רכב  איכות הסביבה
רכב חשמלי - כמה באמת הוא חוסך בשנה
ynet
פורסם: 12.03.15, 15:35
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות ב-38 דיונים
1. אמרתי לכם!!
שי אגסי   (12.03.15)
2. אפל יש לי בליונים גלונים של נפט בבאר, מה אכבת לי בליטת חלקיק
ח.   (12.03.15)
3. אין עלות יצור חשמל, וזה לא מזהם?
משה   (12.03.15)
קודם כל אף מדינה לא יכולה להמיר את כלל המכוניות לחשמל כי רשת החשמל לא תעמוד בזה. דבר שני יצור חשמל גם מזהם את הסביבה.
4. שאלה שמתרידה אותי יותר
5 O' clock Tea   (12.03.15)
מעבר למעבר לרכב חשמלי, ונניח ש

א. האוטונומיה של 2 הרכבים היא כ- 500 ק"מ

ב. אפשר למלא חשמל כמו שעושים היום בתחנת דלק תוך 5 דקות

ג. למצבר אין ירידה במסוגלות הגירת החשמל

האם לרכב הזה יש ירידת ערך זהה לרכב רגיל שנוסע היום על כבישי ישראל?

שאלתי באה כי באנגליה רכבים זולים במיוחד ועוד יותר בשוק יד שנייה. זאת, לפני שמתייחסים לשכר ועלות המחייה בכלל בממלכה הבריטית.

תודה
5. אבל אם חלילה תעשה תאונה תפסיד את המכנסיים כי אין מי שיתקן
shouimer   (12.03.15)
6. WELL DUHH - אומרים לכם את זה כבר 3 שנים אבל לא רוצים לשמוע !
איתי ,   פ"ת   (12.03.15)
כבר שנתיים וחצי שאני לא ממלא דלק. עושה 2,000 ק"מ בחודש (מעל לנסועה הממוצעת בישראל) וחוסך מלא מלא כסף. גם בתקופת בטר פלייס שהתשתית היא זו שגרמה לחשמל להיות "יקר" היה לי יותר זול מדלק ונסעתי לאורכה ולרוחבה של המדינה.

המדינה קיבלה בעת פירוקה של בטר פלייס את כל התשתית על מגש של כסף מוכנה ופועלת פיקס ובמקום להיות חוד החנית של העולם שוב אנחנו נצטרך להיגרר אחרי שכולם כבר התעוררו.

עכשיו לכו להצביע כי מבטיחים לכם ממתקים ועתיד ורוד.

אוהב אתכם.
7. ואז ימסו את החשמל לתחבורה....
ש   (12.03.15)
8. באנגליה אין 55% מס על הדלק
תודה לך נהנתיניהו   (12.03.15)
9. הבעיה עם רכבים חשמליים היא הקרינה האלקטרומגנטית
סער   (12.03.15)
10. אבל האם לוקחים בחשבון את המיסוי?
tbh   (12.03.15)
בדלק אחוז מאוד גבוה מהמחיר זה מס. כשנטעין מכונית עם חשמל המדינה פשוט תודיע שיש מס על הטענת מכוניות. יכריחו להטעין רק בתחנות שבהן יהיה תשלום כולל מס, ומי שיטעין לבד בבית יחשב לפושע, שהמדינה מעודדת דיווח עליו כדי לקנוס אותו.

אין קשר בין המיסוי על מוצרים שקשורים לתחבורה לזיהום אוויר/עומס בכבישים. עובדה שהמיסוי הזה לא הולך למשרד התחבורה או להגנת הסביבה.
11. יש אחריות בדיוק כמו לרכב אחר מצד יבואן
סם   (12.03.15)
זה מעוגן בחוקים ונוהלים של משרד תחבורה
12. יש , כמו פה
סם   (12.03.15)
בכל אירופה ככה, יש מדינות שאפילו יותר
13. אין סיכוי שיגיע לארץ. יבואני הרכב מטרפדים.
יתרו   (12.03.15)
זה פטור ממס אם ירוויחו 20% על מכונית שעולה 100000 זה 20000. אם לא יהיה מיסוי יצטרכו לקצץ את הרווח. אחרת יגידו של הרוויח 40% זו חזירות.
עוד קבוצה שמועדפת על ידי הממשלות לדורותיהן על הציבור
14. )Tax on Petrol (gasolene
Bookey   (12.03.15)
Tax in Britain on fuel for cars is 57.95% plus 20% VAT on top
15. חה-חה-חה.... שכחו 2 דברים חשובים מאד: הזיהום בייצור המצבר
ועלות החלפתו   (12.03.15)
1. כרגיל, מדינות המערב בעלות המסורת האימפריאליסטית בעצם "מייצאות" את הזיהום למדינות אחרות - מה אכפת להן איזה זיהום נגרם בסין, ועד כמה עובדים סיניים חשופים לחומרים מסוכנים עקב ייצור המצבר? מה אכפת להן שבתהליך ההפקה של המתכות הדרושות במצבר כזה שטחים עצומים נהרסים ומזדהמים? מה זה מעניין אותן שבעולם השלישי (כולל סין...) המודעות לאיכות הסביבה ולבריאות העובד היא בערך 1/50 מאשר במערב? שיחנקו וימותו הסינים, האפריקאים והאינדיאנים בדרום אמריקה, ממילא יש יותר מדי מהם...
2. אורך חייו התיאורטי של מצבר מהסוג הנדרש לרכב חשמלי הוא 8 שנים במקרה האופטימלי; זה בערך כמו לומר שאורך החיים התיאורטי של אדם הוא 120 שנה; במקרה הטוב אנחנו ממצים בערך 2/3 מהפוטנציאל הזה, וכך גם המצבר; וממש כמונו לקראת הסוף הבריאות שלו מתדרדרת - הוא נטען פחות ופחות.
כך שלמעשה מבחינה פרקטית, אחרי כ-5-6 שנים צריך להחליף מצבר. מעבר לשאלת הזיהום הנוסף, עלותו של מצבר כזה, כשהוא נמכר בנפרד מהרכב, יכולה להגיע אפילו ל-30% ממחיר הרכב בגיל כזה; זה בערך כמו לעשות תאונה שבה נגרם נזק קשה לרכב, בלי ביטוח... (לתשומת ליבם של רוכשי מכוניות היברידיות משומשות....)
ייתכן שדורות באים של רכבים חשמליים יקטינו חלק מהבעיות האלה; אין ספק שהרבה מו"פ מושקע בעניין. אבל בינתיים - זה המצב.
אם עדיין לא הבנתם - אין ארוחות חינם; שקל שנחסך פה - ישולם במקום אחר.
16. רכב חשמלי
מוטי ,   מרכז   (12.03.15)
לי הוא חוסך 2000 שח בחודש
17. פשוט אין ברירה לאנושות. יום אחד כל הנפט בעולם ייגמר. העתיד
(12.03.15)
בתחבורה (גם למטוסים) שייך למצברים שמניעים מנוע חשמלי.

לא תהיה ברירה לאנושות אלא לפתוח בהקמה המונית של תחנות כח גרעיניות לאספקת הגידול בצריכת החשמל לטעינת המצברים בעת חניית כלי הרכב.





18. כנראה אני פראייר
(12.03.15)
ברשותי רכב חשמלי ( כן לשעבר בטר פלייס )
במילים פשוטות, הרכב פשוט נפלא.
ספקנים וקשקשנים הכל בזכותכם,
תודה.

אין צורך לכתוב לי:
מה יהיה עם הבטריה ?
מה רק 100 קילומטר? וכו"
אני הרי פרייר שכחתם.



19. ויכול לחשב
לא אהבל   (12.03.15)
בכתבה במפורש כתוב שמחיר הדלק בבריטניה בערך זהה לזה שבישראל. כלומר, גם המיסים זהים.
20. תגובה לR
אחד שיודע   (13.03.15)
כנראה שיש לך אינטרס נגד רכב חשמלי, מוכר דלק במקרה?

מכוניות חשמליות נחטפות בארץ, על כל רכב שמוצע למכירה יש כמה שמתנפלים עליו.
אף אחד לא ממתין לטעינה, מטעינים כשלא נוסעים, וזהו.

מי שמקשיב לך הוא הפראייר
21. לי יש רכב חשמלי ואני מרוצה מאד
לירן   (13.03.15)
22. יש מנועים מגנטיים ללא דלק משנות החמישים...
רוצים שנמשיך לשלם   (13.03.15)
23. אם זה חוסך דלק האוצר בטוח יטרפד
משה ,   צפון   (13.03.15)
24. עם מחירים שיש בארץ
קובי   (13.03.15)
עדיף לקנות ג'יפ, כי המחיר לג'יפ חדש ואוטו חשמלי קטן עירוני הוא אותו דבר...
25. מאד בעייתי
רן ,   כפר יונה   (12.03.15)
אם בכל חניה בכל מקום היה לכם שקע חשמלי, זה דבר רלוונטי.
אם אין לך בית פרטי עם חניה שלך, תצטרך איכשהו לסדר לעצמך חניה קבועה.
במידה והחניה לא סגורה, נערים משועממים או סתם אנשים יבעטו לך בחיבורים, ישברו לך את השקע ועוד.

גם כשאתה מגיע לעבודה ובמידה וזכית בחניה משלך, לך תשכנע את הבוס להתקין לך מטען בחניה בשביל הרכב הפרטי שלך.
26. חובבני,עלות הסוללה עצומה ולא מחושבת פה
דני   (13.03.15)
27. עלות הסוללה מתקזזת עם עלות המנוע
(13.03.15)
מפיר מנוע חשמלי זניח לעומת מנוע בעירה פנימית. טסלה מוכרת רכב ברמה של רכבי יוקרה באותו מחיר. החיסכון בדלק אחר כך הוא נטו.
28. מה שכן
טויוטה אוונסיס 2011   (13.03.15)
אולי נחסוך 6000 שקל, אבל גם נוכל לקבל מחלות מקרינה אלקטרומקנטית הכפולה שיש ברכב חשמלי כדוגמת טויוטה פיריוס ועוד טויוטה חושבת להפוך את הליין שלה ב 2020 למכוניות היבריטית
29. צריך לחייב את חברות כלי הרכב לייצר יותר חשמליות ופחות על דלק
שימי   (13.03.15)
כולם רוצים יותר כלי רכב (מדינות העולם המערבי)חשמליים, או היברידיים על הכביש ,
ופחות כלי רכב שנוסעות על דלק וסולר,
אבל הפתרון לכך הוא למעשה מחיר זול לרכב שכזה, ותשתית נוחה לרכב שכאילו,
ובמיוחד "חיוב" יצרניות כלי הרכב להקטנת יצור המכוניות על דלק, והגדלת היצור של כלי הרכב החשמליות ,וההיברידיות, שעדיין נחשבות כיקרות (במיוחד אצלנו),
מידי שנה מייצרת כל יצרנית ,(במיוחד הגדולות) יותר ויותר כלי רכב שמתבססות על דלק,וסולר, ולא חשמליות והיבירידיות.
30. רכב חשמלי לא חוסך כלום .אבל מי שחושב שכן שיקנה .המשוואה
אורגינל   (13.03.15)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה