יחסים  ייעוץ  זוגיות
בעיות בזוגיות? לא כל אחד מוסמך לטפל
ד"ר גלית לזר
פורסם: 05.03.13, 09:09
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות ב-30 דיונים
1. כל כך נכון!!! - כנסו!
האמת העירומה   (05.03.13)
צודקת הכותבת שמעלה את הנושא! - מן הראוי שתהיה התייחסות רצינית לעניין. קחו למשל את הגב׳ שרון רובינשטיין, שמגלגלת הון מקורסים וייעוצים בנושאי זוגיות ומצהירה בכל הזדמנות ותחת כל רענן שהיא פסיכולוגית. נחשו מה? - לגב׳ אין שום תואר אקדמי שכזה! היא אינה מופיעה בפנקס הפסיכולוגים ואינה אוחזת ברישיון לעסוק בייעוץ ופסיכולוגיה! בדיקה קצת יותר מעמיקה מגלה שהיא מגדירה את עצמה כ״פסיכולוגית פרקטית״. כל בר סמכא בתחום יודע כי אין שום תואר או התמחות בשם זה, אלא שמדובר בקורס קיקיוני של מכללה לא מוכרת, או מכון עלום לקואוצ׳ינג, שאורכו חודשים ספורים בלבד. למרבה הצער, אנשים הולכים שבי אחרי כתבות יחסי ציבור בתקשורת מבלי לבדוק מי המטפל, השכלתו, כישוריו או מקצועיותו. האשם הוא גם באנשי התקשורת שנותנים במה לשרלטנים מבלי לבדוק מי הם או מה הם!
3. נכון מאוד - מאמנים בזוגיות... הורסים לך את החיים
אפס הכשרה   (05.03.13)
כויה קשה מאוד אנחנו נושאים כזוג.. את כל הכאב והקושי חלקנו עם מאמן זוגי... טיפשות שכזאת.. חיים ניקברים, הילדים סובלים , הכסף יצא גם ככה, הם גובים המון, הזמן והמוטיבציה הושקעו... איינו כעוסים וכואבים מכדי להבחין שאנחנו בידיים הלא נכונות. שרלטנות לישמה כל המאמנים הללו לזוגיות... כמה שעות הם למדו? מה הם מבינים בתהליכים שעוברים על גבר או אישה מבחינה פיזית מנטלית בגיל מסויים, מה הם מבינים לעומק על התמודדות משפחתית עם בני נוער או מיתבגרים... כלום. אם נפלת על אדם יותר בוגר ומנוסה בחיים אולי הייעוץ יהיה יותר מבין... אבל.. ההכשרה כל כך חשובה . ההבנה העמוקה והמלומדת של החיים - חסרה להם מאוד מאוד. הם מוכנים להכניס אותך לתהליך, הם מטבלים את הכול בתהליך רוחני תמיד ,, קשקוש. חסרה להם הכשרה חסרה להם הכשרה. עצוב.
4. האגודה היא גוף רציני ואחראי אבל...גוף פרטי מטעם עצמו
את מטעה את הקוראים   (05.03.13)
כצו כל החאפרים בשוק גם הגוף הזה הסמיך את עצמו ללא שום סמכות חוקית. אין שום חוק אז גם האגודה הישראלית לטפול במשפחה מנצלת את הפרצה בחוק. ו"מסמיכה" אנשי מקצוע. אם כי בהחלט מדובר באנשי מקצוע בוגרי אוניברסיטה בתחומים הרלוונטים וחשוב לדעת זאת.

היתרון באגודה הוא שיש לה קריטריונים ברורים ורציניים.

אבל יחד עם זאת אסור לשכוח שגם האגודה המדוברת היא גוף פרטי שהחליט להסמיך מטעם עצמו. האגודה איננה נתונה לפקוח של המדינה. לא בגלל שהיא חלילה עוברת על החוק אלא בגלל שאין שום חוק.

אין כמובן שום פסול במעשיה ובוודאי שעדיף להשתמש במטפלים ויועצים ה"מוסמכים" מטעמה. אבל גם אין הכרח כזה ולא כל מי שאיננו חבר באגודה הוא בהכרח חאפר שאיננו מקצועי.
5. החאפרים האלה עושים רק נזק
רון   (05.03.13)
כל התופעה הזאת של קואצ'ר היא בגדר רמאות בעיניים, כל אחד שרוצה להיות יכול, ואין דרך לבדוק האם הרזומה אמיתי. במקרה שלי זה אפילו הסב נזק לקשר שלי עם אישתי.
6. באוניברסיטת תל אביב ניתן טיפול חינם
בויקו ,   שרון   (05.03.13)
אני לא סומך על מטפלים שרק רוצים כסף
7. תגידו לי, מה דעתכם על כל הקאוצ'רים האנאלפבתים האלה
הניה   (05.03.13)

שנכשלו כל כך הרבה בחייהם, ומרוויחים מלתת "עצות" לכל מיני אנשים חלשים תמורת תשלום....?

 

ודווקא בתחומים שהם נכשלו בהם.

 

זו בדיחה...

ונצול של חוסר אונים.

 

 

מה קורה פה, תגידו לי....?

 

הניה

8. מטפלים מוסמכים
סאלי ,   תל אביב   (05.03.13)

הנושא הנדון בכתבה הוא חשוב ונכון, אבל רשימת המוסמכים לטיפול אינה מדוייקת. זה נכון שיש לבחור מטפלים מוסמכים ובעלי ניסיון. יחד עם זאת לא כל ולא רק מי שבידו תעודה אקדמית ראוי ויכול לטפל. במגזר המטפלים ברפואה המשלימה קיימים מטפלים רבים וטובים שעברו הסמכה ולימודים של שנים, (במכללת רידמן שבה אני לומדת, הלימודים נמשכים 5 שנים וכוללים שעות רבות של קליניקה והדרכות והתמחויות בבתי חולים ומוסדות ממשלתיים ופרטיים שונים ומגוונים) וכמטפלת ובעלת הערכה גדולה לתחום, אני חושבת שיש וצריך להיות מקום למטפלים שונים בגישות שונות, מתוך אמונה שכל אדם יגיע אל המטפל המתאים לו. יש פסיכותרפיסטים טרנס פרסונליים ופסיכותרפיסטיים גופניים שעושים עבודה נפלאה, ולא נופלים משום מטפל אחר.

9. האגודה לטיפול משפחתי-גוף פוליטי!
מטפלת משפחתית   (05.03.13)
מסכימה איתך לגבי התחום הפרוץ שמאפשר למאמנים וקואצ'רים להיכנס לתוכו-מורות עם כמה שנות ותק חושבות שהן מדריכות הורים (מטעם עצמן כמובן) או כל אמא ל-3 ילדים היא מומחית לעניין. מצד שני, ישנם המון אנשים שעשו את כל המסלול שתיארת-למדו את מגוון השיטות הטיפוליות, קיבלו הדרכה, למדו שני תארים  ועוד אבל לא יכולים להיות מוכרים רישמית על-ידי האגודה כי היא משנה את התנאים לחברות כל כמה שנים ובנאדם שלמד לפני 10 שנים תואר ראשון/שני שלא תואם את התנאים פסול מההסמכה. האנשים שכן קיבלו את ההסמכה מפחדים מהתחרות ומנסים לפסול באופן גורף את כל מי שלא באגודה (ולא מתוך אכפתיות למטופלים!!!)-זה גוף פוליטי בדיוק כמו ההסתדרות שקובע תנאים לחברות ויש הבדל מאוד גדול בין קואצ'ר ומדריכת הורים מטעם עצמה לבין אנשים שלמדו שני תארים, קיבלו הדרכה ולמדו טיפול בדיוק כמוך אבל לא הוסמכו על-ידי האגודה.
10. אגודה פלצנית שמנסה לגנוב עבודה אליה
מישהו - ד"ר למדעים   (05.03.13)
שתגיד בבקשה הכותבת היכן היא עשתה דוקטורט , מה היה תחום המחקר שלה ואיזה עבודה או פירסומים מדעיים יש לה
11. איך אפשר לדעת אם המטפל מוסמך?
חביבה   (05.03.13)
איך אפשר לדעת אם המטפל באמת מוסמך?  איך ניתן לבדוק את זה?
12. טעות בידייך
לוזרית   (06.03.13)
מטפל טוב חייב להיות מטפל שסיים תואר בחקלאות ובגידול בקטריות ופטריות
רק הוא קולט מי המטופל ומי הטפיל וכיצד ניתן לחסל את הטפיל על ידי שירה או יותר נכון הקראת שירה לדוגמא על ציפור שהייתה בכלוב ומזמן הצליחה למצוא דרך מילוט רק שהבעלים של הכלוב עדיין חושב שהיא עוד שם ממש טפיל
במידה וזה עדיין לא מובן פשוט לא מתייחסים לטפיל וקובעים פגישה עם המטופלת ביחידות
בהנחה שהטפיל מתעקש לבטא את עצמו נותנים לו כמה דקות של חסד לבטא את עצמו ואז מכניסים את המטופלת ונותנים לטפיל לומר את דבריו שעוד יותר מדגישים כמה השליטה בציפור חשובה לו והוא לא מוכן לשחרר אותה כמובן שיש צורך להעמיד אותו על שגיאותיו בזמן אמת לא שזה עוזר אבל בכל זאת יחס
ולבסוף לגבות סכום כפול מאחר והפגישה ארכה מעבר לזמן הטיפול
כמובן שצד אחד יהיה מאוד מרוצה הציפור החופשייה ואילו הטפיל יהיה מאוד לא מרוצה וייצטער על הרגע שבחר במטפל הזה
13. אימון זוגי יכול להיות מאוד מוצלח
אביב   (06.03.13)
אחרי שנואשנו מפסיכולוגית פנינו למאמן זוגי בצפון ומה שעברנו שם היה ממוקד ומעולה.

נשלח מהסלולארי שלי
14. מנסיון אני יכולה לומר בבירור שלא כל מוסמך יכול לטפל
מיכל ,   ירושלים   (05.03.13)
זה הרבה תלוי ביכולות האישיות של המטפל. ויש מוסמכים שממש לא מתאימים וגורמים יותר נזק מתועלת. בקיצור תפעילו גם אתם את הראש כשאתם בוחרים מטפל.

נשלח מהסלולארי שלי
15. האגודה לטיפול משפחתי היא גילדה שמרויחה המון כסף
חני   (05.03.13)
אני עו"ס וביררתי לגבי האגודה.
הם מציבים תנאים לא הגיוניים כשהמטרה היא רווח לעצמם ולמדריכי האגודה שהכתירו את עצמם.
מדובר בקבוצת אנשים שיצרה גילדה, מי שהגילדה מסמיכה זה רק אנשים שקנו הדרכות של 250 שעות בקרב מדריכי הגילדה בלבד.
מדריכים אחרים שלא חברים בגילדה לא מקובלים עליהם.
כל שעת הדרכה עולה מאות שקלים תכפילו זאת ב 250 שעות הדרכה ותבינו שזה סכום ענק שנכנס רק לכיסיהם של שומרי הסף בגילדה.
כמו כן הם משנים כל כמה שנים את תנאי הכניסה ואפילו פוסלים קורסים של תואר ראשון ומכריחים לעבור שוב את אותם הקורסים אצל מרצים מסוימים שהם כמובן חברי הגילדה.
הם דורשים עבודה בהתנדבות של 750 שעות רק במקומות של הגילדה (פראיירים חינם). צריך לפעמים 15 שנה של פראייריות כדי לרצות את הגילדה וגם אז הם מחליטים שצריך לעשות שוב קורסים מסוימים בגלל התיישנות.

מדובר בגילדה פוליטית, שמקבלת המון כסף מפראיירים שנכספים להכנס לשערי הגילדה. מתגלגלים שם סכומי כסף עצומים, יש שם הון רב.
אין לזה שום קשר ליכולת של המטפל לטפל, הם לא בודקים את ההתאמה.
דרוש הרבה כסף, 15 שנה והסכמה להיות פראייר מרצון.

מניסיון!!!
16. אתם המטפלים פוגעים בעצמכם בזוגות... ואתם הסיבה לפריחת השוק
גד   (06.03.13)
של היועצים...
17. אתם המטפלים עושים לטיפול מה שרבנים עושים לדת - זה לא שלכם !!
בר   (06.03.13)
ואתם לא הבעלים הבלעדיים של הידע והיכולות לטפל באנשים..
18. נכון, אבל...מנסיון
שירה אבן ,   מרכז   (05.03.13)

הכתבה נכונה באופן תיאורטי, ואני מסכימה עם העקרונות התיאורטיים שבה.

אבל לצערי מנסיוני, היינו בטיפול זוגי של שתי מטפלות שענו על כל הקריטריונים שבכתבה ולמרות זאת התאכזבנו קשות. לא אלאה אתכם באיך נראו הטיפולים. אבל לא וויתרנו והלכנו בהמלצה חמה של חברים למטפלת שלישית שלא מגדירה את עצמה, רק שיש לה נסיון של שנים רבות. נדהמנו מכישוריה ומהיכולות שלה שכנראה לא נלמדים בשום מוסד. מיותר לציין שהטיפול הצליח מעבר למשוער. יש מטפלים שאו שיש להם את זה או שאין להם לא תלוי הכשרה . כך שצריך תמיד לדעתי לשקול כל מקרה לגופו, גם אם זה מטפל שעבר את כל המסלול או מטפל שאין לו את ההסמכה הרשמית. הפעילו שיקול דעת בכל מקרה וסמכו על עצמכם ולא על תעודות או היעדרן.  

