רכב  איכות הסביבה
מבחני תצרוכת דלק אמינים? יצרניות הרכב מתנגדות
ynet ורויטרס
פורסם: 11.05.15, 08:01
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות ב-22 דיונים
1. טוב, כאן כבר באמת ביבי אשם!!!!
(11.05.15)
2. אין אמת בפרסום
רם ,   ת"א   (11.05.15)
סיבה נוספת לאי תחרות
3. ל-1 אתה טועה, זה מני נפתלי
יובל   (11.05.15)
4. מה קרה? גיליתם באיחור שתעשיית הרכב שלכם מפגרת מאוד אחרי...
דביל ,   חיפה   (11.05.15)
אחרי זו האמריקאית ואחרי זו היפנית?
רכבים אמריקאים הרבה יותר מהנים מהאירופאים לנהיגה, וצורכים בערך את אותו הדלק. עם זאת, השוק האמריקאי הוא השוק הגדול ביותר לרכבים יפניים מאוד חסכוניים. כאלה שמתדלקים אותם בחשמל והוא גם השוק שהביא לעולם את טסלה...

מה יש לאירופאים להציע? עוד "רכב עם" כמו פולקסווגן? זה לא במקרה נקרא ככה...
או שאולי גרוטאה כמו רנו או פיאט?

או שאולי עוד איזה ערס מוביל כמו מרצדס או ב.מ.וו. שחורה?
5. השקר הכי גדול ליצרניות הרכב.. גניבה ברשיון ובאישור
סהר ,   צ   (11.05.15)
6. מחיר הדלק בארה"ב כ 2 ש"ח לליטר.
נשאר רק לקנא ,   ישראל   (11.05.15)
7. אולי במקסיקו...
רועי ,   חיפה   (11.05.15)
הכי זול שראיתי בארה"ב היה 3.5 דולר לגלון (3.5-4 ש"ח לליטר)
8. לפחות תגיד שטויות בשקט, לא בקול גדול
(11.05.15)
תעשיית הרכב האמריקאית מנסה להדביק את זו האירופאית בפיתוח ומחקר ב40 השנים האחרונות, וכמובן שהם לא מצליחים.
יש הבדל תהומי בין שוק הרכב האמריקאי, הדרישות של משתמש רכב אמריקאי לבין אלו של אירופאי.
במדינה שבה מחיר הדלק זול יחסית, לצריכת דלק יש חשיבות נמוכה.
גם התנהגות כביש בסיבובים איננה משהו חשוב במיוחד כשמדובר במדינה עם כבישים ישרים יחסית וארוכים מאוד.
בניגוד לאירופה, שבה הכבישים מפותלים, מטפסים ויורדים מהרים,גבעות וכו. שם יש חשיבות לביצועי מנוע, לדינמיות מרכב ושלדה. כמו גם לטכנולוגיה של בטיחות אקטיבית ופסיבית.
אירופה תמיד הובילה את עולם פיתוח וחידוש הרכב, בין אם מדובר בתקני בטיחות מחמירים יותר, אם מדובר בבטיחות הולכי רגל, התנהגות רכב, איכות וכו.
יפן.קוריאה וכו רוצות לשווק לאירופה ולכן קופצות לסטנדרטים הללו, העובדה שחלק מדגמי יונדאי מזכירים מבחינה עיצובית BMW זה לא במקרה, קצת קשור לכך שמהנדס ראשי בBMW עבר לעבוד שם.
בכלל, יש תופעה של נדידת ידע אירופאי למזרח כדי להוזיל עלויות ולהתאים את איכות הרכבים והטכנולוגיה לזו שהשוק האירופאי דורש.
השוק האמריקאי תמיד נחשב למפגר מאוד.
תן להם מנוע בנזין גדול, אם אפשר מרכב מפלסטיק או פיברגלס ואיזה שם מטופש (נגיד אימפלה,פיירבירד וכו) ותראה איך הם משמינים מנחת.
ואם אתה לא ממש מאמין אז הרכבים האמריקאים שאתה מכיר בישראל,החדשים בעצם מיוצרים בחטיבות האירופאיות של היצרנים, והם מיוצרים כדי לעמוד בדרישות השוק האירופאיות, לא אלו האמריקאיות, ולכן הם נראים לך חדשניים.
9. תורידו מהבטחות היבואן 50 אחוז, מניסיון
(11.05.15)
11. מה אכפת לי אני ממלא ב 100 ש"ח
כולם פראיירים   (11.05.15)
12. הבעיה אינה משקל הזיהום אלא גודלו.
רונן ,   צפון   (11.05.15)
הפליטה ממכוניות הנוסעים היום כוללת חלקיקים בגדלי ננומטר.
גודלם של חלקיקים אלו הופך אותם למסוכנים מאוד.
אך במקום לטפל בבעיה זו. ממשיכים להתמקד הרשויות במשקל החומרים שנפלטים.
יש חומרים שאין בפליטתם כל נזק. ויש כאלו שכל כמות שלהם יכולה להרוג. כאשר בפועל זהו אות חומר , רק גודל חלקיקיו שונה.
13. אכיפה וקנסות
מיכאל ,   מיכאל   (11.05.15)
נניח שיש הבדל של 5 ק"מ לליטר בין נתיני יצרן והבדיקה. היצרן אמר 18 ק"מ לליטר והבדיקה מראה רק 13 ק"מ לליטר. על 18,000 ק"מ בשנה, היבואן ישלם את ההפרש כקנס
לבעל הרכב, מדי שנה. לפי מחיר של 6.50 ₪ לליטר, זה הבדל של 5,000 ק"מ שהם 385
ליטר ועלותם 2,500 ₪.
אם יצרן מכר בישראל מאותו דגם 10,000 רכבים כאילו, הוא ישלם 2.5 מיליון ₪ קנס.
זה ייתן להם תמריץ לפרסם נתוני אמת ולא לרמות את הצרכן.
14. המבחנים עזרו לי לחסוך בדלק, כנסו
(11.05.15)
במבחן היצרנים מנפחים אוויר בגלגלים מעל ההמלצה. ניסיתי גם והורדדי צריכה ב-10%
פשוט במקום 32 שימו 36. לא תרגישו כל הבדל וזה לא גורם נזק לצמיגים לרוב האוכלוסיה. ההסבר לצמיגים הוא שבישראל רוב הצמיגים מוחלפים בגלל התייבשות ולא בכלל שצברו קילומטרים.
15. ביחס לצריכה הדלק, מה שהיצנים דוחפים לנו הם שקרי פרסומת... מת
DANY ,   TORONTO   (11.05.15)
ביחס לצריכה הדלק, מה שהיצנים דוחפים לנו הם שקרי פרסומת... מתאים יותר להשתמש בצריכה עירונית כצריכה ממוצעת, כאשר נוהגים חצי כבישי וחצי עירוני.
עבור עירוני בלבד, תכפילו את הצריכה בשליש - זה מה שמחשב המכונית שלי אומר וזה בחישוב ממשי.
16. הבעיה שמדורי הרכב משתפים פעולה עם היבואנים
(11.05.15)
17. המבחנים האמריקאים דווקא מדוייקים, להכנס לאתר של הEPA ולבדוק
אם הדגם קיים   (11.05.15)
18. מחר אני מזמין רכב מצופה בנייר דבק
גיחי גיכי   (11.05.15)
19. אתה טיפש חסר אחריות שמסכן את עצמך ואחרים
סתם אחד   (12.05.15)
לחץ האויר בצמיגים הוא המלצה שבאה אחרי בדיקות וניסויים רבים ולוקח בחשבון מספר גורמים - ביצועים, בטיחות, ועוד. יש לנפח בדיוק לפי הוראות היצרן
20. אם דרוג החיסכון בדלק שונה מדיווח היצרן בהרבה היצרן מרמה
גיחי גיכי   (12.05.15)
אם בפרסומות המשווק הצריכה מחוץ לעיר 3.8 ליטר לק"מ והדרוג של משרד התחבורה רק 4 או 5 היצרן שקרן.
21. תוסף לדלק אורגני חוסך בדלק ומונע זיהום אויר ECO-SAVE
בר כוכבא   (12.05.15)
רבותי
עם התוסף הנכון [לא דטרגנט] תחסכו 20-40% מצריכת הדלק של המכונית שלכם. בנוסף תפחיתו את זיהום גזי הפליטה ב-65%.
22. אם דרוג החיסכון בדלק שונה מדיווח היצרן בהרבה היצרן מרמה
גיחי גיכי   (12.05.15)
אם בפרסומות המשווק הצריכה מחוץ לעיר 3.8 ליטר לק"מ והדרוג של משרד התחבורה רק 4 או 5 היצרן שקרן.
23. כבר במשך עשור אנו עדים לשקרים של יצרניות הרכב .
שלומי   (14.05.15)
מדי שנה יוצא דגם חדש של רכב של יצרנית כזאת או אחרת עם תצרוכת דלק נמוכה בכמעט עשרות אחוזים מהדגם הקודם ועדיין אנו עדים לאותה צריכת דלק שהיינו עדים לה שנים לפני !!!!!
תגובות נוספות
חזרה לכתבה