חופש  מדריך עולמי
המדריך המלא לעיכוב בטיסות
עו"ד אהוד פאי
פורסם: 02.10.15, 11:30
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות ב-40 דיונים
31. אין אזכור לכבודה שלא מגיעה
האופטמיסט   (03.10.15)
חברות תעופה לפעמים מעכבות כבודה בכוונה להפחתת משקל בעבור מטען מסחרי. עיכוב כבודה בטיסות קונקשן גם היא תופעה ידועה. מה הזכויות שלנו במקרים אלו?
32. שימו לב, כל הפיצויים הם *עד" סכום מסויים ולא הסכום.
שי   (03.10.15)
יתנו לך 50 שקל ותגיד תודה.
אם תלך לבית משפט, תשקיע בכך הון וזמן, והשופט הישראלי המצוי יכתוב פסק דין מלומד של 100 עמודים, יסביר מדוע אתה צודק וחברת התעופה פעלה בניגוד לחוק, ויפסוק לך 100 שקל.
33. ואם חב' התעופה אינה חברה באיחוד האירופי ?ואין לה נציג בארץ ?
אלכס   (03.10.15)
חב' איזי ג'ט מבריטניה שאינה חברה באיחוד האירופאי ? ואם אין לה נציג בש/ת ? (את הכרטיס רוכשים באינטרנט) והדיילות שנשכרו על ידה לבצע צ'ק אין ולהנפיק כרטיסי עליה למטוס לא יודעות מהחיים שלהן ?
את מי בדיוק נתבע ?
34. ואם אני מאחר לטיסת המשך? מה הזכויות שלי?
איתמר   (03.10.15)
35. תודה לעו"ד פאי
אלון ,   רמת השרון   (03.10.15)
כתבה מעולה, ברורה ואינפורמטיבית מאוד!
כיצד ניתן לפנות אליך לייעוץ משפטי בנושא?
36. ומה הפיצוי על אי קבלת מזוודות שבוע ?
י   (03.10.15)
37. שקר גס וזלזול בנוסעים
יוחנן   (04.10.15)
כל החוק הזה הוא צחוק אחד גדול,
לדוגמה באלעל כשהם רוצים לאחר בטיסה, מודיעים על תקלה פתאומית במטוס, ואז התירוץ תקלה תכנית,
וכך הם מוגנים מפני תביעות,
אני טסתי איתם לפני שנתיים מתאילנד לישראל, ועוד לפני ההמראה האורות במטוס נכבה פעמיים,
ובזמן ההמראה שמענו פיצוץ אדיר במטוס, והקרבניט ניסה להרגיע את הנוסעים והודיע שזה שום דבר, ושזה סגירת הגלגלים, אחרי שעתיים הודיעו ברמקול שבגלל הבטיחות ובגלל התייעצות עם הפיקוח בארץ ובתאילנד הוחלט לחזור לתאילנד, ואחרי שעה מההודעה הגענו חזרה לתאילנד, ואז חילקו אותנו לשני קבוצות, וחיכינו המון זמנים במתחם סגור עד שנתנו לנו להמשיך לביקורת דרכונים, קבוצה אחת מי שהיה בטרנזיט, וקבוצה שנייה מי שהגיע לטיסה מתאילנד,
כשהגענו לביקורת הדרכונים חיכינו 25 דקות בכדי לקבל אישור להיכנס חזרה לתאילנד, ואז חיכו עד ששני פקידים יסיימו להחתים לכולם את הדרכונים, ואז ליוו אותנו החוצה רק עם המזוודת יד, וחיכינו להסעות שיקחו אותנו למלון קרוב, ועד שקיבלנו חדרים כבר היה אחרי 6 בבוקר, כי במשמרת של הלילה יש רק 2 שמקבלים את האנשים במלון, וחילקו לנו שובר לארוחות, ואינטרנט חופשי רק ל15 דקות,
והיינו כל הזמן בהיכון, כי לא ידענו מתי הטיסת המשך, ואז בשעה 11 בצהריים הודיעו לכולם להיות מוכנים בעוד שעה בלובי, בכדי לחזור לשדה התעופה ובסיבות השעה 4.30 אחה"צ טסנו חזרה לישראל, ובמקום לנחות בשעה 7 בבוקר נחתנו כמעט ב12 בלילה שלאחריו, בלי לקבל שום פיצוי,
ואז התברר לנו בטיסת חזור שאחד המנועים התפוצץ באוויר, ולכן היו חייבים לחזור לתאילנד, וחיכו למנוע חילופי שיגיע מגרמניה,
ומה שמעניין בסיפור שאח"כ הופיע בעיתון בארץ,
שהיות אחרי שעתיים מההמראה חדר ציפור למנוע, אז למען בטיחות הנוסעים היו חייבים לחזור לתאילנד,
שקר גס, כי בזמן ההמראה היתה פיצוץ אדיר במטוס.
תירוץ טוב איך להתחמק ממתן פיצוי לנוסעים,
ודבר שני לא מקבל את הטיעון תקלה טכנית, כי הם כבר ידעו מראש שיש להם בעיה טכנית, ובכל זאת הם החליטו להטיס את המטוס,
והראיה שפעמיים לפני ההמראה ובאחד הפעמים בזמן שהמטוס נסע רוורס, האור נכבה במטוס.
38. איחור מזוודה באלעל
גי   (04.10.15)
טסתי עם אלעל ביום חמישי מהונג קונג לישראל, וכשנחתתי בישראל חיכיתי מעל שעה למזוודה, וכשראיתי שהמזוודה לא מגיע ניגשתי לדלפק של אלעל ולברר מה קרה עם המזוודה שלי, וחוץ מלתת לי למלאות טופס, הם לא הודיעו לי כלום,
ורק אחרי כמה ימים אחרי שבת הודיעו לי שהם מצאו את המזוודה שלי,
וכשניסיתי לברר למה המזוודה שלי נשארה בהונג קונג, אז הם תירצו את זה בתירוץ של עיכוב בביטחון בהונג קונג, כי מכשיר שקניתי היתה להם חשוד,
1 כששאלו אותי בביטחון בהונג מה יש לי במזוודה , אמרתי להם בדיוק מה שיש,
2 קיבלתי את המזוודה פתוחה לגמרי, ורק ארוזה חזרה עם ניילון נצמד שהם ארזו אותה חזרה,
3 כשאמרתי להם הרי שאלתם אותי בשדה התעופה מה יש לי במזוודה, וגם בכניסה לבורדינג עיכבו אותי, והבחורה שהיתה בבורדינג צילמה את המכשיר, ובראתה לי אותה בפלאפון שלה לפני העלייה למטוס,
והתירוץ שלהם היתה שהגעתי 3 שעות לפני הטיסה וזה לא מספיק זמן בכדי לבדוק את המזוודה ולעלות אותה אח"כ למטוס.
39. עיכוב טיסה של 8 שעות
ורד   (09.10.16)
מה הזכויות שלי בעיכוב של 8 שעות טיסה?
40. מה קורה בקונקשן ???
אלכס ,   קנדה   (21.02.17)
הזמנתי כרטיסים דרך אל על לטורונטו ומשם קונקשן לעיר נוספת (עם חברה מקומית) כאשר זמן ההמתנה בין הטיסות הוא 2:45 שעות.
השבוע (חודש וחצי לפני הטיסה) אל אע שינו לי את טיסת ההמשך וזמן ההמתנה בין הטיסות עכשיו 10:45 שעות.
האם במקרה זה ישנה אחריות של אל על והאם מגיע פיצוי כלשהו?
תודה לעונים
תגובות קודמות
חזרה לכתבה