רכב  תחבורה ציבורית
קו אוטובוס 274 של אגד במבחן. הציון: נכשל
דפנה עורי, 15 דקות
פורסם: 11.01.15, 08:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 96 תגובות ב-67 דיונים
1. תבדקו קו 249
מאיר ,   לוד   (11.01.15)
תבדקו קו 249. אוטובוסים ישנים,לא עומדים בזמנים.נהיגה במהרות מופרזת
2. מדוע אגד רואה בקו זה קו עירוני?
נוסעת מרחובות   (11.01.15)
הנסיעה בקו 274 מהתחנה הראשונה באונ' ת"א ועד התחנה האחרונה ברחובות אורכת תמיד למעלה משעה (בשעות העומס יכול להגיע גם לשעה וחצי). למרות זאת אגד מתייחס לקו (שכאמור עובר בין מספר ערים) כאל קו עירוני, ובהתאם האוטובוסים עם כסאות צפופים עם משענת נמוכה, כך שלנסוע בקו זה מתחילתו ועד סופו הופך לסיוט מיגע ולא נעים! מדוע לא יפעילו בקו זה אוטובוסים המיועדים לקווים בינעירוניים, שהישיבה בהם מעט יותר נוחה??
3. תבדקו את התחבורה הציבורית מישובי השרון לתחנת הרכבת בית יהושע
מני ,   קדימה צורן   (11.01.15)
10 דקות ברכב פרטי, 50-40 דקות באוטובוס שנוסע פעם בשעה או שעתיים. מופת של תחבורה ציבורית
4. באתי לרשום תבדקו 249 וראיתי שרשמו
ישראל ,   לוד   (11.01.15)
אבל תבדקו בכל זאת, אני נוסע בקו המחורבן הזה כמה פעמים בשבוע והוא פשוט נוראי.
כמעט שעתיים מפתח תקווה לרחובות.

באוטו? חצי שעה בערך.
5. אגד מכוונים לציון 2/10
(11.01.15)
כך שעל ציון 3/10 יפתחו שם מחר שמפניות במשרדים בתל אביב.

ליבי ליבי על אלו שחייבים להשתמש בתחבורה ציבורית בישראל.
6. קו אחד- ריבוי מסלולים
שי ,   אזור   (11.01.15)
קו 274 עוצר גם בכמה כניסות לאזור, אבל לא תמיד, יש שעות שהוא נוסע בכלל דרך כביש 1 לצומת בית דגן.
גם בסיוע אפליקציות לתחבורה ציבורית לא ניתן לדעת האם האוטובוס נוסע במסלול א' או ב' בלי לשאול את הנהג.
מבולבלים? גם אני
7. ואת הנהגים של 274 לנהיגה מונעת
דימה   (11.01.15)
ולהסביר להם טוב טוב על מהירויות מותרות
8. רוצים עוד- תקראו
ג.ב.ע ,   ראש פינה   (11.01.15)
קו אגד מקרית שמונה לתל אביב, ביום ראשון אין סיכוי לשבת אם אתה עולה בראש פינה. אותו דברבימי חמישי ושישי הלוך וחזור. ממש כמו בשנות השישים, שום דבר לא השתנה.
9. נוסע כל בוקר בקו הזה - שעה ו10 דקות במינימום
ניצן ,   ראשון לציון   (11.01.15)
כל בוקר לאוניברסיטה, לוקח לו לפחות שעה ו10 דקות מרוטשילד בראשון עד לאוניברסיטה.
במקרים של גשם או קצת פקקים מדובר בשעה ו-25 דקות או שעה וחצי.
שעה וחצי.
כן כן שעה וחצי. מראשון לציון עד לאוניברסיטה בתל אביב.
נסיעה באוטו פרטי לוקחת 25 דקות בערב או 40 דקות בבוקר. מה קורה פה?????
10. מצב האוטובוסים 10 מתוך 10 לדעתי
.   (11.01.15)
אחרי הטינופת של דן התפלאתי כמה נקי באגד
באוטובוסים של דן ראיתי מספר פעמיים ג'וקים (!!!) בתוך האוטובוס.
20 נוסעים בעמידה ואף אחד לא מתרגש מג'וק, גם לא הנוסעים שהג'וק מתרוצץ לידם, עד כדי כך מדובר במצב נורמלי

מה שכן בשעות הלילה הנהגים נוסעים בטירוף, לא רק באגד.
בצירוף הנת"צ השחוק בנמיר מדובר בחווית נסיעה מאוד גרועה.
11. נהיגה מסוכנת בלימות פתע בעיקולים צריך לתפוס חזק לא לעוף
מיקי ,   חיפה   (11.01.15)
12. אנשים תבדקו במצעים של המפלגות מי מדבר על תחב"צ איכותית
(11.01.15)
רמז: לא ליכוד
13. הגיע הזמן לחשוף מה עומד מאחורי השימוש באוטובוסים ארוכים!!!
אסף   (11.01.15)
ואני מציע שגם אנשי '15 דקות' יקשיבו היטב.

כדי להסביר מאיפה הגיע הרעיון לשימוש באוטובוס ארוך (אקורדיון) נעזר בדוגמא הבאה:
נניח שחברה המפעילה קו אוטובוס מסויים בתדירות של כל 10 דקות מגלה שיש המון ביקוש והאוטובוס צפוף באנשים רוב הזמן.
היא מחליטה כצד שירותי להגביר את תדירות האוטובוס לכל 5 דקות. אחרי בדיקות היא מגלה שלמרות שהתדירות הוגדלה הצפיפות באוטובוסים עדיין מורגשת. מאחר שהיא לא יכולה לתגבר את התדירות עוד יותר (כל 2 דקות) היא מחליטה להפעיל אטובוס ארוך במקום אוטובוס רגיל.

עד כאן לגבי הסיבות להמצאתו של אוטובוס ארוך. ועכשיו נעבור לחברת אגד.

אגד החליטה לקחת את האוטובוס הארוך ובמקום להשתמש בו כדי לשפר את השרות
לנוסע, היא משתמשת בו כדי לפגוע בשרות. איך היא עושה את זה?
במקום לשלוח אוטובוס בתדירות של כל 10 דקות, היא שולחת אוטובוס ארוך כל 20 דקות.
בצורה הזו היא חוסכת כסף על שכר לנהגים (פחות תדירות = פחות נהגים) ומתרצת את
התדירות הנמוכה בכך שהאוטובוס לא צפוף.

שימו לב!!!
בכל מקום שבו מפעילה אגד אוטובוס ארוך זה בא במקביל לכך שתדירות הקו היא
אחת לכל 15 דקות או אף גרוע מכך (נניח כל 20 דקות).

14. הגיע הזמן שמישהו יעשה רפורמה עם המסלול הזה
rotem   (11.01.15)
45 דקות זו תחזית אופטימית ביותר!
אני נוסעת מראשל"צ לאוניברסיטה, לרוב לוקח לפחות שעה ורבע
15. קן של מדינה עולם שלישי
(11.01.15)
צפוף, מסלול ארוך ועוצר כל 500 מטר!
16. דווקא קוו סביר בהשוואה לאופציות אחרות
א   (12.01.15)
לקווים 19, 119 לוקח לפחות שעה וחצי עד לשוק כרמל. הרכבת לתל אביב עולה פי 2.5 ונסיעה בה אורכת 10 דקות פחות בלבד מהקו 274. מה גם רכבת יוצת פעם בשעה לעומת 3 פעמים לשעה באוטובוס.
17. מישהו הצליח לעשות את הדרך ב 20 דקות?
ענת   (12.01.15)
אפילו בשבת מוקדם בבקר, בנסיעה שאינה טיסה אי אפשר להגיע בזמן כזה!
אבל האוטובוס עושה את הדרך בשעה ורבע, וזה מוגזם
18. מי שרוצה פריצת דיסק שישב באוטובוס ארוך מאחורה
שיכוך יוק...   (12.01.15)
וגם החוליות שלכם יוק.
19. חבל שאין רכבת תחתית.
מני   (12.01.15)
בלי פקקים ובלי בלגן...

נשלח מהסלולארי שלי
20. אי אפשר להגיע
איש פשוט   (12.01.15)
אי אפשר להגיע מרחובות לתל אביב ב-20 דקות
21. אינך יכול להתלונן על מהירות נסיעה נמוכה ומצד שני להתלונן על
וולדמיר איליוביץ ,   קרסנויארסק   (12.01.15)
מהירות מופרזת!
22. התחבורה בארץ מזעזעת ולא הגיונית! קיים פיתרון פשוט!
מולי ,   ראשון לציון   (12.01.15)
למה אין קווים שחוצים את גוש דן על הצירים המרכזיים?
כדי לפתור את הבעיה פשוט צריך לעשות קווי אורך ורוחב.
היום למשל אין שום אוטובוס שנוסע בקו ישר על איילון וגהה, קו כזה יכול לקצר משמעותית את זמני הנסיעה ולהמנע מהפקקים הבלתי הגיוניים שנוצרים בתוך הערים.

רק קצת לחשוב... לא מסובך..
23. קו 249 פ"ת-לוד-רמלה-רחובות זוועת עולם! ושלא נדבר על קו 15
אסף ,   רחובות   (12.01.15)
לקריית משה ברחובות!!
24. מדוע לא מפרידים את הקווים בין הערים???????????????????????
(12.01.15)
מדוע נוסע שעולה ברחובות או נס ציונה צריך לעצור 100 תחרנות בראשון? עדיף שיצמצמו את תדירות הקו, אך יאפשרו נסיעה מהירה וישירה! המצב בארץ בלתי נסבל!
25. אגד
אדי   (12.01.15)
אגודת גנבים דפוקה. א ג ד. גועל נפש עשה ככול יכולתך אל מנת לא לסוע בבזיון הזה שניקרא אגד.

נשלח מהאייפד שלי
26. אנשים יקרים כנסו
מה לא ככה?   (11.01.15)
המצב בכלל וגם בפרט הולך להיות יותר ויותר גרוע מכמה סיבות כאשר העיקרית היא גידול האוכלוסיה,ריבוי המכוניות,י8ותר אנשים צריכים להתחלק באותה כמות של אוטובוסים,כבישים,פרנסות - או אפילו אם יש גידול של ההיצע הוא ממש לא ביחס שווה לגידול של הביקוש ולכן אנו רואים כי החברה שלנו הופכת יותר ויותר אלימה כאשר המגמה היא ירידה בגיל העבריינות (כמעט כל יום מישהו נדקר/נורה/נדרס/...),התרבות עצמה הופכת למקדשת ערכים של "סלפי" והתנהגות בריונית(ערסית/פרחית) ובטח מתישהו הכל יתפוצץ.
27. מיהם המטומטמים שמתכננים את קווי התחבורה הציבורית בארץ?
דרור ,   חיפה   (11.01.15)
יש צורך להחליף אותם באנשים שהמוח שלהם תקין, בדחיפות, ולחייב אותם בעשרות נסיעות מבחן באוטובוסים בכל הארץ, מדי חודש.
28. קו 83
יהודה ,   ראשון   (11.01.15)
274 זה בריאות, מי שיש לו אומץ, שיסע בקו הזה - מראשון ליפו 1.20 שעות! (עובר כמעט בכל כביש בבת ים, ראשון), בסוף הוא מגיע לרכבת מרכז, אבל מייד אחרי זה אתה פשוט רץ ושוכב מתחת לפסים
29. אני בשוק מהביקורת השגויה הזו! אני נוסעת קבועה בקו, ומרוצה!
זו לא חברת קווים למש ,   שאוטובוסים לא מגיעים   (11.01.15)
בכלל לפי מה ששמעתי...
הקו הוא ארוך, כן, כי זה באמת הזמן שלוקח להגיע מרחובות עד לצפון ת"א לאוניברסיטה מצטערת. לרכבים פרטיים לוקח יותר כי לאוטובוסים יש נתיב מהיר ואילו הרכבים הפרטיים עומדים בפקקים.
הרכבים הפרטיים שנוסעים בנתיב המהיר של האוטובוס רובם זה מכיון שהוא משותף בחלק מהקטעים לפניות ימינה יא סתומים!
מה לעשות במדינה שלנו לא תכננו את הכבישים מראש כך שיהיה נתיב בלעדי לתחבורה ציבורית.
לגבי קו מהיר יותר - בבוקר יש את 222 שעוצר בפחות תחנות!
לגבי הצפיפות באוטובוס, בשעות הלחץ שכולם חוזרים מהעבודה זה נכון הצפיפות גדולה מדי. אבל תדירות של 20 דקות היא סבירה ובחלק משעות אלה יש 2 אוטובוסים (ארוכים) של 274 שמגיעים בהפרש של 5 דקות אחד מהשני. פעמים רבות הנהג עוצר בתחנה ואומר לאנשים להמתין מכיון שיש עוד אוטובוס ריק שאמור להגיע מיד אחריו.
לגבי התרוקנות האוטובוס בצומת הולץ מכיון שחיילים יורדים - הצחקתם אותי.
האוטובוס מתרוקן בתחנה המרכזית הישנה בראשל"צ, ואז הנוסעים שממשיכים יכולים לנשום לרווחה... ממש מחכים לתחנה הזו בראשון...

30. תחנות האוטובוסים לאורך הקו לא מיועדות לבני אדם גם לא לחיות
רונן בוקר   (12.01.15)
התחנות נבנו לצרכי פרסום ושילוט בתחנות ולא היתה חשיבה ותכנון של הנדסת אנוש .
ספסל קצר וחשוף לגשם קור , ושמש קופחת .
בשות החום האנשים נמלטים מהתחנה הבוערת ומסתתרים מאחוריה למצוא פינת צל - תחנה בנס ציונה וגם תחנות בתל אביב
אין בנס ציונה צפון מידע אלקטרוני על הקו . דרומה בלבד כן יש משום מה .
יש להרחיב את גגות התחנות להסתיר את הממתינים בתחנות מגשם ושמש קופחת .
ציון 0 מתוך 10 לתחנות קו 274
תגובות נוספות
חזרה לכתבה