19. יועצי גירושין
אלמוני ,   תל אביב   (05.03.13)
אני ואישתי כמעט התגרשנו בגלל טיפול
לקוי של ״יועצת נישואין״ שעשקה אותנו
במלא כסף על כל פגישה.
נכנסנו אליה במצב קשה ויצאנו במצב אנוש.
רק שהתחלנו לדבר ביננו הבנו את הנזק שנעשה
והתחלנו לשקם והיום ב״ה הכל בסדר.
20. מאמר חשוב - לגזור ולשמור
דוד גולן   (05.03.13)
בתחום הזה יש הרבה כאלה המציגים עצמם כמטפלים זוגיים ומשפחתיים והם למעשה לא. מאמן אישי למשל, אינו יכול להיות מטפל זוגי ומשפחתי. כמו בכל פרופסיה דרוש ניסיון והכשרה מתאימה לעסוק בו וטוב שיש את האגודה הישראלית לטיפול במשפחה, המסמיכה ומכשירה את המטפלים הזוגיים והמשפחתיים.
21. רק לד"ר גלית לזר מותר לטפל, כולם אליה
פרסומת לגילדה   (06.03.13)
23. לתופעה המתוארת קוראים שרלטנות והיום כל זב/ת חוטם
ריקי   (05.03.13)
שעשה קורס "אימון" ולעיתים גם זה לא, לוקח לעצמו את החירות לנבור בנפשות בני אדם מבלי שעבר הכשרה רצינית לשם כך. שרלטנים ומאחזי עיניים תמיד היו וכפי הנראה תמיד גם יהיו. הדרך היחידה להתמודד עם התופעה הדוחה והמקוממת הזו היא שאנשים הפונים לייעוץ זוגי, ידרשו מהמטפל להראות להם תעודות רשמיות שנושאות את שם המוסד והתחום שבו הוסמך. אין לתאר את מידת הנזק שאדם לא מוסמך עלול להסב לבני אדם בהם הוא מתיימר "לטפל". דרך נוספת להתמודד עם התופעה היא להציף ברשת רשימה שחורה של שרלטנים שזוגות נתקלו בהם. צריך לזכור שכתוצאה מהפעילות של השרלטנים האלו, אנשים רציניים שהשקיעו שנים רבות בלמידה והכשרה, יוצאים ניזוקים גם כן והאמינות של תחום העיסוק שלהם נפגעת באופן אנוש.
24. מבקשת המלצות על מטפלים זוגיים דרך הכללית
אפרת   (06.03.13)
עבור בעלי ואני. תודה
25. יכולה להשמיץ כמה ולהמליץ על אחת
חיפאית   (06.03.13)
אילונה ענבר
תודה!
אנחנו כבר במקום אחר..

נשלח מהסלולארי שלי
26. טיפול זוגי החריב בפועל את חיי האישיים. לא חושב שהיא מוסמכת.
קלקול זוגי   (06.03.13)
האם יש למי לפנות כדי להתלונן ודרך להזהיר מפני המטפלת?
27. סליחה. ומי אתם????
מישהו   (06.03.13)
ומי אתם האגודה הישראלית שאתם יותר טובים. למה מי לימד אתכם או מי מינה אתכם להיות בעלי הבית על תחום הטיפול הזוגי בארץ. אתם לא יותר מעוד אגודה בתוך כלל האגודות והאירגונים והמטפלים בארץ ואין סיבה לטפל רק אצלכם. יש מספיק יועצים ומטפלים מנוסים ומוסמכים שאפשר להעזר בהם.
אז כן צריך לברר טוב על היועץ/צת אבל ממש לא חייב להגיע אל האגודה הזו דווקא.
28. חיפוש מהיר בגוגל יתן לך את התשובות כולן
גוגל קורא לך   (06.03.13)
חיפשתי ומצאתי עליה את כל הפרטים בגוגל , הד"ר מאוניברסיטת תל אביב, המחקר שלה בתחום טיפולי פוריות. אין צורך להשמיץ....
לפני שאתה עושה דוקטורט במדעים נסה קורס קצר בחיפוש מידע ברשת
29. הפסיכולוגים לא מצליחים אז...
נעמה ,   תל אביב   (07.03.13)
בואו ננסה להשמיץ קצת אחרים שכן מצליחים!!! לא מספיק ללמוד 20 שנה... צריך לב פתוח ומבין את נפש האדם , ואת זה שום תואר לא יכול לקנות!!! תיכף יצאו הפסיכולוגים בקמפיין לא לדבר עם החברה הכי טובה.... פתטי...

נשלח מהסלולארי שלי
30. לי זה גם קרה
אילן ,   שיכון ותיקים ר"ג   (07.03.13)

מזכיר לי את השלוחה של עיריית ר"ג לעזרה בחיי נישואין שבאנו אליהם לטיפול זוגי ב-1993 במשברי שנת הנישואין הראשונה. היועצת אמרה לנו להפרד, ונראה לי בגלל שניסיתי לפלטרט איתה. בקושי נשארנו בקשר(אני ורעייתי)!! אולי בזכות שלא הסכמתי לבא לשם יותר. למותר לציין שבעשרים שנה שעברו מאז אף אחד לא בגד בשני והקריירה המקצועית של אישתי פורחת.

תגובות נוספות
חזרה לכתבה