חופש  טורים ומדורים
"'שמיים פתוחים'? קודם תורידו מחירים לתיירים"
נחום לנגנטל/דעה
פורסם: 04.02.13, 08:20
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 104 תגובות ב-68 דיונים
1. לגנטל - גם אתה מכה על "חטא של חברו"
לירון ,   רעננה   (04.02.13)

מאשים את המלונות, במקום שכל אחד יאשים את השני.

אולי הגיע הזמן שכולם ירתמו ויוזילו מחירים גם לתיירות חוץ וגם לתיירות פנים.

כולם כולל כולם.

לא יתכן שבכל חברה זרה אני יוכל לטוס בשליש מחיר מאשר באל על .

ולא יתכן שכל מלון סביר באירופה, אסיה, אמריקה, אני יוכל להתאחסן בו ברבע מחיר מאשר בארץ.

אז שכולם יפשילו שרוולים ויתחילו לעבוד.

בסופו של עניין במידה ויוזילו מחירים בטווח הארוך זה יעבוד לטובת כולם, תהיה יותר תיירות נכנסת וכולם ירוויחו.

2. יותר מ-13 שנה אתה לא בתחום מה אתה נותן עצות?
זאת אחת ,   הבעיות במדינה   (04.02.13)
3. שיקטינו המסים על המלונות
אזרח ,   ישראל   (04.02.13)

אם רוצים להתאים המחירים בישראל צריך גם להתאים את המסים על בתי המלון.

ממילא שכר העבודה בישראל יקר יחסית למקומות אחרים.

4. כשאת צודק - אתה צודק
ניר   (04.02.13)

המצב כיום הוא, שחברות התעופה הישראליות נכנסות לשוק עם יד אחת קושרה מאחורי הגב ורגל צולעת, ומכניסים אותן לתחרות עם החברות החזקות ביותר בעולם כגון לופטהנזה.מצב לא הוגן בעליל....

מה לא מבינים שברגע ויוציאו את החברות הישראליות מהמשחק, החברות הגדולות תעלנה את המחירים ואז כולם יצעקו, אבל יהיה מאוחר מידי.

5. הפוסל במומו פוסל
ישראל ,   ישראלי   (04.02.13)
נמאס שהביטחון משמש כל פעם להצדקה של מחירים מופקעים.
כשאין תקציב בממשלה זה בגלל ביטחון.
כשיקר לצאת לחופש, זה בגלל ביטחון.
לכל מדינה בעיות משלה. הבעיה בארץ הינה הביטחון. תמצאו פתרונות. בגלל זה, מנכלי משרדי הממשלה ומנכלי החברות הפרטיות מקבלים משכורות עתק.

אגב אני מסכים שהמחירים במלונות בארץ גבוהים בטירוףבמיוחד כשרואים את רמת השירות. אנשים שרגילים לרשתות לא מאמינים מה קורה כשמבקרים בישראל. התחושה הינה שעובדי המלונות עושים טובה שנותנים שירות.


6. לא מדויק, ממש ממש לא מדויק
רונן ,   צורן   (04.02.13)

1. גם לחברות תעופה זרות יש הוצאות ביטחון. ושום ממשלה לא מסבסדת את זה.

2. אף אחד לא מפריע ל"אל על" לטוס בשבת. הם לא טסים משיקולים מסחריים שלהם. בטח לא הנוסעים צריכים לממן את השיגעון הזה.

3. מה הקשר בין מחירי הטיסות, יעדי הטיסות ומחירי הלינה? גם בזה צריך לטפל וגם בזה. אגב, גם העובדה שאין בישראל תחבורה ציבורית בשבת מייקרת את השהיה כאן ומגבילה אותה. כמנכ"ל משרד התחבורה יכולת להילחם על זה.

4. לא צריכות להיות 3 או 4 חברות תעופה ישראליות זערוריות. מספיקה חברה אחת נגד שאר העולם, עם 50 אחוז מכוח האדם הכולל שיש בכולן כיום. זו הדרך להתייעל ולהוריד מחירים. חברה שמחזיקה מנהל בכל מדינת יעד ומשרד מקומי עם מאבטחים בעולם שמתנהל ב-90 אחוז באינטרנט - לא צריכה את צמר הגפן הלאומי להגן על עצמה - ושכולנו נשלם.

7. שטויות, אל על טסה בשבת עם החברה שלה
סאן-דור שבבעלותה   (04.02.13)

חוצמזה,

הוצאות ביטחון אולי יותר גדולות, אבל לא ממש.

זה שיש מאבטחים ומתשאלים בנמלי התעופה הזרים אכן הוצאה יותר גדולה מאשר חברה אחרת, אבל כל השאר זה אותו הדבר...הבידוק לפני הטיסה וכו'.

 

מחירי כרטיסי הטיסה מנופחים ולעיתים קרובות ממש לא משתלמים.

אפשר למצוא כרטיסים זולים משמעותית בהרבה חברות תעופה זרות.

תתחילו בהורדת מחירים ואז יבואו יותר אנשים והמחזור יגדל והחברה תתרחב.

אבל במחירים כאלו, אנשים בוחרים חברות אחרות, המחזור קטן, החברה קטנה,

ופתאום מתלוננים... האלו תתעוררו לפני שיהיה מאוחר!!!

8. בני אתה רק מחזק את מה שאני אומר.
לירון ,   רעננה   (04.02.13)

המחירים כאן יקרים בכל תחום בחיים וכן גם בתחום התעופה והתיירות.

ראוי שהקברניטים יקחו את המדינה הזאת בידיים.

ודרך אגב מניסיון אישי אני עצמי קניתי כרטיס בשליש מחיר מאשר חברת אל על.

ועם רמת שירות מעולה.

דווקא בגלל שיקר כאן בהרבה תחומים להגיד נואש זה הדבר האחרון שצריך להגיד כפי שמשתמע מדבריך.

יש לטפל בנושא יוקר המחיה בכל התחומים.

9. איזה שטויות. החברה ה"לאומית" היתה טסה בשבת אם היה לה כלכלי
ואחרי 9/11 כל חברות ,   התעופה משלמות ביטחון   (04.02.13)
10. הבעייה היא בDNA של הישראלי הממוצע. לגן הפראייר
צריך למצוא פתרון ,   במכון וויצמן   (04.02.13)
11. בני, מה איזיג'ט עושים באופן שונה?
(04.02.13)
למה חברות התעופה הישראליות לא לומדות ממנה? יש פה עיוותים שהקברניטים מעדיפים להתעלם מהם פשוט
12. מחירי הטיסות יקרות להחריד
יוס   (04.02.13)
13. לא יאומן! כתבה רדודה ושטחית מטעם חברות התעופה
ישראלי   (04.02.13)

כ-6 מיליון ישראלים טסים בכל שנה לחו"ל!

אם חברות התעופה הישראליות צריכות לממן 40 מיליון דולר לביטחון, מדובר ב- 6 דולר בלבד לנוסע. סכום אפסי יחסית למחירים הנוראיים של חב' התעופה.

 

המחירים של חברות התעופה הישראליות הן מהיקרות בעולם! כאחד שטס הרבה בעולם ומכיר את המחירים, אין מצב שטיסה ללונדון תתאפשר ב-3 חברות תעופה בלבד, ללא שום תחרות רצינית ובמחירים של 750$ בעונה!!!

 

כל הנסיונות לטרפד את השמיים הפתוחים במקום להתייעל ולהסתגל למצב העולמי רק יכבידו על הכסף הציבורי. כולנו יודעים שאל-על תפשוט רגל מהר מאד במצב הנוכחי ותרוץ לבקש עזרה ממשלתית.

14. בנתניה רוב המלונות ריקים !!
אין סיבה לבוא לפה   (04.02.13)
תיירים שבאים לפה מצפים למחירי לינה וטיסה צפויים כי ישראל , עם כל הכבוד, עדיין נחשבת ל'חור' רחוק ולא אטרקטיבי וגם מקום של מלחמות. אף אחד לא מפה שיהיה פה יותר יקר מכל מקום בעולם ובלי שום הצדקה..אז למה שירצו לבוא? זה גם מחירי המלונות אך גם הטיסות מחירן הוא פי 2 מאשר במקומות אחרים
15. ללירון ול 11.....
בני   (04.02.13)

איזיג"ט,רייאנאיר ודומיהן הם עדיין מובילי נישה המהווים מיעוט.הן פונות בעיקר לקהל תיירותי שיכול לתכנן טיסותיו זמן רב מראש על מנת שיוכל להנות מתעריפים נמוכים.נוסעים שאינם יכולים להחליט על טיסות זמן רב מראש,אינם יכולים לזכות בתעריפים נמוכים באופן מובהק מחד אך "זוכים" בשירות ברמה נמוכה יותר מאידך.

טיסות כאלה הינן בדרך כלל בזמינות נמוכה ומתקימות בד"כ לנמלי תעופה משניים וזולים לשימוש. חיבור בין נקודות ביניים ומובילים שונים כמעט בלתי אפשרי.

נסיון להשוות בין מובילי הנישה האלה לבין המובילים הסדירים הינו כנסיון להשוות בין תפוחים לתפוזים גם אם לשניהם יש זכות קיום.

ישלזכור שהמובילים הישראלים הקטנים מתמודדים כיום מול מספר "קונגלומרטים" זרים גדולים בדמות בריתות או בעלות צולבת שכמעט ואינם מתחרים בתוך עצמם.דוגמה מובהקת לגוף כזה הינה לופטהאנזה-סוויס-אוסטריאן.

16. שכלולים טכנולוגיים חוסכים בהוצאות
נוסע מתמיד   (04.02.13)

א.

הכותב הנכבד מייצג את חברת אל-על לטעמי.

ב.

זאת אותה אל-על שהפחיתה את העמלה לסוכני הנסיעות, עכשיו ימכרו אותה פחות  (גם בגלל המחירים הגבוהים שלהם). 

ג.

שכלולים טכנולוגיים בנב"ג ובנמלים אחרים בעולם מפחיתים את עלויות הבטחון, את זאת שכח לציין הכותב.

ד.

ישנן עוד חברות תעופה לא ישראליות המשקיעות בבטחון, ומחירי כרטיסי הטיסה שלהם שפויים.  

17. מישהו מוכן להסביר לי למה אל על לא טסה בשבת?
א ,   ניו יורק   (04.02.13)
מה יעשו הדתיים? יטוסו בחברות תעופה אחרות? הלוא גם הן טסות בשבת.

אני לא מבין מה לעזאזל הבעיה - לא רוצים לטוס בשבת, אל תטוסו.. מה הבעיה המזורגגת שלכם שאנשים אחרים כן יטוסו בשבת?
18. מחירי בתי המלון בארץ גבוהים
ח   (04.02.13)
בלי סיבה. יש בארץ "בתי מלון" ברמה שם פחות ממוטל רע בארה"ב אבל המחיר הוא של גראנד פלאזה בניו יורק. יש גבול לכל חוצפה.
19. הוא כנראה לוטש עיניו למשרה באלעל - שיטת השקשוקה
רוני   (04.02.13)
20. רציתי לבוא עם תיירים לשבוע לנתניה. במחיר המלון בלבד
אני   (04.02.13)
לא כולל טיסה ואוכל - אנחנו מקבלים ביוון או תורכיה או קפריסין ועוד ארצות, שבוע במלון כולל טיסה ו3 ארוחות ביום. מי יגיע לארץ שגם מתוח בה וגם גונבת מהתיירים?
21. תזכרו ת השם נחום לנגלטל (הכותב).
(04.02.13)
בקרוב הוא ימונה לתפקיד בכיר באחת מחברות התעופה אל על, ארקיע, או ישראיר
22. עם כל הכבוד, הוצאות הביטחון זניחות לחלוטין.
גדי טולדיס ,   תל אביב   (04.02.13)
כפי שכתוב בכתבה, 70% מ120 מיליון של כל חברות התעופה בארץ משולם ע"י המדינה.

מה נשאר" 30% שהם 36 מיליון לכ-ל החברות לשנה.

אז נגיד אל על משלמת את רוב ההוצאות האלו, 30 מיליון בשנה.

יודעים מה ההכנסות לשנה? מתקרבות ל-2 מיליארד... קרוב ל2,000 מיליון בשביל הסדר הטוב. אוקי. קצת יותר מ1,900 מיליון. לא נהיה קטנוניים.

אז נכון, יש גם המון הוצאות. המון. ולפעמים ה30 מיליון האלו זה ההבדל בין הפסד לרווח. אבל לעשות מזה פסקה שלמה בכתבה ולהתחיל בזה שכאן אחד הפערים הגדולים בין החברות הישראליות לחברות בעולם? זה פופוליזם.
23. תפסיק לבלבל את המוח! אלעל טסה בשבת הנה לינק
מוטי ,   ישראל   (04.02.13)
הנה לינק ללוח המראות המתוכנן לשבת הקרובה
עכשיו תגידו לי אתם אם אלעל טסה בשבת
טיסת אלעל לציריך בשעה 5 וחצי ביום שבת בבוקר
http://www.iaa.gov.il/RASHAT/he-IL/Airports/BenGurion/informationForTravelers/ScheduleFlights.aspx
24. המלונות בארץ עושקים אותנו!
א.ק.   (04.02.13)
אם התאחדות המלונות עשתה מבצע חורף ללילה עם ארוחת בוקר החל מ -200 ש"ח במלונות שקיץ אתה משלם פי 3 הרי שזה מה שנקרא על ראש הגנב בוער הכובע. אני הייתי במלא מלונות באנגליה, גרמניה, הונגריה ואירלנד. מה שאנחנו משלמים כאן על לילה במלון 2 כוכבים בת"א עולה שם לילה במלון 4 כוכבים לפחות. שלא נדבר על השירות ועל האיכות.
25. כל מילה בסלע- ויש עוד גורמים המפריעים לתחרות הוגנת
עובד תעופה ,   ישראלי   (04.02.13)
בין חברות תעופה ישראליות לבין הזרות, לדוגמא:חברות ישראליות לא יכולות לעבור מעל מדינות עוינות ולכן מבצעות עיקופים המבזבזים דלק ושעות טיסה (בלאי לחלקי המטוס),נמל תעופה בן-גוריון הוא נקודת קצה שטיסה ללונדון יותר ארוכה(דלק ושעות טיסה) מאשר למשל לופטהנזה שבסיס האם שלה בנקודת אמצע,ו הדרך ללונדון או לתל אביב אורך חצי זמן. וכמובן יש עוד....
26. בני אתה עובד אלעל
יעקב   (04.02.13)
27. מה אכפת לי מהעלויות לתיירים?
אחד   (04.02.13)
צריך לפתוח את השמיים בשביל להפחית עלויות בראש ובראשונה לאזרחי ישראל. למה 7 מליון אזרחי מדינת ישראל צריכים לסבול בשביל לסבסד אלפיים חברי וועד שמנים באל-על?
לא לטוס בשבת זו החלטה כלכלית של אל-על בשביל למשוך את החרדים. אז הם פוגעים בלקוחות בזה שהם לא טסים בשבת ואח"כ באים להתלונן בפני הלקוחות שהם לא טסים בשבת ובגלל זה יותר יקרים? זה כמו שפאלאפון יגבו ממני תשלום על התקלה אתמול.
ולגבי הצורך הבטחוני - קשקוש! לחיל האויר יש די והותר מטוסי תובלה ונוסעים על מנת לספק כל צורך בטחוני בשעת הצורך. כמה אמריקאים אוונגליסטים מטורללים עם דגלים ושירי הבה נגילה שיטוסו לפה בזמן מלחמה זה לא צורך בטחוני.
28. מלונות ים המלח
אסף ,   סין   (04.02.13)
צ׳ק אין ב4 אחהצ
אאוט ב10 בבוקר
מחיר 220$
ושרות עלוב

לא חוזר

נשלח מהסלולארי שלי
29. שמים פתוחים = טיסות זולות גם לאירופה!!!
שטויות של חנפן   (04.02.13)
נוכל לטוס לאירופה בחצי/ שליש מחיר מהמחירים המטורפים של היום. כמו בכל אירופה שטיסת פנים יכולה לעות 100-200 ש"ח! זה יכול להיות גם פה!
ובנוגע לטענות על התיירות הנכנסת,טיסות זולות = יותר תיירים= יותר שירותי תיירות= תפוסה גבוהה יותר למלונות+ מלונות חדשים= שירותי תיירות זולים יותר
ואין ספק שאם ישברו את מנגנון הכשרות המושחת המחירים ירדו בחדות!
30. הכשרות יקרה לכולם
טל   (04.02.13)
כולנו משלמים את מחיר הכשרות, אי הטיסה בשבת, תשלומי הכשרות המנופחים במלונות, תוסיפו בטחון, הצורך במציל בבריכה ואת העלויות העקיפות במדינה דפוקה זו והנה יקר לכולם!
תגובות נוספות
חזרה לכתבה