יהדות  טורים אישיים  רוחמה וייס
תג-תורה: אלוהים לא חפץ בקורבנות אדם
רוחמה וייס
פורסם: 15.03.13, 12:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 98 תגובות ב-50 דיונים
1. הניפגשת עם מוסלמית מלומדה ודשות יחד
אשרי מורתנו הכבודה   (15.03.13)
תיאולוגיה אוניברסלית, דשות מבפנים וזורות מבחוץ ,משל אין ממשלה סרוגית-לייט בישראל הציונית ימנית שמאלית. עתה ניתן לאכול קניידעלעך גם לאוכלי שרויה ברוטב הכשר חלאלי.
2. דתות המונו, הן אסונה של האנושות.
חמור עיוור   (15.03.13)

רוחמה רוצה לרפא את נכישת הנחש בארס הנחש, מעניין.

 

ברפואה זה עובד, אבל בעוד שבטבע אין להמליץ על באור הנחשים, מהסיבה

 

שהתועלת שהם מביאים גדולה לאין ערוך על הנזק. אם בכלל.

 

אבל אלפי שנות היסטוריה מוכיחות את הנזק וההרס של דתות המונו, עם

 

תועלת אפסית אם בכלל.

 

אין להבין אישה שבוחרת להיות אזוקה באזיקי הדת, המהדירה את הנשים.

 

בחברה אני ממליץ מאד על באור  כל דתות המונו.

3. אם את רוצה אהבה את צריכה לנתק את קשרייך עם כת האורתודוכסים.
מדינה על סף חורבן   (15.03.13)
4. שוב פעם הפריצות והחנופה לעמאלק ולחילאונים זה יפסיק בקרוב
מדינת הלכה בע"ה   (15.03.13)
5. רוחמה צודקת ב-1000 אחוז לגבי אבינר!
(16.03.13)
6. על אדמת ישראל צריך לשבת רק עם אחד שהוא ישראל!!!!!!!!!!
אהרן כהן   (16.03.13)
7. תורה זה לגברים בלבד!
סרוג למשעי דפוק לגמר   (16.03.13)


נשלח מהסלולארי שלי
8. הבעיה הכי גדולה עם דתיים היא שכל אחד מסביר מה 'אלוהים רוצה'
אדם   (16.03.13)
למה מי אתם בכלל
9. רעיון כל כך יפה ומתבקש
אורנה ,   רמה"ש   (16.03.13)
10. מה משותף לאיראן, סומליה, סודן, וישראליסטאן?
תג דת, קורבנות אישה   (16.03.13)
11. ובעלי חיים כקרבנות זה טוב יותר?
חן סימון   (16.03.13)
איזה אלוהים זה שדורש להקריב לו קרבנות בעלי חיים? בשביל מה? מה אשמים בעלי החיים? למה "להקריב" בכלל?
12. קודם מוסר אח"כ פולחן! אסור לעשוק חילונים בשם הדת
(17.03.13)
13. מלחכת פינכא. מתי ישבת עם יהודייה שזרקו עליה אבן?
הזהרו מן הצבועים   (15.03.13)
14. תוכלי גם להתקשר לאדוה ביטון שהתינוקת שלה במצב קשה?
צביעות   (15.03.13)
ירקו על מורה ערביה. זה לא בסר. אבל הוציאו את זה מפרופורציות וכל הזמן דשים בזה. אמש ניסו לרצוח משפחה באבנים בשומרון. הלו? מישהו יפי נפש ? איפה אתם? או שתלכו ללמוד תורה עם זורקי האבנים המתועבים מכיפל חארס?
15. ואני רק שאלה
מישהו   (15.03.13)
למה שלא תלך ללמוד 'תורה' בבית החולים לרפואתה של הילדה בת השלוש אדל הנלחמת על חייה מפיגוע של מחבלים ערבים ?
16. הנה לכם עוד אחד מ 70 אחוריים שמגלה שי פירון בתורה
מישהו   (15.03.13)

לכבוד הרב שלום!1. אני גר בהרד שבחיפה שם בקושי גרים יהודים ואני רוצה לעבור דירה משם כי יש שם הרבה ערבים מה עלי לעשות בקשר למכירת הדירה כי יהודי לא יקנה ממני בהדר דירה?

תוכן התשובה:ב"ה

שלומות,

1. אין למכור את הבית לערבי ובעיקר כשיש בכך איסור של "לא תחונם" ולמכור לערבים בית בעיקר לאור המאבק המתנהל בימים אלה הוא ממש בחזקת איסור.בברכה,

שי

 

לתמיהת כלבי התקשורת מן השמאל על דבריו הימניים של המיועד להיות שר החינוך והתרבוש מר פירון הגיב הליצן הנ"ל כך : עמדה זו ש'פסקתי' היא עמדת התורה וההלכה אבל אני עצמי לא מחוייב לה ואדרבה פעולתי למען קירוב יהודים וערבים יוכיחו !!!

אכן הסירו כולללללללו טיריפה אחת גדולה !

(פורסם באתר כיפה)

17. הפוסל במומו פוסל !
מישהו   (15.03.13)

בדבריה המחניפים של רוחמה ל'חנן המחונן' כותבת היא על אבינר ומאיפה שאב הרב המלומד את האינפורמציה הזו??? והיא גם טורחת לענות במקומו בערך מאותו מקור שממנו הוא למד שיעקב אבינו חבש כיפה...

ואף לא חבר אחד מהכסילים מלחכי הפינכה של רוחמה כולל חנן המחונן לא ישאל מהיכן לרוחמה המקורות לזיבלי השכל שמביאה לנו מידי שבוע ???? ונענה במקומה מאותו מקור של בוחרי לפידבנט שזעקו על חרדים סחטנים, והנה לימדו אותנו שני הנערים הללו סחיטה מהי !!!

עזות המצח של רשעים אינה מסתפקת ב"הטפת מוסר" לאחרים אלא באותו דבר שמטיפים הם עצמם נכשלים !!!

 

הגמרא ע"ז (כ"ה ע"ב) מספרת סיפור, והסיפור מזכיר סיפור נוסף, ושניהם מזכירים מציאות עגומה...

הגמרא מורה לנו שההולך בדרך ופגעו בו לסטים הרוצים לארח לו לחברה ושואלים אותו מה מגמת פניו, "ירחיב להם את הדרך" (כלומר, יספר להם שרצונו להגיע רחוק יותר, ואז יתכננו להתנפל עליו בסוף המסע, ובהגיע למחוז חפצו יפרוש מהם בלא שיספיקו להרע לו), כדרך שעשה יעקב אבינו לעשיו הרשע, דכתיב: "עד אבוא אל אדוני שעירה" (בראשית ל"ג יד) ? וכתיב: "ויעקב נסע סוכותה", ועשיו חיכה לו בשעיר...

וסיפרה הגמרא: רב מנשה הלך בדרך לבית תורתא, ופגעה בו חבורת גנבים. שאלוהו: "להיכן אתה הולך?" הרחיב להם את הדרך, ואמר: "לפומבדיתא". תכננו להתנפל עליו בסמוך לפומבדיתא. כשהגיע לבית תורתא, נפרד מהם לשלום.

שאלו: "ממי למדת טכסיס זה?"

אמר להם: "מרבי, רב יהודה".

קראו: "הה, ממנו למדת לרמות כך!"...

 

מדהים! הם נטפלים לעובר אורח, לרב נכבד, כדי לעשוק ולשדוד. וכשהוא נחלץ ממזימתם ומפר את עצתם ? נעשים הם ליפי נפש, ומוקיעים את הנהגתו...

 

וזה מזכיר את הסיפור הנודע באותו כפרי חסר פרנסה, שאמר לאשתו: "אלך לעיר הגדולה, אולי אמצא עבודה ואחסוך מעט מעות". מצא עבודה כשוליה של אופה. מצא שם לחם לאכול ומעון מוסק וחם, למד את המקצוע וחסך סכום נאה. ככלות הזמן נפרד ממעבידו לשלום, נטל את סכום הכסף ושם פעמיו אל כפרו. סכום זה יספיק לפרוע את כל החובות, ואף לפתוח מאפיה קטנה שתפרנסנו בכבוד.

הרהוריו נקטעו בפקודה חדה: "עצור"!

מהחורשה בצד הדרך הגיח שודד ובידו רובה: "הכסף, או החיים!".

אין מתווכחים עם רובה טעון, וכל אשר לו ייתן אדם בעד נפשו. רק בקשה אחת הייתה בפיו: "ראה, סכום זה חסכתי במשך שנתיים בהם לא הייתי בבית. אשתי רעבה ללחם, ואני עבדתי בפרך. אם אופיע ללא הכסף, תחשוד בי אשתי כי התהוללתי בעיר בעוד היא נמקה ברעב. קח את הכסף אבל עשה עימי חסד: אני אפשוט את מעילי, הנה כך, ואתלה אותו על הענף, כך... ועכשיו, תירא נא כדור במעיל, כדי שתאמין לסיפורי, ותדע שאומנם נשדדתי...

הסכים השודד וירה למעיל.

