו מה ללמוד רק כי זה מה שיעשה לכם טוב בלב. או שכן רק אל תתלוננו.
30. הפעם אתה צודק
קיטו   (29.08.12)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה