|
|
|
2. איני מבין את ההפתעה, מי שלא כותב פוגע במוטוריקה העדינה...
תיאום מוח-עין-יד, כישורים גרפיים, תפיסה מרחבית ועוד. המחשב הנו כלי חיוני כאשר משתמשים בו בתבונה. שעות המחשב חייבות להיות קצובות בזמן בהתאם לקבוצות גיל. שיעורים חייבים להכין בכתב יד. עבודות, לפחות חלקן יכולות להיות מודפסות. גם עבודות מודפסות, חייבות להיות לפי פורמט מוגדר ואחיד (הכנה להגשת עבודות אקדמאיות)
|
|
|
3. בעייתי להתייחס בלי לקרוא המחקר, אולי התוצאה מעידה על המבחן?
ביקורתי , |
מדינת חלם |
|
(16.09.15) |
|
|
|
במקום להתמקד במורים איכותיים ובכיתות עם מספר קטן של תלמידים מכניסים טכנולוגיה שאין לה שום ערך מוסף לתלמידים!
|
|
|
5. יש מספיק אידייוטים שקוראים לכל המיכשור האלקטרוני קידמה.
בגלל זה אי אפשר לעצור את גל הטימטום הזה.
|
|
|
6. כי כל שנייה יש פוסט חדש ומהבהב איזה באנר אחר ואי אפשר להתרכז
|
|
|
7. מי שלא נולד עם גנים נכונים ומוח מוח שמבים כמה זה 1+1 לא יעזו
|
|
|
8. ובו בזמן פורסם בדה-מרקר מחקר אחר של OECD
בו מתחו עלינו ביקורת קשה על כך שרק מחצית מהתלמידים משתמשים במחשב בבית הספר.
המסקנה : כתבים שטחיים לא צריכים לפרסם מסקנות של תחקירי עומק.
|
|
|
חבורת מפגרים, מאותגרים טכנולוגית, שמתלהבים מהפעלת וורד - הם אלה שמייצרים את תכניות הלימוד. הטכנולוגיה היא כלי שיכול לעזור או להזיק בלימודים. הבעיה שהיא מאד מאד יקרה והתועלת במבנה הנוכחי שולית לחלוטין.
|
|
|
10. ואולי בוחנים דברים שהם כבר לא רלוונטיים?
|
|
|
11. הרבה אומרים שזו רק עוד שיטה לסחוט כסף מההורים...
|
|
|
12. הכנסת המחשבים לבתי הספר הם אינטרסים של היצרנים
דוגמת מייקרוסופט ואינטל. אין לכך כל תרומה משמעותית להבנת החומר הנלמד.
|
|
|
|
|
14. צריך לחזור להשתמש בחשבוניה הסינית. רק ספירת חרוזים תקדם.
|
|
|
מקרה מגדל בבל - ככל שהטכנולוגיה עולה הדורות הולכים ונעשים אווילים.
|
|
|
מקרה מגדל בבל - ככל שהטכנולוגיה עולה הדורות הולכים ונעשים אווילים.
|
|
|
17. המבחן נערך בכתב ולא על מחשב
תעשו מבחן ממוחשב ותקבלו תוצאות הפוכות
|
|
|
18. למחשב יש ערך מוסף במקצועות מסוימים
לטאבלטים שבנט רוצה להכניס לכיתות אין כזה.
|
|
|
19. על אחת כמה וכמה- מחשב מיותר בגיל הרך
יש להוציא את המחשבים והטלויזיות מכל גני הילדים בארץ!!!!! וללמד את הילדים ליצור דיאלוג בונה, ותקשורת מקדמת חיברות ואמפטיה, ויפה שעה קודם!
|
|
|
20. גם בתחילת המאה ה-20 היתה ירידה בכישורי העגלונות של התלמידים
מאותגר טכנולוגית |
|
|
(16.09.15) |
היכולות לא מתדרדרות - הן משתנות. הדגשים המתמטיים, היכולות הגרפיות וכישורי קליטת מידע מילולי שנדרשים לחיים במאה ה-21 שונים מאשר אלו שמבחני הידע מתעקשים להמשיך ולבדוק בדוגמטיות. שינוי השיטה חייב להיות חלק משינוי היעדים, אחרת באמת אין בו טעם, כי השיטות הישנות התעצבו במשך דורות כדי להתאים ליעדים הישנים כך שקשה להתחרות בהם. אני טוב מילדי בני העשרה בקריאה ובחשבון, ובכל זאת יש לי תחושה שהם יסתדרו טוב ממני ויהיו יותר יצרניים בעולם אליו יתבגרו.
|
|
|
21. בוקר טוב. היה צריך מחקר כדי להבין את זה?
בסך הכל מדובר ב"מהפכה" שנועדה לרומם ולפאר את הרשויות המקומיות מצד אחד, ולהעשיר את הספקים מצד שני. התלמידים לא מחשבים, לא מסרטטים, לא משתמשים בעפרון ומחק, לא מאותגרים, לא מפעילים את הדמיון וכמובן לא קוראים. יכולות בסיסיות כמו חישוב, קריאה, כתיבה, סרטוט ,וחשיבה מנוטרלות על ידי השימושים במחשב. בשם הקידמה חוזרים לאחור.
|
|
|
22. מערכת החינוך הישראלית והחלמאות שבה.
אימא לבוגרת כיתה א |
|
|
(16.09.15) |
מתמטיקה - אומרים לילדה שרק נכנסה לכיתה א' שלא להשתמש בחשבונייה אלא "לעשות חשבון בראש". אחר כך מתפלאים למה ההישגים המתמטיים רק מתדרדרים.
ילד נכנס לכיתה א ובמקום ללמוד שיעור במשך 45 דקות, ולאחריו הפסקה של 15 דקות, כפי שאנו למדנו בבית הספר היסודי, יש איזה גאון במערכת החינוך שהחליט שמוטב כי הילדים ילמדו שני שיעורים ברצף, בלי הפסקה... אחר כך מתפלאים שילד בן 6 מאבד קשב, ומציעים להוריו רטלין... ריבונו של עולם, גם אני הייתי מאבדת את זה בשיעור משעמם שאינו נגמר...
מלמדים את הילדים לוח חכם במקום שהמורה יישב ויקריא סיפור כמו פעם, מורה שיפתח דו - שיח. עודף הטכנולוגיה, והחשיפה הממושכת למסכים, כל זה פוגע ביכולת הקשב ובריכוז. לא צריך להיות איינשטיין כדי להבין זאת.
לא בטוח ששיעור פרונטלי ועוד שיעור פרונטלי זה מה שיכין את הילדים לחיים שאחרי בית הספר בצורה המטיבית. אולי צריך לחשוב על דרכי הוראה אחרות - כמו לימוד בחברותא, לימוד באמצעות משחקי חשיבה ועוד כלמידה שתטפח את החשיבה היצירתית של הילדים. מערכת החינוך כפי שהיא היום, היא הדבר האחרון שמטפח חשיבה יצירתית.
|
|
|
23. הכל שטויות ....לא נותנים למוח לחשוב אז איך זה יעזור
פורייה מערכות , |
ראש העין |
|
(16.09.15) |
הכל עושים אוטומטי ולא בדרך של עשייה .....אצלינו בחברה לתלמידים יש IQ גבוה יותר מהמנהלי מוצר , מכותבי התוכן ומחלק מהמפתחים ....ואחר כך לא מבינים למה לא מכרנו .....הילד שלי רק בבית ספר ללא מחשב
|
|
|
24. מה עם יתרונות אחרים?
מה עם יתרונות אחרים? |
|
|
(16.09.15) |
מחשבים יכולים לקזז עליות, להקל על גב של ילדים, לקדם אותם לקדמה - השאלה לא אם יש או אין מחשב אלא מה עושים עמו. לרצנו ארגונים חופשים ועמותות (כמו ויקימדיה, EMAT) מקדמים את האינטרנט באפיקים נכונים ולא גופים ממשלתיים.
|
|
|
חושבים שהם גאונים כי הם יודעים להשתמש בסמרטפון, בוא נראה אותם משתמשים בקומודור 64.
|
|
|
26. מחשב לא מחליף אנושיות
המאמר מאוד רדוד, אין שחור לבן, האנושות לא יכולה לעצור את הטכנולוגיה. ולכן, המחשב לא יכול להחליף את ההוראה האנושית. מה שצריך כנראה לשים את הדגש הוא בהכשרת מורים להוראה יותר עכשוית, שתיצור בתלמיד סקרנות, שתגרום לו להעזר במחשוב וחוזר חלילה. מה שקורה בבתי הספר, שהמורים צר לי משעממים, מלמדים בשיטות שנות ה-60, ובשביל לחפות על חוסר הרלוונויות שלהם מתמקדים בזוטות, ואלה התוצאות. ולכן אין להספיד את הטכנולוגיה אלא להכשיר מורים לגישות לימוד מעניינות ובעקבות זה לתגמל ותראו שיפור בתוצאות.
|
|
|
27. אף פעם לא אהבתי את זה
זה לא ממש עזר לילדים בכיתה שלי
|
|
|
איפה קוראים אותו? נראה לי שיש שם אינפורמציה נוספת שכדאי להבין. איך נעשה המחק, איך נבחנו וכד׳ קראתי בדה מרקר מסקנות אחרות
|
|
|
29. כאיש מחשבים, אני בהחלט מבין את זה
זה טוב שיש כלי רכב, אבל כדי לשמור על כושר ובריאות צריך גם ללכת או באופן כללי לעשות פעילות גופנית. מחשב הוא כלי עזר.
|
|
|
30. זה מה שקורה כשיש פורנו זמין 24 שעות באייפון 6 ללא הגנת הורים
העיקר כולם מיתממים.. |
|
|
(16.09.15) |
| |