הורים  חינוך ילדים  גיל ונטורה
100 זה לא הכל: מה יהפוך את הילד לתלמיד טוב?
גיל ונטורה
פורסם: 24.10.12, 09:02
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות ב-51 דיונים
31. גרסא מקוצרת למי שקשה לו לקרוא
אמאלה ,   חיפה   (25.10.12)
למי שהתקשה לקרוא עד הסוף את התגובה הקודמת הנה גרסא מקוצרת:
בית הספר זו מסגרת נהדרת ללמד את הילד לעשות משהו כי "צריך" גם אם הוא לא רוצה. זה לקח נהדר לחיים.
זהו סיימתי. יותר טוב ?
32. הבאנר הקופצני בצד ממש מפריע לקריאה
חוה   (25.10.12)
33. תלמיד טוב הוא תלמיד ששואל
שקד שיקדון   (25.10.12)
אנחנו חייבים לחנך את ילדנו לשאול ולהסתקרן, לא להניח לדברים להישאר לא מובנים. לאהוב ולהעריך ידע ולהפוך את הלמידה הפסיבית לאקטיבית.
34. הילד צריך ללמוד הכנה לחיים - פרוט בגוף התגובה
ניסיון חיים   (25.10.12)

י כל החינוך ההורי מכוון להכנת הצאצא להמשך השושלת להצלחתה ושמירתה . בית הספר הינו הכנה זעיר אנפין לחיים . התחרות מתחילה כבר שם . כן אני חוזר התחרות . שוק העבודה היום והקפיטזם בנויים על תחרות ה" טוב " זוכה להצלחה הניכ ספת והיא כסף שיאפשר לחיות טוב לגדל צאצאים בריחאים עם חינוך איכותי שיתנו לו משרות או הצלחה עיסקית השפעה ואיכות חיים .

 לכן ההכנה ההורית צריכה להיות בחיזוק הכושר התחרותי מבלי לפגוע באיכות החיים .

 כן, תלמד ללמוד כי תמיד תצטרך ללמוד כדי להתקדם .

תלמד דברים שונים כי הצרכים בשוק העבודה והעולם משתנים

 תלמד גם להיכשל להכיל את הכשילון ולחזור ולעלות על הסוס .

 תלמד את המשחק הקבוצתי והחברתי כי אלה כישורי חיים  תלמד להיות מוביל ושחקן קבומתיע כי תצטרך לכך .

 תלמד לגבש סט ערכים לפי הם תלך בכל שלבי החיים .

 תלמד מהם גבולות וחוקים .

 תלמד לדחות סיפוקים.

 אז תהיה בן האדם שאנו מצפים שתצא מהמערכת זה חסר משמעות אם זה 60 או  100 . כי אם אתה יודע מה אתה רותה ולאן תלך וכיעצד עושים זאת תבחר את הדרך וה 100יחכה לך שם .

 

35. "תלמיד טוב"
לונה   (25.10.12)

אני חושבת ש"תלמיד טוב" היא הגדרה כמו כל הגדרה אחרת ולא ניתנת לאינטרפרטציה. היא לא מוגדרת ע"י הורה זה או אחר באופן שונה אלא מוכרת לרוב האנשים באופן גורף בדומה לכך ש"כסא" זהו רהיט בעל מושב גב ורגליים ומתאים לאדם אחד. זה שהורים שונים רוצים דברים שונים מהילד שלהם, כמו שיעזוב אותם במנוחה או שיגדל ויפתח יכולות למידה וכדומה, לא משנה את ההגדרה היבשה של "תלמיד טוב".

36. היית קצת אופטימי עם 44 תגובות -לא?
:)   (25.10.12)
37. נראה לי שלא צריך לרדת על שגיאות כתיב של טוקבקיסטים
horray   (25.10.12)
ישנן כל מיני סיבות לשגיאות כתיב - לקות למידה ...הגירה ....אחרות....

יש אנשים השוגים בעברית - ויש השוגים בשיפוטיות.

המאמר אכן חשוב , ותודה על שאר המאמרים .
38. אם כבר בלימודים עסקינן...
o_vi   (25.10.12)
מנדל לא יצר את הטבלה המחזורית, זה היה מדען בשם מנדלייב.
מנדל פיתח את תורת הגנטיקה המנדלית.
39. אני חושבת שאתה צודק 100%, והגישה ה-5 היא הטובה ביותר אבל אתה
עושה קפיצה גדולה בין   (25.10.12)

שריר הלמידה החזק ובין - מחסן הידע על עצמך.

 

בגיל הצעיר בו הילדים לומדים ביסודי - הם רק מתחילים ללמוד על עצמם מה גורם להם "לתקתק". אני לא חושבת שפיתוח שריר הלמידה קשור ישירות למודעות העצמית שהם מפתחים בשלב זה, אלא קשור בהרבה תחנות ביניים  המתפתחות בשלב זה בתהליך לקראת קבלת "שריר ידע, או אפשר לומר: יכולת לימוד עצמאית.  

 

הבעיה בארץ: אנחנו שולחים ילדים לביה"ס - שם מלמדים אותם בשיטה מורכבת מסובכת ועמוסה לעייפה, כשכותרתה, "שיטת החקר", לכאורה משחררת את התלמיד ומאפשרת לו לחקור את דרכו לתשובה, אבל דרך החקירה - מותווית גם היא: הילד צריך לחקור איך שמשרד החינוך חושב שצריך לחקור. שכר ה"חקר" יוצא בהפסד. ובבית אתה מלמד את החוקים והכללים היבשים כדי שהילד יבין בכל זאת על מה מדברים בספרים. אין בארץ לימוד ופיתוח יכולת לימוד עצמאית. ואם אתה לא מספיק עסוק בחיים - אתה יכולללמד אותו אבל לרוב אם אתה במע' החינוך הרגילה  - אתה נסחף בשטף הלימודים והעומס הלימודי/מבחנים/עבודות/ שיעורי בית מפוצצים, ועוד שנה עברה. אין חוויה באמת בלימודים םאין סדר באמת באופן הלימוד. יש עומס עומס עומס ממנו יוצא בעיקר קווץ'. וחבל. אני עד היום זוכרת שיעורים שלמדתי בכיתות הנמוכות - עד שהחליפו את השיטה והחל ביהח"ר לציונים ושיטת "קלוט-פלוט" לקראת המבחן. לא פלא שאנחנו במקומות האחרונים בעולם המערבי בהישגים לימודיים.

 

אולי אתה תתחיל לבדוק את שיטת הלימוד ותתחיל מהפיכה וחזרה לשיטת הלימוד שהיתה כאן (שיטה אירופאית קלאסית - שהיתה נהוגה בבתיה"ס "אליאנס" ובבריה"מ-לשעבר - אני לא צוחקת, ואני לא צוחקת לגבי הפניה אליך לעשות זאת 

 

יש שיטה ללמד את הילדים כיצד לפתח את שריר הלמידה וכיצד לשמור עליו פעיל וכיצד לאהוב להפעיל אותו. היא עובדת. רק לא אצלנו. נו, יוסיפון, תעשה משהו.

40. אוהבת את הכתבות שלך לא אהבתי את הירידות של שגיאות כתיב
אמילי   (25.10.12)
זה שיפוטי, ביקורתי וממש לא ברמה.
בן זוגי עם לקות למידה וכותב עם שגיאות כתיב - לא משנה כמה הוא ינסה לזכור איך כותבים את המילה נכון, הוא לא יצליח, המוח שלו עובד אחרת - על ויז'ואל, לא על טקסט. וזה בסדר גמור. חבל שעדיין יש אנשים שלא מבינים ששגיאות כתיב רחוקות מלהעיד על בנאדם.
41. התלמיד הטוב הוא אוטודידאקט
יובל ,   USA   (25.10.12)
זה בא מבפנים, מסקרנות טבעית ללמוד איך דברים עובדים, מניסיון מתמיד לפתור בעיות
הוא מלמד את עצמו כל הזמן דברים חדשים

ללימוד פורמלי יש משמעות בהקניית בסיס והרגלים, אבל אם תבחנו את העילויים בענפים השונים תגלו שחלקם הגדול אוטודידאקטים
42. תלמיד טוב הוא זה שהוריו השכילו לגרום לו לאהוב ללמוד
לאהוב ללמוד   (26.10.12)

למידה מתוך אהבה וסקרנות. הכל מתחיל בחינוך מבית. הורים שיחנכו ילדיהם לאהבת אדם, לסובלנות, קבלת ה"שונה" (לתת מקום וביטוי גם לאינדוודואליסטים).

יזכו בילדים טובים יותר עם סיכויים להיות טובים גם בלימודים.

 

43. מסכים ולא מסכים...
אור ,   השרון   (26.10.12)
מסכים ולא מסכים... אני בן 25 . בבית הספר הציונים שלי לא היו מהגבוהים בכיתה, מעולם לא ידעתי איך ללמוד למבחן (ולכן גם לבגרויות לא למדתי) עשיתי בגרות מלאה(אומנם מינימאלית, אבל עדיין מלאה) ועכשיו אני עושה תואר בחשבונאות ופשוט למדתי איך ללמוד ו"על איזה כפתורים פנימיים ללחוץ בכדי להצליח"... זה דבר נרכש! אין ספק שעדיף ללמוד את זה בגיל צעיר ולפתח את זה עם השנים, אבל זה בהחלט דבר שאפרי לעשות אותו גם בגיל מבוגר יותר...(25)
44. ללא שום ספק החיים הם האוניברסיטה האמיתית
אמא טריה   (27.10.12)

ציונים זה נחמד אך יכולת השרדות והכרת העולם לטוב ולרע היא

הלמידה האמיתית ....

45. התגובה שלך ל 44 מחזקת את היותך טיפש!
פלוני   (27.10.12)
46. נראה שנשכח כאן משהו מהותי
אדוה ,   השרון   (28.10.12)
לטעמי בית הספר הוא לא רק מקום למידה או בית חרושת לציונים, אני רוצה שביתי תלמד, תרכוש ידע, תקבל ציונים טובים, אך אני חוזרת ואומרת לה כל יום מחדש שגם אם תחזור עם ערימה של "מאיות" אך לא תוכל לקיים קשרים נורמאליים עם ילדים מכיתתה או לא תקבל על עצמה מרות המורה, בקיצור, אם לא תהיה בן אדם, כל הציונים הללו לא שווים לי!
כך שמבחינתי תלמיד טוב הוא זה ששוקד על לימודיו (לא כל אחד מסוגל להוציא ציונים טובים, מספיק שהוא מנסה), שלומד מתוך סקרנות לידע ולהתפתחות, אך גם יודע לכיצד להתנהל עם חבריו בהפסקות ללא אלימות, בנועם, אהבה ומשחק חברתי חיובי, שיודע לתרום לשיעור אם בהכנת פעילות יזומה או יצירת עניין, שרוצה ומעוניין לתרום לבית הספר אם בהצטרפות למועצת בית הספר כמו גם להישאר עם המורה לאומנות אחרי בית הספר בכדי לעזור לה לקשט את המבואה!
תלמיד טוב הוא גם זה שיודע ולהעריך ולכבד את המורה שלו, את כיתתו, את סביבת בית הספר... זה תלמיד שיראה ילד קטן ממנו, לא יתנכל לו אלא ינסה לגרום לו להרגיש רצוי!
זו ראייתי לגבי תלמיד טוב, ותודה על הפוסט מאחר ועכשיו אני אדפיס את תגובתי לילדתי ואתלה לה זאת בחדרה!
47. תלמיד טוב הוא היפוך התוצר לו חותרת מערכת החינוך
(28.10.12)

כל מה שהוא ההפך , זה טוב.

 

 

48. שכחת את אלו המגוננים ללא הפסקה
לימור ,   רעננה   (28.10.12)
ולא מאפשרים לילד ללמוד להתמודד. זה מתחיל בניסיון למנוע בכי על ידי פרסים ונגמר בכך שההורה חוצץ בין כל התנסות הבנייתית, בין כל התמודדות עם אתגר, בכל ניסיון להכריע קושי. התוצאה, בעיית תפיסת מסוגלות המנותבת להגדרות של קשיים תפקודיים שמראש יכלו להיוותר בצד הדרך מזמן! מכירים אני לא טוב בזה?
49. לא יפה
אריאל   (29.10.12)
"עני חושב שעליט על משהו."
ככה לצחוק על דיקלסטים
50. אוקיי האימרה ה5 היא הנכונה - השאלה היא איך מגיעים לזה
מה הצעדים?   (30.10.12)

איך לעזור לילד לחזק את שריר הלמידה - לא מספיק סקרנות

למה שבהרצאה הבאה לא תיתן כמה טיפים

תכוון גם אותנו ההור

לילדנו להצליח

51. גיל, שאפו
סוגר עניין ,   מרכז   (04.11.12)
אני לא אכנס לתוכן עצמו, בגזרה הזאת אתה משכנע את המשוכנע בקשר אליי, אבל הכתיבה.. סחתיין. זה לא ניל יאנג, אבל אני נורא נהנה לקרוא. קליל, חד, עוקץ (זה משהו בדמוקרטיה) - כתיבה מעולה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה