בריאות  מגזין מנטה - ישן  בריאות
ניסויים רפואיים בבני אדם: האם זה בכלל מוסרי?
אראלה טהרלב בן-שחר
פורסם: 08.11.14, 09:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות ב-31 דיונים
1. אני מסכים לנסות על הרופאים/חוקרים עצמם את תרופתם שלהם!
ישראלי   (08.11.14)
2. יותר מוסרי מניסויים בבעלי חיים
(08.11.14)
כאן יש הסכמה להשתתף בניסוי
3. טמטום באיזו בריואת בדיוק אנשים ישלמו על זה? שאין להם?
(08.11.14)
מן הסתם מי שיסכן את עצמו בניסוי יהיה אדם שכבר לו נותר לו מה להפסיד, ובמקרים כאלה לא מבין מדוע צריכים חוקים בכלל, מסכים שהוא חותם על איזה הסכם עם חברה כלשהי ושיהיה בהצלחה. האלטרנטיבה זה שיחכו למלחמות וינצלו את זה בשביל להעלים אנשים לצורך ניסויים או העלמויות בלתי מוסברות שמאז ותמיד היו
4. פתרון פשוט
(08.11.14)
לעשות ניסויים על מחבלים שרצחו במקום לממן להם אוכל ותואר ראשון.
5. למה לעשות ניסויים? ללכת על הלוגיקה של המאמינים,לאגיד שאני
אחד העם.   (08.11.14)
מאמין וזאת האמת.
6. אם הייתם יודעים מה עושים אנשים שממש מתפרנסים מזה,
דן ברקאי   (08.11.14)
הייתם מתפטרים מהחיים שלאחר נטילת תרופות. יש כללים שצריך לשמור עליהם בזמן הניסוי, אבל אלה מצפצפים על זה בלי חשבון, הכל בשביל כסף קל בלי צורך בעבודה כלשהיא, ועל פי זה אחר כך התרופה מאושרת ומשווקת. פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחד!
7. אם אנשים מתנדבים להשתתף בניסוי, מה השאלה בכלל?
דודיש   (08.11.14)
את הבעלי החיים, לעומת זאת, אנחנו בכלל לא שואלים. בטח שהם לא מתנדבים. יוצא שזה הרבה יותר מוסרי לערוך ניסויים בבני אדם מאשר בבעלי חיים.

חוץ מזה, רוב המחלות הקטלניות היום פורצות בגלל אורח חיים לא בריא - תזונה לקוייה, השמנה, עישון, חוסר בפעילות גופנית, הגיינה לקוייה וזיהום אוויר. אם אנשים ייאמצו אורח חיים בריא, והמדינה תטפל באיכות הסביבה בכלל וזיהום האוויר בפרט, זה יחסוך מאיתנו כמעט את כל התרופות, ויהפוך את הניסויים למיותרים.
8. יותר בריא!
פחטת תרופות ורופאים   (08.11.14)


נשלח מהסלולארי שלי
9. ועדות הלסינקי מסרסות את המחקר הרפואי ועולות בחיי אדם רבים
סוני   (08.11.14)
הררי בירוקרטיה ועלויות עצומות גורמות לכך שבפועל גם לתרופת פלא (silver bullet) אמיתית ייקח במקרה הטוב 5 שנים ועשרות מיליוני דולרים כדי לקבל אישור ובינתיים אנשים רבים ימותו. אין לדעת לאור חסמים אדירים אלה כמה תרופות נפלאות שכאלה שוכבות כאבן שאין לה הופכין בתיקי מחלקות המחקר של חברות התרופות.
10. "ההיסטוריה מציעה סיפורים אפלים של חוקרים שניצלו אוכלוסיות"
ניר ,   תל אביב   (08.11.14)
התיאור הכי מתאים פה הוא אוכלוסיות של חיות.
אם כבר אנחנו חוקרים חומרים שיכולים להועיל לאנשים, אז מן הסתם רצוי שנבדוק אם חומרים אלו יכולים באמת להועיל לאנשים, ולא לחיות.
אין שום סיבה להתחיל לנסות את זה על חיות, שגם ככה בסוף המחקר ישארו חולות או מתות.
ושלא נדבר על מוצרי קוסמטיקה וטיפוח בכלל. כמו ששמפו לכלבים לא מנסים על אנשים, אין שום סיבה לנסות מסקרה על ארנבים וכדומה.

ובלי קשר, תתחילו לקנות מוצרים שלא נוסו על חיות. יש די והותר חברות שלא לוקחות חלק בכך. חפשו איור של ארנב על המוצר.
11. כניעה של המדע לחולים עכשיו, ע"ח הרבה חולים של מחר. חוצפה.
אחד העם   (08.11.14)
דווקא כאן חברוצ התרופות צודקות.
פלצבו הוא המדד הנכון.

לאדם יש זכות לבקש להשתתף בניסוי, אבל זו חוצפה של הנבדק לדרוש לנהל את הניסוי.

ההומואים הם קבוצה אלימה וגסה, והכניעה ללא תנאי לדרישותיהם היא חוצפה של הרשויות.
12. את בעלי החיים מקריבים מבלי להניד עפעף!
דן   (08.11.14)
השיטה הנוהגת של ניסויים בבעלי חיים השונים מאיתנו מאוד ומובילים לתוצאות מוטעות לא מעלה שום דילמות בקרב הנסיינים.
על עצמו האדם חושב אלף פעמים, למרות שמה שמנוסה באדם לפחות יניב תוצאות אמינות לגבי האדם.
יש בעייה אתית חמורה לטעמי בכך שרופאים בכירים משכנעים מטופלים שלהם להיכנס לניסוי בעוד חלק מאותם חולים חושש לסרב פן יבולע לו והרופא ייתן לו יחס בלתי הולם.


נשלח מהסלולארי שלי
13. מרתיח ששאלת המוסריות של הניסויים בבני אדם נידונה פה בהרחבה
אוהבת חיות ,   רמת גן   (08.11.14)
ואילו שאלת מוסריות הניסויים בבעלי חיים, אינה נידונה כלל.

נמאס כבר מהגישה המתועבת הזאת הרואה את האדם כיצור עליון, שכל שאר היצורים בעולם נוצרו רק כדי לשרתו.
14. ולכל הטוענים שהמתנגדים לניסויים לא צריכים לקחת תרופות
אוהבת חיות ,   רמת גן   (08.11.14)
עובדה שהיו תרופות שנוסו על בני אדם ללא ידיעתם ו/או ללא הסכמתם. אם מישהו מתומכי הניסויים יחלה באחת המחלות שהוזכרה בהקשר זה, האם הוא לא ייקח את התרופה הנ"ל משום שנוסתה על בני אדם?
15. המשך טיפול שהצלח
רופא ,   ירושליים   (08.11.14)
חשוב לציין שבמחקרים על תרופות שהצליחו , יש חובה לתת למטופל את המשך הטיפול בתרופה , לשנתיים נוספות לאחר סיום הניסוי , על חשבון מבצע הניסוי

נשלח מהסלולארי שלי
16. התייפייפות נפש
לבנה ,   גבעתיים   (08.11.14)
די כבר עם התייפייפות הנפש הזו . לא קופים לא חולדות לא בני אדם , אז על מי בדיוק ינסו את התרופות. ? מדובר על אנשים בוגרים חולים שהחליטו באופן עצמאי להיות שותפים לניסוי שאולי ירפא אותם. הטיעונים של כל יפי הנפש למיניהם צריכים להיות מגובים בנימוקים הגיוניים ולא פנטזיונריים.. נראה אחד מהם שבנו או אחד מיקיריו חולה במחלה קשה ולא ניגש לניסוי שנותן תקוה לחייו
17. אגב, מחקרים....................................
אני   (08.11.14)
אני עצמי נתבקשתי להשתתף במחקר כל שהוא, זה יתחיל עם כדור אחד ולאחא הזמן מה הרופא העלה לי עוד ועוד עד 20 כדורים ביום, לאחר זמן קצר אמרתי לרופא שזה לא מתאים לי לדעתי, הפסקתי לאכול, הורדתי 15 קילו לא היה לי מצב רוח, לא יכולתי לנשום ולישון בלילות, חזרתי ואמרתי לרופא שעושה את המחקר, שהיה בתקופת המחקר "נחמד" אלי, לאחר שבטח שם לה שאני צודקת, פתאום נהפך לחיה, צעק עלי ואמר לי שיש לי בטח בעיה נפשית והפסקנו את המחקר, לאחר כמה ימים חזרתי להיות בן אדם חדש. יכולתי לתבוע אותו, אבל החתים אותי שאני מסכימה למחקר, בושה.
18. קצת שכל, רבותי.
אני   (08.11.14)
בעולם שבו יותר משבעה מיליארד בני אדם ושישה מיליארד ותשע מאות מאות מיליון מיותרים, חובה להפסיק את העינויים והרצח הסיטונאי של בעלי חיים , בסגנון הנאצי. תרופות רבות,חומרי ניקיון ומוצרי קוסמטיקה רבים שפיתוחם נעשה תוך רצח עם בחיות תמימות, התגלו מאוחר יותר כלא בטוחים לבני אדם. תנו לאנשים חשוכי מרפא לנסות ולהציל את עצמם תוך ניסוי על עצמם.
19. זוכר את המיקרה שקרה באנגליה
חיים   (08.11.14)
בחורים צעירים נלקחו למחלקת חרום מיד לאחר הניסוי ובמשך שבועות היו בסכנת חיים ממשית.
כמו כל דבר השכיחו את המיקרה ולא מפרסמים איך התרופה הנסיונית הזאת השפיעה על אותם צכעירים שסבלו מכשל רב מערכתי בהמשך חייהם.
ולחשוב שהם קיבלו את הזריקה במינון פחות בהרבה ממה שקיבלו הקופים ולמרות כל זאת פיתחו בעיות אדירות רק מראה שעדיין ישנו הבדל עצום בין קופים לבני אדם.
20. אני תוהה כמה תרופות טובות ואפקטיביות הלכו לאיבוד בגלל...
מתעניין בתחום   (08.11.14)
...שכשלו בניסויים בבעלי חיים.

היום כבר יודעים שחומרים זהים מביאים לתגובות שונות בבעלי חיים ובבני אדם. כך, לדוגמה, ידוע כיום כיצד לרפא לחלוטין קופים מנגיף ה-FIV (נגיף HIV של קופים) ובאותה המידה - אקמול שיעיל לבני אדם, הורג חתולים.

נשאלת השאלה האם תרופות שהיו יכולות להציל חיים ונפלו בשלב הניסויים בבעלי חיים אבדו בדרך. מדענים טוענים שכיום יש תחליף מצויין לניסויים בבעלי חיים, אבל הרשויות נותרו מקובעות ודורשות ניסויים אלה (כשכשלון בשלב זה, לרוב, מביא לגניזת התרופה).
21. זה כמו לתרום איבר לאחר המוות.
(08.11.14)
או לתרום את הגוף למדע.
כהמחלה סופנית, לדעתי כדאי לשים על השולחן את כל האופציות.
22. כמעט 90 אחוז מהמשתתפים משתתפים בגלל רווח כספי
סתם אחד   (08.11.14)
אם לאנשים אין מה לתת אוכל לילדהם ורואים בזה פתרון מוצלח? זה גם בסדר?
24. לרכז את כל הניסויים בנקבות שהרי מי אם לא הן מביאות את המחלות
וטובה שעה אחת קודם   (09.11.14)
25. כפי ששולחים חיילים למלחמה
גידי ,   תל אביב   (09.11.14)
לאף אחד אין זכות מוסרית לכך .אז לעשות ניסויים קליניים שיש סיכוי אפילו מזערי להציל אוכלוסיות מסויימות.
26. מחדדת את המסר הכי חשוב מהכתבה המרתקת הזו
ג י   (09.11.14)
"חשף את העובדה שכשנותנים לאנשים תרופה שנוסתה רק על בעלי חיים, לא באמת יודעים מה צפוי בהמשך. " ! להפסיק ומייד את הניסויים האיומים בבעלי החיים, זה באמת לא שווה את זה !
27. למה? בשביל זה יש בעלי חיים......
HECTOR ,   DAROM   (09.11.14)
ומה אנחנו?
לפני שמתנפלים עלי: צחקתי!!!!!
מה זה חשוב, גם כך בלי לפרסם ,מנסים כל מיני "תרופות" או תוספות מזון בתחפושת של תרופות ו מנסים על בני אדם,כדי למממן מחקרים(כדוגמה: מגאגלופלקס (או איך שכותבים את זה) שאחרי משפט תקדימי הפך לתוסף מזון.
אבל כש המחקר נעשה בהסכמה או בתשלום או על אסירים תמורת הקלות אני לא רואה מה לא מוסרי,ו בבקשה תגובות לא מתחסדות!!!!
28. גם בישראל: בצבא אילצו חיילים להשתתף בניסוי סודי לאנטרקס
אביב   (09.11.14)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4475844,00.html
29. זה מתחיל מכיפוף המוסריות בדיון על ניסויים בבעלי חיים
בני   (09.11.14)
עובר לדיון על ניסויים בבני אדם, ועובר לניסויים בבני אדם בלי דיון. מי שהמוסריות שלו נזילה, לא יכול להתפלא שהקווים האדומים זזים בלי שיש לו שליטה על זה.
30. ניסוי בבני אדם
ניסוי ,   מרכז   (08.04.15)
אצלנו בקיבוץ בשנות ה50-70 הפסיכיאטר המקומי ביצע ניסוים בתרופות על ילדי הקיבוץ וכתב מחקרים על זה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה