רכב  איכות הסביבה
250 ק"מ רק על חשמל - יתכן שגם בישראל
ynet
פורסם: 20.09.15, 11:26
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות ב-52 דיונים
1. איך הגדילו מצבר ב25 אחוז וטווח הנסיעה גדל ב 42 אחוז
יצחק   (20.09.15)
2. עד שמכונית שהיא רק חשמלית לא תהייה עם טווח מינימלי של 500
ליאור ,   דרום   (20.09.15)
כולל הפעלת המזגן, היא לא מכונית שבאה בחשבון.
3. אחרי חמש שנים המצבר לא שווה כלום ואתה תקוע עם גרוטאה
יצחק.   (20.09.15)
4. לכל מי שלא יודע: שדה חשמלי מייצר קרינה. להכנס
איתי   (20.09.15)
שום מילה לא מוזכרת בעניין הצד השני של המטבע, אולי המכונית פחות תזהם את הסביבה
אבל לא בטוח שהיא לא "תזהם" את השוהים ברכב. מעגל חשמלי יוצר קרינה, הנושא
היה בכנסת ב - 2010, אחרי זה באמצעות לוביסטים חזקים של 2 החברות החזקות בשוק שמייבאות את ההיברדית, הנושא נשאר בגדר "פרווה" או כמו שכתבו הפרופסורים במסקנות :"בנסיעה של עד 18 שעות בשבוע אין סכנה מקרינה" וואו! מרגיע אותי ! אני אוהב לנסוע
ברכב עם התניות...בכל מקרה, אני כותב כאן כי יש סוג של "בורות" לגבי ההשלכות של רכב חשמלי, וההבנה ששדה חשמל מייצר קרינה, מהסוג שאנחנו רוצים להמעיט מגע איתה. מאמין בטובת הכלל. אז כתבתי.
5. הכל טוב, רק למה מחיר כזה מטורף?
דורון   (20.09.15)
6. מתי כבר יביאו חשמלית קטנה?
גיל האליל   (20.09.15)
תנו לי ב 60,000 ש"ח חשמלית קטנה לסידורים בשכונה, לפזר את הילדים, לקפוץ לסופר. נטענת מהקיר, 4 מקומות ישיבה עם טווח של 100 ק"מ.
קונה שתיים.
איזה איכות חיים תהיה לנו, בלי רעש ובלי עשן.
7. נסענו עליו בארה"ב- רכב משוגע! נהיגה הכי נעימה שחוויתי
יואל ,   חיפה   (20.09.15)
תיכננו לרכוש אותו פה בארץ עד שראינו את המחיר.
למה כ"כ יקר?! במחיר הזה כבר אין הצדקה
8. חשמל
חשמלאי   (20.09.15)
יקר ומיותר מה יקרה עם נפעיל מיזוג אוויר. אההה.
9. אני מעריץ מושבע של ניסאן אבל העיצוב... הוא פשוט מכוער.
אריאל   (20.09.15)
10. מרכב של רנו קליאו 3
באמת   (20.09.15)
חפשו. אחלה אוטו
11. גם ב 130,000 קרסו ספרו אותן בעקיר במחסנים
שביר   (20.09.15)
ראיתי אחת כזו בכביש.ב מחיר הזה בעקיר משפחת קרסו ומקורבים וכמה תמהונים יסעו אתן. אל תשכחו זה עם 0% מכס!!! (פטור מלא)
12. הבעיה היחידה היא המזגן. המנוע של המזגן כל הזמן מסתובב וצורך
(20.09.15)
זרם גבוה מהמצברים.

המנוע של הרכב לא מסתובב כל הזמן אלא רק כשלוחצים על דוושת התאוצה.

למשל, בפקק באיילון, המנוע של הרכב ייקח זרם אפסי מהמצבר לפרקי זמן קצרים אבל המזגן כל הזמן יצרוך זרם גבוה כי המנוע שלו מסתובב באופן קבוע ללא הפסקה.

המנוע של המזגן ממשיך להסתובב בשיא המהירות שלו גם כשהמכונית עומדת ברמזור, גם כשהיא בירידה וגם כשהיא לא מאיצה במישור.

כלומר, המנוע של המכונית לא מעמיס יותר מידי על המצבר אבל מנוע המזגן כן.

(כנראה שבמדינות חמות כמו בישראל יוסיפו למכונית מצבר אך ורק ייעודי למזגן בנוסף למצברים העיקריים כדי שטווח הנסיעה לא ייפגע משמעותית).



13. בארהב כבר 300 אלף כאלה בכביש. פה רק אופניים.
שי ,   מרכז   (20.09.15)
14. אל תספרו לאף אחד הליף בארץ לא מגיעה ל 100 קמ
ראובן   (20.09.15)
לניסן ליף יש בעייה חמורה מאוד באקלים מדברי כפי שהיה לנו בשנה האחרונה , הסוללות כולן נדפקו ובקושי ניתן לנסוע 80 קמ בלי מזגן , בארצות הברית הנהגים תבעו את ניסן וזכו בתביעה וכמעט יכולים לקבל חינם סוללה טובה עמידה לחום וטווח משופר, בישראל הלקוחות הבודדים שקנו ניסן ליף מתחננים לקרסו שיתקנו את התקלה אבל הם מתעלמים לחלוטין מפניות הנהגים
15. היא קשורה לדפני?
פרוספר ,   אוהל מועד   (20.09.15)
16. ביבי בתגובה
(20.09.15)
זהירות. עלול להיות טוב לעם והוא יפסיק להצביע לליכוד. לבטל. להעלות מחיר

נשלח מהסלולארי שלי
17. תסביר לי איך ?! איך שדה חשמלי - שהוא אחיד שנוצא ממטען נייח -
מהנדס חשמל   (20.09.15)
יוצר שדה אלקטרו מגנטי במרחב ? איך - בור בנושא חשמל עדיף שישתוק.
שדה חשמלי- מרחב בו פועל כוח בין שני מטענים נייחים - כמו בין לוחות קבל
שדה מגנטי - מרחב בו פועלים כוחות בעקבות מטענים ניידים - אלקטרונים והוא תלוי זמן !
הנדסת חשמל בשקל....
18. רק בתנאי שאפשר להטעין מהשקע הביתי, אחרת חפשו אותי...
אני   (20.09.15)
19. מתי יגיע היום שלא אצטרך רכב פרטי???
(20.09.15)
שתהיה לנו תחבורה ציבורית טובה ואז אני זורק את הרכב שלי ואומר שלום לפקקים, ביטוחים, אגרות, טיפולים, תאונות, חניות, ודאגה אין סופית...
20. המחיר צריך להיות 100K גג
א   (20.09.15)
המכונית לא מחויבת במס רציני
21. אולי אני לא מומחה גדול אבל...
ניצן ,   חולון   (20.09.15)
מעניין שתוספת של 25 אחוז לקיבולת האנרגיה הוסיפה 40 אחוז לטווח הנסיעה. לא נשמע קיימת תמוה בעיני מישהו?
22. אני קונה בתנאי שיקימו תחנות טעינה מהירה
ערן ,   הרצליה   (20.09.15)
בכל העולם עברים לרכב חשמלי רק ישראל תקועה בנורווגיה שלא חסר לה נפט כבר לצי מהמכוניות חשמליות
23. טוב לא רוצה לאכזב פה אנשים אבל לא יזיק קצת תיקון לכתבה
בעלים של ניסן ליף   (21.09.15)
בתור בעלים של ניסן ליף ACENTA משנת 2014 - הדגם עם הטווח הגדול יותר מאשר הדגם שהביאו ב-2013 (84 מייל EPA לעומת 73 EPA שהיה בדגם 2013) אני רוצה להבהיר מס' דברים: ראשית נושא הטווחים, מסתבר שישנם 2 שיטות מדידה EPA האמריקאית והאירופאית זאת האמריקאית היא אופטימית ללא תקנה ובשום מקרה אינה ניתנת להשגה גם האירופאית אופטימית למדי ואינה ריאלית, המצבר הקיים בדגם 2014 הינו 24KW ומאפשר טווח נסיעה ריאלי של עד 70-80 ק"מ לכל היותר וגם זאת לאחר בחירת מצב ECONOMY החסכוני המסרס בצורה ניכרת את ביצועי הרכב. מעולם לא העזתי ולא אעיז לעבור 70 ק"מ מחשש שאתקע ללא מצבר, דגמי 2016 לכשיגיעו יציעו שיפור קל של אולי עוד 20 ק"מ בלבד ולא 250 ק"מ לא ריאלים המופיעים בכתבה, פרט לכך הרכב לא פחות ממדהים, מאיץ בצורה מדהימה בעל מומנט מדהים של לא פחות מ-28.5 קג"מ כבר מסל"ד 0 ו"אוכל עליות בקלות" לצרכי האישיים הטווח מספיק אך צריך לציין שהרכב הזה הוא בהחלט לא מתאים לכל אחד. גם אני הייתי מעדיף רכב חשמלי בעל טווח גדול יותר מאשר רכב שטעון בשווה ערך של פחות מרבע מיכל בנזין. יש לציין שנושא הרכבים החשמליים מאד בפיגור בישראל, בארה"ב ובאירופה המהפכה כבר החלה (אם כי רק בתחילת דרכה בדיוק השבוע נמכר הרכב החשמלי המליון בעולם) ותהיה בעיצומה בעוד כשנתיים-שלוש לכשיצאו מס' דגמים אטרקטיביים ובמחירים סבירים כגון השברולט BOLT, הניסן ליף החדשה, והטסלה מודל 3, רכבים אלו יציעו טווחים משופרים של של לפחות פי 2 (200 מייל ומעלה) מהמקובל היום, יצרנים רבים ובמיוחד הגרמנים מתכוונים להוציא אף הם רכבים חשמליים למכביר ובפולקסווגן הכריזו על יעד של הוצאת לא פחות מ-20 דגמי רכב נטענים עד שנת 2020
24. אני לא מבין במכוניות. מהו טווח נסיעה ממוצע של מכונית רגילה?
(21.09.15)
25. עוד פעם אין תקע נורמלי לשקע בבית
לא למדו?I   (21.09.15)
בחו''ל יש כבר רכבים שמתחברים לשקע בבית
26. שוב אותן הבעיות: - מרחק הנסיעה. אל תשכחו ש250 קילומטר הוא בת
DANY - דני ,   TORONTO - טורונטו   (21.09.15)
שוב אותן הבעיות:
- מרחק הנסיעה. אל תשכחו ש250 קילומטר הוא בתאוריה ... ו, כל גבעה קטנה משפיעה על המרחק!
- קיבולת גבוהה יותר של סוללות פירוש זמן טעינה ארוך יותר - מי שרוצה לעצור את כל 200 קילומטר לשעה אחת ???
- המחיר.
- המחיר הנופל של הבנזין / הדיזל !
- תשתית לתחנות טעינה.
- בשבילכם, התקנה נוספת. זה מוסיף למחיר הכבר יותר גבוה.
וכו ', וכו', וכו ',
27. 250ק"מ זה מספיק ואפילו 175ק"מ אם אתם לא נהגי מונית
(21.09.15)
28. בארץ היבואן עושה הכל כדי להסתיר אותה
לט מפרסם ,   אף פעם   (21.09.15)
29. כתב נכבד הנתון שציינת הוא הספק המצבר ולא קיבולת המצבר
רונן ,   צפון   (21.09.15)
הספק המצבר הוא כמה חשמל יכול לספק המצבר. לא כמה הקיבולת שלו.
מצבר בעל הספק הגבוה ב25% . יאפשר לרכב לנסוע מהר יותר ובתאוצות גבוהות יותר.
לטעון שהכל נשאר אותו הדבר, מראה על בורות.
30. אם אין עליה מס בארץ, למה היא כלכך יקרה?
יריב   (21.09.15)
ה
תגובות נוספות
חזרה לכתבה