רכב  איכות הסביבה
צפו: הפתרון של פולקסווגן לסקנדל הזיהום
רועי צוקרמן
פורסם: 26.11.15, 13:26
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 82 תגובות ב-45 דיונים
1. הם חונקים את המנועים שעוד מעט יתחילו לצאת גזי פליטה מהפילטר
HP כ"ס KW   (26.11.15)
אוויר, במקום מהאגזוז.
2. אף פעם לא אהבתי את המנועים של פולסוואגן.....
(26.11.15)
תמיד נראו לי כמו התחכמות מיותרת שיוצרת בעיקר בעיות וחוסר אמינות.
3. ובכל זאת מספקים הרבה כ"ס עם צריכת דלת נמוכה - יעילים מאד!
מבין   (26.11.15)
4. עכשיו כל מכוניות פולקסווגן יכשלו בטסט על זיהום אויר
מוכר את הפולקסווגן   (26.11.15)
5. כל הכבוד ל-Ww. הוכיחו שהם הבע"ב
(26.11.15)
אחרי שהתפוצצה הפרשה כולם דיברו על גסיסה ופשיטת רגל כשבסוף הם חוזרים למסלול כשהם מיישמים 2 אלמנטים פשוטים יחסית. אלופים.
6. אם התקון כה פשוט מדוע לא נעשה מלכתחילה?
mpubh   (26.11.15)
לא נראה לי ודאי שזה יפתור את הבעיה.
אם יש פתרון כה פשוט מדוע הוא לא נעשה עד כה בכל המנועים לשיפור הזיהום?
ובחברות אחרות גם אין "פטנט" כזה.?
7. לא מאמין בכלל שהפתרון הוא כל כך פשוט
שי   (26.11.15)
ולא פוגע בביצועים/צריכת הדלק המוצהרת.
8. האמריקאים לא פראיירים. עדכון תוכנה? מיישר זרימה?
יורם ,   צפון   (26.11.15)
מה זה החרטא הזאת?
זה תיקון של גרושים לכל רכב. לא מאמין להם .
9. 3, שום יעילות ושום צריכת דלק...
(26.11.15)
כל המגדשים הללו הם על חשבון חיי המנוע. כדי לחסוך אתה צריך לנהוג כמו זקנה שהרי כל תאוצה מפעילה את המגדש ומעלה מייד את צריכת הדלק. המנועיפ הללו הם לטעמי האישי יותר בלוף באשר תועלת אמיתית.
10. ל5 העילג..זה Volkswagen משמע VW
מאי ,   שיקאגו   (26.11.15)
11. אין סיכוי שהפתרון כ"כ פשוט ולא פוגע בביצועים
אייל   (26.11.15)
כי אחרת הם היו טורחים כל כך ומסתכנים בהתקנת התוכנה והחיישנים, זה נראה כמו כסת"ח.
אני ממליץ לכל בעל רכב כזה לעשות בדיקת דיינו של כ"ס לפני ואחרי העדכון וכן בדיקת זיהום אוויר כדי לוודא שהרכב יעבור טסט
12. רחוק מלהבין במנועים אבל
אסף   (26.11.15)
לי זה נראה חראטה....
13. אם הפתרון היה פשוט של כך
(26.11.15)
ל-VW לא היה צורך לכתוב תוכנה מתוחכמת לעבוד על מכוני הבדיקה מלכתחילה. ניררה כמו כסת"ח. עדכון התוכנה היחידי שיכול לפתור בעיות זיהום חמורות כל כך זה הגבלת ביצועי מנוע.
14. צמפיון מוטורס בטח יחיבו את הלקוחות בעלות
משה   (26.11.15)
עלות תיקון תעלה כנראה כ 3000-4000 שח .הם יטענו שזה משפר ביצועים וצריך לשלם על זה .חבורה של סחטנים .....לא לגעת במכוניות של המותג גם לא עם מקל !
15. גם בימים קשים - אין על מכבי ת"א
(26.11.15)
16. אני לא רואה מה ההיגיון
שחר ,   טכנאי דיאגנוסטיקה   (27.11.15)
"מיישר הזרימה" הזה יכול לגרום לפחות טורבולנציה במהלך זרימת האוויר לתא השריפה- עד כאן סבבה, אבל יש דרך יותר טובה, שהוכחה כבר ע"י מנועי בנזין. "מיישר הזרימה" הזה יפחית אולי 20% מהמזהמים (החריגות היו במאות עד אלפי אחוזים).
במנועי דיזל אין מווסת תערובת דלק\אוויר (חיישן חמצן). חיישן זה מונע תערובת עניה\עשירה ולכן מונע זיהום. כרגע, אין הרבה דגמים של מנועי דיזל עם חיישן חמצן מכיוון שהוא מתכסה פיח נורא מהר והופך לא יעיל. אז מנועי דיזל עובדים עם תערובת מאוד עשירה. VW צריכים לקנות את הפטנט מאחת החברות שכן הצליחו להכין אחד יעיל ולהחליף את מערכת הפליטה לאחת שכוללת אותו, מה שאומר להחליף גם את תוכנת ניהול המנוע, צמת החוטים ומחשב ניהול המנוע בנוסף לכך.
פיתרון יקר, אבל הוא היחיד שאני רואה שיכול לעבוד כרגע.
17. לרכבים בגרמניה הייתי מחבר את האגזוז לתא הנוסעים,
יובל   (27.11.15)
כמו שעשו למשפחה שלי,
ומתעד
18. גרמניה
בדואי ,   רהט   (27.11.15)
גרמניה זה גרמניה הרכב הכי מוצלח בעולם אני קונה רק גרמני
19. חתיכת צינור לא תפתור כלום
(27.11.15)
אם זה היה כלכך פשוט היו עושים מראש. תרגיל יחצנות להראות שעושים משהו כדי להציל את המותג
20. החלק הזה
its me   (27.11.15)
החלק הזה הוכנס בבדיקות שעברו לפני קבלת האישור. ;-) זה לא דבר חדש. זה החלק שלא היה עד עכשיו. אבל הכוח של האוטו משתנה עכשיו. וגם כמה קמ"ש לליטר
21. בוולפסבורג אף אחד לא שוכר דירה.....
ערן   (27.11.15)
יש בריחה המונית של עובדי יצור..כך סיפרה לי סבינה מתווכת נדל"ן שעזבה את המשרד המפואר שלה..ועברה למינכן...היא אישה מעשית וחכמה בכלת ראש פתוח ואמרה לי:"אני הצעתי להנהלת פולקסואגן לקנות את כול המנועים ה"דפקים" ולקנות במקומם מנועי דיזל של "מרצדס" ולהחליף אותם בכול הטרנספורטרים..יש כבר כמה אנשים בגרמניה שעשו את זה ואין להם תקלות בכלל..אבל לא רצו לשמוע והראתי להם בחישוב כלכלי שההחלפה תהיה יותר זולה מהקנס שארצות הברית תתן להם.אבל בהנהלה יושבים אנשים שחצנים יהירים שרק מאמינים לעצמם..ובגלל זה הם נפלו"
22. תוכנה שתדע לרמות טוב יותר ורכיב שיעזור לה
קובי   (27.11.15)

23. במקום 110 כוח סוס תישאר לכם טרנטע עם 70 כוח סוס.
מוניות אכלו אותה   (27.11.15)
לכל נהגי המוניות: אכלתם אותה...
24. נשמע כמו קישקוש - אם זה היה כל כך פשוט לא היו מרמים מלכתחילה
(27.11.15)
עדכון תוכנה שיפחית זיהום בלי לפגוע בביצועי המנוע או בצריכת הדלק?
נשמע לי כמו קישקוש.
אם היה עדכון תוכנה כזה - הם לא היו נזקקים לרמות מתכתחילה.

התיקון הזה חייב לבוא על חשבון משהו. אין אפשרות אחרת.
ואם הוא לא בא על חשבון כלום - זה רק אומר שהם למדו לרמות יותר טוב...
25. עם פתרון , בלי פתרון תמיד שומר על רדיוס של 50 מ' מהסוכנות
ירון ,   מרכז   (27.11.15)
לא מתקרב לצמפיון ! WAZE מצפצף כמו מטורף אם אני נמצא קרוב לסוכנות שלהם וברכב מופעלת אזעקת צבע אדום .
מספיקה פעם אחת ויחידה עם מכונית השנה שלהם.
26. אני מציע לגרמנים לשנרקל את אמא שלהם וכך יהיה טוב לכולם חחחחח
להחרים את הזבל ,   שמגיע מגרמניה לתמיד!   (26.11.15)
אל תתקרבו לזבל שלהם ותראו שהם ינשקו לכולם את האצבעות של הרגליים
כדי שמישהו אוליי יתפתה לקנות מהם משהו בכלל והלוואי שתעלם מהעולם הכנופיה הזאת
הגרמנים היו ותמיד יהיו רמאים כדי להשיג את המטרה שלהם לגנוב לכם הפראירים עוד
כסף מהכיס ......
27. איך אומרים בגרמנית :קומבינת חרטא"..כי
gri   (27.11.15)
הם לקחו "ממיר קטילטי" שהיא אמור להיות לפני המפלט(אגזוז) ושמו אותו לפני מסנן האוויר..אבל הם כאלה "טמבלים"..תתארו לכם את המכוניות האלה בסקנדינביה בבוקר של מינוס 20 או 30 מעלות..האוויר על ההתחלה יהיה קפוא ויקפיא את המערכת..כמו שהיא להם על ה"גיר האלקטרוני" של גולף גינריישן 2 ליטר שנת 2000-2001..והם ראו שהגיר "קפוא" אז הם שמו את ה"מוח" מתחת לגיר ורכב שהיה טוב לאירופה בא לישראל ואני קניתי אחד כזה ..ירדתי לאילת לסופשף..שעליתי בצהרים של יום א בחוץ היה 42 מעלות,לפי השעון של המכונית,הכביש "רתח" ב47-48 מעלות..והגיר האלקטרוני "השתולל" וכול הרכב פעל לא נכון..שבאתי לצפיון מוטורס הם עשו "ריקול" ומחקו את כול התקלות שנרשמו במחשב...אבל אחר דין ודבים הגיר נישלח לגרמניה לבדיקה והגרמנים אמרו לי :"אתה צודק אנחנו לא תיכננו את הגיר לככזה חום כי לא ידענו שיש כזה חום..עכשיו שינינו אתהתכונה"..ואפילו לא שילמו לי פיצוים על הנזק הבני זונות...אני מצאתי להם תקלה קרדינלית ביצור...והם מתעלמים ממני ואומרים לי אם תקנה מכונית שלנו תקבל הנחה מגרמניה...לא רוצה הנחנ ..ולא קונה רכב מכם..רק בי נשבעתי שכול פעם שתהיה כתבה עליהם.אני אזהיר לקוחות מהרכב הזה..תיזהרו טוב..טוב..ואני יודע שיש בוולפסבורג מישהו שקורא את התגובות בעברית..מתרגם אותם לגרמנית ומכניס את זה למחשב כדי לעשות סקר שביעות רצון של הלקוחות.ושיש מכתב זועם הגרמנים,על פי נוהל פונים לישראל ושואלים :"למה אתם לא מטפלים בלקוח שיהיה מבסוט??"..לצמפיון מוטורס וכול היחצנ"ים והטוקבקסטים בשכר יש תשובה מוכנה מראש:"זה לקוח "טראבל מייקר" שמנסה לעשות מכול נמלה פיל אנחנו נתנו לו את כול העזרה ,רצ"ב מסמכים,והוא ממשיך בטענות שלו"..אני ניצחתי אותם כי שלחתי לגרמניה תעודה(משרד החנוך ומשרד העבודה) שאני בוגר קורס מכונאות רכב בפנימיה +רק,מ ושהייתי בצבא אחראי על זלדות וגירים אוטומטיםוהם האמינו לי..אבל לא שילמו
28. זה תיחמון קומבינה גרמנית..כי זה
ערן   (27.11.15)
פשוט שידרוג של ממיר קטליטי של מנוע בנזין שעשו לו הסבה לדיזל
29. חשבו וחשבו עד אין סוף כדי לכסות על הפשלה שלהם
גרמני לא "רמאי" ,   שדרות ה DNA גרמני   (26.11.15)
ועל הרמאות שלהם בכל מחיר גם ע"ח כ"ס של המנוע רק שירשם הזיהום המדויק שעובר את המבחן הסטנדרטי בכל מחיר !!!
30. בארץ לא בודקים רמת NOX פה יש רק CO2 בבדיקת זיהום אוויר
מכונאי ,   חולון   (27.11.15)
הבעיה שבארץ לא בודקים בזיהום אוויר את הנתון NOX אצלינו בודקים רק את הרמת CO2 ככה שזה לא ממש מזיז לארץ פה אבל בטוח בעדכון תוכנה רמת הכח סוס ירד זה בטוח
תגובות נוספות
חזרה לכתבה