סביבה ומדע  סביבה  קיימות וחברה ירוקה
חינוך סביבתי הוא לא "חוג לשעות הפנאי"
יניב פילדסט
פורסם: 04.09.15, 09:00
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות ב-10 דיונים
1. המורים והגננות הם המפתח
יעל ארצי   (04.09.15)
כמי שעוסקת בירוחם כבר 30שנה בנושאים הללו ובנושא הסביבה העבודה עם המורים והגננות היא הבסיס לשינוי אמיתי
2. התיכון לחינוך סביבתי במדרשת
אני   (04.09.15)
כבר 40 שנה שהתיכון הפנימייתי הזה מלמד חינוך סביבתי
3. כל הכבוד ליניב
רועי ,   מרכז   (04.09.15)
כתבה חשובה מאוד בנושא. בזכותו הוגברה המודעות לאלפי אנשים
4. כל הכבוד ליניב
רועי ,   מרכז   (04.09.15)
כתבה חשובה מאוד בנושא. בזכותו הוגברה המודעות לאלפי אנשים
5. יש עתיד אמיתי
אסף   (04.09.15)
אלוף כל הכבוד

נשלח מהסלולארי שלי
6. מומלץ ביותר!!!!
קובי ,   תל אביב   (04.09.15)
7. חזק ואמץ
אייל   (04.09.15)
כל הכבוד לך יניב. ילדי העתיד יודו לך!
8. כל הכבוד על החזון היוזמה והפעילות!!!
מיטל   (04.09.15)
9. חינוך קשור דבר ראשון להפנמת נורמות .
מיכל לשם ,   ירושלים   (06.09.15)
הכל יפה וטוב . קראת את הכתבה האחרונה עלמורים בישראל ?זה המפתח אבל היום בית הספר נהפך לבית חרושת לציונים וזה היה קיים מאז ומתמיד . להפיל על המורים המסכנים והחבוטים את כל האחריות כולל אי תגמול הולם ויחס לא הולם של החברה לא הגזמת . ?חינוך סביבתי לא בהכרח מופנם על ידי התלמידים ולדאבוני גם לא מבוגרים באופן עקרוני את צודקת . אבל הכי חשוב ההפנמה..
10. מצטער. מאד לא מסכים
עמרי   (06.10.15)
אקולוגיה היא נושא מורכב. היא דורשת הבנה לא קטנה בכימיה, פיזיקה, ביולוגיה ועוד. כל הנושאים שמניתי רק מתחילים להילמד בצורה לא מעמיקה במיוחד בבית הספר התיכון. מסיבה זו, החינוך הסביבתי, בוודאי בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים הוא רצוף סיסמאות ולא מלמד (כי לילדים אין את הרקע התיאורטי להבין את החומר) ואז במקום חינוך שלהבנתי משמעותו הקניית כלי חשיבה ובחינת המציאות אנחנו מקבלים שטיפת מח של ילדינו שחוזרים על המנטרות השחוקות שדחפו להם מורים שרובם הגדול בעצמם לא מבינים גדולים (בלשון המעטה). ואז במקום חינוך לחשיבה אנחנו מקבלים בורים מוסתים שאחר כך מגיבים בטוקבקים לוחמניים נגד כל מי שמעלה טיעונים ענייניים מגובים בעובדות כמו : פחמן דו חמצני אינננו גז חממה ותמיד היה חלק ממרכיבי האוויר. ריכוזו באוויר כלל לא עלה ב 100 השנה האחרונות. החור באוזון דווקא קטן ב 20 השנה האחרונות למרות העלייה בשריפת הדלקים. קיומו דווקא מעל הקוטב הדרומי (ולא מעל הקוטב הצפוני הקרוב הרבה יותר להשפעות מפעילות בני האדם כי רוב האנשים גרים בחצי הכדור הצפוני) מלכתחילה העלה בסימן שאלה גדול את הקשר בין מעשי האדם לעצם קיומו. זיהום האוויר הנוצר מגז טבעי כמעט זהה לזה הנוצר מבנזין או גז בישול. יש קצת פחות פחמן דו חמצני ליחידת אנרגיה אבל יותר תחמוצות חנקן בגלל טמפרטורת שריפה גבוהה יותר. הטמפרטורות בעולם ב 100 השנה האחרונות התחממו בפחות ממעלה אחת. בהתחשב ברמת הדיוק של המכשירים לפני 100 שנה ( או 80 או 60) המשמעות היא שכדור הארץ דווקא אינו מתחמם. אז הרפו נא מהילדים ואל תשטפו להם את המח. תנו להם כלים לחשוב, ללמוד ולהבין.
חזרה לכתבה