"עוד כדור", ביקש האיש.

ירה השודד.

"ועכשיו תחורר את הכובע", ביקש, ותלהו על עץ.

כיוון השודד, וירה.

"עוד כדור" ביקש.

"מצטער" ענה השודד, "התחמושת אזלה".

"אם כך", צהל הנשדד, "אינני פוחד ממך עוד!"...

התנפל על השודד, חבט בו באגרופיו, הפילו ארצה, ונטל את צרור כספו.

בצעד קל התרחק מן המקום, ושמע את השודד קורא אחריו בחרון אין אונים: "גזלן, ליסטים! לא זאת בלבד שהפלאת בי את מכותיך עוד לקחתך את כספי!"...

אכן, זו דרכם של הליסטים מאז ומעולם. הנה, עשיו מכר את בכורתו בנזיד עדשים, בזה את הבכורה ולא החשיבה. עוד לעג ליעקב, הקונה בכורה ערטילאית במחיר עדשים אדומים, טעימים ומשביעים.... קרא האב לעשיו בתור הבן הבכור, וביקש להנחיל לו ברכותיו. האם יגלה עשיו שאין הברכות מגיעות לו עוד? מכר את בכורתו? לא, ודאי שלא! אבל כשיעקב בא במקומו ונוטל את הברכות המגיעות לו כדין, זועק הוא זעקה גדולה: הוי, רמאות כפולה ? גם את הבכורה לקח, וגם את הברכות...

 

נ.ב. אין בדברי אלו להגן על מר אבינר שלדעתי האישית גרוע הוא מכותבת הטור שהרי היא אתון בעור של כבש והוא זאב בעור של כבש והסיר הדתל"י כולו טריפה !

כל דברי מכוונים להציג את צביעותם וכסילותם כי רבה של ה"רחומים והנאורים והמתקדמים"

18. אני כבר יודע איפה הולכת רוחמה ללמוד תורה בשבוע הבא
מישהו   (17.03.13)
 חמישה ילדים פלסטינים נפצעו, בהם שניים באורח קשה ושלושה באורח בינוני, בהתהפכות רכב סמוך לקרני שומרון.

צוותים של מד"א ירקון מפנים את הילדים, בני 7-5, לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, שיבא בתל השומר ומאיר בכפר סבא.

19. האיש הזה הוא המקביל הישראלי לאייטולות האיראניות
שומר נפשו ,   מהרב אבינר   (15.03.13)
יש לו עבר פרסי ולכן לא פלא הדבר שהוא כל כך קיצוני ומזעזע בפסיקותיו.

אליבא דאבינר לאיש אסור להיות חברת כנסת, וזאת מטעמי צניעות.

אליבא דאבינרי, ילדה מגיל שלוש צריכה כבר להתלבש צנוע = שרוולים עד פרק כף היד, גרביים דנייר 40...ועוד.

האיש מטורף, גזען ומסוכן.

שומר נפשו - ירחק.
20. שוב חוזר הבבה יגה לראש מצעד המגיבים.
לאחר שבועיים ,   מורטי עצבים   (15.03.13)
21. מכתב לרוחמה
יורם ,   ארץ היורמים   (16.03.13)

שלום רוחמה!

אולי תראי לנו את המאמרים שכתבת מה קרה ליהודים שנכנסו לכפרים ערבים?

אולי תספרי על הלינץ' שעשו להם שם?  נראה אותך מנסה לבקר בטייבה או אום אל פאחם. אולי תספרי מה עשו לפני כמה שנים ערביי פקיעין ליהודים שגרו שם? (חו"ח  אני לא מדבר מה הם עשו ליהודי חברון, כאשר אז מי בכלל חלם על מדינה יהודית) ספרי לנו על כל המאמרים שכתבת כאשר יהודים נכנסו בטעות לעיר/ישוב/כפר של ערבים.

נראה לי שלא תוכלי לענות כי התשובוה שלך תהיה כלום נאדה כי על זה את לא כותבת כנראה. עכ"פ אשמח לקרוא את המאמרים האלו אם הם קיימים.

ואל תספרי לנו איך בשבתות יהודים באים לקנות במקומות כאלו כי את זה גם הערבים מבינים שבפרנסה שלהם אסור לפגוע.

22. אלוהים לא חפץ בקורבנות אדם? אנחנו קראנו את אותה תורה?
בני   (16.03.13)
סיפור אליהו על ההר, הציווי ששאול נכשל בו, מות יומת לכל מיני דברים ולא תחיון על דברים אחרים, הנקרופיליה בעקדת יצחק, ועוד ועוד. אלוהים חולה על קורבנות אדם, זה עושה לו את זה לגמרי! אם זה לא יהודים, אז בכלל!
23. ערבי מותקף הוא סיפור טוב
קלמן ליבסקינד ,   ציטוט   (15.03.13)
ביום שישי, לפני שבועיים, חסמו רעולי פנים ערבים את רכבם של שמואל ורחל נחמני, שנסעו בשכונת ארמון הנציב בירושלים. הם התנפלו על הרכב וניפצו את שמשותיו במטח אבנים. בנס נחלצו בני הזוג מהמקום. נחמני, ששימש בעבר בתפקיד בכיר במשרד האוצר, מכיר לא מעט עיתונאים. שעה קלה אחרי האירוע הוא דיווח עליו ל"ידיעות אחרונות" ובהמשך גם העביר לעיתון תמונות של הרכב מנופץ השמשות. את "ידיעות" זה לא עניין. כעבור שעה הוא יצר קשר עם "קול ישראל", שהסתפק בידיעה קטנה ואנמית. ביום ראשון הוא ניסה לעניין גם את אנשי הערוץ הראשון. גם להם הסיפור הזה לא עשה כלום. באותו יום הוא יצר קשר גם עם YNET. כתב האתר חזר אליו, שאל שאלות, חקר ובדק, ביקש וקיבל תמונות ונעלם.
ביום שני, כשהתקשורת עוסקת ללא הפסקה בגל התקיפות של ערבים בידי יהודים, יצר נחמני קשר עם כתב של ערוץ 10. בערוץ היו רציניים. צוות צילום החזיר אותו למקום האירוע, ראיין אותו וצילם את הרכב. בערב התיישב נחמני מול הטלביזיה כדי לגלות שגם בערוץ 10 לא מצאו לתקיפה שלו מקום. טלפון לכתב העלה כי הסיפור נפל "משיקולי עריכה". כשנחמני המיואש סיפר לכתב שינסה את מזלו בערוץ 2, ביקשו ממנו שיחכה עוד יום. חיכה. גם למחרת לא פורסם כלום.
ביום שישי שעבר פורסם הסיפור ב"מעריב" וב"ישראל היום". פרסום מאופק. צנוע. לא בולט. קטן בהרבה מזה שלו זכתה ערביה שהותקפה באותה עיר ושסיפורה טופל בהרחבה בכל תחנה אפשרית.
אנחנו יכולים לספר לעצמנו שערבי שתוקף יהודי זה כלב שנושך אדם. זו מחשבה גזענית. אנחנו יכולים לנסות לשכנע שמעצמנו אנחנו מצפים להיות טובים יותר. זה קשקוש.
24. אשמה=הקרבת קורבן
קורבניהו היבוסי   (16.03.13)

הדת נוטה לנכס לעצמה את הבעלות על המוסר ובנוסף לכך יש בה פטיש לפולחנים.

כאשר הדת הכריחה את מאמיניה להתבוסס באשמתם ולרצוח חיה תחת זאת היא יצרה משוואה מסוכנת מאוד לפיה אשמה פותרים בשפיכות דמים.

25. פעולות השנאה כלל לא התחילו לאחרונה - זה שקר גס, ערבים תוקפים
הרב ארנב ,   ת"א   (15.03.13)
על בסיס שנאת יהודים מאז שקבלו ביצים בהסכמי אוסלו, רוחמה לא בקרה אצל החיילים שהותקפו בחנייה של בי"ח מאיר, לא את משפחת קארפ ולא את הזוגות הרבים שספגו קללות ומכות בטיול רונמטי על חוף הים בת"א בשעות הערב וגם לא עוד אלפי סיפורים...

הקללות והיריקות ואפילו האבנים לא מתקרבים בכלל לתקיפות האלימות של הערבים שנגמרות לא פעם ברצח.

מה שקורה כרגע זו פקיעת סבלנותו של הציבור היהודי וזה כל הסיפור.
26. היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?
לקרוא ולא להאמין! ,   צביעות לשמה!   (16.03.13)

 

גב' וייס מיתממת: האם חווית המאבק הטריטוריאלי גזלה מאתנו את היכולת לנהל "מלחמות על ידי ספר"?...   ובכן: לצערי כן! את ושכמותך, אשר נוהגים ומטיפים "לכיבוש הארץ" ודוגלים "בארץ ישראל השלמה" הלכה למעשה, אל לכם להתפלא שהולך וגדל פה דור של אנשים, אשר "חווים את המאבק הטריטוריאלי" באופן המופשט, האלים והבזוי ביותר! הדבר מבייש אותו ואותנו, מלבה את היצרים הקיצוניים של שכננו, ובסופו של דבר - כולם נגררים לשפיכות הדמים ולשכול.   המחלוקת המדממת שקיימת כיום, הינה (כך נדמה לי) סוג של "מחלוקת שאינה לשם לשמיים", בבחינת ויכוח מר, שבו צד אחד מנסה לכפות על הצד השני ערכים הרסניים, ובכך מביא לפילוג בעמנו.   דברייך, כפי שהם מובאים בכתבה, הינם יפים ושפויים ביותר! אך עומדים בסתירה מוחלטת לדרכייך, ולפועלך המיליטנטי. מי ייתן, ו"נוער הגבעות" ילך ברוח דברייך אלה, ולא בדרכו ההרסנית הידועה.   ונסיים ונאמר: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל (ושכניו), ואמרו אמן!".

 

27. דת לא יכולה לייצר אהבה, רק שנאה וגזענות
מושיקו   (16.03.13)
כל עוד הדת שלך בהגדרה היא האמת הנצחית וכל השאר סוגדים לאלוהים הלא- נכון, אזי תמיד יהיו מלחמות וגזענות. צריך להשליך את הדת לפח האשפה של ההיסטוריה.
ובקשר לפרשה- אז במקום קרבנות אדם, בורא היקום הכל יכול מעדיף לשחוט פרות תמימות?! יחי המוסר האלוהי. כמה פאתטי.
28. כל זב חוטם חושב שאלוהים מדבר מגרונו ויש לו בלעדיות על רצון ה
אני   (16.03.13)
וככה נוצר מצב שבו יש מאה סוגי אמונות ואלף סוגי זרמים שכולם נלחמים בכולם ורק אלוהים לא אומר מילה אחת. אם היה לו מה להגיד או היה רוצה לעשות משהו......תהיו בטוחים שהיה עושה. זה עליכם לחיות בשלום אחד עם השני או שההיסטוריה תחזור על עצמה. המלחמות וההרג הנוראי ביותר על כדור הארץ בוצע בשם דת כזו או אחרת. מסע צלב, אינקוויזיציה, השמדה אתנית, פוגרומים ...וכולם כי חשבו שאלוהים מינה אותם באופן אישי לסגנו ולמעניש שלו. אלוהים לא צריך זבי חוטם בני תמותה עלובים כמוכם שיעשו את עבודתו. אנשים תקועים בקיבעון המחשבתי הזה אלפי שנים ויש מי שזה האינטרס שלו. לא נורא. אי אפשר לעצור את הקידמה....כבר יודעים בדיוק מה יש בשמיים למעלה ובעיקר מה אין. אם היה ..למה נותן לי לכתוב בשבת דברים אלה?? ולמה נותן לי כבר 30 שנה לכתוב בשבת?? מעניין אותו שאני כותב בשבת?? לא נראה לי.
29. כבר הסיפור האלגורי על אברהם ויצחק נכתב כדי שנבין שלא
(15.03.13)
צריך קורבנות אדם. כנראה שבתקופה הפרימיטיבית אנשים לא היו מקבלים דת בלי איזה שהוא קורבן, ולכן הנהיגו קורבנות של חיות (שממילא נשחטו למאכל).

השלב הבא הוא להבין שלא צריך בכלל קורבנות, ובגלל זה אפשר בדת היהודית להמיר את זה במתן צדקה. זוהי גאונות! לתת צדקה לנזקקים במקום לשחוט חיה.

מה שמוביל לשלב הבא: מה שחשוב באמת הם בני אדם ולא ריטואלים חסרי משמעות לישות כלשהי שאנשים מסוימים מאמינים בקיומה ואחרים לא.

מסקנה: רק בני אדם הם קדושים, וכל הדתות מיותרות לחלוטין. לפי זה, "דת" זו אמונה בישות או באידיאל שהוא יותר חשוב מבני אדם, וזה כולל לא רק דתות סטנדרטיות, אלא גם כל מיני איזמים שאנשים מסוימים חושבים שהם יותר קדושים מבני אדם. למשל, קומוניזם ופאשיזם הן דתות במובן זה. גם האידיאל הדתי של "קדושת האדמה" היא דת בפני עצמה, כי היא מתעלמת מצרכיהם של בני אדם "לא יהודים".
30. לימוד גמרא כלימוד מסעי גוליבר השלם:
תג התגים   (15.03.13)
מסע לליליפוט. מסע לברוב-דיו-נג. מסע לארצות לאפוטה וכו'. מסע לארץ ההוינהנהונים.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה