רכב  איכות הסביבה
שמי ירון, ואני מכור למכונית חשמלית
ירון ברייטמן
פורסם: 14.06.15, 17:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 191 תגובות ב-125 דיונים
1. זוהי לא "חשמלית ושמה תשוקה" זה כמו סלולרי שמפחדים שיגמר לו .
רוטנברג ,   נהריים   (14.06.15)
2. רכב חשמלי הוא העתיד (או חלק ממנו, לפחות...)
עמרי   (14.06.15)
אבל אל תערבבו אותו עם בטר פלייס. המודל של אגסי היה גרוע מלכתחילה ולראיה, אף חברת רכב לא שיתפה איתו פעולה. גם המעורבות של רנו היתה בגדר פיילוט.
3. אפשר להוסיף גנרטור בבאגאז' שימלא את המצבר בנסיעות רחוקות
שמעון   (14.06.15)
4. הנה סיפור אמיתי...
(14.06.15)
חברים שלי רכשו את המכונית החשמלית יד שניה לפני מספר חודשים.
זהו הרכב היחידי במשפחה, ולכן עכשיו הם לא יכולים לנסוע רחוק (נגמרת הבטריה) אז הפסיקו לבקר חברים ומשפחה שגרים מעבר לאזור גמר הסוללה.
לאלו שהם כן מגיעים, הם זוללים חשמל כדי לטעון חזרה את הסוללה - לא עסק של 2-3 שקלים.
כן, מן הסתם יש משהו עם זיהום האוויר, אבל אם אתה מפסיק להתראות עם המשפחה והחברים, מפסיק ללכת לאירועים שנמצאים מעט רחוק, ובכלל מגביל לחלוטין את חייך לפי אורך חיי הסוללה, ואז חי על חשבון אחרים, המכונית החשמלית היא מכה !!!!
אולי המכונית שלי צורכת דלק, אבל לפחות אני יכולה לנסוע יותר מ- 40 דקות רצוף בלי למלא שוב דלק, ותחנות דלק יש בכל מקום...
5. גם אני רוצה רכב חשמלי!!
דוד   (14.06.15)
6. גם אני רוצה אחלה מכונית
רוני   (14.06.15)
7. טווח. זה כל הסיפור
ניר   (14.06.15)
רכב חשמלי זה מדהים - אבל כל עוד אי אפשר לנסוע לפחות 400 ק"מ (כמו בטסלות הסופר יקרות) - זה לא אופציה מבחינתי.
8. מה הקשר לפרוייקט של אגסי?
דוד   (14.06.15)
מה הקשר בין ההנאה שלך למכונית חשמלית לפרוייקט הבזבזני של אגסי? האם אתה חושב שאם בטר פלייס עדיין הייתה קיימת היית נהנה מאותם התנאים שהתאפשרו לך עכשיו.אם היית קונה את החשמל כפי שהוא התכוון מלכתחילה? לא השמיצו את המכונית החשמלית כרעיון השמיצו את מימוש הרעיון ע"י בטר פלייס. לגבי המכונית עצמה ,וכשהסוללה כן תתקלקל מה תעשה ? כמה שווה הברזל?
9. אין עתיד אחר
חשמלי   (14.06.15)
גם אני מכור, יש לי גם רכב נוסף ( בנזין ) חשבתי שהוא מדהים עד שעברתי לחשמל.
אין מה להשוות חוויה אחרת.
נוסע על בנזין רק כשאין ברירה , אגב מפתיע שזה לא יותר מפעם פעמים בחודש.
10. צודק הכותב אבל רק בתנאי שאתה גר בבית פרטי, אחרת זו בעיה כרגע
יובל ,   מרכז   (14.06.15)
11. שיגיע טסלה יהיה אדיר עד אז הכל צעצועים
זיזי   (14.06.15)
12. בהתחלה התלהבתי מהכתבה אבל אז נפל האסימון . . .בעצם
שקע ותקע ,   מחברת החשמל   (14.06.15)
אין מי שיקנה את הרכב כאשר אורך חיי הסוללה הינו כ 7 שנים ועברה כבר מחצית מחייה,
כי מי יקנה רכב שבסוף 3-4 שנים לא שווה כלום?
אז הדרך ליצור ביקוש יד שניה הוא לשכנע את כולם שזו מציאה מדהימה וכדאי לרוץ לחטוף אותה בשוק יד שניה לפני שיגמר . . .
13. נשמע כמו כתבה של מישהו שרוצה למכור את הרכב במחיר טוב.
יוני - בעלי פלואנסZE ,   עמק האלה   (14.06.15)
אז ככה. גם לי יש שנה + את הרכב. הנסועה שלי מתקרבת לגבולות הרכב - 30000 קמ בשנה.
גם אני, כמו ה'כתב', קניתי את הרכב במחיר מגוחך אחרי פשיטת הרגל של בטרפלייס. וגם אני כמו הכתב נהנה לספור את השקלים שנשארים לי בארנק כל יום שאני חוזר הביתה. לסיום גם לי כמו לכותב הכתבה, יש רכב ראשון בנזין.
אז למה אני לא קונה את דבריו?
א. לי יש רכב בנזין בערך מאותו שנתון שעלה אומנם 30000 יותר, אבל בהתחשב בכך שקניתי אותו ישר מהניילון ועם כל הפינוקים שהיבואן נתן, המחירים מתאזנים.
ב. אחד מול אחד, הבנזין (פאביה ספורט) אכן יותר יקר בתחזוקה בכ-10000 ש"ח בשנה, אבל, יותר נוח, עם תא מטען גדול בהרבה, תחושת נהיגה כיפית בהרבה והחשוב מכל - הוא לא מלחיץ! כן, אל תאמינו לקול השקט של ה'כתב', זה מלחיץ לדעת שב-100+ ק"מ אתה בצרות אם אתה לא קרוב הביתה, זה מלחיץ לשכוח להטעין בלילה, זה מלחיץ לדעת שאחרי יום נסיעה, אם אשתך לוקחת את הבנזין אתה תקוע בהרים בלי רכב (בעידן של היום), זה מלחיץ לדעת שלמוסכים בארץ אין מושג מה לעשות אם יש תקלה ברכבך וזה הכי מלחיץ לדעת שתאריך התפוגה של הרכב הוא כנראה שנים בודדות ולא מעל עשור כנהוג בבנזין.
ג. כן יש יתרונות מעבר לכסף, כותב הכתבה אכן מזכיר חלק מהן, לכן לא אמכור את רכבי, אבל אני לא מאמין לו כשהוא אומר שיהפוך את שני רכביו לחשמליים. אחד היברידי אחד חשמלי נשמע הרבה יותר סביר. חוץ מזה שכשיראה את תג המחיר של רכב חשמלי אמיתי, כמו שהוא מייחל לו (לדוגמה ניסן ליף) אני בטוח שהוא יחשוב שבע מאות פעם לפני שירכוש אחד כזה.
14. לטעון בעבודה ? אני לא עובד במוסך...
(14.06.15)
אני עובד בבניין משרדים. איפה בדיוק אפשר לחבר את הרכב ? בחניון לנקודת חשמל שאין ?
15. שמעון, זרוק מחיר, יהיו קונים!
יוני - בעלי פלואנסZE ,   עמק האלה   (14.06.15)
שמעון היקר, גנרטור שמספק 16 אמפר 220 וולט, לא נכנס בתא המטען שהינו קטן מתא מטען של פיאט 500...
אם אתה מוצא גנרטור כזה, אני קונה ממך במחיר מופקע.
:-)
16. אני קניתי טסלה ואין לי בעיית מרחק
שמחה ריף   (14.06.15)
17. זוהי הסוסיתא המודרנית
תומר   (14.06.15)
.
18. היתרון הכי חשוב של מכוניות הבנזין הוא כל החיילות המשוחררות
(14.06.15)
שעובדות בתחנות הדלק.

הכי כיף לפלרטט איתן.


19.  פתרון לא מוגמר שמתאים רק לכאלה שיש להם עודף כסף
אני   (14.06.15)
בתור מכונית שניה זה אולי נחמד, אבל לרוב האנשים בקושי יש כסף להחזיק רכב בודד. עוד פרסומת סמויה
20. כתוב יפה. נקווה שבמדינה לא תקלקל את הכיף מחשמליות.
יופי   (14.06.15)
21. בשביל לסוע סביב הבית,עדיף אופניים חשמליות.
2shon ,   רחובות   (14.06.15)
מקס' שחכת להטעין,מפדלים קצת...
22. בפלואנס החשמלית אין תא מטען
גי הגדול   (14.06.15)
הוא תפוס לסוללה אבל תמיד אפשר בקבינה. יש רכב יותר טוב ומשווק בארץ ניסן ליף חשמלי שבנוי להיות כזה לא קומבינה. אבל כאחד שנהג על הפלואנס כל מה שאמרו נכון רכב נהדר ומהנה.
23. כן, אבל להטעין בבית, לא להחליף סוללות בתחנה כל הזמן
שניר   (14.06.15)
מחוץ לישראל יש צורך וביקוש למכוניות חשמליות אבל הן עןבדות חכם יותר ונטענות מכל מקום כמו בבית או בחניה בעבודה..
24. רכב העתיד
קדימה על המפה   (14.06.15)
כתוב יפה ומדוייק. מי שעדיין לא מבין זהו רכב העתיד...אין הוצאות וכל הרשום בכתבה מאוד נכון ואמיתי. ושכל הקנאים יאכלו את הלב....אגב אין שוק יד שניה....כיוון שאין מוכרים...
25. עם זה כל כך טוב אז למה זה ניכשל.?
דני   (14.06.15)
26. טוען מכל שקע? חכה, חכה, אנחנו יודעים מי ואיפה אתה
ח. כץ ,   ירושלים   (14.06.15)
תיכף נטפל בך....
27. אתה משקר לעצמך כל יום שעשית עסקה טובה. האמת יורקת עליך
עגלה לסיבוב בשכונה   (14.06.15)
28. 350 קילומטר
(14.06.15)
סוללה ליתיום. בודי קרבון. גודל מיקרה. אז יתחיל שוק. יקרה בעוד 15 שנה
29. מסכימה עם כל מילה
מיכל   (14.06.15)
זה לא רכב, זה מיני מטוס
30. אם היו מוכרים במחירים שהזכרת זו היתה הצלחה גדולה!
(14.06.15)
המיזם נכשל בגלל חזירות אבל גם בגלל הטווח הקצרצר של הנסיעה.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה